ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
22.08.2019 Справа № 920/635/19
м. Суми
Господарський суд Сумської області у складі
судді Жерьобкіної Є.А.
за участю секретаря судового засідання Мудрицької С.Ю.,
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з повідомленням сторін справу № 920/635/19
за позовом Комунального підприємства «Міськводоканал» Сумської міської ради (вул. Білопільський шлях, 9, м. Суми, 40009),
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «АРТТОРГ» (вул. Промислова, 2, м. Суми, 40007),
про визнання пунктів 3.2, 4.3 договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення № 1749 від. 03.06.2019 та додатку до цього договору укладеними в редакції позивача,
Представники учасників:
від позивача - Тиченко М.П. (довіреність № 22/12 від 02.01.2019);
від відповідача - не з`явився;
УСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з позовом до суду, в якому просить визнати пункти 3.2, 4.3 договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення № 1749 від 03.06.2019, а також додаток до цього договору - акт розмежування балансової належності водопровідних та каналізаційних мереж ТОВ «АРТТОРГ» укладеними в редакції позивача.
Ухвалою господарського суду від 25.06.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 920/635/19; задоволено клопотання Комунального підприємства «Міськводоканал» Сумської міської ради про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін; призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 22.07.2019; відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання заяви із запереченнями проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження; відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву (з урахуванням вимог ст. 165 ГПК України); позивачу надано семиденний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву для подання відповіді на відзив.
12.07.2019 відповідач подав відзив на позовну заяву (вх. № 5618 від 12.07.2019), в якому заперечує проти позову, посилаючись на те, що договір про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення № 1749, укладений між сторонами 13.10.2016 і є діючим, тому позивач передчасно звернувся з позовом до суду.
Позивач подав відповідь на відзив (вх. № 5857 від 19.07.2019), в якій не погоджується з твердженнями відповідача та зазначає, що договір № 1749 від 13.10.2016 припинив свою дію 13.10.2017 у відповідності з п. 9.1 цього договору.
Ухвалою господарського суду Сумської області від 22.07.2019 відкладений розгляд справи на 31.07.2019, 10:00; зобов`язано позивача надати правові обґрунтування та докази, за яких каналізаційна мережа по вул. Промислова м. Суми є станом на сьогодні безгосподарчою (станом на 2011 рік значилась за КП "Міськводоканал" СМР); зобов`язано позивача та відповідача подати акти розмежування балансової належності водопровідних та каналізаційних мереж до попередніх договорів про надання послуг з централізованого постачання холодної води і водовідведення, що укладалися між сторонами (в тому числі договорів № 1749 від 13.10.2011, № 1749 від 13.10.2016).
23.07.2019 позивач подав додаткові пояснення (вх. № 5986 від 23.07.2019), де зазначає, що будь-які додатки до договору № 1749 від 13.10.2016, в тому числі акт розмежування балансової належності водопровідних та каналізаційних мереж у позивача відсутні. До договору № 1749 від 13.10.2011 був укладений додаток Схема водопостачання та водовідведення ТОВ Артторг вул. Кіровоградська, 2 , що додається.
30.07.2019 позивач подав додаткові пояснення (вх. № 6205 від 30.07.2019), де зазначає, що у 2011 році каналізаційну мережу було позначено, як належну позивачу помилково. На сьогодні за даними бухгалтерського обліку каналізаційна мережа по вул. Промислова у м. Суми не належить позивачу і на баланс підприємства не передавалась, тому в акті розмежування балансової належності водопровідних та каналізаційних мереж ТОВ «АРТТОРГ» вона позначена як безгосподарча.
Ухвалою господарського суду Сумської області від 31.07.2019 відкладений розгляд справи на 22.08.2019 , 11:00.
12.08.2019 позивач подав додаткові пояснення щодо окремих питань, які виникли при розгляді справи (вх. № 6556 від 12.08.2019), де зазначає, що позивачем направлено відповідний запит та отримано від Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради відповідь за вих. № 06.01.18/6100 від 08.08.2019 згідно з якою, в департаменті ресурсних платежів відсутня інформація про каналізаційну мережу по вул. Промисловій в м. Суми. Зазначена мережа на баланс КП «Міськводоканал» СМР департаментом не передавалась. 24.09.2003 Сумською міською радою прийнято рішення № 555- МР «Про визнання об`єктами права комунальної власності територіальної громади міста Суми водопровідних та каналізаційних мереж, розташованих на території міста Суми".
Позивач підтримує позовні вимоги.
Враховуючи достатність часу наданого учасникам судового процесу для подачі доказів в обґрунтування своїх позицій по справі, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивності господарського процесу, господарським судом, в межах наданих йому повноважень, створені усі належні умови для реалізації учасниками процесу своїх прав.
Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд приходить до наступних висновків.
Як вбачається з матеріалів справи, листом № 24/3889 від 23.05.2019 позивач направив відповідачу два примірники договору № 1749 про надання послуг з централізованого постачання холодної води і водовідведення на 2019 рік (отримано нарочно відповідачем 31.05.2019).
Листом від 05.06.2019 № 46/02-77/01, що отриманий позивачем 05.06.2019, відповідач повернув позивачу договір № 1749 від 03.06.2018, що підписаний відповідачем з протоколом розбіжностей від 05.06.2019 стосовно редакції пунктів 1.1., 1.4., 3.2., 4.3., 9.1., а також додатку до договору - акту розмежування балансової належності водопровідних та каналізаційних мереж.
21.06.2019 позивач звернувся до суду з позовом про врегулювання розбіжностей за договором № 1749 від 03.06.2018.
Позивач у позовній заяві наполягає на викладенні пунктів 3.2, 4.3 договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення № 1749 від 03.06.2019, а також акту розмежування балансової належності водопровідних та каналізаційних мереж в редакції позивача.
Відповідно до ст. 179 Господарського кодексу України, майново-господарські зобов`язання, які виникають між суб`єктами господарювання або між суб`єктами господарювання і негосподарюючими суб`єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов`язаннями.
Кабінет Міністрів України, уповноважені ним або законом органи виконавчої влади можуть рекомендувати суб`єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках - затверджувати типові договори.
Укладення господарського договору є обов`язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов`язком для суб`єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов`язковості укладення договору для певних категорій суб`єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.
При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі: вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству; примірного договору, рекомендованого органом управління суб`єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст; типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови; договору приєднання, запропонованого однією стороною для інших можливих суб`єктів, коли ці суб`єкти у разі вступу в договір не мають права наполягати на зміні його змісту.
Зміст договору, що укладається на підставі державного замовлення, повинен відповідати цьому замовленню.
Суб`єкти господарювання, які забезпечують споживачів, зазначених у частині першій цієї статті, електроенергією, зв`язком, послугами залізничного та інших видів транспорту, а у випадках, передбачених законом, також інші суб`єкти зобов`язані укладати договори з усіма споживачами їхньої продукції (послуг). Законодавством можуть бути передбачені обов`язкові умови таких договорів.
Господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.
На всіх суб`єктів господарювання, що виробляють питну воду, забезпечують міста, інші населені пункти, окремо розташовані об`єкти питною водою шляхом централізованого питного водопостачання або за допомогою пунктів розливу води (в тому числі пересувних), застосування установок (пристроїв), інших засобів нецентралізованого водопостачання, надають послуги з водовідведення, а також на органи державної влади та органи місцевого самоврядування, що здійснюють регулювання, нагляд і контроль за якістю питної води та/або послуг з водовідведення, станом джерел, систем питного водопостачання та водовідведення, а також споживачів питної води та/або послуг з водовідведення поширюється дія Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" (стаття 2 Закону).
Статтею 19 цього Закону визначено, що послуги з централізованого питного водопостачання надаються споживачам підприємством питного водопостачання з урахуванням вимог Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" на підставі договору з підприємствами, установами, організаціями, що безпосередньо користуються централізованим питним водопостачанням та/або централізованим водовідведенням. Договір про надання послуг з питного водопостачання та/або водовідведення укладається безпосередньо між підприємством питного водопостачання або уповноваженою ним юридичною чи фізичною особою і споживачем.
Наказом Мінжитлокомунгоспу від 27.06.2008 N 190 затверджено Правила користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, що визначають порядок користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення населених пунктів України.
Ці Правила є обов`язковими для всіх юридичних осіб незалежно від форм власності і підпорядкування та фізичних осіб-підприємців, що мають у власності, господарському віданні або оперативному управлінні об`єкти, системи водопостачання та водовідведення, які безпосередньо приєднані до систем централізованого комунального водопостачання та водовідведення і з якими виробником укладено договір на отримання питної води, скидання стічних вод.
Відповідно до пункту 2.1 Правил, договірні відносини щодо користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення здійснюються виключно на договірних засадах відповідно до Законів України "Про питну воду та питне водопостачання" ( 2918-14 ) та Про житлово-комунальні послуги" ( 1875-15 ).
Істотні умови договору між виробником та споживачем послуг з централізованого водопостачання та водовідведення визначаються відповідно до Закону України "Про житлово-комунальні послуги" ( 1875-15 ).
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 5 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" до житлово-комунальних послуг належать послуги централізованого водопостачання, централізованого водовідведення.
Надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах (частина 1 статті 12 Закону України "Про житлово-комунальні послуги").
Таким чином, чинним законодавством України встановлено обов`язковість укладення договору на надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення.
Згідно зі ст. 181 Господарського кодексу України, господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів.
Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.
Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.
За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.
Сторона, яка одержала протокол розбіжностей до договору, зобов`язана протягом двадцяти днів розглянути його, в цей же строк вжити заходів для врегулювання розбіжностей з другою стороною та включити до договору всі прийняті пропозиції, а ті розбіжності, що залишились неврегульованими, передати в цей же строк до суду, якщо на це є згода другої сторони.
У разі досягнення сторонами згоди щодо всіх або окремих умов, зазначених у протоколі розбіжностей, така згода повинна бути підтверджена у письмовій формі (протоколом узгодження розбіжностей, листами, телеграмами, телетайпограмами тощо).
Якщо сторона, яка одержала протокол розбіжностей щодо умов договору, заснованого на державному замовленні або такого, укладення якого є обов`язковим для сторін на підставі закону, або сторона - виконавець за договором, що в установленому порядку визнаний монополістом на певному ринку товарів (робіт, послуг), яка одержала протокол розбіжностей, не передасть у зазначений двадцятиденний строк до суду розбіжності, що залишилися неврегульованими, то пропозиції другої сторони вважаються прийнятими.
У разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся). Якщо одна із сторін здійснила фактичні дії щодо його виконання, правові наслідки таких дій визначаються нормами Цивільного кодексу України.
Судом встановлено, що позивач звернувся до суду з позовом про врегулювання розбіжностей за договором з дотриманням строку визначеного ст. 181 Господарського кодексу України.
Спірними, згідно з позовною заявою, залишились редакції п. 3.2, п. 4.3., додатку до договору - акту розмежування балансової належності водопровідних та каналізаційних мереж.
Щодо розбіжностей за п. 1.1., 1.4., 9.1. договору, позивач до суду не звертається, тому пропозиції відповідача щодо редакції вказаних пунктів договору вважаються прийнятими позивачем з урахуванням приписів ст. 181 ГК України.
Оскільки договір № 1749 від 03.06.2019 підписаний відповідачем, розбіжності за п. 1.1., 1.4., 9.1. договору є врегульованими між сторонами, а щодо розбіжностей за пунктами 3.2, 4.3., актом розмежування балансової належності водопровідних та каналізаційних мереж ТОВ «АРТТОРГ» позивач звернувся до суду, суд вважає твердження відповідача в обґрунтування заперечень проти позову, про те, що між сторонами є діючим договір про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення № 1749, укладений 13.10.2016 та позивач передчасно звернувся до суду з позовом безпідставними.
Слід зазначити, що відповідно до п. 9.1. договору № 1749 від 13.10.2016, договір діє з 13.10.2017 по 13.10.2017. Умов щодо пролонгації на той самий строк та на тих же умовах за відсутності заперечень сторін вказаний договір не містить.
Відповідно до ст. 20 Закону України Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення істотними умовами договору про надання послуг з питного водопостачання та/або централізованого водовідведення є: режим надання послуг; обсяги питного водопостачання за нормативами питного водопостачання; порядок надання послуг з водовідведення; розмір та порядок оплати послуг централізованого водопостачання і водовідведення; права та обов`язки сторін договору; відповідальність сторін договору.
У договорі про надання послуг з питного водопостачання та/або водовідведення повинні бути зроблені посилання на нормативні документи, на підставі яких здійснюватиметься питне водопостачання та/або водовідведення.
За згодою сторін договору про надання послуг з питного водопостачання та/або водовідведення у ньому можуть бути зазначені інші умови.
Позивач пропонує викласти п. 3.2. договору в наступній редакції:
«Оплата Споживачем за скид стічних вод з понаднормативним забрудненням здійснюється згідно чинних місцевих Правил приймання стічних вод, затверджених відповідним рішенням виконкому Сумської міської ради, а у разі їх відсутності, - на підставі чинних загальнодержавних Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, та/або Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених центральним органом виконавчої влади» .
Позивач пропонує викласти п. 4.3. договору в наступній редакції:
Виконавець має право:
4.3.1. Нараховувати, у разі несвоєчасного внесення Споживачем плати за надані послуги з централізованого постачання холодної води пеню у розмірі, встановленому законодавством і цим Договором, а також 3 % річних від суми заборгованості та інфляційні збитки.
4.3.2. Вносити, за погодженням із Споживачем, зміни у цей Договір, що впливають на розмір плати за послуги з оформленням додатка до нього.
4.3.3. Вимагати від Споживача своєчасного усунення виявлених несправностей, пов`язаних з отриманням послуг, що виникли з вини Споживача, або відшкодування вартості відповідних робіт.
4.3.4. Доступу до приміщення Споживача для ліквідації аварій, усунення недоліків у роботі технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни за окремим договором, для проведення технічного та профілактичного огляду і перевірки показань засобів обліку води відповідно до законодавства, про що складається акт.
4.3.5. У разі виникнення сумнівів щодо правильності показань засобів обліку води звернутися до акредитованої лабораторії для проведення експертизи їх технічного стану та метрологічної повірки.
4.3.6. У разі порушення цілісності пломб на засобах обліку, а також на їх з`єднувальних частинах, накладених представником Виконавця або виявлення фактів штучного впливу на стан і роботу засобів обліку Виконавець має право вимагати від Споживача проведення позачергової їх повірки до закінчення встановленого для них міжповірочного інтервалу з метою контролю правильності їх показів. У таких випадках позачергова повірка засобів обліку виконується за рахунок Споживача (п. 5.17 Правил 190).
4.3.7. Відключати Споживача від централізованих мереж водопостачання чи обмежувати надання послуг у випадках та в порядку, передбаченому нормативно-правовими актами. .
Відповідач згідно з протоколом розбіжностей не висловив заперечень проти запропонованої позивачем редакції п. 3.2., а пропонує доповнити його другим абзацом наступного змісту:
Для встановлення перевищення гранично-допустимих концентрацій забруднюючих речовин в стічних водах Споживача, Виконавець зобов`язаний проводити одночасний відбір проб води з водогону та зі стоків, з оформленням письмових актів за підписом Споживача та Виконавця. Розрахунок понаднормативних перевищень забруднюючих речовин у стоках здійснюється з обов`язковим урахуванням різниці цих забруднюючих речовин в питній воді, що постачається Споживачу. Оплата Споживачем за скид стічних вод з понаднормативним забрудненням здійснюється проводиться виключно за умови врахування Виконавцем кількості та обсягів забруднюючих речовин, які містить вода на вході водогону .
Відповідач також не висловив заперечень проти запропонованої позивачем редакції п. 4.3. договору, а пропонує доповнити вказаний пункт підпунктом 4.3.8. в наступній редакції:
Перевірка якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках (контрольному колодязі) проводиться виключно з одночасною перевіркою якісних показників води на вхідних водогонах. Забір стічних вод та води вході водогону здійснюється в один час та з обов`язковою участю уповноважених представників Споживача та Виконавця .
За приписами ст. 13 Закону, до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення належить затвердження місцевих правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення відповідних населених пунктів.
Місцеві правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення населеного пункту встановлюють вимоги щодо приймання стічних вод населеного пункту.
Місцеві правила розробляються на підставі та з урахуванням вимог правил приймання стічних вод та порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.
У разі якщо відповідний орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про затвердження місцевих правил, застосовуються правила приймання стічних вод, затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.(частини 4-6, 8 статті 13-1 Закону).
Місцеві правила включають:
основні вимоги щодо приймання стічних вод населеного пункту підприємствами централізованого водовідведення;
популяційний еквівалент населеного пункту;
основні вимоги щодо скидання стічних вод до систем централізованого водовідведення суб`єктами господарювання;
вимоги щодо якості і режиму скидання стічних вод;
визначення механізму контролю за скиданням стічних вод;
розмір плати, що справляється із суб`єктів господарювання за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення та за порушення вимог щодо якості і режиму скидання стічних вод;
визначення механізму компенсації власнику мереж, споруд, устаткування системи централізованого водовідведення відповідного населеного пункту витрат на відновлення таких мереж, споруд, устаткування, зумовлених їх пошкодженням чи руйнуванням внаслідок порушення вимог щодо скидання стічних вод;
інші вимоги, передбачені законом.
Оскільки відповідачем не обґрунтовано необхідності включення та правових підстав для включення до п. 3.2. другого абзацу, до п. 4.3 підпункту 4.3.8., суд вважає вимоги позивача щодо викладення пункту 3.2 та пункту 4.3. договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення № 1749 від 03.06.2019, укладеного між Комунальним підприємством «Міськводоканал» Сумської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю «АРТТОРГ» в редакції позивача, без доповнення другим абзацом п. 3.2. та підпунктом 4.3.8. пункту 4.3. правомірними та обґрунтованими.
У додатку до договору Акт розмежування балансової належності водопровідних та каналізаційних мереж ТОВ АРТТОРГ вул. Промислова, 2 позивачем позначено каналізаційну мережу умовним позначенням Кб - безгосподарча каналізаційна мережа.
Згідно з протоколом розбіжностей відповідач пропонує викласти вказаний додаток у новій редакції, позначивши каналізаційну мережу умовним позначенням К - каналізаційна мережа КП Міськводоканал , вказуючи на те, що у попередньому договорі № 1749 від 13.10.2011 каналізаційна мережа була позначена саме як каналізаційна мережа КП Міськводоканал і позивачем не вказано правових підстав для позначення відповідного майна як безгосподарчого.
З матеріалів справи вбачається, що у додатку до договору № 1749 від 13.10.2011 "Схема водопостачання та водовідведення ТОВ Артторг " каналізаційна мережа була позначена умовним позначенням К - каналізаційна мережа КП Міськводоканал .
Разом з цим, згідно з довідкою КП Міськводоканал СМР від 12.06.2019 № 21/4460 за даними бухгалтерського обліку каналізаційна мережа по вул. Промислова м. Суми на балансі КП Міськводоканал СМР не обліковується, на баланс підприємства не передавалась.
У листі від 08.08.2019 № 06.01-18/6100 Департамент забезпечення ресурсних платежів повідомляє про відсутність інформації щодо каналізаційної мережі по вул. Промисловій в м. Суми та зазначає, що вказана мережа на баланс КП Міськводоканал СМР департаментом не передавалась.
Таким чином, правові підстави для позначення каналізаційної мережі по вул. Промисловій в м. Суми як мережі КП Міськводоканал СМР відсутні.
Оскільки матеріалами справи підтверджується той факт, що каналізаційна мережа по вул. Промисловій в м. Суми на баланс КП Міськводоканал СМР не передавалась, суд вважає вимоги позивача про викладення додатку до договору Акт розмежування балансової належності водопровідних та каналізаційних мереж ТОВ АРТТОРГ вул. Промислова, 2 в редакції Комунального підприємства Міськводоканал Сумської міської ради правомірними та обґрунтованими.
Разом з цим, суд вважає за необхідне зазначити, що згідно з рішенням Виконавчого комітету Сумської міської ради від 18.06.2019 № 322, визначено виробниками та виконавцями комунальних послуг в місті Суми, в тому числі з централізованого водопостачання та водовідведення виробника КП Міськводоканал Сумської міської ради.
У пункті 4 вказаного рішення визначено до 01.08.2019 виробникам та виконавцям комунальних послуг з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, визначених пунктом 1 даного рішення, спільно з департаментом забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради провести інвентаризацію мереж постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання і водовідведення.
Згідно з п. 5 рішення, до 01.09.2019 департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради необхідно здійснити заходи щодо зарахування виявлених безгосподарних мереж постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання і водовідведення до комунальної власності територіальної громади м. Суми з подальшою передачею їх на обслуговування виконавцям комунальних послуг, визначених пунктом 1 даного рішення, відповідно до чинного законодавства.
Передача на обслуговування КП Міськводоканал Сумської міської ради каналізаційної мережі по вул. Промислова у м. Суми може бути підставою для внесення відповідних змін до додатку до договору - акту розмежування балансової належності водопровідних та каналізаційних мереж ТОВ АРТТОРГ вул. Промислова, 2.
На підставі викладеного, п. 3.2., 4.3., додаток до договору Акт розмежування балансової належності водопровідних та каналізаційних мереж ТОВ АРТТОРГ вул. Промислова, 2 вважаються укладеними в редакції, запропонованій позивачем.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст.129 ГПК України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись ст. ст. 2, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Пункт 3.2. договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення № 1749 від 03.06.2019, укладеного між Комунальним підприємством Міськводоканал Сумської міської ради (вул. Білопільський шлях, 9, м. Суми, 40009, код ЄДРПОУ 03352455) та Товариством з обмеженою відповідальністю «АРТТОРГ» (вул. Промислова, 2, м. Суми, 40007, код ЄДРПОУ 32602827), вважати укладеним в редакції Комунального підприємства Міськводоканал Сумської міської ради, без доповнення пункту 3.2. договору другим абзацом:
Оплата Споживачем за скид стічних вод з понаднормативним забрудненням здійснюється згідно чинних місцевих Правил приймання стічних вод, затверджених відповідним рішенням виконкому Сумської міської ради, а у разі їх відсутності, - на підставі чинних загальнодержавних Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, та/або Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених центральним органом виконавчої влади. .
3. Пункт 4.3 договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення № 1749 від 03.06.2019, укладеного між Комунальним підприємством Міськводоканал Сумської міської ради (вул. Білопільський шлях, 9, м. Суми, 40009, код ЄДРПОУ 03352455) та Товариством з обмеженою відповідальністю «АРТТОРГ» (вул. Промислова, 2, м. Суми, 40007, код ЄДРПОУ 32602827), вважати укладеним в редакції Комунального підприємства Міськводоканал Сумської міської ради без доповнення пункту 4.3. договору підпунктом 4.3.8.:
Виконавець має право:
4.3.1. Нараховувати, у разі несвоєчасного внесення Споживачем плати за надані послуги з централізованого постачання холодної води пеню у розмірі, встановленому законодавством і цим Договором, а також 3 % річних від суми заборгованості та інфляційні збитки.
4.3.2. Вносити, за погодженням із Споживачем, зміни у цей Договір, що впливають на розмір плати за послуги з оформленням додатка до нього.
4.3.3. Вимагати від Споживача своєчасного усунення виявлених несправностей, пов`язаних з отриманням послуг, що виникли з вини Споживача, або відшкодування вартості відповідних робіт.
4.3.4. Доступу до приміщення Споживача для ліквідації аварій, усунення недоліків у роботі технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни за окремим договором, для проведення технічного та профілактичного огляду і перевірки показань засобів обліку води відповідно до законодавства, про що складається акт.
4.3.5. У разі виникнення сумнівів щодо правильності показань засобів обліку води звернутися до акредитованої лабораторії для проведення експертизи їх технічного стану та метрологічної повірки.
4.3.6. У разі порушення цілісності пломб на засобах обліку, а також на їх з`єднувальних частинах, накладених представником Виконавця або виявлення фактів штучного впливу на стан і роботу засобів обліку Виконавець має право вимагати від Споживача проведення позачергової їх повірки до закінчення встановленого для них міжповірочного інтервалу з метою контролю правильності їх показів. У таких випадках позачергова повірка засобів обліку виконується за рахунок Споживача (п. 5.17 Правил 190).
4.3.7. Відключати Споживача від централізованих мереж водопостачання чи обмежувати надання послуг у випадках та в порядку, передбаченому нормативно-правовими актами. .
4. Додаток Акт розмежування балансової належності водопровідних та каналізаційних мереж ТОВ АРТТОРГ вул. Промислова, 2 до договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення № 1749 від 03.06.2019, укладеного між Комунальним підприємством Міськводоканал Сумської міської ради (вул. Білопільський шлях, 9, м. Суми, 40009, код ЄДРПОУ 03352455) та Товариством з обмеженою відповідальністю «АРТТОРГ» (вул. Промислова, 2, м. Суми, 40007, код ЄДРПОУ 32602827) вважати укладеним на умовах поданого Комунальним підприємством Міськводоканал Сумської міської ради проекту додатку (а.с. 26).
5. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «АРТТОРГ» (вул. Промислова, 2, м. Суми, 40007, код ЄДРПОУ 32602827) на користь Комунальним підприємством Міськводоканал Сумської міської ради (вул. Білопільський шлях, 9, м. Суми, 40009, код ЄДРПОУ 03352455) 1921 грн. 00 коп. витрат по сплаті судового збору.
6. Згідно зі ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
7. Відповідно до ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
8. Відповідно до пп. 17.5. п. 17 Розділу XI Перехідних положень до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Повне рішення складено 27.08.2019.
Суддя Є.А. Жерьобкіна
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2019 |
Оприлюднено | 29.08.2019 |
Номер документу | 83872859 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Жерьобкіна Євгенія Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Сумської області
Жерьобкіна Євгенія Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні