ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІН ІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №2а-8449/09/1370
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 березня 2010 року Львівський окружни й адміністративний суд у скл аді:
головуючої-судді Потабе нко В.А.
при секретарі судового зас ідання Білас Ю .Ю.,
з участю представника пози вача - Матюшко Х.Ю., голов ного державного податкового інспектора юридичного відді лу ДПІ у Галицькому районі м. Л ьвова, згідно довіреності,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львов і адміністративну справу за позовом Державної податково ї інспекції (надалі - ДПІ) у Г алицькому районі м. Львова до фізичної особи - підприємц я ОСОБА_3 про стягнення по даткового боргу,
ВСТАНОВИВ:
ДПІ у Галицькому районі м. Л ьвова звернулась до адмініст ративного суду з позовом, в як ому просить стягнути з фізич ної особи підприємця ОСОБА _3 169,20 грн. податкового боргу.
В обґрунтування своїх ви мог покликається на те, що СПД ФО ОСОБА_3 має податкову з аборгованість перед бюджето м, яка складається із сум нара хованих штрафних санкцій по податку на додану вартість (п одаткове повідомлення-рішен ня від 25.03.2008 року № 000391711 на суму 169,10 г рн.), а також суми пені по єдино му податку на підприємницьку діяльність у розмірі 0,10 грн. ДП І в Галицькому районі вживал ись заходи щодо погашення по даткового боргу - виставлял ись податкові вимоги: І вимог а від 19.09.2008 року № 1/662 та ІІ податко ва вимога від 16.06.2009 року № 2/426. Оскі льки відповідач самостійно н е сплатив суму податкового з обов' язання, відповідно до п.п. 5.4.1 п. 5.4. ст. 5 Закону України "Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами" від 21.12.2000 року, податкове зобов' язання виз нається податковим боргом і підлягає примусовому стягне нню.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав в повному обсязі, посилаю чись на обставини викладені в позовній заяві. Просить поз ов задовольнити.
Відповідач повторно не з'яв ився в судове засідання, хоча належним чином був повідомл ений про час та місце розгляд у справи. Відтак, суд вважає за можливе розглядати справу у його відсутності на підстав і наявних доказів, відповідн о до ст. 71 КАС України.
Заслухавши пояснення пред ставника ДПІ у Галицькому ра йоні м. Львова, дослідивши над ані представником позивача д окази, суд прийшов до висновк у, що позов підлягає до задово лення з наступних підстав.
В ході розгляду справи судо м було досліджено докази, ная вні в матеріалах справи.
Фізична особа - підприєме ць ОСОБА_3 зареєстрований виконавчим комітетом Львівс ької міської ради за адресою : АДРЕСА_1, ідентифікаційн ий номер НОМЕР_1, що підтве рджується Довідкою з Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців /а.с. 4/. З 02.04.1998 року від повідач перебуває на обліку платника податків в ДПІ у Гал ицькому районі м. Львова /а.с. 5/.
За несвоєчасне подання дек ларації по податку на додану вартість, ДПІ в Галицькому ра йоні м. Львова винесло податк ове повідомлення-рішення №00039 51711 від 25.03.2008 р., яким застосувало д о позивача штрафну (фінансов у) санкцію на суму 170,00 грн.
Крім того, за несвоєчасну сп лату єдиного податку на підп риємницьку діяльність ДПІ в Галицькому районі м. Львова н арахувало пеню в розмірі 0,10 гр н.
Оскільки відповідачем у вс тановлений термін не сплачен о податкові зобов' язання, з гідно п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону Укра їни "Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами" № 2181-III ві д 21 грудня 2000 року, із змінами і д оповненнями (надалі - Закон № 2181), ДПІ у Галицькому районі м . Львова виставило СПД ФО ОС ОБА_3 податкові вимоги:
- І податкова вимога № 1/662 в ід 19.09.2008 року на суму 169,20 грн.;
- ІІ податкова вимога № 2/426 ві д 16.06.2009 року на суму 169,20 грн., які у з в' язку із неможливістю вруч ення відповідачу були розмі щена на дошці податкових ого лошень.
Зі слів представника по зивача ні податкове повідомл ення-рішення, ні податкові ви моги оскаржені не були.
Згідно норм Закону Україн и «Про систему оподаткування » від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ, з н аступними змінами та доповне ннями, платники податків зоб ов' язані сплачувати належн і суми податків і зборів (обов ' язкових платежів) у встано влені законом терміни.
Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 року, з наступним и змінами та доповненнями (на далі - Закон № 2181), податкове з обов'язання платника податкі в, нараховане контролюючим о рганом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вв ажається узгодженим у день о тримання платником податків податкового повідомлення, з а винятком випадків, визначе них підпунктом 5.2.2 цього пункт у.
У разі коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов'язання або пр ийняв будь-яке інше рішення, щ о суперечить законодавству з питань оподаткування або ви ходить за межі його компетен ції, встановленої законом, та кий платник податків має пра во звернутися до контролюючо го органу із скаргою про пере гляд цього рішення, яка подає ться у письмовій формі та мож е супроводжуватися документ ами, розрахунками та доказам и, які платник податків вважа є за потрібне надати. Скарга п овинна бути подана контролюю чому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідо млення або іншого рішення ко нтролюючого органу, що оскар жується. Контролюючий орган зобов'язаний прийняти вмотив оване рішення та надіслати й ого протягом двадцяти календ арних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з повідом ленням про вручення або нада ти йому під розписку. У разі ко ли контролюючий орган надсил ає платнику податків рішення про повне або часткове незад оволення його скарги, такий п латник податків має право зв ернутися протягом десяти кал ендарних днів, наступних за д нем отримання відповіді, з по вторною скаргою до контролюю чого органу вищого рівня, а пр и повторному повному або час тковому незадоволенні скарг и - до контролюючого органу ви щого рівня із дотриманням за значеного десятиденного стр оку для кожного випадку оска рження та зазначеного двадця тиденного строку для відпові ді на нього.
З урахуванням положень пун кту 16.2 статті 16 цього Закону ке рівник відповідного контрол юючого органу (або його засту пник) може прийняти рішення п ро продовження строків розгл яду скарги платника податків понад строки, визначені в абз аці першому цього підпункту, але не більше шістдесяти кал ендарних днів, та письмово по відомити про це платника под атків до закінчення двадцяти денного строку, зазначеного в абзаці першому цього підпу нкту.
Якщо вмотивоване рішення з а скаргою платника податків не надсилається платнику под атків протягом двадцятиденн ого строку або протягом стро ку, продовженого за рішенням керівника контролюючого орг ану (або його заступника), така скарга вважається повністю задоволеною на користь платн ика податків з дня, наступног о за останнім днем зазначени х строків. Скарга вважається також повністю задоволеною на користь платника податків , якщо рішення керівника конт ролюючого органу (або його за ступника) про продовження ст років її розгляду не було над іслано платнику податків до закінчення двадцятиденного строку, зазначеного в абзаці першому цього підпункту.
Остаточне рішення вищого (ц ентрального) органу контролю ючого органу за заявою платн ика податків не підлягає под альшому адміністративному о скарженню, але може бути оска ржене у судовому порядку.
Якщо відповідно до закону к онтролюючий орган самостійн о визначає податкове зобов'я зання платника податків за п ричинами, не пов'язаними із по рушенням податкового законо давства, такий платник подат ків має право на адміністрат ивне оскарження рішень контр олюючого органу протягом три дцяти календарних днів від д ня отримання податкового пов ідомлення або відповіді конт ролюючого органу на скаргу, з амість десятиденного строку , визначеного у абзаці першом у цього підпункту.
У разі коли останній день ст років, зазначених у абзаці пе ршому цього підпункту або вс тановлених за рішенням керів ника контролюючого органу (а бо його заступника) у випадка х, визначених у абзаці другом у цього підпункту, припадає н а вихідний або святковий ден ь, останнім днем таких строкі в вважається перший наступни й робочий день.
Строки подання заяви про пе регляд рішення контролюючог о органу можуть бути продовж ені за правилами та на підста вах, визначених пунктом 15.4 ста тті 15 цього Закону.
Процедура адміністративно го оскарження здійснюється т им контролюючим органом, яки й надіслав платнику податків податкове повідомлення, від повідно до своєї компетенції , визначеної цим Законом. Згід но з підпунктом 5.4 статті 5 Зако ну узгоджена сума податковог о зобов' язання, не сплачена платником податків у строки , визначені цією статтею, визн ається сумою податкового бор гу платника податків.
Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 З акону № 2181-ІІІ, у разі визначенн я податкового зобов'язання к онтролюючим органом за підст авами, зазначеними у підпунк тах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зоб ов'язаний погасити нарахован у суму податкового зобов'яза ння протягом десяти календар них днів від дня отримання по даткового повідомлення, крім випадків коли протягом тако го строку такий платник пода тків розпочинає процедуру ап еляційного узгодження.
Згідно з підпунктом 5.4 статт і 5 Закону № 2181, узгоджена сума п одаткового зобов' язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією стат тею, визнається сумою податк ового боргу платника податкі в.
Згідно п.п. 6.2.3 п. 6.2. ст.6 Закону № 2181-ІІІ, у разі коли податковий о рган або пошта не може вручит и платнику податків податков е повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходже нням посадових осіб, їх відмо вою прийняти податкове повід омлення або податкову вимогу , незнаходженням фактичного місця розташування (місцезна ходження) платника податків, податковий орган розміщує п одаткове повідомлення або по даткові вимоги на дошці пода ткових оголошень, встановлен ій на вільному для огляду міс ці біля входу до приміщення п одаткового органу. При цьому день розміщення такої подат кової вимоги вважається днем її вручення.
Відповідно до п.п.16.1.1 п. 16.1 ст.16 З акону № 2181-ІІІ, після закінченн я встановлених строків погаш ення узгодженого податковог о зобов'язання на суму податк ового боргу нараховується пе ня.
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вваж ати узгоджену суму податково го зобов' язання, не сплачен у платником податків у строк и, визначені статтею 5 Закону № 2181.
Відповідно до преамбули За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами», цей Закон є спеціальни м законом з питань оподаткув ання, який встановлює порядо к погашення зобов' язань юри дичних або фізичних осіб пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами з податків і зборів (обов' язкових плат ежів), включаючи збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування та внески на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування, нарахува ння і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються д о платників податків контрол юючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішн ьоекономічної діяльності та визначає процедуру оскаржен ня дій органів стягнення.
Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону № 2181, контролюючий орган - дер жавний орган, який у межах сво єї компетенції, визначеної з аконодавством, здійснює конт роль за своєчасністю, достов ірністю і повнотою нарахуван ня податків і зборів (обов' я зкових платежів) та погашенн ям податкових зобов' язань ч и податкового боргу. Податко ві органи є контролюючим орг аном стосовно податків і збо рів (обов' язкових платежів) , які справляються до бюджеті в та державних цільових фонд ів.
Контролюючі органи мають п раво здійснювати перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и лише стосовно тих податків і зборів (обов' язкових плат ежів), які віднесені до їх комп етенції цим пунктом.
Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу є виключ но податкові органи, а також д ержавні виконавці у межах їх компетенції.
Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 За кону № 2181, активи платника пода тків (кошти, матеріальні та не матеріальні цінності, що нал ежать юридичній або фізичній особі за правом власності аб о повного господарського від ання) можуть бути примусово с тягнені в рахунок погашення його податкового боргу виклю чно за рішенням суду. В інших в ипадках платники податків са мостійно визначають чергові сть та форми задоволення пре тензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставн их зобов' язань забезпеченн я боргу.
У будь-яких інших випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподатк ування уповноважений утриму вати податок, збір (обов' язк овий платіж), якими оподатков уються інші особи, у тому числ і податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію , додану вартість, акцизні збо ри, а також будь-які інші подат ки, що утримуються з джерела в иплати, сума таких податків, з борів (обов' язкових платежі в) вважається бюджетним фонд ом, який належить державі або територіальній громаді та с творюється від їх імені.
Усупереч наведеним норм ам чинного законодавства, пл атник податків не вжив жодни х заходів для погашення пода ткового зобов' язання.
На даний час сума штрафних ( фінансових) санкцій та пені, н араховані відповідачу, є узг одженими та у встановлені за коном строки до бюджету не сп лаченими, тобто визнаються с умою податкового боргу (узго джена сума податкового зобов ' язання, не сплачена платни ком податків у термін) і підля гають стягненню в примусовом у порядку.
Згідно наявної в матеріала х справи довідки ДПІ в Галиць кому районі м. Львова, сума под аткового боргу становить 169,20 г рн., який слід стягнути з відпо відача на користь бюджету.
Пунктом 4 ст. 94 КАС України вс тановлено, що у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних п овноважень, а відповідач - ф ізична чи юридична особа, суд ові витрати, здійснені позив ачем, з відповідача не стягую ться.
Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 69-71, 94, 128, 1 58, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
позов задовольнити пов ністю.
Стягнути з фізичної особ и - підприємця ОСОБА_3, як ий зареєстрований за адресою : АДРЕСА_1, ідентифікаційн ий номер НОМЕР_2, в користь бюджету податковий борг в су мі 169 (сто шістдесят дев'ять) гри вень 20 коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о КАС України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було пода но заяву про апеляційне оска рження, але апеляційна скарг а не була подана у строк, встан овлений цим Кодексом, постан ова набирає законної сили пі сля закінчення цього строку. У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи . Якщо строк апеляційного оск арження буде поновлено, то вв ажається, що постанова суду н е набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарже ння постанови суду першої ін станції подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння. Апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апел яційна скарга може бути пода на без попереднього подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо скарга подається у с трок, встановлений для подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Повний текст постанови ви готовлений 14.03.2010 року.
Суддя Потабенк о В.А.
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІН ІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №2а-8449/09/1370
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(вступна і резолютив на частини)
09 березня 2010 року Львівський окружни й адміністративний суд у скл аді:
головуючої-судді Потабе нко В.А.
при секретарі судового зас ідання Білас Ю .Ю.,
з участю представника пози вача - Матюшко Х.Ю., голов ного державного податкового інспектора юридичного відді лу ДПІ у Галицькому районі м. Л ьвова, згідно довіреності,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львов і адміністративну справу за позовом Державної податково ї інспекції (надалі - ДПІ) у Г алицькому районі м. Львова до фізичної особи - підприємц я ОСОБА_3 про стягнення по даткового боргу,
ВСТАНОВИВ:
виготовлення мотивуваль ної частини постанови відкла сти до п'яти днів.
Тому, відповідно до вимог ст .ст. 160, 167 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су дом вирішено проголосити вст упну та резолютивну частини постанови суду, а з мотивувал ьною частиною постанови особ и, які беруть участь у справі, зможуть ознайомитись або оде ржати її у суді після 14.03.2010 року .
Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 69-71, 94, 128, 1 58, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
позов задовольнити пов ністю.
Стягнути з фізичної особ и - підприємця ОСОБА_3, як ий зареєстрований за адресою : АДРЕСА_1, ідентифікаційн ий номер НОМЕР_2, в користь бюджету податковий борг в су мі 169 (сто шістдесят дев'ять) гри вень 20 коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о КАС України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було пода но заяву про апеляційне оска рження, але апеляційна скарг а не була подана у строк, встан овлений цим Кодексом, постан ова набирає законної сили пі сля закінчення цього строку. У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи . Якщо строк апеляційного оск арження буде поновлено, то вв ажається, що постанова суду н е набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарже ння постанови суду першої ін станції подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння. Апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апел яційна скарга може бути пода на без попереднього подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо скарга подається у с трок, встановлений для подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Текст постанови виготовл ений в одному примірнику в на радчій кімнаті
Суддя Потабенк о В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2010 |
Оприлюднено | 25.03.2010 |
Номер документу | 8384839 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні