ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 810/4953/18 Суддя (судді) першої інстанції: Панова Г. В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 серпня 2019 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого Ісаєнко Ю.А.,
суддів: Земляної Г.В., Мельничука В.П.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на рішення Київського окружного адміністративного суду від 26.02.2019 у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства НК Славутич до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство НК Славутич звернулось до суду з позовом до Державної фіскальної служби України про визнання рішення № 790418/41658608 від 13.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної Єдиному реєстрі податкових накладних протиправним і скасувати його та зобов`язати ДФС України здійснити дії по реєстрації (зареєструвати) податкової накладної в Єдиному реєстр податкових накладних.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 26.02.2019 позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення Державної фіскальної служби України № 790418/41658608 від 13.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 28 від 30.04.2018, подану Приватним підприємством "НК Славутич".
Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, апелянтом подано апеляційну скаргу, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, в якій просить скасувати оскаржуване рішення та відмовити в задоволенні позову.
Доводи апелянта обґрунтовані тим, що висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, оскільки позивачем при реєстрації податкової накладної не в повній мірі надано додаткові документи, що свідчить про правомірність дій контролюючого органу.
Згідно з ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, з огляду на наступне.
Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, Приватне підприємство НК Славутич зареєстроване як юридична особа основними видами діяльності якого за КВЕД 45.32 роздрібна торгівля деталями та приладдями для автотранспортних засобів; КВЕД 46.19 діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; КВЕД 46.71 оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (основний) ; КВЕД 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.; КВЕД 47.30 роздрібна торгівля пальним (а.с.21-25).
З метою реалізації основного виду економічної діяльності позивача, між ТОВ Інтер Роял (постачальник) з однієї сторони, і позивачем ПП НК Славутич (покупець) з другої сторони було укладено договір № 04-18/1 поставки нафтопродуктів від 18.04.2018.
Пунктом 1.1. Розділу 1 Договору № 04-18/1 передбачено, що постачальник зобов`язується передати в погоджені сторонами строки, а покупець прийняти і оплатити на умовах, викладених в договорі, нафтопродукти (бензин автомобільний, дизельне паливо), іменовані далі за текстом товар. Загальна кількість товару по даному договору складає кількість товару по всім поставкам, здійсненим протягом дії договору (пункт 1.2 договору).
Пунктом 1.4 визначено, що якість товару, який поставляється, повинна відповідати діючим ДСТУ та, у випадку передбаченим діючим законодавством, супроводжуватись паспортами якості та сертифікатами відповідності заводу-виробника.
Відповідно до пункту 3.1 розділу 3 договору № 04-18/1 поставка товару здійснюється окремими партіями за погодженими письмовими заявками покупця, на підставі яких постачальником виставляється рахунок-фактура на оплату кожної партії товару. Виставлення рахунку-фактури є погодженням постачальника на поставку замовленої партії товару. Номенклатура, кількість, ціна партії товару визначається у рахунках фактурах та видаткових накладних. Видаткові накладні підписуються уповноваженими представниками сторін та скріплюються печатками сторін.
Пунктом 3.3. Договору № 04-18/1 визначено, що сторони домовились вважати датою поставки товару дату видаткової накладної постачальника.
Згідно з пунктом 2.2.2 покупець зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі здійснювати оплату товару, а якщо це передбачено відповідними умовами поставки - витрати, пов`язані з перевезенням товару.
18.04.2018 ТОВ Інтер Роял було виставлено ПП НК Славутич рахунок на оплату № 0418-2 на поставку товару згідно коду УКТ ЗЕД 2710194300 - палива дизельного ДТ-Л-К5, сорт С кількість - 28 840 л. на загальну суму 666 2204,00 грн., в тому числі ПДВ 111034,00 грн.
Так, згідно даних товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №04-18/№08 від 18.04.2018 автопідприємством ТОВ Синько було поставлено ПП НК Славутич паливо дизельне ДТ-Л-К5, сорт С в розмірі 28840 куб. дм.
Так, судом встановлено, що органом сертифікації нафтопродуктів та систем якості Масма-Сепро видано сертифікат відповідності на паливо дизельне ДТ-Л-К5, сорт С.
Відповідно до паспорту № 4558, виданого ВАТ Мозирський нафтопереробний продукт паливо дизельне відповідає стандартам СТБ 1658-2015 и ТР ТС 013/2011 у відношенні еклогогічного класу К-5.
Як вбачається з матеріалів справи, вказаний товар був оплачений частинами ПП НК Славутич на рахунок ТОВ Інтер Роял № НОМЕР_1 , що підтверджується відповідним платіжними дорученнями № 717 від 05.06.2018 на суму 50000,00 грн.; №718 від 05.06.2018 на суму 50000 грн.; № 731 від 07.06.2018 на суму 50000,00грн.; № 730 від 07.06.2018 на суму 50000,00 грн.
Відповідно до договору оренди приміщення № 32 від 01.12.2017 ТОВ Синько передав у тимчасове користування ПП НК Славутич приміщення для розміщення офісу за адресою: смт. Макарів, Київської області, вул. Калініна, 37.
Крім того, 01.12.2017 між ТОВ Синько (орендодавець) та ПП НК Славутич (орендар) також укладено договір оренди № 31, згідно з пунктом 1.1. якого орендодавець передає, а орендар приймає у тимчасове користування цистерну для зберігання ПММ за адресою: Київська область, м. Макарів, вул. Калініна, 37 (а.с. 56-57).
Згідно з договором про транспортне обслуговування № 33 від 01.12.2017 ПП НК Славутич зобов`язується надавати для перевезення паливно-мастильні матеріали (вантаж), а ТОВ Синько приймати вантаж для перевезення та виконувати для замовника перевезення вантажу (а.с.58-60)
28.12.2017 між ПП НК Славутич (постачальник) та ТОВ Енерго Транс Ойл (покупець) був укладений договір поставки нафтопродуктів № 30, у порядку та на умовах якого ПП НК Славутич зобов`язувався поставити і передати у власність покупця, зокрема дизельне паливо та бензин: А-76, А-80, А-92, А-95, іменоване далі товар, окремими партіями за цінами (ціна доставки вказана з урахуванням ціни товару) та кількістю, узгодженими сторонами в накладних.
Згідно з пунктом 2.1 Договору № 30 товар поставляється узгодженими партіями. Загальна кількість товару визначається на протязі строку дії договору, з урахуванням кількості найменувань товару за всіма переданими, відповідно до умов договору, окремими партіями. Якість товару підтверджується наявністю паспорта якості виробника і повинна відповідати Держстандартам (п.2.2 договору).
Відповідно до пункту 3.1 Договору №30 від 28.12.2017 № 30, оплата за товар проводиться покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника 100 % попередньої оплати.
Пунктами 3.3, 3.4 договору №30 визначено, що товар поставляється покупцю протягом трьох банківських діб з моменту надходження заявки. Датою поставки і переходу права власності на товар вважається дата фактичного отримання товару покупцем.
Згідно з пунктом 5.1 Договору №30 ціна товару визначається на договірних умовах в національній валюті України і може змінюватися в залежності від змін в ринкових цінах. Найменування, марка та кількість, ціна товару зазначаються в накладних, що є невід`ємною частиною цього договору.
Договір № 30 набирає сили з моменту підписання і діє по 31.12.2018, в частині взаєморозрахунків до повного їх закінчення із можливістю пролонгацією за узгодженням сторін (пункт 9.1 договору).
Приватним підприємством НК Славутич на замовлення Товариства з обмеженою відповідальністю Енерго Транс Ойл було поставлено та відвантажено товар - дизпаливо в кількості 4650 літрів, що підтверджується копією видаткової накладної від 30.04.2018 №174 з відміткою покупця про одержання товару, підписом уповноваженої особи та відбитком штемпеля покупця.
Вказаний товар відповідно до даних товарно-транспортної накладної № Р174 від 30.04.2018 на замовлення ТОВ Енерго Транс Ойл було відвантажено ПП НК Славутич в розмірі 4650 літрів, ціна за одиницю 20, 42 грн. на загальну суму 113 943, 60 грн.(а.с. 35-36).
На підставі вказаної видаткової накладної, ТОВ Енерго Транс Ойл частинами перерахувало на рахунок ПП НК Славутич у банку вартість придбаного товару, зокрема: 40000,00 грн. - відповідно до платіжного доручення № 384 від 26.04.2018; 10046,48 грн. - відповідно до платіжного доручення від 08.05.2018; 40000,00 грн. - відповідно до платіжного доручення від 23.05.2018; 45000,00 грн. - відповідно до платіжного доручення № 360 від 19.04.2018; 20000,00 грн. - відповідно до платіжного доручення № 370 від 19.04.2018; 18024,00 грн. - відповідно до платіжного доручення № 375 від 24.04.2018 (а.с. 37-42).
За фактом настання першої з подій позивач склав та подав для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.04.2018 №28 на загальну суму 113943,60 грн., в тому числі ПДВ на суму 18 990,60 грн. (а.с. 31-32).
Після надіслання вказаної податкової накладної до ДФС для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних позивачем 15.05.2018 була отримана квитанція № 1 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН від 30.04.2018 № 28 прийнято, але її реєстрацію зупинено у зв`язку з відповідністю податкової накладної критеріям оцінки ризиків, що визначені пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН (а.с. 31).
На виконання вимог контролюючого органу, 11.06.2018 позивач надіслав відповідачу повідомлення щодо подачі пояснень та копії документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено
Разом з поясненнями позивачем до зазначеного повідомлення прикріплені копії документів в загальній кількості 21, що розкривають зміст та обсяг господарської операції, за наслідками якої була складена податкова накладна, реєстрацію якої зупинено.
Суд першої інстанції вірно вказав, що комісії ДФС було надано такі копії документів: пояснення № 10 від 10.06.2018; копію договору поставки нафтопродуктів № 30 від 28.12.2017; копію штатного розпису по Приватному підприємству НК Славутич ; копію податкової накладної № 28 від 30.04.2018; копію сертифікату відповідності серії АА№000050 від 03.04.2018; копію паспорта № 558 від 07.04.2018; копію видаткової накладної № 174 від 30.04.2018; копію товарно-транспортної накладної №Р174 від 30.04.2018; копії платіжних доручень № 384 від 26.04.2018; №398 від 08.05.2018; №420 від 23.05.2018; № 360 від 19.04.2018; № 370 від 19.04.2018; № 375 від 24.04.2018 оплачених ТОВ Енерго Трас Ойл ; копію договору поставки нафтопродуктів № 04-18/1 від 18.04.2018; копію рахунку на оплату №0418-2 від 18.04.2018; копію видаткової накладної №0418-2 від 18.04.2018; копію товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №04-18/№08 від 18.04.2018; копії платіжних доручень №717 від 05.06.2018; № 718 від 05.06.2018; № 731 від 07.06.2018; № 730 від 07.06.2018 оплачених ПП НК Славутич копію договору оренди приміщення № 32 від 01.12.2017; копію договору оренди цистерни для зберігання ПММ № 31 від 01.12.2017 та копію договору на транспортне обслуговування №33 від 01.12.2017.
Розглянувши вказані документи і пояснення, Комісія ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, прийняла оспорюване рішення від 13.06.2018 №790418/41658608, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 30.04.2018 №28 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, ати приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
Не погоджуючись з правомірністю прийнятого рішення щодо відмови у реєстрації податкової накладної, Приватне підприємство НК Славутич , після процедури адміністративного оскарження, звернулося з даним позовом до суду.
Суд першої інстанції задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що всі надані позивачем первинні документи не мають дефекту форми, змісту або походження, які у силу частини другої статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, спричинили б втрату первинними документами юридичної сили, а тому підтверджують факт здійснення господарських операцій.
Колегія суддів погоджується із зазначеним висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Пунктом 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі- Порядок №1246), передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, щодо відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
Наведене положення відповідає пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, яким закріплено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з пунктом 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Системний аналіз викладених положень податкового законодавства дає підстави для висновку, що податкова накладна та процедура її реєстрації є ключовими елементами у механізмі реалізації платниками податків права на зменшення власних податкових зобов`язань з ПДВ на суму податку, що була сплачена постачальнику у складі вартості товарів або послуг (формування податкового кредиту).
При цьому, реєстрації податкової накладної, як обов`язковій умові для віднесення покупцем товарів/послуг сплаченої у складі товарів або послуг суми ПДВ до податкового кредиту, передує процедура автоматизованого співставлення податкової накладної з визначеними у законі критеріями оцінки ступеня ризиків.
У разі відповідності податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
У свою чергу Критерії оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії).
Цим же наказом затверджений вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік №567).
Відповідно до пункту 1 Переліку вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: 1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/ інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством; 2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Підпунктом 1 пункту 6 Критеріїв, який був зазначений відповідачем у квитанції у якості підстави для зупинення реєстрації податкової накладної, передбачено, що моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критерієм як: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Відповідно до абзацу п`ятого пункту 6 Критеріїв, у разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
Пунктом 1 Переліку №567 передбачено, що для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв, документами, достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є:
- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Суд першої інстанції вірно вказав, що вказаний перелік документів є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.
Матеріалами справи підтверджено, що на виконання вимог пунктів 201.16.1- 201.16.2 статті 201 ПК України та пропозицій, викладених у квитанціях, позивачем надані документи, зазначені вище, пояснення, якими підтверджується реальність здійснення господарських операцій по зупинених податкових накладних. Перелік наданих документів відповідає вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказане не спростовано апелянтом жодними обґрунтованими доводами та доказами.
Колегія суддів звертає увагу на те, що відповідачем всупереч вимогам підпункту в пункту 201.16.1 статті 201 ПК України, відмовлено у реєстрації накладних та не визначено вичерпного переліку документів, надання якого дало б позивачеві можливість реєстрації податкової накладної.
Відмова у прийнятті до реєстрації податкової накладної з підстав недостатності документів для прийняття рішення можлива виключно за умови наявності вичерпного переліку таких документів (п.п. в п. 201.16.1 ст. 201 ПК України).
При відмові у прийнятті до реєстрації податкової накладної з посиланням на ненадання платником податків достатніх документів, комісія має навести дані щодо документів, надання яких дасть можливість прийняти податкову накладну до реєстрації.
В контексті викладеного, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про те, що дії ДФС України щодо неприйняття до реєстрації поданих позивачем накладних, з не наведення мотивів та не зазначення підстав неврахування наданих позивачем документів та пояснень, свідчать про порушення відповідачем положень чинного законодавства, що свідчить про правомірне задоволення позовних вимог.
Згідно із ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В свою чергу, відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, зазначений обов`язок під час апеляційного розгляду не виконано, та у встановленому порядку не обґрунтовано правомірність своїх дій та рішень.
Колегія суддів критично оцінює посилання апелянта в частині ненадання всіх необхідних документів для реєстрації податкових накладних, позаяк такі посилання спростовуються вищевикладеними аргументами суду.
Стосовно інших посилань апеляційної скарги, то колегія суддів критично оцінює такі з огляду на їх необґрунтованість, та зазначає, що згідно п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.
Відповідно до пункту першого частини першої статті 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
За змістом частини першої статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.
Керуючись статтями 242, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 26.02.2019 - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня проголошення.
Головуючий суддя Ю.А. Ісаєнко
Суддя Г.В. Земляна
Суддя В.П. Мельничук
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2019 |
Оприлюднено | 16.08.2019 |
Номер документу | 83647130 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ісаєнко Юлія Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні