ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Львів, вул. Чоловського, 2
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а-7704/09/1370
26 листопада 2009 року м. Львів
Львівський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого судді- Сакалош В.М.
при секретарі - Дак Т.П .
розглянувши в судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Державної по даткової інспекції у Перемиш лянському районі Львівської області (81200, Львівська область , Перемишлянський район, м. Пер емишляни,
вул. Галицька, 26 а , ЄДРПОУ 34311670)
до Приватного комерцій но-виробничого підприємства Перлина Перемишлянщини (8120 0, Львівська область, Перемишл янський район, м. Перемишляни , вул. Міжгірська, 10, ЄДРПОУ 30323059)
про продовження строку адміністративного арешту ак тивів
За участю представників ст орін:
Від позивача: Мисак С.П.
Від відповідача: не з' явив ся
в с т а н о в и в:
Позивач, Державна податк ова інспекція у Перемишлянсь кому районі Львівської облас ті, 25.11.2009 року звернувся до Льві вського окружного адміністр ативного суду з позовом до Пр иватного комерційно-виробни чого підприємства Перлина П еремишлянщини про застосув ання арешту активів та продо вження його застосування у в игляді зупинення операцій на рахунку. Просив застосувати адміністративний арешт акти вів у вигляді зупинення опер ацій на рахунках відповідача терміном на 5520 годин (230 діб). У по даному суду клопотанні про у точненнях позовних вимог від 26.11.2009 року просить продовжити а дміністративний арешт актив ів відповідача на строк до 5520 г один (230 діб)., попередні вимоги згідно заяви № 7915/9/10-001 від 25.11.2009 рок у просить вважати помилковим и.
В обґрунтування позовних в имог зазначає, що за поданням ВПМ ДПІ у Буському районі до в ідповідача в. о. начальника ДП І у Перемишлянському районі прийнято рішення про застосу вання умовного адміністрати вного арешту активів платник а податків. Позивач просить п родовжити даний арешт на стр ок до 5520 годин (230 діб).
Представник позивача в суд овому засіданні надав клопот ання про уточнення позовних вимог (в матеріалах справи), по зовні вимоги підтримав, прос ив задовольнити їх у повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві та наданих д оказів.
Відповідач в судове засіда ння не з' явився, хоча про дат у час та місце проведення суд ового засідання був повідомл ений належним чином, доказів та письмових заперечень про ти позову не надав.
Справа розглядається на ос нові наявних в матеріалах сп рави доказів відповідно до с т. 71 КАС України.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення, до слідивши та оцінивши докази, які мають значення для справ и, суд виходив з наступного.
Відповідно до п.п. 9.3.3 п. 9.3 ст. 9 За кону 2181-ІІІ Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и , арешт може бути накладено на активи строком до 96 годин в ід години підписання відпові дного рішення керівником под аткового органу (його заступ ником).
Згідно пункту 8.1 статті 8 Зако ну України Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми з метою захисту інтересі в бюджетних споживачів актив и платника податків, що має по датковий борг, передаються у податкову заставу. Право под аткової застави виникає відп овідно до закону і не потребу є письмового оформлення.
Відповідно до пункту 8.2 стат ті 8 Закону України Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами активи відповідача знаходяться в податковій за ставі.
Згідно підпункту 8.6.1 Закону У країни Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами п латник податків, активи яког о перебувають у податковій з аставі, здійснює вільне розп орядження ними, за винятком о перацій, що підлягають письм овому узгодженню з податкови м органом, зокрема купівлі чи продажу, інших видів відчуже ння або оренди (лізингу) нерух омого та рухомого майна, майн ових чи немайнових прав, що ви користовується у господарсь кій діяльності платника пода тків (інших видах діяльності , які за умовами оподаткуванн я прирівнюються до підприємн ицької), а саме готової продук ції, товарів і товарних запас ів, робіт та послуг за кошти за цінами, що не є меншими ніж зв ичайні.
Таким чином, податковому ор гану надано законну підставу погоджувати відносно боржни ка проведення таких господар ських операцій з його актива ми, що забезпечить виконання податкового зобов' язання і реалізацію у зв' язку з цим к онституційного обов' язку б оржника щодо сплати податків і зборів (рішення Конституці йного Суду України від 24 берез ня 2005 року № 2-рп/у справі № 1-9/2005).
Поняття, підстави та порядо к застосування адміністрати вного арешту активів платник а податків, а також підстави т а процедура продовження стро ку його дії визначені статте ю 9 Закону України Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами , а також виданим з ме тою забезпечення практичног о впровадження цієї статті н аказом ДПА України від 25.09.2001р. N386 , зареєстрованим в Міністерс тві юстиції України 05.10.2001 р. за N 8 65/6056 Про затвердження Порядку застосування адміністратив ного арешту активів платникі в податків наступним чином.
Адміністративний арешт ак тивів платника податків (дал і - арешт активів) є виключним способом забезпечення можли вості погашення його податко вого боргу. Арешт активів мож е бути повним або умовним. Пов ним арештом активів визнаєть ся виключна заборона платник у податків на реалізацію пра в розпорядження або користув ання його активами з їх тимча совим вилученням або без ньо го. Умовним арештом активів в изнається обмеження платник а податків щодо реалізації п рав власності на такі активи , яке полягає в обов'язковому п опередньому отриманні дозво лу керівника відповідного по даткового органу на здійснен ня будь-якої операції платни ка податків з такими активам и.
Арешт активів може бути зас тосовано зокрема у випадку, я кщо платник податків відмовл яється від проведення докуме нтальної перевірки за наявно сті законних підстав для її п роведення. У разі виникнення такої обставини слід устано вити факт відмови платника п одатку від проведення докуме нтальної перевірки за наявно сті законних підстав для її п роведення, зафіксувати його Актом відмови, який складаєт ься оперативним працівником податкової міліції за місце знаходженням такого платник а податку, підписується прац івником податкової інспекці ї, який повинен проводити пер евірку, та понятими особами, а в разі незнайдення платника податку обов'язково скласти акт про факт його незнайденн я.
Згідно пункту 9.3.3 пункту 9.3 ста тті 9 Закону України Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами керівник відповід ного податкового органу (йог о заступник) має право зверну тися в суд з поданням про прод овження строку арешту активі в платника податків при наяв ності достатніх підстав вваж ати, що звільнення активів з-п ід адміністративного арешту може загрожувати їх зникнен ням або знищенням, а суд повин ен прийняти відповідне рішен ня впродовж 48 годин з моменту отримання вказаного звернен ня.
Якщо платник податків пору шує правила відчуження актив ів, визначені приписами пунк ту 8.6 статті 8 Закону України П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами , представн ики податкової інспекції від повідно до пункту 5.1 Порядку з астосування адміністративн ого арешту активів платника податків, затвердженого Нака зом Державної податкової адм іністрації України від 25 вере сня 2001 р. № 386 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 5 жовтня 2001 р. № 865/6056 повинні вста новити чи є юридична і фізичн а особа платником податків у порядку, передбаченому зако ном; чи має платник податків н епогашену суму податкового б оргу, що зафіксований в подат ковому обліку такого платник а; чи знаходяться активи тако го платника податків у подат ковій заставі; чи платник под атків, активи якого знаходят ься у податковій заставі, пис ьмово повідомив наступних кр едиторів про таку податкову заставу та про характер і роз мір забезпечених цією застав ою зобов' язань, а також відш кодував збитки кредиторів, щ о можуть виникнути у разі неп одання зазначеного повідомл ення. Тобто для виконання вим ог даного пункту податкова і нспекція повинна з' ясувати чи є у платника податків пода тковий борг, чи здійснювалос я відчуження активів платник а податків і чи повідомив пис ьмово платник податків, акти ви якого перебувають в подат ковій заставі, наступних кре диторів про таку податкову з аставу.
Саме встановлення цих обст авин дає правові підстави дл я застосування арешту активі в, оскільки в разі виникнення у платника податків кредито рської заборгованості, відпо відні кредитори не зможуть з адовольнити свої вимоги щодо стягнення дебіторської забо ргованості через перебуванн я активів у податковій заста ві.
Приватне комерційно-вироб ниче підприємство Перлина П еремишлянщини (81200, Львівська область, Перемишлянський ра йон, м. Перемишляни, вул. Міжгі рська, 10, ЄДРПОУ 30323059) зареєстров ане як юридична особа Переми шлянською РДА 18 лютого 1999 року директор Парасюк Іван Васи льович. , що підтверджуєтьс я Довідкою про включення до є диного державного реєстру пі дприємств та організацій (в м атеріалах справи).
Податкова заборгованість відповідача перед бюджетом в иникла 22.04.2008року
(перша пода ткова вимога № 1/92 від 22.04.2008 р., друг а податкова вимога від №2/137 від 05.06.2008р.), станом на 25.11.2009 року на заг альну суму 20 674,03 грн., в тому числ і пеня 1 342,96 грн. Дана сума забор гованості також підтверджує ться довідкою ДПІ
№ 7914/09/10-001 в ід 25.11.2009 року (в матеріалах спра ви).
Згідно ст. 9 Закону України "П ро систему оподаткування від 25.06.1991р.
№1251-ХII із змінами та до повненнями на платників пода тків покладено обов'язок щод о подання до державних подат кових органів та інших держа вних органів відповідно до з аконів декларацій, бухгалтер ської звітності та інш их документів, пов'язаних з об численням і сплатою податків і зборів, а також сплат и належних сум податків і збо рів (обов'язкових платежів) у в становлені законами терміни .
Законом передбачено, що пла тники податків несуть відпов ідальність за правильність о бчислення, своєчасність спла ти податків і зборів (обов'язк ових платежів) і додержання з аконів про оподаткування від повідно до законів України.
Контроль за правильністю т а своєчасністю справляння п одатків і зборів (обовязков их платежів) згідно ст.20 Зако ну здійснюється державними податковими органами та ін шими державними органами в м ежах повноважень, визначених законами.
Закон України „Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами" є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашенн я зобов'язань юридичних або ф ізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фон дами з податків і зборів,нара хування та сплати пені та штр афних санкцій.
Відповідно до п.п.9.1.1 п.9.1 ст.9 ви ключним способом забезпечен ня можливості погашення пода ткового боргу платника подат ків є адміністративний арешт активів платника податків.
Однією з підстав застосува ння адміністративного арешт у активів платника податків згідно пункту а п.п.9.1.2 п.9.1 ст.9 З акону України „Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами" є порушення правил перед бачених пунктом 8.6 ст.8 цього За кону (придбання без згоди ДПІ у Перемишлянському районі п ри існуючій податковій забор гованості до бюджету).
У відповідності до п. 1.7 ст.1 За кону України №2181 активи платн ика - кошти, матеріальні та нем атеріальні цінності, що нале жать юридичній або фізичній особі за правом власності аб о повного господарського від ання.
Арешт активів полягає у заб оронені вчиняти платником по датків будь-які дії щодо свої х активів, які підлягають так ому арешту, крім дій з їх охоро ни, зберігання та підтриманн я у належному функціональном у та якісному стані. Арешт мож е бути накладеним на будь-які активи юридичної особи, а для фізичної особи - на будь- які ї ї активи, крім тих, що не підля гають арешту згідно із закон одавством.
Слід зазначити, що з метою п роведення перевірки стану зб ереження активів платника по датків, які перебувають у под атковій заставі відповідача , яка проводиться на підставі підпункту 8.6.5 пункту 8.6 ст. 8 Зако ну України Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми позивачем було виписано повідомлення про проведення даної перевірки від 12.10.2009 року № 6840/10 (в матеріалах справи) та на діслано відповідачу.
За поданням відповідного п ідрозділу податкової міліці ї керівник податкового орган у (його заступник) може прийня ти рішення про застосування арешту активів платника пода тків.
Отже за поданням начальник а ВПМ ДПІ у Буському районі № 3 043/26-9 від 24.11.2009 року про застосуван ня адміністративного арешту до відповідача (в матеріалах справи) в. о. начальником ДПІ у Перемишлянському районі при йнято рішення за
№ 7879/10/24-010 ві д 24.11.2009 року про застосування ад міністративного арешту акти вів платника податків (в мате ріалах справи), яким керуючис ь п.п.9.3.1 ст.9 Закону України „Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами" застосовано у мовний адміністративний аре шт активів відповідача.
Таким чином, відповідачем п орушено правила передбачені абзацом а підпункту 8.6.1 пунк ту 8.6. ст.8 цього Закону.
25.11.2009 року в. о. начальника ДПІ у Перемишлянському районі Ль вівської області винесено по дання з проханням продовжити умовний адміністративний ар ешт активів відповідача на с трок до 5520 годин.
Оскільки згідно ст.. 9.3.3 Закон у України Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и суд повинен прийняти ріше ння щодо продовження строку арешту активів платника пода тків за поданням керівника п одаткового органу протягом 4 8 годин від моменту отримання зазначеного звернення, суд н е мав можливості витребовува ти додаткові докази у справі і розглядав справу на підста ві наявних матеріалів справи , відповідно до ст. 71 КАС Україн и.
Враховуючи вище викладене , виходячи з заявлених позовн их вимог, системного аналізу положень чинного законодавс тва України та матеріалів сп рави, суд прийшов до висновку , що позовні вимоги підлягают ь до задоволення.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повно важень, пов' язаних із залуч енням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 3 11, 50, 70, 71, 72, 86, 94, 98, 159-16 3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Продовжити умовний адміні стративний арешт активів При ватного
комерційно-вироб ничого підприємства Перлин а Перемишлянщини (81200, Львівсь ка область, Перемишлянський район, м. Перемишляни, вул. Між гірська, 10, ЄДРПОУ 30323059) на строк д о 5520 годин (230 діб).
Постанова набирає законно ї сили в строк та в порядку, пе редбаченому ст. 254 Кодексу адм іністративного судочинства України. Постанова набирає з аконної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження, встанов леного цим Кодексом, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, встановлений цим Кодексом , постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після закін чення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційн ого оскарження буде поновлен о, то вважається, що постанова суду не набрала законної сил и.
Постанова може бути оскарж ена в строк та в порядку, визна ченому ст. 186 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни. Заява про апеляційне оска рження та апеляційна скарга подаються до адміністративн ого суду апеляційної інстанц ії через суд першої інстанці ї, який ухвалив оскаржуване с удове рішення. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарж ення постанови суду першої і нстанції подається протягом десяти днів з дня її проголош ення, а у разі складення поста нови у повному обсязі відпов ідно до ст. 160 цього Кодексу - з д ня складення в повному обсяз і. Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Постанову у повному обся зі виготовлено 26.11.2009 року
Суддя (підп ис) Сакалош В .М.
З оригіналом згідн о
Суддя Сакалош В.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2009 |
Оприлюднено | 25.03.2010 |
Номер документу | 8384863 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні