Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 серпня 2019 р. № 520/6653/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Бідонька А.В.
при секретарі судового засідання - Мурадли А.І.,
за участю:
представника позивача Кобріна М.В. ,
представника відповідачів Павленка О.М.,
розглянувши в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Фірми "Рекорд" у формі товариства з обмеженою відповідальністю до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Фірма "Рекорд" у формі товариства з обмеженою відповідальністю, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, Державної фіскальної служби України, в якому просить суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення від 18.07.2018 року № 844853/21200826 комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №9 від 12.04.2018 року у Єдиному реєстрі податкових накладних;
- визнати протиправними та скасувати рішення від 26.04.2018 року №668446/21200826 комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 18 від 30.03.2018 року у Єдиному реєстрі податкових накладних;
- визнати протиправними та скасувати рішення від 26.04.2018 року № 668445/21200826 комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку) коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 19 від 31.03.2018 року у Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 9 від 12.04.2018 року, податкову накладну № 18 від 30.03.2018 року, податкову накладну № 19 від 31.03.2018 року, які було подано до Єдиного реєстру податкових накладних Фірма "Рекорд" ТОВ;
- стягнути на користь Фірма "Рекорд" ТОВ понесені судові витрати у розмірі судового збору та адвокатського гонорару солідарно за рахунок бюджетних асигнувань з Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС у Харківській області.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на невідповідність спірних рішень вимогам чинного законодавства. Зазначив, що на вимогу фіскального органу, після зупинення реєстрації податкових накладних Фірмою "Рекорд" надані письмові пояснення разом з документами, що стали підставами для складення накладних. Проте, відповідні документи не були взяті відповідачем до уваги, у зв`язку з чим прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Звертав увагу на те, що реєстрація податкових накладних була незаконною, а оскаржувані рішення не містить чіткого обґрунтування підстав для його прийняття.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 08.07.2019 року відкрито провадження у даній справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.
Ухвалою суду від 07.08.2019, внесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче засідання та прийнято рішення про розгляд справи по суті.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила суд задовольнити позов.
У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував, просив відмовити у задоволенні позовних вимог, з доводів викладених у відзиві на адміністративний позов.
Заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши та дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи встановлено, що фірмою Рекорд ТОВ було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: № 9 від 12.04.2018, № 18 від 30.03.2018, № 19 від 31.03.2018 (а.с. 18, 24, 29).
Згідно отриманої квитанції № 9078213567 від 26.04.2018, ПН № 9 від 12.04.2018 прийнято, але реєстрацію зупинено (а.с. 19).
На виконання пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України Фірмою Рекорд ТОВ було направлено на адресу контролюючого органу пояснення від 13.07.2018 та необхідні копії документів для підтвердження реальності здійснення операцій по ПН № 9 від 12.04.2018 (а.с. 20-21)
Однак, рішенням від 18.07.2018 № 844853/21200826 комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових ладних або відмову в такій реєстрації підприємству було відмовлено у реєстрації ПН № 9 від 12.04.2018 у зв`язку ненаданням платником податків копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування.
Також, судом встановлено, що згідно отриманої квитанції від 12.04.2018 №o 9064968833, ПН № 18 від 30.03.2018 прийнято, але реєстрацію зупинено.
Рекорд ТОВ було направлено на адресу контролюючого органу пояснення від 23.04.2018 та копії необхідних документів для підтвердження реальності здійснення операцій по ПН № 18 від 30.03.2018 (а.с. 26).
Однак, рішенням від 26.04.2018 № 668446/21200826 комісії, яка приймає рішення про геєстрацію податкових накладних / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації підприємству було відмовлено у реєстрації ПН № 18 від 30.03.2018, у зв`язку ненаданням платником податків копій документів: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків (27).
Відповідно до отриманої квитанції від 12.04.2018 № 9064945959, ПН № 19 від 31.03.2018 прийнято, але реєстрацію зупинено.
На виконання пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України Фірмою Рекорд ТОВ було направлено на адресу контролюючого органу пояснення від 23.04.2018 та копії необхідних документів для підтвердження реальності здійснення операцій по ПН№ 19 від 31.03.2018 (а.с. 31).
Однак, рішенням від 26.04.2018 № 668445/21200826 комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації підприємству було відмовлено у реєстрації ПН № 19 від 31.03.2018, у зв`язку ненаданням платником податків копій документів: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків (а.с. 32).
Не погодившись з зазначеними рішеннями, позивач звернувся до суду за захистом порушених прав.
Надаючи правову оцінку спірним рішенням суб`єкта владних повноважень та відповідним доводам сторін, суд виходить з наступного.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику /пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України/.
За змістом підпункту "а" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Так само, абзацом першим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Отже, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1статті 187 Податкового кодексу України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Абзацами другим - третім пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Тобто, законодавцем введено положення, за яким фіскальний орган з 1 липня 2017 року фактично позбавляється повноважень на здійснення контролю за правомірністю формування платниками податку - покупцями податкового кредиту, адже в силу наведеної вище норми абзацу третього пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, є зареєстрована у ЄРПН податкова накладна.
Натомість, згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Як визначено пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з пунктом 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 (далі по тексту - Порядок №117), податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, Р
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2019 |
Оприлюднено | 15.08.2019 |
Номер документу | 83644539 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бідонько А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні