ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 липня 2019 року Справа № 160/4835/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Голобутовського Р.З. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Державного підприємства "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків,
ВСТАНОВИВ :
28.05.2019 року Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС у Дніпропетровській області, позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державного підприємства "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" (далі - відповідач), в якій просить:
- стягнути з Державного підприємства "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" (код ЄДРПОУ 04605711) податковий борг по податку на додану вартість у сумі 84691,75 грн. на користь державного бюджету шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що в інтегрованих картках платника податків Державного підприємства "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" обліковується податковий борг на загальну суму 84691,75 грн. по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг). Сума боргу не сплачується відповідачем добровільно, а тому підлягає примусовому стягненню.
Ухвалою від 29.05.2019 року провадження у справі відкрито та призначено її розгляд на 27.06.2019 року. в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
08.07.2019р. від позивача надійшла заява про збільшення позовних вимог, в якій позивач збільшує суму позовних вимог і просить стягнути з Державного підприємства Проектний інститут Дніпродзержинськцивільпроект (код ЄДРПОУ 04605711) податковий борг по податку на додану вартість у сумі 177451,61 грн. на користь Державного бюджету шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.
Ухвалою суду від 08.07.2019 року постановлено заяву про збільшення позовних вимог у адміністративній справі за позовом Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Державного підприємства Проектний інститут Дніпродзержинськцивільпроект про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків - повернути позивачу без розгляду.
Відповідач відзив на позовну заяву у строк встановлений судом не надав.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі обставини.
Державне підприємство "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" перебуває на обліку в Кам`янському управлінні Головного управління ДФС у Дніпропетровській області як платник податків та зборів.
За відповідачем обліковується заборгованість у розмірі 84691,75 грн., яка виникла в результаті несплати у встановлені терміни сум грошових зобов`язань нарахованих самостійно платником податків.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України).
Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).
Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України).
Так, податковий борг з податку на додану вартість в сумі 84691,75 грн. виник в результаті несплати у встановлені законодавством строки сум узгоджених грошових зобов`язань, які визначені самостійно платником податків відповідно до податкових декларацій, узгоджених податкових повідомлень-рішень та пені, а саме:
- податкової декларації № 9244469690 від 20.11.2017 у сумі 23497,00 грн.
- податкової декларації № 9272294975 від 20.12.2017 у сумі 6226,00 грн.
- податкової декларації № 9296316467 від 19.01.2018 у сумі 26896,00 грн.
- податкової декларації № 9026263680 від 20.02.2018 у сумі 5348,00 грн.
- податкової декларації № 9049159443 від 20.03.2018 у сумі 8152,00 грн.
- податкової декларації № 9065491859 від 12.04.2018 у сумі 4663,00 грн.
- податкового повідомлення-рішення № 0042211208 від 08.11.2017 у сумі 8547,62 грн.
- податкового повідомлення-рішення № 0086351208 від 18.12.2017 у сумі 400,54 грн.
- податкового повідомлення-рішення № 0096311208 від 27.12.2017 у сумі 256,50 грн.
- пеня у сумі 705,09 грн. нарахована підприємству відповідно до пп. 129.1.2 п. 129.1 ст.129 Податкового кодексу України.
Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання є податковим боргом.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку податку на додану, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59ПК України).
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання (п. 59.3 ст. 59 ПК України).
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 ПК України).
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (п. 59.5 ст. 59 ПК України).
Як видно з матеріалів справи, на адресу відповідача направлялася податкова вимога № 52196-17/03 від 15.12.2017 року, яка була надіслана на адресу відповідача засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення.
Відповідно до матеріалів справи було встановлено, що відповідачем до суду не надано доказів сплати заборгованості у повному обсязі.
Відповідно до п.п. 95.1, 95.2, 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Як передбачено пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до п.20.1.34 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з п. 5 ч.1 ст. 283 Кодексу адміністративного судочинства України, провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними визначених законом повноважень здійснюється на підставі заяви таких органів, зокрема, щодо стягнення коштів за податковим боргом.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача суми податкового боргу у загальному розмірі 84691,75 грн., оскільки доказів самостійного погашення заборгованості відповідачем суду не надано.
Згідно з ч. 2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Відтак, судові витрати зі сплати судового збору стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 77, 78, 139, 205, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17А, м. Дніпро, 49600, код ЄДРПОУ 39394856) до Державного підприємства "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" (вул. Запорізька, 20А, м. Кам`янське, 51934, код ЄДРПОУ 04605711) про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків - задовольнити повністю.
Стягнути з Державного підприємства "Проектний інститут "Дніпродзержинськцивільпроект" (код ЄДРПОУ 04605711) податковий борг по податку на додану вартість у сумі 84691 (вісімдесят чотири тисячі шістсот дев`яносто одна) грн. 75 коп. на користь Державного бюджету шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Р.З. Голобутовський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2019 |
Оприлюднено | 20.08.2019 |
Номер документу | 83699353 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні