Ухвала
від 05.08.2019 по справі 234/13319/19
КРАМАТОРСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 234/13319/19

Провадження № 2-з/234/30/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 серпня 2019 року Краматорський міський суд Донецької області у складі:

головуючого - судді Лутай А.М.

за участю: секретаря - Пагуліч Д.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Краматорськ заяву Краматорської міської ради про забезпечення позову,

ВСТАНОВИВ:

Краматорська міська рада 01.08.2019р звернулася до Краматорського міського суду Донецької області із заявою про забезпечення цивільного позову до пред`явлення позову до суду, в якому вказує, що земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_1 , площею 2,3770га, розташована за адресою: АДРЕСА_1 належить до комунальної власності. Право власності Краматорської міської ради на земельну ділянку зареєстроване в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 07.08.2014р за номером запису про право власності 6615116, реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 426875014129. Згідно витягу з Державного земельного кадастру на земельну ділянку №НВ-14054947422019 від 04.07.2019р цільове призначення земельної ділянки - 03.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) ; категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення; вид використання - під торгівельно-сервісний центр. Вказує, що між Краматорською міською радою та ТОВ АЛЕСК-АВТО (ЄДРПОУ 31835263) укладено договір оренди №607 від 31.07.2007р про передачу в оренду земельної ділянки площею 2,3770га (кадастровий номер 1412900000 НОМЕР_2 00 НОМЕР_3 ) під торгівельно-сервісний центр терміном на 10 років (з дати реєстрації договору). Право оренди на вказану земельну ділянку зареєстроване в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно 07.08.2014р, номер запису про інше речове право 6615505. За даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_4 зареєстровано також право оренди на підставі договору суборенди №б/н від 17.10.2014р, укладеного між ТОВ АЛЕСК-АВТО та ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_5 ) з терміном дії до 31.07.2017р (номер запису про інше речове право 14611574 від 20.05.2016р). За даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно за адресою: АДРЕСА_1 , розташований торгівельно-сервісний центр, який належить ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_5 ) на підставі протоколу загальних зборів ТОВ Алекс-Авто (серія та номер б/н від 08.08.2014); декларації про готовність об`єкта, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорту (серія та номер ДЦ 143160990844 від 08.04.2016р. виданого Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Донецької області); витягу з рішення Краматорської міської ради №346 від 18.05.2016р. Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 429373614129, номер запису про право власності - 6809805 від 22.08.2014р. Зазначає, що реєстрація переходу права власності на об`єкт нерухомого майна за ОСОБА_1 відбулася у зв`язку з передачею у власність фізичній особі, що вийшла зі складу засновників юридичної особи ТОВ вЂ� 'Алекс -Авто» . З посиланням на ч.ч.1, 2 ст.120 Земельного Кодексу України, заяву мотивує тим, що станом на 01.08.2019р заяв щодо оформлення прав на землю від ОСОБА_1 (нового власника нерухомості, розташованої на земельній ділянці комунальної власності з кадастровим номером НОМЕР_4 ), на адресу Краматорської міської ради не надходило. Речове право на земельну ділянку по АДРЕСА_1 за громадянином ОСОБА_1 не зареєстроване, що підтверджується інформаційною довідкою від 03 07.2019р №172374026.

Вказує, що статтею 14 Податкового Кодексу України визначено, що платою за землю є обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

ОСОБА_1 не є ані власником, ані постійним користувачем земельної ділянки за кадастровим номером НОМЕР_1 , а тому не є суб`єктом плати за землю у формі земельного податку, при цьому єдина можлива форма здійснення плати за землю для нього, як землекористувача, є орендна плата (ст.14.1.72 ПК України). Податковим кодексом України визначено, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є обов`язковим платежем, а його розмір визначається на підставі законодавчих актів (ст.14.1.125, 14.1.136,Ю 288.5 ПК України). Зазначає, що ОСОБА_1 плату за землю з моменту набуття права власності на об`єкт нерухомості не сплачував. Згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1878 від 04.07.2019р нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 23770кв.м. (кадастровий номер НОМЕР_6 00 НОМЕР_3 ) складає 29553921,42грн. Відповідно до рішення Краматорської міської ради від 22.04.2014р №37/VI-104, розмір орендної плати за земельні ділянки, що використовуються під торгівельно-сервісними центрами, складає 5%. Таким чином, із часу виникнення у ОСОБА_1 права власності на нерухомість у нього виник і обов`язок сплачувати грошові кошти за використання земельної ділянки за кадастровим номером НОМЕР_1 у встановленому розмірі. Вважає, що з дня виникнення права власності на нерухоме майно (період 22.08.2014р-01.08.2019р), ОСОБА_1 повинен був сплатити до міського бюджету орендну плату в розмірі 6462 164,85грн (шість мільйонів чотириста шістдесят дві тисячі сто шістдесят чотири гривні, 85коп) відповідно до розрахунку безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати за землю. Однак, вказаного вище обов`язку ОСОБА_1 не виконав, а отже без законних підстав зберіг у себе майно - кошти за оренду землі. Таким чином, ОСОБА_1 зберігає кошти, не сплачуючи орендну плату за користування земельною ділянкою за відсутності укладеного договору оренди, тим самим збільшує вартість власного майна, а Краматорська міська рада втрачає належне їй майно (кошти від орендної плати), тобто відбувається факт безпідставного збереження саме коштів у розмірі орендної плати ОСОБА_1 за рахунок Краматорської міської ради. Внаслідок використання ОСОБА_1 земельної ділянки без укладення договору оренди територіальна громада м.Краматорська позбавлена можливості отримати дохід від здачі земельної ділянки в оренду, чим порушені охоронювані законом права та інтереси ради щодо неодержаних грошових коштів у розмірі орендної плати за землю. Внаслідок вказаних вище порушень прав та законних інтересів Краматорської міської ради міською радою здійснюється підготовка позовної заяви про стягнення з ОСОБА_1 безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати в сумі 6462164.85грн за використання земельної ділянки без здійснення оплати орендної плати та без оформлення прав на землю. Розрахована Краматорською міською радою сума безпідставно збережених ОСОБА_1 грошових коштів за користування земельною ділянкою за кадастровим номером НОМЕР_1 є значною та становить 6462164,85грн. У разі задоволення позовних вимог Краматорської міської ради та враховуючи розмір розрахованої до стягнення суми, у разі невиконання ОСОБА_1 рішення в добровільному порядку, виконання рішення суду потребуватиме вчинення примусових дій, зокрема щодо пошуку належного Боржнику майна та виконання рішення за рахунок реалізації такого майна.

Заявник зазначає, що згідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно (інформаційні довідки №175815810 від 31.07.2019р, 03.01.2018р №172374026) ОСОБА_1 на праві власності належить наступне нерухоме майно:

-нежитлова будівля за адресою: АДРЕСА_2 (номер запису про право власності 6774762 від. 22.08.2014р);

-торгівельно-сервісний центр за адресою м.Краматорськ, вул.О.Тихого , 70-В (номер запису про право власності 6809805 від 22.08.2014р).

Вартість вказаного вище нерухомого майна Краматорській міській раді невідома, а отже на даний час неможливо встановити, чи достатньо такого майна для забезпечення вимог ради у разі задоволення її позовних вимог. Окрім того, існує загроза, що ОСОБА_1 , як тільки Краматорською міською радою буде подана відповідна позовна заява, здійснить реалізацію усього належного йому майна з метою уникнення можливого звернення стягнення на нього на підставі рішення суду, внаслідок чого реальне виконання судового рішення стане неможливим, а отже інтереси територіальної громади м. Краматорська від імені якої діє Краматорська міська рада, не буде захищено. Вказує, що спірні правовідносини між ОСОБА_1 та Краматорською міською радою виникли внаслідок користування ОСОБА_1 земельною ділянкою, що є комунальною власністю територіальної громади м.Краматорська, розташованої в місті Краматорську, без здійснення оплати за таке використання, внаслідок якого міська рада не отримує належної їй плати та не має можливості передати її в оренду іншій особі, оскільки на ділянці розташований об`єкт нерухомого майна, що належить ОСОБА_1 . Просить постановити ухвалу, якою забезпечити позов Краматорської міської ради до ОСОБА_1 до подання позовної заяви шляхом накладення арешту на все належне ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_5 , адреса: АДРЕСА_3 ) рухоме та нерухоме майно.

Відповідно до вимог ч.ч.1, 2 ст.149 ЦПК України суд за заявою учасника справи має право вжити передбачених статтею 150 цього Кодексу заходів забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист, або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.

Вивчивши матеріали справи, суд вважає необхідним відмовити в задоволенні заяви про забезпечення позову, оскільки заявником Краматорською міською радою в заяві про забезпечення позову не обґрунтовано та належними доказами не доведено існування реальної загрози невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову. Всі ті доводи, на які заявник посилається в обґрунтування необхідності забезпечення позову, є лише припущеннями, та жодним чином не підтверджені.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.149,153 ЦПК України, суд -

УХВАЛИВ:

Відмовити Краматорській міській раді у задоволенні заяви про забезпечення позову до пред`явлення позову.

На ухвалу суду може бути подана апеляційна скарга до Донецького апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Суддя: Лутай А.М.

СудКраматорський міський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення05.08.2019
Оприлюднено15.08.2019
Номер документу83622266
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —234/13319/19

Постанова від 12.11.2019

Цивільне

Донецький апеляційний суд

Космачевська Т. В.

Постанова від 12.11.2019

Цивільне

Донецький апеляційний суд

Космачевська Т. В.

Ухвала від 29.10.2019

Цивільне

Донецький апеляційний суд

Космачевська Т. В.

Ухвала від 15.10.2019

Цивільне

Донецький апеляційний суд

Космачевська Т. В.

Ухвала від 17.09.2019

Цивільне

Донецький апеляційний суд

Космачевська Т. В.

Ухвала від 05.08.2019

Цивільне

Краматорський міський суд Донецької області

Лутай А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні