Постанова
від 20.10.2011 по справі 2а/0570/16900/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 жовтня 2011 р. справа № 2а/0570/16900/2011

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 12-00

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Толстолуцької М.М.

при секретарі Данилкіній П.М.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом:

Управління Пенсійного фонду України в місті Красноармійську Донецької області (м. Красноармійськ)

до

Державного підприємства Красноармійськвугілля (м. Димитрів)

про

стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій призначених за списком №1 в розмірі 837 321,24 грн.

за участю представників сторін:

від позивача: Максимчук С.М. - за довіреністю

від відповідача: Бабченкова Н.А. - за довіреністю

Управління Пенсійного фонду України в місті Красноармійську Донецької області звернувся до суду із адміністративним позовом до Державного підприємства Красноармійськвугілля про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій призначених за списком №1 в розмірі 837 321,24 грн.

Представник позивача у судовому засіданні підтримує адміністративний позов, просить задовольнити адміністративний позов.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти адміністративного позову, просив суд відмовити у задоволені позову у повному обсязі.

Заслухавши пояснення представника позивача та заперечення відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд -

ВСТАНОВИВ:

27 вересня 2011 року Управління Пенсійного фонду України в місті Красноармійську Донецької області звернувся до суду із адміністративним позовом до Державного підприємства Красноармійськвугілля про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій призначених за списком №1 в розмірі 837 321,24 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач повинен був відшкодувати до 25-го числа щомісяця місячну суму фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, по працівниках підприємства, яким призначено пенсію. За період з липня по серпень 2011 року відповідач має заборгованість з покриття фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком № 1 у сумі 837 321,24 грн., яка підтверджується відповідним розрахунком.

Відповідач позовні вимоги не визнав посилаючись на те, що в момент прийняття Закону України Про пенсійне забезпечення вказаний Закон не передбачав обов`язку відшкодування підприємствами виплачених працівникам відповідача пільгових пенсій на підставі статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення , що на думку відповідача позволяє загальне відшкодування пільгових пенсій статусу загальнообов`язкового платежу.

Також відповідач посилаючись на приписи абзацу 5 підпункту 1 пункту 2 розділу 15 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування відповідно до яких виплата пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів "в"-"е" та "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону. Враховуючи викладене, відповідач зазначає, що не вноситься плата за фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій особам, які були зайнятті повний робочий день на підземних роботах з видобутку вугілля, яким є відповідач. на підставі викладеного, просить відмовити у задоволені позовних вимог у повному обсязі.

Судом встановлено, що Управління Пенсійного фонду України в місті Красноармійську Донецької області є органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього ст. 12 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 6 квітня 2011 року за №384/2011 (далі - Положення).

У відповідності до ст. 12 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрів України.

Згідно зі п. 1 Положення Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем`єр-міністра України - Міністра соціальної політики України. Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування

Пункт 7 Положення визначає, що Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

У відповідності до пп. 5 п. 4 Положення, Пенсійний фонд України організовує, координує та контролює роботу головних управлінь Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, управлінь у районах, містах і районах у містах (далі - територіальні органи) зокрема, щодо: забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення і законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску; повного і своєчасного обліку платників єдиного внеску; забезпечення збору та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства; здійснення контролю за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску, страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески) та інших платежів, призначенням (перерахунком) і виплатою пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та іншими виплатами, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, інших джерел, визначених законодавством; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів; забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством; відповідно до покладених на нього завдань організовує, координує та контролює роботу органів Пенсійного фонду України щодо, зокрема, забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечення збирання та акумулювання страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не сплачених сум збору на обов`язкове державне пенсійне страхування; призначення і виплати пенсій; забезпечення повного та своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій, допомоги на поховання та інших соціальних виплат, що здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України тощо.

Процедура реєстрації та обліку платників внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), обчислення і сплати страхових внесків та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України підприємствами, установами, організаціями (далі - Підприємства) незалежно від форм власності, виду діяльності і господарювання та фізичними особами, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, подання страхувальниками звітності управлінням Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах (далі - органи Пенсійного фонду України) визначається Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 (далі - Інструкція).

Відповідач - Державне підприємство Красноармійськвугілля зареєстроване у якості юридичної особи виконавчим комітетом Димитрівської міської ради Донецької області за номером 32087941, і є відповідно до п. 2.1.1 вказаної Інструкції платником страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Відокремлений підрозділ Шахта Родинська Державного підприємства Красноармійськвугілля відповідно до довідки №05-76/88 є філією Державного підприємства Красноармійськвугілля без права юридичної особи, проте в силу приписів вказаної Інструкції також є платником страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Суд зазначає, що заперечення відповідача проти адміністративного позову вмотивовані посиланням на приписи законодавства якими врегульовано стягнення витрат на виплату та доставку пільгових пенсій призначених відповідно до пунктів б - з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення , тобто за Списком №2. Суд звертає увагу відповідача на предмет спору у даній справі, а саме стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій призначених за Списком №1 в розмірі 837 321,24 грн. Враховуючи наведене суд зазначає, що ці норми не стосуються спірних відносин та не поширюються на відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пункту "а" статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення .

Щодо посилання відповідача на здійснення його підприємством видобутку вугілля та зайнятість працівників підприємства повний робочий на підземних роботах суд зазначає наступне.

За змістом пункту 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди: особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Відповідно до абзацу четвертого підпункту 1 зазначеного пункту підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

В абзаці п`ятому цього ж підпункту зазначено, що виплата пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів "в"-"е" та "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону.

Таким чином, суд приходить до висновку, що витрати на виплату та доставку пенсій особам, які були зайняті на роботах за списком №1 покриваються за рахунок підприємств та організацій.

При цьому суд зазначає, що винятком із цього правила є лише порядок покриття витрат на виплату та доставку пенсій особам, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, оскільки за змістом абзацу п`ятого підпункту 1 пункту 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування виплата пенсій таким особам, здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, то і витрати на виплату та доставку пільгових пенсій покриваються за рахунок Пенсійного фонду та Державного бюджету України відповідно.

Проте специфіка такого порядку полягає в особливостях пенсійного забезпечення зазначених осіб.

Так зі змісту статті 14 Закону України "Про пенсійне забезпечення" вбачається, що працівники, безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних і відкритих гірничих роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) по видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт і рудників та в металургії, - за списком робіт і професій, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, мають право на пенсію незалежно від віку, якщо вони були зайняті на цих роботах не менше 25 років.

Таким чином, аналіз положень пункту 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування у контексті положень статті 14 Закону України "Про пенсійне забезпечення" дає підстави для висновку про те, що порядок за якого витрати на виплату та доставку пільгових пенсій покриваються до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України, стосуються лише витрат на виплату та доставку пенсій, призначених особам за умов, передбачених статтею 14 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Згідно з розрахунком ціни позову наданого позивачем суми, які належать до відшкодування згідно розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пункту а ст.13 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування за період з 01.07.11р. по 01.09.11р. по шахті Родинська складають 837 321,24 грн. Вказаний розрахунок погоджено з Відокремленим підрозділом Шахта Родина Державного підприємства Красноармійськвугілля , про що свідчить печатка та підпис керівника підприємства.

Відповідно до п. 6.4 Інструкції, розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій.

Як встановлено судом, позивачем направлялися на адресу Відокремленого підрозділу Шахта Родинська Державного підприємства Красноармійськвугілля повідомлення (розрахунки) про фактичні витрати на виплату та доставку пенсій вказаним особам за період з липня по серпень 2011р.

Згідно п. 6.8. Інструкції, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Відповідач у порушення зазначених вимог законодавства фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, позивачу у встановлені строки не вносив, в результаті чого має заборгованість у загальному розмірі 837 321,24 грн. Також, між сторонами проводилася звірка розрахунків на предмет розрахунків по платежам до бюджету Пенсійного фонду України за період з 01.07.11р. по 01.09.11р., про що свідчить акт б/н б/д. Вказаний акт відповідача підписаний без заперечень.

При цьому стороною у справі є юридична особа, від імені якої діє відособлений підрозділ, і стягнення здійснюється адміністративним судом з юридичної особи або на її користь, оскільки в розумінні вимог статті 55 ГК України філії, представництва, інші відокремлені підрозділи господарських організацій (структурні одиниці), утворені ними для здійснення господарської діяльності не є суб`єктами господарювання, за винятком повноважень зазначених в їх статутах та положеннях тощо. Тому по даній справі стягнення здійснюється з юридичної особи - Державного підприємства Красноармійськвугілля .

Таким чином, з Державного підприємства Красноармійськвугілля на користь Управління Пенсійного фонду України в місті Красноармійську Донецької області підлягає стягненню заборгованість з фактичних витрат по виплаті та доставці пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 1 у розмірі 837 321,24 грн.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не підлягають стягненню.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 2, 12 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , ст.ст. 1, 4, 7 Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 6 квітня 2011 року за №384/2011, ст.ст. 2.1, 2.1.1, 6.4, 6.8 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663, ст. 55 ГК України, ст.ст. 17-20, 33, 51, 69-72, 86, 94, 128, 158-163, 167, 254 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов Управління Пенсійного фонду України в місті Красноармійську Донецької області до Державного підприємства Красноармійськвугілля про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій призначених за списком №1 в розмірі 837 321,24 грн. - задовольнити.

Стягнути з Державного підприємства Красноармійськвугілля (адреса: 85322, Донецька область, м. Димитров, вул.Ватутіна,1, ід.код 3208794) на користь Управління Пенсійного фонду України в місті Красноармійську Донецької області (адреса: 85302, Донецька область, м. Красноармійськ, вул.Свердлова,154, ід.код 21955453, р/р НОМЕР_1 в ДОУ ВАТ Державний Ощадний банк України , МФО 335106) заборгованість з фактичних витрат по виплаті та доставці пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №1 у розмірі 837 321,24 грн.

Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини 20 жовтня 2011 року.

Повний текст постанови складений 25 жовтня 2011 року.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб`єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п`ятиденного строку з моменту отримання суб`єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Толстолуцька М.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.10.2011
Оприлюднено14.08.2019
Номер документу83617522
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/16900/2011

Ухвала від 27.04.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 07.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 03.10.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 28.08.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

Постанова від 20.10.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

Ухвала від 22.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

Ухвала від 23.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

Ухвала від 09.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні