ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
13 серпня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2816/19
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Басова Н.М., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Державної екологічної інспекції у Луганській області до Троїцької районної організації українського товариства мисливців та рибалок про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Луганській області (далі - позивач) до Троїцької районної організації українського товариства мисливців та рибалок (далі - відповідач, Троїцька РО УТМР ), в якому позивач просив суд застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді тимчасової зупинки експлуатації обладнання пов`язаного з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами викидів, а саме саморобного твердопаливного котла для опалення адміністративної будівлі Троїцької районної організації українського товариства мисливців та рибалок за адресою вулиця Центральна (колишня Комсомольська), буд.27, смт. Троїцьке, Троїцький район, Луганська область, 92100 до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (а.с.4-5).
В обґрунтування позовних вимог зазначив наступне.
На підставі статті 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища . Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) затвердженого наказом Державної регуляторної служби України від 15.11.2018 № 152, наказу Державної екологічної інспекції у Луганській області від 07.12.2018 №360/01-01-04, направлення на проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища від 07.03.2019 №170/01-03-19, в період з 14.03.2019 по 22.03.2019 проведено планову перевірку щодо додержання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів Троїцькою районною організацією Українського товариства мисливців та рибалок, що знаходиться за адресою; вулиця Центральна (колишня Комсомольська), буд.27, смт. Троїцьке, Троїцький район, Луганська область, 92100. В ході проведення перевірки Троїцька РО УТМР встановлено факт експлуатації обладнання пов`язаного з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме саморобного твердопаливного котла для опалення адміністративної будівлі Троїцька РО УТМР за адресою вулиця Центральна (колишня Комсомольська), буд.27, смт. Троїцьке, Троїцький район, Луганська область, 92100, при відсутності дозволу на викид забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарних джерел, що є порушенням статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря .
Експлуатуючі вищезазначене обладнання, відповідач здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, при цьому не має дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами. У відношенні відповідальної особи Троїцька РО УТМР , Інспекцією складено протокол про адміністративне правопорушення передбачене частиною 1 статті 78 КУпАП та винесена постанова про накладення адміністративного стягнення, у вигляді штрафу у сумі 136 грн, які у встановлений законодавством строк добровільно сплачено. З огляду на викладене Інспекція вбачає неприпустимість Троїцька РО УТМР подальшої експлуатації обладнання пов`язаного з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами викидів, а саме: саморобного твердопаливного котла для опалення адміністративної будівлі Троїцька РО УТМР за адресою вулиця Центральна (колишня Комсомольська), буд.27, смт. Троїцьке, Троїцький район, Луганська область, 92100 - без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами. На підставі вищевикладеного, позивач просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Ухвалою суду від 05.07.2019 прийнято позовну заяву до розгляду призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін (а.с.1-2).
Ухвалою суду від 13.08.2019 виправлено описку в назві відповідача (а.с.60).
В судове засідання представник позивача не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи 13.08.2019 за відсутності представника (а.с.52).
Представник відповідача в судове засідання також не прибув, до канцелярії суду надав заяву про розгляд справи за відсутності представника (а.с.54).
Оскільки немає перешкод для розгляду справи, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта згідно частини 9 статті 205 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79,90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд дійшов наступного.
22.02.2019 за №139/01-03-19 позивачем винесено повідомлення про проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства Троїцької районної організації українського товариства мисливців та рибалок (а.с.13).
07.03.2019 за №170/01-03-19 Державною екологічною інспекцією у Луганській області видано направлення про проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних Троїцької районної організації українського товариства мисливців та рибалок (а.с.13).
На підставі вищевказаного направлення від 07.03.2019 за №170/01-03-19 позивачем складно акт про результати проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів №98 (а.с.14-32).
З вищевказаного акту вбачається, що позивачем виявлено порушення, а саме, зокрема, ст.11 Закону України Про охорону атмосферного повітря на момент перевірки встановлено факт експлуатації обладнання пов`язаного з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме 1 саморобних твердопаливних котлів в адміністративному приміщенні Троїцької районної організації українське товариство мисливців та рибалок Луганської області за адресою вул. Комсомольська, 27, смт. Троїцьке, Троїцький район, Луганська область без дозволу спеціально уповноваженого органу виконавчої влади (а.с.17).
15.03.2019 позивачем складено протокол №00279 про адміністративне правопорушення, в якому зазначено, що 15.03.2019 в ході проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства Троїцької районної організації українського товариства мисливців та рибалок встановлено факт порушення вимог щодо здійснення експлуатації (технологічного) саморобного твердого котла піч при відсутності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря спеціального уповноваженого органу виконавчої влади, що є порушенням ст.11 Закону України Про охорону атмосферного повітря (а.с.10).
15.03.2019 позивачем винесено постанову про накладення адміністративного стягнення, а саме визнано винним ОСОБА_1 голови Троїцької РО УТМР у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ч 1 ст.78 Кодексу України про адміністративне правопорушення, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 136,00 грн (а.с.11).
Відповідачем було сплачено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 136,00 грн, що підтверджується квитанцією №35 від 18.03.2019 (а.с.12).
Також позивачем сформовано припис №98 від 22.03.2019 щодо усунення порушень вимог природоохоронного законодавства, зокрема, до 22.05.2019 відповідачу приписано отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами на 1 саморобний твердопаливний котел (піч), який розміщується в адміністративному приміщенні Троїцької районної організації УТМР в Луганській області за адресою смт. Троїцьке, вул, Комсомольська 27, що експлуатується при відсутності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами та надати на адресу Державної екологічної інспекції у Луганській області копію відповідного дозволу, завірену належним чином (а.с.34-36).
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд враховує таке.
Підпунктами 3, 4 пункту 2 Розділу II Положення про Державну екологічну інспекцію встановлено, що Інспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону, раціональне використання вод та відтворених водних ресурсів, про охорону атмосферного повітря зокрема щодо: наявності та додержання умов дозволів, установлених нормативів грани допустимого скидання забруднюючих речовин, лімітів забору і використання води скидання забруднюючих речовин та наявності та додержання умов дозволів на викиди забруднюючих речовин.
Відповідно до частини 7 статті 7 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон №877-V) передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Згідно зі статтею 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" для забезпечення екологічної безпеки, створення сприятливого середовища життєдіяльності, запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров`я людей та навколишнє природне середовище здійснюється регулювання викидів найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Частиною 5 статті 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" визначено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Відповідно до статті 12 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" господарська чи інші види діяльності, пов`язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.
Згідно пункту 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відповідно до статті 20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, зокрема, обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, законодавства про оцінку впливу на довкілля, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.
Пунктами а,б частини першої статті 40 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" передбачено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов`язкових екологічних вимог: раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища.
Таким чином, виходячи із наведених норм чинного законодавства України, обов`язковою умовою для спецкористування є наявність спеціального дозволу. Отже, відповідач повинен був отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел.
Доказів усунення порушень відповідачем зазначених в акті №98, та усунень зазначених в Приписі №98 від 22.03.2019 до матеріалів справи не надано.
Оскільки станом на день розгляду справи відповідачем не усунуто порушення виявленні в Акті №98 та встановлені Приписом №98 від 22.03.2019, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог, у зв`язку з чим вони підлягають задоволенню.
Щодо вимоги позивача про стягнення з відповідача суму судового збору сплаченого при поданні даного позову у розмірі 1921,00 грн, суд зазначає наступне.
Судові витрати, понесені позивачем у вигляді сплати судового збору, відшкодуванню не підлягають, оскільки згідно ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки Державна екологічна інспекція у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.
Керуючись статтями 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 295, пунктом 15.5 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Луганській області до Троїцької районної організації українського товариства мисливців та рибалок про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити.
Застосувати до Троїцької районної організації українського товариства мисливців та рибалок (92100, Луганська область, Троїцький район, селище міського типу Троїцьке, вул.Комсомольська, буд.27, код ЄДРПОУ 21782981) заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді тимчасової зупинки експлуатації обладнання пов`язаного з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами викидів, а саме саморобного твердопаливного котла для опалення адміністративної будівлі Троїцької районної організації українського товариства мисливців та рибалок за адресою: вулиця Комсомольська, буд.27, смт. Троїцьке, Троїцький район, Луганська область, 92100, - до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Н.М. Басова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2019 |
Оприлюднено | 14.08.2019 |
Номер документу | 83597853 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Н.М. Басова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні