Рішення
від 05.08.2019 по справі 907/711/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

05.08.2019 м. Ужгород Справа № 907/711/18

Суддя Господарського суду Закарпатської області Ремецькі О.Ф.,

За участю секретаря судового засідання Петрова Ю.А.

розглянувши позовну заяву Департаменту міського господарства Ужгородської міської ради, м. Ужгород до товариства з обмеженою відповідальністю «Паб і Ком» , м. Ужгород про визнання укладеною додаткову угоду до Договору оренди землі

За участю представників:

від позивача - Баняс В.Ю. (дов. № 32.01-12/48 від 09.01.2019)

від відповідача - Шкорка І.М., адвокат (ордер ЗР№ 45205 від 14.01.19)

в с т а н о в и в:

Позивач звернувся до Господарського суду Закарпатської області з позовом про визнання укладеною додаткову угоду до Договору оренди землі від 24.05.2011, що зареєстрований у відділі Держкомзему у місті Ужгород 01.06.2011 №211010004000022, посилаючись на порушення відповідачем вимог ст.ст. 13, 14, 131-1 Конституції України, ст.ст. 11, 627, 628, 638, 649, 792 Цивільного кодексу України та ст. 187 Господарського кодексу України, Закону України «Про оренду землі» , Податкового кодексу України та закону України «Про оцінку земель» .

Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 11.12.2018 відкрито загальне позовне провадження у розгляді справи №907/711/18 та призначено підготовче засідання на 16.01.2019.

Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 16.01.2019 року було відкладено підготовче засідання на 05.02.2019 року.

У засіданні суду 05.02.20198 за згодою представників сторін було продовжено строк підготовчого провадження у справі та оголошено перерву у підготовчому засіданні на 19.02.2019.

Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 19.02.20198 було відкладено підготовче засідання на 06.03.2019.

Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 06.03.2019 року було закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 27.03.2019 року

Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 27.03.2019 року за клопотанням позивача про відкладення розгляду справи, розгляд справи по суті відкладено та призначено судове засідання на 17.04.2019.

Ухвалою суду від 17.04.2019 за клопотанням позивача про відкладення розгляду справи, розгляд справи по суті відкладено та призначено судове засідання на 13.05.2019.

Ухвалою суду від 13.05.2019 за клопотанням відповідача відкладено розгляд справи по суті на 03.06.2019.

Ухвалою суду від 03.06.2019 у зв`язку з надходженням заяви від відповідача про намір добровільного врегулювання спору відкладено розгляд справи по суті на 15.07.2019.

Ухвалою суду від 15.07.2019 відкладено розгляд справи по суті на 05.08.2019.

Представник позивача просить суд заявлені позовні вимоги задовольнити у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві, посилаючись на їх обґрунтованість наявними у матеріалах справи доказами. З посиланням на норми ГК України, ЦК України, Податкового кодексу України, а також Закону України Про оренду землі вказує, що з урахуванням вищезазначених вимог законодавства, з метою приведення договору оренди землі від 24.05.2019 року у відповідність з вимогам законодавства, згідно частини 2 статті 188 Господарського кодексу України, позивачем скеровано лист-пропозицію від 05.06.2018 року №25.01-12/955 про внесення змін до договору, в котрому запропоновано підписати та повернути проект додаткової угоди про внесення змін до договору оренди землі від 27.09.2018 року № 1880.

Також, стверджує, що у відповідності до пункту 30 договору оренди землі від 08.09.2016 №1880, яким визначено, що орендар у 5-ти денний термін з моменту настання підстав для перегляду розміру нормативної грошової оцінки землі, визначеної згідно витягу з технічної документації від 15.08.2016 року № 1285/86- 16, відповідач повинен з`явитись до Департаменту міського господарства з новим витягом для перегляду розміру орендної плати.

Однак, відповідач отримавши вищевказаний лист 05.07.2018 року станом на дату подання позову, належного оформлення договірних відносин не здійснив, додаткової угоди не підписав та не повернув, а також не надав жодних заперечень або протоколів розбіжностей, що стало підставою звернення до суду.

Зауважує, що спірна земельна ділянка не була повернута позивачу, отже використовується відповідачем без відповідної правової підстави, у зв`язку з чим вважає, що вказані вище обставини свідчать про використання земельної ділянки та свідоме ухилення від належного оформлення правовстановлюючих документів.

Відповідач заперечує проти позову виходячи з поданого ним письмового відзиву на позов, зокрема вказує на те, що ним не отримано Додаткову угоду до Договору оренди землі від 27.09.2018 року від Позивача, а тому подання даного позову є передчасним та вважає задоволення позову - неможливим. Разом з тим, просить суд визнати не належним та не допустимим доказом витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки виданої відділом в Ужгородському районі ГУ Держгеокадастру в Закарпатській області №957 від 23.07.2018 року, оскільки відповідачем з метою уточнення цільового використання земельної ділянки було отримано витяг від 21.12.2018 №1582/0/192-18, згідно якого нормативна грошова оцінки земельної ділянки складає суму 3.460.800,00грн.

Відповідно до ст. 233 Господарського процесуального кодексу України, рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих позивачем.

У судовому засіданні 05.08.2019 року, відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України, судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані сторонами матеріали, заслухавши повноважного представника позивача та відповідача, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,

Між управлінням майном міста Ужгородської міської ради, правонаступником якого є Департамент міського господарства Ужгородської міської ради (далі в тексті - Позивач, Департамент) та Товариством з обмеженою відповідальністю Паб і Ком (далі в тексті - Орендар, Відповідач) 24.05.2011 року було укладено договір оренди земельної ділянки площею 4000,00 кв.м. (0,40 га) в м. Ужгороді в районі об`їзної дороги (урочище Червениця ) для будівництва і обслуговування кемпінгу строком до 08.04.2014 року (далі в тексті - Договір).

Рішення XXIII сесії VI скликання Ужгородської міської ради від 11.07.2014р. № 1366 ТОВ Паб і Ком поновлено договір оренди земельної ділянки площею 4000 кв.м. в районі об`їзної дороги (урочище Червениця ) для будівництва та обслуговування кемпінгу строком на 2 роки до 11.07.2016 року.

22.05.2015 року на виконання вищевказаного рішення між Департаментом міського господарства Ужгородської міської ради та ТОВ Паб і Ком укладено додаткову угоду про внесення змін до Договору оренди землі від 24.05.2011 року, відповідно до якої строк дії Договору продовжено до 11.07.2016 року.

02.09.2016 року на адресу Ужгородської міської ради надійшла заява ТОВ Паб і Ком про продовження договору оренди землі від 24.05.2011р. строком на 5 років.

Рішенням XIX сесії VII скликання Ужгородської міської ради від 08.02.2018р. № 976 Товариству з обмеженою відповідальністю Паб і Ком поновлено договір оренди земельної ділянки площею 4000 кв.м. для будівництва і обслуговування кемпінгу в районі Об`їзної дороги (урочище Червениця ) строком на 5 років до 8 лютого 2023 року

Посилаючись на те, що згідно зі статтею 14 Закону України Про оренду землі договір оренди землі укладається з урахуванням типової форми угоди, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004р. № 220 Про затвердження Типового договору оренди землі , з огляду на внесені 23.11.2016 та 22.11.2017 постановами Кабінету Міністрів України № 843, 890 зміни до Типової форми договору оренди землі, в частині умов перегляду орендної плати та відповідальності за порушення строків сплати плати за землю, з метою приведення укладених між сторонами у спорі Договорів оренди землі у відповідність до вимог законодавства, Позивач звернуся до Відповідача листом № 74947 від 21.02.2018 року з пропозицією самостійного звернення до головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області та в подальшому звернутись до Департаменту з метою належного оформлення договірних відносин на виконання рішення міської ради, з метою коректного визначення коефіцієнту який характеризує функціональне використання земельної ділянки.

Однак, вищевказаний лист Відповідач залишив без уваги, тому Департамент самостійно звернувся до Держгеокадастру та отримав відповідь, де вказано, що земельна ділянка відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови та згідно поданого позивачу витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки вартість її складає суму 5.192.537,81грн.

Враховуючи отримані від Держгеокадастру роз`яснення, з метою належного оформлення договірних відносин, 03.08.2018 року Департаментом передано до Центр надання адміністративних послуг Ужгородської міської ради супровідний лист № 74947 та проекти додаткової угоди до договору.

Однак, зважаючи на те, що Відповідач не з`явився для підписання додаткової угоди, представниками центру надання адміністративних послуг було надіслано вказані вище документи поштою на адресу по якій зареєстровано товариство, про що свідчить опис вкладень до цінного листа від 03.08.2018 року та копія фіскального чеку ПАТ Укрпошта .

Разом з тим, станом на дату подання позовної заяви в Позивача відсутні відомості, щодо належного оформлення договірних відносин (проект угоди не підписано, не повернуто), а також не надано жодних заперечень або протоколів розбіжностей.

Статтею 3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень визначено, що речові права на нерухоме майно, їх обмеження та правочини щодо нерухомого майна підлягають обов`язковій державній реєстрації в порядку, встановленому цим Законом.

Згідно ст.125 Земельного кодексу України визначено, що право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації. Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.

Відповідно до ст. 33 Закону України Про оренду землі визначено, що у разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди, то за відсутності письмових заперечень орендодавця протягом одного місяця після закінчення строку договору він підлягає поновленню на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором.

У разі поновлення договору оренди, законом визначена обов`язковість державної реєстрації цих прав та укладення додаткової угоди. Оскільки між Позивачем та Відповідачем жодної додаткової угоди не укладено, а відтак не існує державної реєстрації права оренди земельної ділянки, а тому слід дійти висновку що укладення додаткової угоди про продовження договору є правомірною вимогою котра підлягає задоволенню в повному обсязі.

Розмір орендної плати у запропонованій додатковій угоді визначений у відповідності до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1 , згідно котрого вартість земельної ділянки складає 5192537,81 грн.

При цьому суд констатує, що відповідачем на виконання вимог позивача та з метою коректного визначення коефіцієнту який характеризує функціональне використання земельної ділянки, було надано відділу в Ужгородському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області відомості стосовно цільового використання земельної ділянки, внаслідок чого отримано витяг від 21.12.2018 №1582/0/192-18, згідно якого нормативна грошова оцінки земельної ділянки складає суму 3.460.800,00грн.

Відтак, для визначення розміру орендної плати за користування земельною ділянкою підставою є витяг від 21.12.2018 №1582/0/192-18, згідно якого нормативна грошова оцінки земельної ділянки складає суму 3.460.800,00грн.

Відносини, що виникають із договору найму (оренди) земельної ділянки, є цивільно-правовими та крім загальних норм цивільного законодавства щодо договору найму, регулюються також актами земельного законодавства - Земельним кодексом України, Законом України Про оренду землі .

Крім того, у запропонованій редакції позивачем враховано, що згідно зі статтею 21 Закону України Про оренду землі обчислення розміру орендної плати здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Пунктами 12,13 Договору оренди землі від 24.05.2011 р. визначено, що обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності здійснюється з урахуванням індексу інфляції, визначеного Державним комітетом статистики України. У разі збільшення відповідно до законів України розміру земельного податку Орендодавець має право вимагати збільшення орендної плати, що оформляється при досягненні домовленості сторін додатковою угодою, яка є невід`ємною частиною до цього договору. Витрати пов`язані з підготовкою проекту змін до договору у зв`язку зі збільшенням відповідно до законів України земельного податку покладаються на орендаря.

Надіслані орендарю проект додаткової угоди підписано та повернуто не було, що виключає можливість досудового вирішення спору, і саме це послужило підставою звернення до суду.

Оцінюючи подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення виходячи з наступного.

Частиною 4 ст. 179 ГК України встановлено, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі: вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству; примірного договору, рекомендованого органом управління суб`єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст; типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови; договору приєднання, запропонованого однією стороною для інших можливих суб`єктів, коли ці суб`єкти у разі вступу в договір не мають права наполягати на зміні його змісту.

Особливості укладання господарських договорів на основі примірних і типових договорів передбачені ст. 184 ГК України.

Так, відповідно до ч. З ст. 184 ГК України укладенні господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору.

Поряд з цим, частиною 8 ст. 93 ЗК України передбачено, що відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються законом.

Згідно зі статтею 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Статтею 13 вказаного Закону передбачено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. Договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально. Типова форма договору оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України(ст. 14 Закону).

З аналізу наведених норм встановлено, що укладення договору оренди землі у даних правовідносинах є обов`язковим; такий договір повинен бути укладений на основі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, при чому сторони не можуть відступати від його змісту, але мають право конкретизувати його умови.

Постановами Кабінету Міністрів України № 843 від 23.11.2016р. та №890 від 22.11.2017р. внесено зміни до Типової форми договору оренди землі, в частині умов перегляду орендної плати та відповідальності за порушення строків сплати плати за землю.

Крім того, 17.09.2016р. набуло чинності рішення Ужгородської міської ради від 30.08.2016р. № 356 Про Тимчасове Положення про порядок надання земельних ділянок, що знаходяться у розпорядженні Ужгородської міської ради, в оренду фізичним та юридичним особам . У відповідності до вказаного Положення затверджено типову форму договору оренди землі, шляхом конкретизації окремих умов Типового договору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України.

Саме тому, суд вважає підставним запропоновані позивачем зміни, якими приведено орендні правовідносини між сторонами у відповідність до внесених законодавчих змін, в частині конкретизації обов`язків орендаря, умов внесення змін та розірвання договорів, розміру орендної плати, а також визначення міри відповідальності за порушення умов договору.

Судом також враховано, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який не може бути меншим, ніж встановлено положеннями статті 288 Податкового кодексу України (відповідна правова позиція Верховного Суду України викладена в постановах від 02.03.2016 у справі № 922/538/14 та від 18.05.2016р. у справі №6-325цс16).

Рішення рад щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України. Зокрема, у цьому пункті зазначено, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 2018 рік становить 3.460.800,00грн. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки виданої відділом в Ужгородському районі Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області № 1582/0/192-18 від 21.12.2018 року.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку про те, що нормативна грошова оцінка землі проводиться в обов`язковому порядку для визначення розміру орендної плати за землі комунальної та державної форм власності. При цьому, технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, затверджується рішенням відповідної сільської, селищної чи міської ради. Таке рішення офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року.

Враховуючи викладене, зміна розміру грошової оцінки має наслідком зміну земельного податку, і, як наслідок, зміну розміру орендної плати.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213 затверджено Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин; далі - Методика № 213).

Згідно з пункту 2-1 Методики № 213 дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

Виходячи з аналізу наведених правових норм вбачається, що витяг з технічної документації є документом, який оформлюється за результатом проведення нормативної грошової оцінки та відображає дані стосовно окремої земельної ділянки. Тобто витяг складається на основі розрахованих у встановленому порядку показників (коефіцієнтів), які визначені у технічній документації, що затверджується рішенням відповідної сільської, селищної або міської ради.

Згідно пункту 22 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012р. № 1051 (далі-Порядок), до Державного земельного кадастру про землі у межах державного кордону, як відомості про землі в межах територій адміністративно-територіальних одиниць (Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя, районів, міст, селищ, сіл, районів у містах) та за їх межами (у частині, що характеризують такі землі з урахуванням їх місцезнаходження) вносяться зокрема й відомості про економічну та нормативну грошову оцінку земель у межах території адміністративно- територіальної одиниці . Згідно з п. 33 Договорів зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін, у разі недосягнення згоди спір вирішується в судовому порядку.

Статтею 30 Закону України „Про оренду землі визначено, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін, а у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.

Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом. Оскільки, сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду встановленого умовами договору розміру орендної плати. Крім того, з аналізу вищенаведеного випливає, що укладення договору оренди землі є обов`язковим, і такий договір повинен відповідати Типовому договору оренди землі.

Відповідно до ч. 2 ст. 651 Цивільного кодексу України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Статтею 188 Господарського кодексу України передбачено, що сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Як вбачається з матеріалів справи, письмові пропозиції про внесення змін до Договору були надіслані Відповідачу 03.08.2018р. на його юридичну адресу (зареєстроване офіційне місцезнаходження ТзОВ Паб і Ком`пр.Свободи,30/30, м.Ужгород), однак внаслідок бездіяльності Відповідача поштовим відділенням були передані на зберігання. При цьому необхідно звернути увагу, що факт отримання листа про необхідність коректного визначення коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки визнає і сам відповідач у відзиві на позовну заяву. Але із відповідною заявою про коректне визначення коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, відповідач звернувся в Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області лише 11.09.2018р. (після спливу 7 місяців від дати надіслання відповідного листа).

Судом за аналогією взято до уваги рекомендації, викладені в інформаційному листі Вищого господарського суду України від 07.04.2008р. ( Згідно з частиною другою статті 187 ГК України день набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше. Згідно з частиною третьою статті 84 ГПК України у спорі, що виник при укладанні або зміні договору, в резолютивній частині вказується рішення з кожної спірної умови договору, а у спорі про спонукання укласти договір-умови, на яких сторони зобов`язані укласти договір, з посиланням на поданий позивачем проект договору. Зазначені норми не суперечать одна одній, оскільки суд вправі задовольнити позов про спонукання укласти договір лише в разі, якщо встановить, що існує правовідношення, в силу якого сторони зобов`язані укласти договір, але одна із сторін ухилилася від цього. Тому в резолютивній частині рішення, яким задовольняється позов про спонукання укласти договір, слід вказувати на те, що спірний договір є укладеним ).

За таких обставин, суд дійшов висновку про обгрунтованість вимог позивача про зміну договору оренди шляхом визнання укладеною Додаткової угоди у запропонованій ним редакції, у зв`язку з чим вказана вимога підлягає задоволенню. Отже, позов підлягає задоволенню повністю за виключенням зазначення строку з якого додаткова угода вважається укладеною та з урахуванням відомостей про нормативну грошову оцінку земельної ділянки виданих відділом в Ужгородському районі Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області № 1582/0/192-18 від 21.12.2018 року.

Відповідно до ч. 9 ст. 238 ГПК України у спорі, що виник при укладенні або зміні договору, в резолютивній частині вказується рішення з кожної спірної умови договору. Відтак, зміст додаткової угоди належить викласти в резолютивній частині рішення.

Судові витрати належить покласти на відповідача відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст. ст. 20, 41, 42, 46, 73, 74, 76-79, 86, 129, 216, 222, 237, 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати укладеною додаткову угоду до договору оренди землі від 24.05.2011 року, що зареєстрований Відділом Держкомзему у місті Ужгород Закарпатської області від 01.06.2011 року № 211010004000022 в наступній редакції: на умовах проекту, поданого позивачем:

Додаткова угода до договору оренди землі від 24.05.2011 року, що зареєстрований Відділом Держкомзему у місті Ужгород Закарпатської області від 01.06.2011 року № 211010004000022

Договір оренди землі в новій редакції

м. Ужгород _____ _____ 2018

Територіальна громада міста Ужгорода в особі Ужгородської міської ради від імені якої діє Департамент міського господарства Ужгородської міської ради, в особі директора Бабидорича Володимира Івановича, що діє на підставі Положення, затвердженого рішенням Ужгородської міської ради від 30.03.2017 р. № 624, надалі - Орендодавець, з одного боку, та товариство з обмеженою відповідальністю Паб і Ком , код 31477714, в особі керівника ОСОБА_1 Віталія ОСОБА_2 , та за погодженням засновників товариства

згідно протоколу Загальних зборів учасників товариства від



2018

року №____(у разі необхідності), надалі - Орендар, з другого боку, уклали цей договір про

нижченаведене:

1. Договір оренди землі, укладений між сторонами 24.05.2011 року, що зареєстрований Відділом Держкомзему у місті Ужгород Закарпатської області від 01.06.2011 року № 211010004000022, викласти у новій редакції, наступного змісту:

Предмет договору

1. Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва і обслуговування кемпінгу в м. Ужгороді, район Об`їзної дороги (урочище АДРЕСА_1 ,

Кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_1 .

Об`єкт оренди

2. В оренду передається земельну ділянку загальною площею 4000 кв.м. у тому числі

3. На земельній ділянці знаходяться об`єкти нерухомого майна: відсутнє а також інші об`єкти інфраструктури відсутні

(перелік, характеристика і стан лінійних споруд, інших об`єктів інфраструктури,

4. Земельна ділянка передається в оренду разом з

(перелік, характеристика і стан будинків, будівель, споруд та інших об`єкті)

5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 2018 рік становить 3.460.800,00грн. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки виданої відділом в Ужгородському районі Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області № 1582/0/192-18 від 21.12.2018 року.

6. Земельна ділянка, яка передається в оренду, має такі недоліки, що можуть перешкоджати її ефективному використанню: не зареєстровані.

7. Інші особливості об`єкта оренди, які можуть вплинути на орендні відносини: відсутні.

Строк дії договору

8. Строк дії договору до 08 лютого 2023 року. Після закінчення строку дії договору Орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 60 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію.

9. Рішення про продовження договору оренди приймає Ужгородська міська рада у відповідності до чинного законодавства.

Орендна плата

10. Орендна плата вноситься Орендарем у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки землі у грошовій формі та становить 103.824,00грн. на рік.

11. Орендна плата вноситься щомісячно протягом 30 календарних днів за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця в розмірі 8.652,00грн..

12. Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

13. Розмір орендної плати переглядається щороку у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни нормативно - грошової оцінки землі, розмірів земельного податку , зміні ставок орендної плати, підвищення цін та тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;

- зміні граничних розмірів орендної плати, визначених Податковим кодексом України;

- інших випадках , передбачених законом.

14. У разі невнесення орендної плати у строки, визначені цим договором:

- у 10-ти денний строк сплачується штраф у розмірі 100 відсотків річної орендної плати, встановленої цим договором;

- справляється пеня у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від несплаченої суми за кожний день прострочення.

15. Витрати, пов`язані з підготовкою змін до договору оренди, у зв`язку із внесенням змін до чинного законодавства, в тому числі у зв`язку із проведенням державної реєстрації права оренди землі покладаються на Орендаря.

Умови використання земельної ділянки

16. Земельна ділянка передається в оренду із земель житлової та громадської забудови.

17. Цільове призначення земельної ділянки: для будівництва та обслуговування кемпінгу.

18. Умови збереження стану об`єкта оренди у відповідності до вимог чинного законодавства України.

Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду

19. Передача земельної ділянки в оренду здійснюється без розробленням проекту її відведення.

Згідно рішення XIX сесії міської ради VII скликання від 08.02.2018 року № 976 (пункт 1.6) поновити ТОВ Паб і Ком договір оренди земельної ділянки площею 4000 кв.м. в

районі Об`їзної дороги (урочище Червениця ) для будівництва та обслуговування кемпінгу строком на 5 років до 08.02.2023 року.

20. Інші умови передачі земельної ділянки в оренду: не дозволяється зміна цільового призначення. Використання земельної ділянки здійснювати із урахуванням затвердженої містобудівної та землевпорядної документації, а також інших законодавчих актів, що є чинними на території України.

21. Передача земельної ділянки Орендарю здійснюється одночасно з підписанням акту її приймання-передачі.

Умови повернення земельної ділянки

22. Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду. Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов`язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір вирішується у судовому порядку.

У разі погіршення якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей орендованої земельної ділянки (орендованих земельних ділянок) або приведення її (їх) у непридатний для використання за цільовим призначенням стан збитки, що підлягають відшкодуванню, визначаються відповідно до Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 р. №284

23. Здійснені Орендарем без згоди Орендодавця витрати та поліпшення орендованої земельної ділянки, які неможливо відокремити без заподіяння шкоди цій ділянці, не підлягають відшкодуванню.

24. Поліпшення стану орендованої земельної ділянки, проведені Орендарем за письмовою згодою з Орендодавцем землі, не підлягають відшкодуванню. Умови, обсяги і строки відшкодування Орендарю витрат за проведені ним поліпшення стану земельної ділянки визначаються окремою угодою сторін.

Обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки

25. На орендовану земельну ділянку не встановлено обмеження (обтяження).

26. Передача в оренду земельної ділянки не є підставою для припинення або зміни обмежень (обтяжень) та інших прав третіх осіб на цю ділянку.

Інші права та обов`язки сторін

27. Права Орендодавця:

В односторонньому порядку вносити зміни до даного договору при зміні розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки, коефіцієнтів інфляції (визначених у відповідності до вимог чинного законодавства) ставок земельного податку та ставок орендної плати відповідно до змін чинного законодавства шляхом надсилання відповідних повідомлень.

Вимагати від Орендаря:

- використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з договором оренди;

- дотримання екологічної безпеки землекористування та збереження родючості грунтів, додержання державних стандартів, норм і правил, у тому числі місцевих правил забудови населених пунктів;

- дотримання режиму водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон, зон особливого режиму використання земель та територій, які особливо охороняються;

- своєчасного внесення орендної плати.

28. Обов`язки Орендодавця:

- передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам договору оренди;

- при передачі земельної ділянки в оренду забезпечувати відповідно до закону реалізацію прав третіх осіб щодо орендованої земельної ділянки;

- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендареві користуватися орендованою земельною ділянкою;

- попередити Орендаря про особливі властивості та недоліки земельної ділянки, які в процесі її використання можуть спричинити екологічно небезпечні наслідки для довкілля або призвести до погіршення стану самого об`єкта оренди.

29. Права Орендаря:

- самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі;

- за письмовою згодою Орендодавця, зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди та закладати багаторічні насадження;

- отримувати продукцію і доходи;

- передавати орендовану земельну ділянку в суборенду за письмовою згодою Орендодавця;

- визначити, що Орендар не вправі передавати право оренди землі у заставу та вносити його до статутного фонду іншої юридичної особи.

30. Обов`язки Орендаря:

- здійснити у 20-ти денний термін державну реєстрацію права оренди у відповідності до вимог чинно законодавства. Уразі несвоєчасного здійснення права оренди справляється пеня у розмірі визначеному п. 14 даної угоди;

- у 10-тиденний термін з моменту підписання угоди з`явитись до департаменту міського господарства з підтверджуючими документами щодо внесення змін та уточнень до Державного земельного кадастру (витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку землі на 2018 рік);

- своєчасно вносити орендну плату за користування земельною ділянкою;

- щоквартально подавати Орендодавцю підтверджуючі документи щодо внесення орендної плати;

- приступати до використання земельної ділянки в строки, встановлені договором оренди землі, право оренди якого, зареєстрованим в установленому законом порядку;

- виконувати встановлені щодо об`єкта оренди обмеження (обтяження) в обсязі, передбаченому законом або договором оренди землі;

- дотримуватися режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, водного, оздоровчого, рекреаційного та історико- культурного призначення;

- у п`ятиденний строк після державної реєстрації права оренди земельної ділянки надати копію договору відповідному органу державної податкової служби;

- у разі зміни своїх банківських реквізитів, юридичної адреси, назви, організаційно-правової форми тощо, у 10-денний строк з моменту настання таких змін повинен письмово повідомити про це Орендодавця;

- самостійно щорічно індексувати розмір орендної плати відповідно до індексації нормативної грошової оцінки земель згідно з чинним законодавством;

- у разі неповернення земельної ділянки в зазначений термін здійснити плату за фактичне користування земельною ділянкою. Плата за землю у цьому випадку вноситься у розмірах, визначених цим договором;

- у разі поновлення договору оренди здійснювати відшкодування втрат від недоотримання Ужгородською міською радою коштів за використання земель на період закінчення дії даного договору та державної реєстрації поновленого договору;

- у разі зміни цільового використання земельної ділянки, з моменту її здійснення до набрання чинності новоукладеного договору проплачувати орендну плату в розмірі згідно ставок орендної плати нового використання;

- щороку станом на 1 січня і до 20 лютого поточного року подавати в державну податкову інспекцію в м. Ужгород головного управління ДФС У Закарпатській області податкову декларацію на поточний рік та/або здійснювати її подачу щомісяця у порядку та строки визначені Податковим кодексом України;

- за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі Орендар подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним в державну податкову інспекцію в м. Ужгороді головного управління ДФС у Закарпатській області податкову декларацію за новоукладеними договорами оренди;

- у разі зміни протягом року об`єкта та/або бази оподаткування платник Орендар подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни до державної податкової інспекції у м. Ужгород головного управління ДФС у Закарпатській області.

Ризик випадкового знищення або пошкодження об`єкта оренди чи його частини

31. Ризик випадкового знищення або пошкодження об`єкта оренди чи його частини несе Орендар.

Страхування об`єкта оренди

32. Згідно з цим договором об`єкт оренди не підлягає страхуванню.

Зміна умов договору і припинення його дії

33. Зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін, крім випадків визначених абзацом 1 пункту 27 даного договору. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.

34. Дія договору припиняється у разі:

- закінчення строку, на який його було укладено;

- придбання Орендарем земельної ділянки у власність;

- викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;

- ліквідації юридичної особи-орендаря.

Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

35. Дія договору припиняється шляхом його розірвання за:

- взаємною згодою сторін (за виключенням випадків встановлених пунктом 36 договору)

- рішенням суду на вимогу однієї із сторін, внаслідок невиконання другою стороною обов`язків, передбачених договором та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визначених законом.

36. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку допускається.

Умовами розірвання договору в односторонньому порядку є :

- несплати розміру орендної плати протягом трьох місяців;

- використання земельної ділянки не за цільовим призначення ;

- передача в суборенду земельної ділянки без письмової згоди Орендодавця.

37. Перехід права власності на орендовану земельну ділянку до другої особи, а також реорганізація юридичної особи-орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору.

Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору

38. За невиконання або неналежне виконання договору сторони несуть відповідальність відповідно до закону та цього договору.

Сторона , яка порушила зобов`язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

Конфіденційність

39. При виконанні цього Договору кожна сторона буде діяти в умовах конфіденційності, а

саме:

- забезпечить збереження конфіденційності змісту цього Договору, а також письмових і усних відомостей, отриманих у зв`язку з цим Договором;

- допускатиме до інформації по виконанню цього Договору обмежене коло осіб, які безпосередньо пов`язані з його виконанням;

- не буде доводити до відома третіх осіб будь -яку інформацію, пов`язану з діяльністю Сторін, крім випадків , коли використання чи надання акої інформації є необхідним або доцільним для використання цього Договору, або здійснюється у передбаченим чинним законодавством України порядку.

Прикінцеві положення

40. Цей договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами.

Право оренди землі виникає у порядку визначеному чинним законодавством.

Сторони дійшли згоди, що при підписанні договору оренди землі його дія розповсюджується на період від дванадцятого липня дві тисячі шістнадцятого року до завершення строку його дії, визначеного рішенням сесії Ужгородської міської ради про поновлення договору оренди землі від 08.02.2018 року № 976

Даною угодою сторони дійшли згоди щодо зобов`язання Орендаря, а Орендар взяв на себе зобов`язання до сплати плати за землю за фактичне її використання у період від дванадцятого липня дві тисячі шістнадцятого року до моменту державної реєстрації права оренди землі. При цьому, розмір місячних нарахувань такої плати встановлюється у відповідності до вимог чинного законодавства, із урахуванням пунктів 5, 10, 11 даної додаткової угоди.

Цей договір укладено у трьох примірниках, що мають однакову юридичну силу, один з яких знаходиться в Орендодавця, другий - в Орендаря, третій - у організації, яка здійснила державну реєстрацію права оренди та є невід`ємною частиною договору оренди землі від

24.05.2011 року.

Реквізити сторін

Орендодавець

Територіальна громада міста Ужгорода в особі

Ужгородської міської ради

Департамент міського господарства

Ужгородської міської ради

м. Ужгород пл. Поштова, З

р/р 33217812007002,

одержувач: УК у м. Ужгороді 18010600,

Орендар

ТОВ Паб і Ком

Пр. Свободи, 30/30, місто Ужгород

код 31477714

код ЄДРПОУ 38015610 банк Казначейство України (ЕАП) 899998

код платежу 18010600

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Паб і Ком (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, пр. Свободи,30/30, код ЄДРПОУ 31477714) на користь Департаменту міського господарства Ужгородської міської ради 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, пл.Поштова,3, код ЄДРПОУ: 36541721) судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 1762,00 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн.

Видати наказ на виконання рішення в порядку вимог п. 4 ст. 327 ГПК України.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Згідно з пунктом 17.5 розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України в редакції Закону України від 03.10.2017 №2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду через відповідний місцевий господарський суд за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повний текст рішення складено: 14.08.2019

Суддя О.Ф. Ремецькі

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення05.08.2019
Оприлюднено16.08.2019
Номер документу83668386
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —907/711/18

Судовий наказ від 03.10.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Рішення від 05.08.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 15.07.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 03.06.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 13.05.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 17.04.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 27.03.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 06.03.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 19.02.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 05.02.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні