33/804/596/19
241/938/19
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 серпня 2019 року суддя судової палати з розгляду кримінальних справ та справ про адміністративні правопорушення Донецького апеляційного суду Гришин Г.А., за участю захисника Танача Ю.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Маріуполі апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Першотравневого районного суду Донецької області від 23 липня 2019 року, якою
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, директора ТОВ Харвіст Сторедж , код ЄДРПОУ 38140235, який зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ,
притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП та накладено стягнення у вигляді штрафу на користь держави у розмірі 85 грн. Стягнуто на користь держави судовий збір у розмірі 384 грн. 20 коп.,
В С Т А Н О В И В:
Короткий зміст оскаржуваного судового рішення та встановлені суддею обставини.
Відповідно до постанови судді, ОСОБА_1 , будучи директором ТОВ Харвіст Сторедж , 16.05.2019 року, о 12 годині 00 хвилин за юридичною адресою: 87400, Мангушський район, смт Мангуш вул. Тітова, б. 166 офіс 11, порушив порядок ведення податкового обліку, а саме: п. 44.1, п. 44.2 ст. 44, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ, зі змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 335 334 грн., у тому числі за 2016 рік у сумі 250535 грн., за 2017 рік на суму 84 799 грн., а саме за 1 квартал 2017 року на суму 30019 грн., за ІІ квартал 2017 на суму 29700 грн., за ІІІ квартал 2017 на суму 25080 грн. на підставі акту перевірки від 16.05.2019 року № 473/05-99-14-15/31265999 за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року. Вказаними діями ОСОБА_1 вчинив правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Вимоги апеляційної скарги і узагальнені доводи особи, яка її подала
На вказану постанову надійшла апеляційна скарга ОСОБА_1 , в якій він, посилаючись на невідповідність висновків суду фактичним обставинам провадження, просив оскаржувану постанову скасувати, провадження по справі закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги ОСОБА_1 вказав, що в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, оскільки в протоколі не викладено об`єктивної сторони адміністративного правопорушення.
Окрім цього, зазначив що протокол в травні 2019 року взагалі не складався, а тому не може бути підтвердженням його вини. Також зазначає що строк на судове оскарження податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС у Донецькій області від 30 травня 2019 року закінчується лише 22.08.2019 року. Окрім цього, зазначає, що дані наведені у акті перевірки та визначені у податковому повідомленні не набули законної сили.
Також апелянт зазначає, що строки притягнення до адміністративної відповідальності сплили, оскільки правопорушення не є триваючим, відповідно тримісячний строк притягнення до адміністративної відповідальності обчислюється з моменту вчинення адміністративного правопорушення.
Повідомлений про час на місце розгляду його апеляційної скарги ОСОБА_1 до апеляційного суду не з`явився, клопотання про відкладення розгляду апеляції не заявив.
Заслухавши захисника, яка підтримала доводи апеляції, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, вважаю, що апеляційна скарга підлягає задоволенню із наступних підстав:
Мотиви суду
Оскаржуваною постановою судді місцевого суду ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 163-1 КУпАП, яка передбачає відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
В оскаржуваній постанові та протоколі про адміністративне правопорушення №354 від 16 травня 2019 року встановлено, що ОСОБА_1 порушив порядок ведення податкового обліку, та перелічені статті Податкового кодексу, які були порушені та наслідки таких дій - заниження податку на прибуток.
З протоколу про адміністративне правопорушення та постанови судді не вбачається, які саме конкретні, фактичні дій вчинив ОСОБА_1 , та саме яким способом було вчинено порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку, що складає об?єктивну сторону адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-1 КУпАП. Тобто, в чому саме полягало порушення ведення податкового обліку не зазначено.
Таким чином, протокол про адміністративне правопорушення, складений відносно ОСОБА_1 , не відповідає вимогам ст. 256 КУпАП в частині зазначення суті адміністративного правопорушення. Зазначені недоліки протоколу залишились поза увагою судді, відповідно оскаржувана постанова підлягає скасуванню.
Оскільки з протоколу про адміністративне правопорушення не вбачається конкретного складу адміністративного правопорушення, скоєного ОСОБА_1 , із врахуванням того, що суд позбавлений можливості вийти за межі сформульованого у протоколі звинувачення, справа про адміністративне правопорушення підлягає закриттю у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.
Оскільки під час судового розгляду було встановлено, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, вирішення питання про обґрунтованість інших доводів апеляції є недоцільним.
В той же час, слід зазначити, що обґрунтовуючи свій висновок про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, суддя у постанові послався як на докази на протокол про адміністративне правопорушення від 16.05.2019 р. та акт про результати документальної планової виїзної перевірки №473/05-99-14-15/38140235 від 16.05.2019 р.
Оскільки протокол про адміністративне правопорушення від 16.05.2019 р. цілком ґрунтується на даних акту про результати документальної планової виїзної перевірки, то його неможна вважати доказом в розумінні ст.251 КУпАП, оскільки цей документ не підтверджує фактичні обставини вчинення правопорушення, а лише містить посилання на інший документ ( акт про результати документальної планової виїзної перевірки), яким стверджується порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку. Натомість, в матеріалах справи є лише частина зазначеного акту перевірки ( а.с.5-8), а саме 1, 2, 28 та 29 аркуші акту. З врахуванням зазначеного вважаю, що посилання судді в постанові як на доказ, який підтверджує вину ОСОБА_1 , на частину акту перевірки, яка є в матеріалах справи, є недопустимим. Таким чином, суддею в оскарженій постанові не наведено належного обґрунтування висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
Відповідно до ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст.247, 294 КУпАП,
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити.
Постанову судді Першотравневого районного суду Донецької області від 23 липня 2019 року, якою ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП скасувати.
Провадження у справі закрити у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.
Постанова є остаточною, набирає законної сили негайно і оскарженню не підлягає.
Суддя Г.А.Гришин
Суд | Донецький апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2019 |
Оприлюднено | 28.08.2019 |
Номер документу | 83810432 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Донецький апеляційний суд
Гришин Г. А.
Адмінправопорушення
Першотравневий районний суд Донецької області
Демочко Д. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні