ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.: (057) 702-07-99, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
20.08.2019 Справа № 905/829/19
Господарський суд Донецької області у складі судді Величко Н.В.
при секретарі судового засідання Пузіковій Ю.С.
розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні матеріали
до відповідачів:
1) Комунального закладу охорони здоров`я "Волноваська центральна районна лікарня" (код ЄДРПОУ 01989763, адреса: 85700, Донецька область, Волноваський район, м.Волноваха, пров.Матросова, буд.5),
2) Товариства з обмеженою відповідальністю "Екосфера 2015" (код ЄДРПОУ 39921354, адреса: 85013, Донецька область, м.Добропілля, м.Білозерське, вул.Леніна, буд. 17),
про: скасування рішення та визнання договору недійсним, -
за участю представників сторін:
від позивача: Мірошник Р.С. - адвокат за довіреністю № б/н від 23.05.2019 та свідоцтвом про право зайняття адвокатською діяльністю серія ДН № 5293 від 17.12.2018;
від відповідача 1: не з`явились;
від відповідача 2: не з`явились, -
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Фірма "Колорит - Строй" звернулось до господарського суду Донецької області з позовною заявою №15/04 від 15.04.2019 до Комунального закладу охорони здоров`я "Волноваська центральна районна лікарня" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Екосфера 2015" про визнання протиправним та скасування рішення комітету КЗОЗ "Волноваська центральна районна лікарня" про визначення переможця від 13.03.2019, яким прийнято рішення визнати переможцем ТОВ "Екосфера 2015"; визнання недійсним договору №49 на закупівлю робіт ДК 021:2015 45400000 - 1 "Завершальні будівельні роботи" з капітального ремонту інфекційного відділення в КЗОЗ "Волноваська центральна районна лікарня", укладеного між Комунальним закладом охорони здоров`я "Волноваська центральна районна лікарня" і Товариством з обмеженою відповідальністю "Екосфера 2015".
Позов мотивовано тим, що відповідачем 1 порушено вимоги п. 9.2 та п.9.3 Порядку здійснення допорогових закупівель та договір укладено на підставі незаконного та необґрунтованого рішення, прийнятого всупереч вимогам чинного законодавства України, з порушенням передбачених ст.3 Закону України "Про публічні закупівлі" вимог щодо об`єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, що призвело до порушення права позивача на рівні умови участі у закупівлі.
На підтвердження позовних вимог надано суду: роздруківку відомостей офіційного веб-сайту електронної системи публічних закупівель України ProZorro щодо закупівлі Завершальні будівельні роботи (капітальний ремонт інфекційного відділення КЗОЗ Волноваська центральна районна лікарня ) (htpps://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2019-03-05-001321-b), рішення комітету КЗОЗ Волноваська центральна районна лікарня про визначення переможця, договір № 49 від 15.03.2019 з додатками, оголошення на проведення процедури допорогової закупівлі через систему електронних торгів з додатками (вимоги до кваліфікації учасника, дефектний акт, проект договору), відомості Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо учасників справи та паспортні дані керівника позивача, копії яких долучено до матеріалів справи.
Ухвалою від 28.05.2019 відкрито провадження у справі № 905/829/19, призначено підготовче судове засідання на 13.06.2019, визначено сторонам строк для вчинення дій процесуального характеру (надання суду відзиву відповідачем, відповіді на відзив позивачем та інш.).
Відповідачем 1, Комунальним закладом охорони здоров`я "Волноваська центральна районна лікарня", подано суду відзив від 07.06.2019 № 1615/04-03-07, в якому викладено заперечення проти задоволення позовних вимог.
Відповідач 1 не заперечує, що відповідач 2 надав у складі своєї цінової пропозиції лише запитувану довідку, а копії запитуваних договорів ним були надані лише 13.03.2019 о 14 год.44хв. Разом з цим вказує, що допорогова процедура закупівлі робіт передбачає більш лояльні умови її проведення, ніж процедура проведення відкритих торгів і авторизований електронний майданчик zakupki.prom.ua дозволив завантажити учаснику деякі документи вже після проведення аукціону і це не заборонено при процедурі допорогових закупівель, на відміну від процедури відкритих торгів. Під час проведення процедури закупівлі відповідно до оголошення UA-2019-03-05-001321-b, перемогу в аукціоні здобув учасник ТОВ Екосфера 2015 , якого саме електронна система і визначила переможцем. Також відповідач зазначає, що на час розгляду тендерним комітетом КЗОЗ Волноваська центральна районна лікарня пропозицій учасників на предмет їх відповідності вимогам, зазначеним у тендерній документації на закупівлю, копії запитуваних договорів відповідачем 2 вже були дозавантажені, всі інші документи, надані відповідачем 2, відповідали вимогам тендерної документації. На переконання відповідача 1, відсутність на момент проведення аукціону скан-копій договорів, що підтверджують виконання аналогічних договорів, жодним чином не впливає на конкурентоздатність учасників і на засіданні тендерного комітету було прийнято рішення щодо віднесення даної помилки до формальної (технічної), тобто такої, що не впливає на зміст пропозиції і не чинить вплив на виробничу потужність та конкурентоздатність учасника ТОВ Екосфера 2015 .
Також відповідач 1 посилається на те, що під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватись принципу максимальної економії та ефективності. Згідно з реєстром отриманих пропозицій, найбільш економічно вигідну пропозицію подав саме відповідач 2 (1.234.843,00 грн.), позивач же запропонував 1.391.553,91 грн., що на 156.710,91 грн. більше пропозиції відповідача 2.
Відповідач 1 вказує, що подана позивачем вимога від 13.03.2019 про усунення порушень норм законодавства щодо проведення процедури допорогової закупівлі UA-2019-03-05-001321-b та про скасування рішення про визнання переможцем відповідача 2, була розглянута тендерним комітетом КЗОЗ Волноваська центральна районна лікарня та в її задоволенні відмовлено, а відповідне рішення оприлюднено на електронному майданчику 15.03.2019 о 15год.45хв. Посилаючись на ч.1 п.14.2 та п.14.4 Порядку проведення допорогових закупівель, зазначає, що перегляд рішень про дискваліфікацію та/або рішення про визначення переможця, можливий лише в період до підписання договору, а розгляд вимоги не зупиняє процесу проведення закупівлі, тому за результатами проведення допорогової закупівлі між відповідачами 15.03.2019 укладено відповідний договір.
Отже, відповідач 1 вважає, що процедура закупівлі проведена з дотриманням чинного законодавства, тому відсутні підстави для задоволення вимог позивача.
На підтвердження заперечень надано суду: протокол засідання тендерного комітету від 13.03.2019 б/н щодо визначення переможця під час закупівлі ДК 021:2015-45400000-1 Завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт інфекційного відділення лікарні) , реєстр отриманих пропозицій, протокол засідання тендерного комітету від 15.03.2019 б/н щодо розгляду звернення учасника ТОВ Фірма Колорит - Строй , довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за квітень 2019 до договору № 49 від 15.03.2019, виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та паспортні дані керівника відповідача 1, копії яких долучено до матеріалів справи.
Ухвалою від 13.06.2019 підготовче засідання відкладено на 16.07.2019, визначено сторонам строк для вчинення дій процесуального характеру.
Позивачем подано відповідь на відзив відповідача 1 від 16.06.2019 № 18/06, в якому відхилено доводи КЗОЗ Волноваська центральна районна лікарня , на задоволенні позовних вимог наполягає.
Відповідач 2, ТОВ Екосфера 2015 , у відзиві на позовну заяву проти задоволення позовних вимог заперечує, посилаючись на дотримання відповідачами порядку проведення допорогових закупівель, а також на те, що договір № 49 від 15.03.2019 ним виконаний на 80%.
До відзиву додано: довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за квітень 2019, за червень 2019 до договору № 49 від 15.03.2019, копії яких долучено до матеріалів справи.
Ухвалою від 16.07.2019 продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів, відкладено підготовче засідання на 07.08.2019; явка представників сторін визнана не обов`язковою.
Ухвалою від 07.08.2019 закрито підготовче провадження у справі № 905/829/19, призначено розгляд справи по суті на 20.08.2019; явка уповноважених представників сторін визнана не обов`язковою.
В судовому засіданні, що відбулось 20.08.2019, представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, на їх задоволенні наполягав.
Відповідач 1 та відповідач 2 своїх представників в судове засідання не направили, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, про причини неявки не повідомили.
Стаття 42 Господарського процесуального кодексу України передбачає, що прийняття участі у судовому засіданні є правом сторони.
Відповідно до ч. 1 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Згідно з п. п. 1, 2 ч. 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки (п. 1) повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) незалежно від причин неявки (п. 2).
Враховуючи, що явка уповноважених представників сторін в судове засідання обов`язковою не визнавалась, сторони повідомлені про дату, час та місце судового засідання у встановленому порядку, тому справа розглядається за наявними матеріалами без присутності представників відповідача 1 та відповідача 2.
Розглянувши надані документи і матеріали, з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги і заперечення, оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
На авторизованому електронному майданчику zakupki.prom.ua 05.03.2019 Комунальним закладом охорони здоров`я "Волноваська центральна районна лікарня" (замовник торгів, відповідач-1 у справі) оприлюднено оголошення UA-2019-03-05-001321-b про проведення закупівлі Завершальні будівельні роботи (капітальний ремонт інфекційного відділення КЗОЗ "Волноваська центральна районна лікарня), ДК 021:2015 45400000 - 1 , місце доставки: Україна, 85700, Донецька область, м. Волноваха, пров. Матросова, 5; очікувана вартість - 1.463.800,00 грн.; розмір мінімального кроку пониження ціни - 7.319,00 грн.; подача пропозицій: 11 березня 00:00 год. - 13 березня 00:00 год.; початок аукціону: 13 березня 13:44 год. - 13 березня 14:05 год.
13.03.2019 відбувся аукціон з закупівлі UA-2019-03-05-001321-b ДК 021:2015 45400000 - 1 "Завершальні будівельні роботи" з капітального ремонту інфекційного відділення в КЗОЗ "Волноваська центральна районна лікарня" , у якому взяли участь два учасника:
- Товариство з обмеженою відповідальністю Екосфера 2015 з ціновою пропозицією - 1.234.843,00 грн. з ПДВ (відповідач 2)
- Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Колорит - Строй з ціновою пропозицією - 1.391.553,91 грн. з ПДВ (позивач).
Згідно протоколу б/н засідання тендерного комітету КЗОЗ Волноваська ЦРЛ від 13.03.2019 з розгляду питання щодо визначення переможця під час закупівлі ДК 021:2015 45400000 - 1 Завершальні будівельні роботи (Капітальний ремон інфекційного відділення лікарні) вирішено затвердити учасника ТОВ Екосфера 2015 переможцем закупівлі.
Замовником встановлено, що учасником ТОВ Екосфера 2015 у складі своєї тендерної пропозиції (на вимогу замовника) було надано довідку про виконання аналогічних договорів, а 13.03.2019 (після аукціону) даним учасником було дозавантажено копії договорів, вказаних у довідці.
На засіданні тендерного комітету від 13.03.2019 під час визначення переможця за результатами аукціону щодо закупівлі згідно з ДК 021:2015 45400000 - 1 Завершальні будівельні роботи (Капітальний ремон інфекційного відділення лікарні) прийнято рішення щодо віднесення даної помилки до формальної (технічної), тобто такої, що не впливає на зміст пропозиції та не чинить вплив на виробничу потужність та конкурентноздатність учасника ТОВ Екосфера 2015 . Всі інші документи, надані цим учасником, відповідають вимогам, зазначеним у тендерній документації на закупівлю.
13.03.2019 замовник оприлюднив протокол розгляду пропозицій електронних допорогових торгів від 13.03.19, яким визнав пропозицію учасника ТОВ Екосфера 2015 такою, що відповідає умовам документації електронних допорогових торгів, в т.ч. кваліфікаційним критеріям та визначив ТОВ Екосфера 2015 переможцем тендеру.
Цього ж дня, учасником ТОВ Фірма Колорит - Строй на веб-порталі уповноваженого органу було оприлюднено вимогу щодо усунення порушень під час проведення допорогової закупівлі ДК 021:2015 45400000 - 1 Завершальні будівельні роботи (Капітальний ремон інфекційного відділення лікарні) та скасування рішення про визнання переможцем допорогової закупівлі ТОВ Екосфера 2015 .
За наслідками розгляду цієї вимоги, замовником прийнято рішення, оформлене протоколом засідання тендерного комітету б/н від 15.03.2019, яким у задоволенні вимоги учасника ТОВ Фірма Колорит - Строй відмовлено.
Вказане рішення оприлюднено 15.03.2019 на авторизованому електронному майданчику zakupki.prom.ua, ідентифікатор доступу UA-2019-03-05-001321-b.
За результатами проведених допорогових торгів, 15.03.2019 між Комунальним закладом охорони здоров`я "Волноваська центральна районна лікарня" (замовник, відповідач-1 у справі) та Товариством з обмеженою відповідальністю Екосфера 2015 (підрядник, відповідач-2 у справі) укладено договір № 49, відповідно до якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати у відповідності до проектно-кошторисної документації та календарного плану роботи ДК 021:2015 45400000 - 1 Завершальні будівельні роботи з капітального ремонту інфекційного відділення КЗОЗ Волноваська центральна районна лікарня , а замовник зобов`язується прийняти ці роботи та оплатити їх (п. 1.1. Договору).
Вартість робіт, які підлягають виконанню складає 1.234.843,00 грн. з ПДВ. Ціна договору є твердою і не може коригуватись (п.2.1, п.2.2 договору).
Розрахунки проводяться шляхом безготівкового перерахування коштів на розрахунковий рахунок підрядника протягом 20 банківських днів з дня фактичного отримання актів приймання виконаних будівельних робіт на адресу замовника. У разі затримки бюджетного фінансування, розрахунок за виконану роботу здійснюється протягом 10 банківських днів з дати отримання замовником бюджетного фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок (п.5.1 договору).
Цей договір набирає чинності з дати підписання і діє до 31.12.2019, але у будь-якому випадку до повного виконання сторонами взятих зобов`язань (п.9.1 договору).
Додатками до договору є кошторисна документація, договірна ціна, план фінансування та календарний графік виконання робіт.
Договір разом з додатками підписано обома сторонами без зауважень.
21.06.2019 між замовником та підрядником підписано довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3) до договору № 49 від 15.03.2019 за червень 2019 року, згідно з якою з початку будівництва по звітний місяць включно вартість виконаних будівельних робіт склала 1.007.375,00 грн., у тому числі 958.116,00 грн. - будівельні роботи та 49.259,00 грн. - інші витрати.
Предметом спору у цій справі є визнання протиправним та скасування рішення комітету КЗОЗ "Волноваська центральна районна лікарня" про визначення переможця від 13.03.2019, яким прийнято рішення визнати переможцем ТОВ "Екосфера 2015" та визнання недійсним договору №49 на закупівлю робіт ДК 021:2015 45400000 - 1 "Завершальні будівельні роботи" з капітального ремонту інфекційного відділення в КЗОЗ "Волноваська центральна районна лікарня", укладеного між Комунальним закладом охорони здоров`я "Волноваська центральна районна лікарня" і Товариством з обмеженою відповідальністю "Екосфера 2015"
Огляд норм чинного законодавства свідчить про наступне.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади установлено Законом України Про публічні закупівлі .
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України Про публічні закупівлі , цей Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.
Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору.
У разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов`язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону .
Частиною першою статті 12 Закону України Про публічні закупівлі встановлено, що закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі.
Як встановлено судом, предметом закупівлі Завершальні будівельні роботи (капітальний ремонт інфекційного відділення КЗОЗ "Волноваська центральна районна лікарня), ДК 021:2015 45400000 - 1 , місце доставки: Україна, 85700, Донецька область, м. Волноваха, пров. Матросова, 5 - є виконання робіт, очікувана вартість цієї закупівлі становила 1.463.800,00 грн. з ПДВ.
Відповідно до п. 1.1. Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженого наказом Державного підприємства Зовнішторгвидав України від 13 квітня 2016 року N 35, із змінами і доповненнями (надалі - Порядок), цей Порядок розроблено на підставі абзацу 4 частини 1 статті 2 Закону України Про публічні закупівлі (далі - Закон) та абзацу 21 пункту 12 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 N 166 (далі - Порядок функціонування Системи). Порядок здійснення допорогових закупівель (далі - Порядок) застосовується у разі проведення замовником відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт із використанням електронної системи закупівель (далі - Системи) під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 Закону. Умови цього Порядку мають бути враховані Операторами при затвердженні власних регламентів.
Згідно з п. 1.2. Порядку, допорогова закупівля (далі - Закупівля) - закупівля замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 Закону України Про публічні закупівлі ; замовник допорогових закупівель (далі - Замовник) - це замовник у розумінні Закону України Про публічні закупівлі , а також державні, комунальні, казенні підприємства, їхні дочірні підприємства, господарські товариства чи об`єднання, в яких державна чи комунальна частка у статутному капіталі складає 50 і більше відсотків; процедура закупівлі - здійснення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг), виконавця робіт із використанням електронної системи закупівель для укладення договору про Закупівлю.
Враховуючи те, що очікувана вартість виконання робіт із закупівлі: Завершальні будівельні роботи (капітальний ремонт інфекційного відділення КЗОЗ "Волноваська центральна районна лікарня), ДК 021:2015 45400000 - 1 становила 1.463.800,00 грн. з ПДВ, що є меншою за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 Закону України Про публічні закупівлі , зазначена закупівля є допороговою та при проведені відбору надавача послуги (послуг) та виконавця робіт із використанням електронної системи закупівель, замовником обґрунтовано застосовувався Порядок здійснення допорогових закупівель.
Відповідно до п. 5.1. Порядку, закупівля передбачає такі етапи: оголошення Закупівлі; період уточнень; подання пропозицій; аукціон; кваліфікація, визначення переможця та завершення Закупівлі.
Згідно з п. 6.1. Порядку, закупівлі проводяться з метою відбору постачальників товарів, виконавців робіт і надавачів послуг для потреб Замовника та укладення з ними відповідних договорів.
Відповідно до п. 6.2. Порядку, під час здійснення Закупівель Замовники повинні дотримуватися таких принципів здійснення закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно із п. 6.3. Порядку, під час оголошення Закупівлі Замовник розміщує в Системі інформацію про предмет, очікувану вартість Закупівлі, умови договору, порядок і умови проведення Закупівлі, строк подання пропозицій, а також вимоги до Учасника та іншу інформацію, яка, на його думку, є необхідною для проведення Закупівлі. Інформація, зазначена під час оголошення Закупівлі, повинна збігатися з інформацією, що зазначена у прикріплених документах (за наявності). У разі невідповідності пріоритетною вважається інформація, зазначена Замовником під час оголошення Закупівлі.
Розділом 9 Кваліфікація, визначення переможця та завершення Закупівлі Порядку встановлено, що Замовник розглядає Учасника, який надав за результатами Аукціону найнижчу пропозицію, та приймає рішення щодо відповідності пропозиції вимогам, зазначеним у період оголошення Закупівлі (п. 9.1.). У разі дискваліфікації Учасника, який запропонував найменшу ціну, Замовник публікує в Системі скан-копію документа з відповідним аргументованим рішенням. Виключними підставами дискваліфікації є: пропозиція Учасника, який запропонував найменшу ціну, не відповідає умовам Закупівлі; Учасник, який запропонував найменшу ціну, відмовився від підписання договору.
Якщо Учасник, який запропонував найменшу ціну, вважає його дискваліфікацію недостатньо аргументованою, то він може звернутися до Замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам Закупівлі, а Замовник зобов`язаний надати йому відповідь із такою інформацією не пізніше ніж через 3 робочих дні з дня надходження такої вимоги. У випадку дискваліфікації Система автоматично визначає наступного Учасника Аукціону з наступною за величиною ціновою пропозицією, а у разі однакових за величиною цінових пропозицій - поданою раніше, як Учасника з найкращою пропозицією, яка має розглядатися Замовником (п. 9.2.). Якщо пропозиція Учасника відповідає умовам Закупівлі, Замовник визначає такого Учасника Переможцем та публікує в Системі скан-копію документа з відповідним рішенням. Наступним етапом Закупівлі є підписання договору (п. 9.3.). Договір за результатами проведення Закупівлі підписується між Замовником та Переможцем поза Системою згідно чинного законодавства не раніше ніж через 2 робочих дні після оприлюднення рішення про Переможця Закупівлі. Договір між Замовником та Переможцем має бути підписаний на суму, що не перевищує ціну останньої пропозиції, поданої Переможцем в Аукціоні. Договір розміщується в Системі Замовником протягом 2 робочих днів з дня його укладання та перебуває у вільному доступі для перегляду Користувачами Системи. (п. 9.4.). Замовник зобов`язаний завершити Закупівлю шляхом підписання договору або відміни Закупівлі протягом 30 днів після закінчення строку подання пропозицій (п. 9.5.).
Пунктами 10.1 та 10.2 Порядку встановлено, що учасник має право вносити зміни та уточнення до поданої ним пропозиції до закінчення періоду прийому пропозицій, визначених замовником. Уся історія змін, внесених у цей період, зберігається і стає доступною для перегляду всім Користувачам Системи після закінчення Аукціону. Учасник може анулювати свою пропозицію лише в період прийому пропозицій.
Як вбачається з оголошення на проведення процедури допорогової закупівлі через систему електронних торгів № UA-2019-03-05-001321-b на авторизованому електронному майданчику zakupki.prom.ua (htpps://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2019-03-05-001321-b), вимоги до кваліфікації учасників викладені в Додатку 1 до оголошення. Дата завершення періоду уточнення: 11.03.2019. Дата початку прийому пропозицій: 13.03.2019 (п.4 оголошення).
У додатку 1 Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження до оголошення UA-2019-03-05-001321-b на авторизованому електронному майданчику zakupki.prom.ua (htpps://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2019-03-05-001321-b) визначено, що Учасник повинен надати у складі своєї цінової пропозиції документи в електронному сканованому у форматі PDF вигляді та містити розбірливі зображення, а саме:
· Довідку у довільній формі із детальною інформацією про учасника;
· Витяг з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців (або Свідоцтво про державну реєстрацію, або Виписку з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців);
· Свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ, або витяг з реєстру платників ПДВ (якщо Учасник є платником ПДВ), або платника єдиного податку (якщо Учасник є платником єдиного податку);
· Статут (або Положення, або інший установчий документ. Для ФОП, Приватних підприємців - копію паспорту);
· Документ, що підтверджує право на укладання договору про закупівлю (або копія наказу про призначення на посаду особи, що уповноважена підписувати договір, або довіреність, оформлена належним чином, або інший документ, що дає право на укладання договору).
· Учасник, на підтвердження своєї згоди з положеннями договору, повинен надати заповнений та підписаний договір з додатками.
Документи, що не передбачені законодавством для учасників - фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі пропозицій.
Вимогами до виконавця є:
1) Щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази - Інформаційна довідка про наявність обладнання, машин і механізмів для виконання робіт;
2) Документальне підтвердження щодо наявності працівників відповідної кваліфікації - Інформаційна довідка про наявність кваліфікованих працівників для виконання робіт;
3) Щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів - Довідка в довільній формі, за підписом керівника, скріплена печаткою Учасника, з зазначенням кількості аналогічних договорів, переліку організацій (замовників) з адресами та контактними телефонами, найменувань об`єкту будівництва (капітального ремонту, реконструкції, загально-будівельних робіт чи інших робіт, окрім поточного ремонту), сум договорів та стану виконання в тому числі своєчасності виконання договорів, дату укладення та дату завершення виконання, які виконувалися в 2017-2018 роках, разом із копіями договорів, що вказані у довідці.
З відомостей авторизованого електронного майданчику zakupki.prom.ua (htpps://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2019-03-05-001321-b) вбачається, що відповідач 2 (ТОВ Екосфера 2015 ) у складі своєї пропозиції надав Замовнику (завантажив до Системи) наступні документи:
12 бер. 23:31 файл з назвою Пропозиція_Волноваська_ЦРЛ.pdf , який містить скановані лист від 11.03.2019 № М-108 з детальною інформацією про учасника, Статут товариства, відомості Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 10.03.2019, наказ про призначення керівника товариства, підписаний з боку ТОВ Екосфера 2015 проект договору підряду з додатками, лист-довідку від 11.03.2019 вих.№ М-102 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (довідка про наявність механізованого інструменту та техніки) для надання послуг, які планується задіяти за договором, лист-довідка від 11.03.2019 вих.№ М-102/1 про наявність у підрядника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, лист-довідка від 11.03.2019 вих.№ М-101 про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) за 2017-2018рр., ліцензію від 26.06.2018 № 37-Л на господарську діяльність з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками, видану Державною архітектурно-будівельною інспекцією України на ім`я Товариства з обмеженою відповідальністю "Екосфера 2015";
13 бер. 14:44 файли з назвою КРЦО_Мариуполь_Куприна_25.PDF та КРЦО_Мариуполь_Нахимова_126.PDF з вкладенням до них сканованих договорів підряду № 1 від 01.10.2018 та № 1 від 11.09.2019 з додатками та додатковими угодами відповідно.
Відповідно до п. 9.1. Порядку, Замовник розглянув документи учасника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Екосфера 2015", який надав за результатами Аукціону найнижчу пропозицію. За результатами розгляду, Замовником встановлено, що пропозиція зазначеного учасника відповідає умовам Закупівлі, встановлених у документації електронних допорогових торгів, тому Замовником прийнято рішення про визначення переможцем вказаного учасника. Вказане рішення оформлено протоколом засідання тендерного комітету б/н від 13.03.2019.
Згідно з приписами ст.11 Закону України "Про публічні закупівлі" для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб). Тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості. Членство в тендерному комітеті або визначення уповноваженої особи (осіб) не повинно створювати конфлікт між інтересами замовника та учасника чи між інтересами учасників процедури закупівлі, наявність якого може вплинути на об`єктивність і неупередженість прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі. Уповноважена особа (особи) під час організації та проведення процедур закупівель повинна забезпечити об`єктивність та неупередженість під час процесу організації та проведення процедур закупівлі в інтересах замовника.
Склад тендерного комітету та положення про тендерний комітет затверджуються рішенням замовника. Уповноважена особа (особи) здійснює свою діяльність на підставі укладеного з замовником трудового договору (контракту) або розпорядчого рішення замовника. Уповноважена особа повинна мати вищу освіту.
Рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні, або всіма уповноваженими особами. У разі відмови члена тендерного комітету або однієї з уповноважених осіб підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови.
Як вже зазначалось судом, згідно протоколу б/н засідання тендерного комітету КЗОЗ Волноваська ЦРЛ від 13.03.2019 з розгляду питання щодо визначення переможця під час закупівлі ДК 021:2015 45400000 - 1 Завершальні будівельні роботи (Капітальний ремон інфекційного відділення лікарні) вирішено затвердити учасника ТОВ Екосфера 2015 переможцем закупівлі. Замовником встановлено, що учасником ТОВ Екосфера 2015 у складі своєї тендерної пропозиції (на вимогу замовника) було надано довідку про виконання аналогічних договорів, а 13.03.2019 (після аукціону) даним учасником було дозавантажено копії договорів, вказаних у довідці.
На засіданні тендерного комітету від 13.03.2019 під час визначення переможця за результатами аукціону щодо закупівлі згідно з ДК 021:2015 45400000 - 1 Завершальні будівельні роботи (Капітальний ремон інфекційного відділення лікарні) прийнято рішення щодо віднесення даної помилки до формальної (технічної), тобто такої, що не впливає на зміст пропозиції та не чинить вплив на виробничу потужність та конкурентноздатність учасника ТОВ Екосфера 2015 . Всі інші документи, надані цим учасником, відповідають вимогам, зазначеним у тендерній документації на закупівлю.
Рішення про віднесення допущеної учасником помилки до формальної (несуттєвої) прийнято колегіально на засіданні Тендерного комітету відповідача 1 та оформлено протоколом.
Розділом 13 Порядку передбачений порядок вирішення спорів, пов"язаних із проведенням Закупівлі
Так, в пункті 13.1 Порядку зазначено, що усі спори між учасником та замовником, що виникли при проведенні закупівлі, вирішуються згідно з положеннями, наведеними у цьому Порядку, або згідно діючого законодавства України.
Відповідно до п. 14.1 Порядку, вимога на рішення по кваліфікації може бути подана протягом 2-ох робочих днів. Для проведення повторної оцінки достатньо факту подачі вимоги, після чого замовник може скасувати своє рішення по відповідному учаснику.
В пункті 14.2 Порядку вказано, що замовник протягом 3 днів розглядає вимогу, приймає і оприлюднює рішення щодо неї. За цей період замовник повинен опублікувати відповідь на вимогу і (у випадку задоволення Вимоги) внести відповідні зміни до умов закупівлі або переглянути рішення про дискваліфікацію та/або рішення про визначення переможця. Перегляд таких рішень можливий лише в період до підписання договору. Після обрання статусу рішення щодо вимоги Задоволено, Відхилено або Не задоволено замовник в обов`язковому порядку оприлюднює обґрунтування щодо свого рішення.
З матеріалів справи вбачається, що позивач звертався 13 бер. 18:48 до замовника з вимогою про усунення порушень через відповідну електронну систему, тобто позивач скористався своїм правом на оскарження рішення засідання комісії відповідальної за проведення допорогових закупівель щодо визначення відповідача-2 переможцем, оформленого протоколом б/н від 13.03.2019 в установленому законодавством порядку.
За наслідками розгляду такої вимоги відповідач 1 прийняв рішення, розміщене через відповідну електронну систему 15 бер. 20:02, яким в задоволенні вимоги відмовлено.
Отже, замовником дотримано порядок розгляду вимоги та оприлюднення результату її розгляду.
Суд враховує, що перегляд рішень замовника можливий лише в період до підписання договору. Розгляд Вимоги не зупиняє процесу проведення Закупівлі. (п.14.2, п.14.4 Порядку).
Позивачем не доведено, що пропозиція учасника - ТОВ Екосфера 2015 не відповідає умовам Закупівлі, умовам документації електронних допорогових торгів, в т.ч. кваліфікаційним критеріям; не доведено порушення відповідачем-1 Порядку здійснення допорогових закупівель при закупівлі: ДК 021:2015 45400000 - 1 Завершальні будівельні роботи (Капітальний ремон інфекційного відділення лікарні) за номером закупівлі в електронній системі закупівель UA-2019-03-05-001321-b, а також не доведено наявності підстав для відхилення пропозиції (дискваліфікації) ТОВ Екосфера 2015 та переходу до розгляду наступного Учасника аукціону з наступною за величиною ціновою пропозицією.
За результатами проведених допорогових торгів, 15.03.2019 між Комунальним закладом охорони здоров`я "Волноваська центральна районна лікарня" (замовник, відповідач-1 у справі) та Товариством з обмеженою відповідальністю Екосфера 2015 (підрядник, відповідач-2 у справі) укладено договір № 49, визнання недійсним якого є предметом даного спору. Зазначений договір укладено відповідно до п. 9.4. та п. 9.5. Порядку здійснення допорогових закупівель, тобто не раніше ніж через 2 робочих дні після оприлюднення рішення про Переможця Закупівлі та протягом 30 днів після закінчення строку подання пропозицій.
Відповідно до ч. 1 ст. 202 Цивільного кодексу України , правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Згідно з ч. 1 ст. 203 Цивільного кодексу України , зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
Відповідно до ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України , договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Згідно з ч. 1 ст. 627 Цивільного кодексу України , відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу , інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Статтею 179 Господарського кодексу України встановлено, що майново-господарські зобов`язання, які виникають між суб`єктами господарювання або між суб`єктами господарювання і негосподарюючими суб`єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов`язаннями. Кабінет Міністрів України, уповноважені ним або законом органи виконавчої влади можуть рекомендувати суб`єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках - затверджувати типові договори. Укладення господарського договору є обов`язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов`язком для суб`єкта господарювання у випадках, передбачених законом , або існує пряма вказівка закону щодо обов`язковості укладення договору для певних категорій суб`єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування. При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі: вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству; примірного договору, рекомендованого органом управління суб`єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст; типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом , іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови; договору приєднання, запропонованого однією стороною для інших можливих суб`єктів, коли ці суб`єкти у разі вступу в договір не мають права наполягати на зміні його змісту. Зміст договору, що укладається на підставі державного замовлення, повинен відповідати цьому замовленню. Суб`єкти господарювання, які забезпечують споживачів, зазначених у частині першій цієї статті, електроенергією, зв`язком, послугами залізничного та інших видів транспорту, а у випадках, передбачених законом , також інші суб`єкти зобов`язані укладати договори з усіма споживачами їхньої продукції (послуг). Законодавством можуть бути передбачені обов`язкові умови таких договорів. Господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.
Відповідно до ч. 1 ст. 628 Цивільного кодексу України , зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Частинами 1-3 статті 180 Господарського кодексу України встановлено, що зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Укладений між Товариством з обмеженою відповідальність Екосфера 2015 та Комунальним закладом охорони здоров`я Волноваська центральна районна лікарня договір від 15.03.2019 № 49 є договором підряду на капітальне будівництво.
Відповідно до ч. 1 ст. 318 Господарського кодексу України , за договором підряду на капітальне будівництво одна сторона (підрядник) зобов`язується своїми силами і засобами на замовлення другої сторони (замовника) побудувати і здати замовникові у встановлений строк визначений договором об`єкт відповідно до проектно-кошторисної документації або виконати зумовлені договором будівельні та інші роботи, а замовник зобов`язується передати підряднику затверджену проектно-кошторисну документацію, надати йому будівельний майданчик, прийняти закінчені будівництвом об`єкти і оплатити їх.
Приписами ч. 2 ст. 318 Господарського кодексу України передбачено, що договір підряду відповідно до цієї статті укладається на будівництво, розширення, реконструкцію та перепрофілювання об`єктів; будівництво об`єктів з покладенням повністю або частково на підрядника виконання робіт з проектування, поставки обладнання, пусконалагоджувальних та інших робіт; виконання окремих комплексів будівельних, монтажних, спеціальних, проектно-конструкторських та інших робіт, пов`язаних з будівництвом об`єктів.
Відповідно до ч. 5 ст. 318 Господарського кодексу України , договір підряду на капітальне будівництво повинен передбачати: найменування сторін; місце і дату укладення; предмет договору (найменування об`єкта, обсяги і види робіт, передбачених проектом); строки початку і завершення будівництва, виконання робіт; права і обов`язки сторін; вартість і порядок фінансування будівництва об`єкта (робіт); порядок матеріально-технічного, проектного та іншого забезпечення будівництва; режим контролю якості робіт і матеріалів замовником; порядок прийняття об`єкта (робіт); порядок розрахунків за виконані роботи, умови про дефекти і гарантійні строки; страхування ризиків, фінансові гарантії; відповідальність сторін (відшкодування збитків); урегулювання спорів, підстави та умови зміни і розірвання договору.
Укладений між відповідачами договір від 15.03.2019 № 49 передбачає усі положення, встановлені ч. 5 ст. 318 Господарського кодексу України .
Вартість робіт, які підлягають виконанню складає 1.234.843,00 грн. з ПДВ, що відповідає ціновій пропозиції відповідача 2. Ціна договору є твердою. Доказів її коригування матеріали справи не містять.
Додатками до договору є кошторисна документація, договірна ціна, план фінансування та календарний графік виконання робіт.
Договір разом з додатками підписано обома сторонами без зауважень.
21.06.2019 між замовником та підрядником підписано довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3) до договору № 49 від 15.03.2019 за червень 2019 року, згідно з якою з початку будівництва по звітний місяць включно вартість виконаних будівельних робіт склала 1.007.375,00 грн., у тому числі 958.116,00 грн. - будівельні роботи та 49.259,00 грн. - інші витрати.
За твердженням відповідачів, що не заперечується позивачем, оспорюваний договір виконано сторонами майже на 80%. Отже, такий договір спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
Відповідно до ч. 1 ст. 215 Цивільного кодексу України , підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу .
Статтею 203 Цивільного кодексу України встановлено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам (ч. 1). Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності (ч. 2). Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі (ч. 3). Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом (ч. 4). Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним (ч. 5). Правочин, що вчиняється батьками (усиновлювачами), не може суперечити правам та інтересам їхніх малолітніх, неповнолітніх чи непрацездатних дітей (ч. 6).
Зазначені положення Цивільного кодексу України узгоджуються з положеннями ч.1 ст. 207 Господарського кодексу України , відповідно до якої господарське зобов`язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб`єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.
Отже, господарський договір може бути визнаний недійсним за наявності двох умов: перша - це порушення ним прав та/або охоронюваних законом інтересів позивача; друга - це наявність передбачених законом підстав для визнання договору недійсним.
Враховуючи відсутність передбачених законом підстав для визнання недійсним договору № 49 від 15.03.2019, суд вважає, що позовні вимоги позивача в частині визнання недійсним договору є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Правосуддя в господарських судах здійснюється на засадах рівності всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності, підпорядкування, місцезнаходження, місця створення та реєстрації, законодавства, відповідно до якого створена юридична особа, та інших обставин: рівності всіх фізичних осіб незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного і соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак: рівності фізичних та юридичних осіб незалежно від будь-яких ознак чи обставин (ст.7 ГПК України).
Відповідно до ст. 13 ГПК України, судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Статтею 73 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Відповідно до ст. 76 Господарського процесуального кодексу України , належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно з ст. 86 Господарського процесуального кодексу України , суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Отже, тягар доказування (доведення обставин справи) покладається законом на сторону, яка висуває певні вимоги або заявляє заперечення. В даному випадку цей обов`язок позивачем не виконаний, оскільки ним не доведено належними та допустимими доказами ті обставини, на які він посилається в обґрунтування позовних вимог, тому позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Колорит - Строй" до Комунального закладу охорони здоров`я "Волноваська центральна районна лікарня" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Екосфера 2015" про визнання протиправним та скасування рішення комітету КЗОЗ "Волноваська центральна районна лікарня" про визначення переможця від 13.03.2019, яким прийнято рішення визнати переможцем ТОВ "Екосфера 2015"; про визнання недійсним договору №49 на закупівлю робіт ДК 021:2015 45400000 - 1 "Завершальні будівельні роботи" з капітального ремонту інфекційного відділення в КЗОЗ "Волноваська центральна районна лікарня", укладеного між Комунальним закладом охорони здоров`я "Волноваська центральна районна лікарня" і Товариством з обмеженою відповідальністю "Екосфера 2015", не підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 129 ГПК України , судовий збір, сплачений позивачем за подання даної позовної заяви, слід покласти на позивача.
Керуючись ст.ст. 73 - 86, 91, 123, 129, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду, відповідно до статті 256 Господарського процесуального кодексу України подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається у порядку визначеному статтею 257 Господарського процесуального кодексу України та з урахуванням підпункту 17.5 пункту 17 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України .
Повний текст рішення складено та підписано 27.08.2019.
Суддя Н.В. Величко
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2019 |
Оприлюднено | 29.08.2019 |
Номер документу | 83875111 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Величко Наталія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні