МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі
27 серпня 2019 р. № 400/2617/19 м. Миколаїв
Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Устинов І. А., ознайомившись з
адміністративним позовом:ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 до відповідача:Головного Управління Держгеокадастру України у Миколаївській області, пр. Миру, 34, м. Миколаїв, 54034 про:визнання дій незаконними, ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Головного Управління Держгеокадастру України у Миколаївській області про визнання протиправними дії відповідача стосовно укладення договорів оренди щодо земельних ділянок з приватним підприємством "Сонячне" без проведення земельних торгів.
Відповідно до приписів ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.
Розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали, суд дійшов висновку про те, що дану позовну заяву не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Вимогами у цій справі є визнання протиправними дій відповідача щодо укладення договорів оренди щодо земельних ділянок з приватним підприємством "Сонячне" без проведення земельних торгів.
При цьому, вирішуючи справу в межах адміністративного провадження, суд виходить з того, що між позивачем та третьою особою - приватним підприємством "Сонячне", існує спір щодо право оренди земельних ділянок з кадастровими номерами4822084200:08:000:0074 та 4822084200: 09 : 000:0127 , оскільки позивач оскаржує виключно порушення суб`єктом владних повноважень порядку передачі земельних ділянок (без проведення торгів) в користування для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Відповідно до статті 2 КАС України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно з правилами визначення юрисдикції адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ за статтею 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; спори між суб`єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень.
Визначальною ознакою для правильного вирішення спору є характер правовідносин, з яких виник спір. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Необхідною ознакою суб`єкта владних повноважень є здійснення ним публічно-владних управлінських функцій. Ці функції суб`єкт повинен виконувати саме в тих правовідносинах, у яких виник спір.
Виходячи з позовних вимог та суті позовної заяви, суд приходить до висновку, що цей спір є спором про цивільне право, тобто має приватноправовий характер, а саме є спором позивача та третіх осіб у справі щодо права на корстування (оренду) на певні земельні ділянки, які передаються з державної власності іншим особам для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Таким чиноме, спір у цій справі не є публічно-правовим, оскільки оскаржувані дії відповідача повязані з процедурою передачі певних земельних ділянок у користування (власність, оренду) від позивача до приватного підпримства "Сонячне".
Такий спір має приватноправовий характер. З огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися у порядку цивільної юрисдикції, оскільки виникає спір про право цивільне.
Отже, виходячи з вищевикладеного, суд приходить до висновку, ща відповідний спір повинен вирішуватися за правилами цивільного судочинства.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 170 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Враховуючи викладене, керуючись п.1 ч.1 ст.170, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Відмовити у відкритті провадження у справі
2. Копію ухвали про відмову у відкритті провадження у справі надіслати особі, яка подала позовну заяву разом із усіма доданими до неї матеріалами.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею в порядку ст. 256 КАС України.
Апеляційна скарга на цю ухвалу може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання в порядку, визначеному ст.ст. 295-297 з урахуванням п. 15.5. Перехідних положень КАС України.
Суддя І. А. Устинов
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2019 |
Оприлюднено | 28.08.2019 |
Номер документу | 83848353 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Устинов І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні