КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 серпня 2019 року справа № 320/1999/19
Суддя Київського окружного адміністративного суду Леонтович А.М., розглянув у місті Києві в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства Баришівське автотранспортне підприємство 13247 про стягнення боргу.
I. Зміст позовних вимог
До Київського окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку з позовом до Приватного акціонерного товариства Баришівське автотранспортне підприємство 13247 , в якому просить суд:
- стягнути з Приватного акціонерного товариства Баришівське автотранспортне підприємство 13247 (ЄДРПОУ 02140751) штраф у розмірі 5100,00 грн. до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
II. Позиція позивача та заперечення відповідача
На обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що у відношенні Приватного акціонерного товариства Баришівське автотранспортне підприємство 13247 (Далі - ПрАТ Баришівське автотранспортне підприємство 13247 )було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери. Відомості щодо виконання відповідачем розпорядження у строки, визначені в цьому розпорядженні, до позивача не надходили. За вказаним фактом правопорушення позивачем складено акт. За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів позивачем, за невиконання розпорядження, винесено постанову від 17.01.2019 №49-ДП-Е про накладення на ПрАТ Баришівське автотранспортне підприємство 13247 штрафних санкції в розмірі 5100.00 грн. Штраф мав бути сплачений не пізніше як через 15 днів з дати отримання постанови.
В зв`язку з несплатою в добровільному порядку суми штрафних санкцій позивач звернувся з даним позовом до суду.
Відповідач правом подати відзив на позовну заяву або пояснення по суті позовних вимог не скористався.
III. Процесуальні дії у справі
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 14.05.2019 відкрите спрощене позовне провадження у справі та вирішено здійснювати її розгляд без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
Ухвала суду з пропозицією надати відзив на позов надсилалась відповідачеві за зареєстрованим місцем проживання, однак, конверт з ухвалою суду був повернутий до суду відділенням поштового зв`язку із закінченням терміну їх зберігання на відділенні.
Частиною 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Із заявою про розгляд справи у судовому засіданні учасники справи до суду не звертались.
Згідно з частиною 2 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання; якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів.
З огляду на завершення 30-ти денного терміну для подання заяв по суті справи, суд вважає можливим розглянути та вирішити справу по суті за наявними у ній матеріалами.
IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини
Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1998 року № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до вимог ст. 5 та ст. 6 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія, НКЦПФР). Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.
Повноваження Комісії накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів визначені пунктом 14 статті 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .
Порядок та строки розгляду НКЦПФР справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням НКЦПФР від 16.10.2012 №1470, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167.
17.12.2018 р.позивачем було складено Акти № 667-ДП-Е, № 668-ДП-Е, № 669-ДП-Е, якими зафіксовано порушення ПрАТ Баришівське автотранспортне підприємство 13247 вимог законодавства на ринку цінних паперів, а саме: не надання у термін, не пізніш 30 квітня року, наступного за звітним, електронну форму регулярної річної інформації емітента цінних паперів за 2017 рік, що є порушенням вимог п.п.4 п.4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.13 №2826 (далі - Положення №2826); не розкриття річної інформації емітента цінних паперів за 2017 рік шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог п.п. 4 п. 4 розділу II Положення № 2826; не розкриття річної інформації емітента цінних паперів за 2017 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог п.п. 4 п. 4 розділу II Положення № 2826. (а.с. 15-17).
Постановами від 29.11.2018 призначався розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів на 17.12.2018 о 15:10 год., про що відповідач повідомлявся шляхом надсилання зазначених постанов на його адресу. (а.с. 11-14).
Постановами від 04.01.2019 призначався розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів на 17.01.2019 о 10:32 год., про що відповідач повідомлявся шляхом надсилання зазначених постанов на його адресу. (а.с. 18-21).
Постановою від 17.01.2019 НКЦПФР об`єднав справи про правопорушення на ринку цінних паперів в одне провадження у відношенні ПрАТ Баришівське автотранспортне підприємство 13247 №667-ДП-Е, №668-ДП-Е та №669-ДП-Е від 17.12.2018. (а.с. 22-23).
За результатами розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів, позивачем 17.01.2019 прийнято постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 49-ДП-Е, відповідно до якої до ПрАТ Баришівське автотранспортне підприємство 13247 застосовані штрафні санкції у загальному розмірі 5100.00 грн. (а.с.25-26).
17.01.2019 позивачем прийнято розпорядження щодо ПрАТ Баришівського автотранспортного підприємства 13247 про усунення порушень законодавства про цінні папери №47-ДП-Е, про що відповідач повідомлявся шляхом надсилання зазначеної постанови на його адресу. ( а.с. 27).
Постанови відповідачем не оскаржені, фінансові санкції не сплачені, тому позивач звернувся до суду з позовом.
V. Норми права, які застосував суд
Частиною 1 ст. 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні) (Далі - Закон №448/96-ВР) передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ст. 6 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.
Положеннями ст. 7 Закону №448/96-ВР визначено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Відповідно до п.п. 10, 14 ст. 8 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до ст. 40 Закону України від 23.02.2006 №3480-IV Про цінні папери та фондовий ринок (Далі - Закон №3480-IV), регулярна інформація про емітента це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно ч. 4 ст. 40 Закону №3480-IV річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Аналогічні положення закріплені і в Положенні про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національно комісії з цінних паперів та фондового ринку №2826 від 03.12.2013 (далі - Положення №2826).
Так, відповідно до п. 4 глави 4 розділу 2 Положення №2826, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Пунктами 5, 6, 7 ч. 1 ст. 11 Закону №448/96-ВР як зазначено вище, передбачена відповідальність для юридичних осіб за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації у вигляді штрафу в розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Для юридичних осіб передбачена відповідальність за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірно інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів у вигляді штрафних санкцій в розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Для юридичних осіб передбачена відповідальність у вигляді фінансових санкцій, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ст. 11 Закону №448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
VI. Оцінка суду
Матеріали справи свідчать, що ПрАТ Баришівське автотранспортне підприємство 13247 порушило вимоги ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення №2826, що зафіксовано в актах про правопорушення на ринку цінних паперів.
Суд зазначає, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 8 Закону №448/96-ВР застосовує адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Судом встановлено, що відповідачем порушено вимоги пунктів 5-7 частини 1 статті 11 Закону № 448/96-ВР, відповідно до яких Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації; за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів та за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ч. 4 ст. 11 Закону №448/96-ВР рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
При цьому, жодних доказів щодо оскарження постанови від 17.01.2019 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №667-ДП-Е, №668-ДП-Е, № 669-ДП-Е в адміністративному чи судовому порядку, суду не надано.
На момент судового розгляду, сума штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів у загальному розмірі 5100,00 грн. відповідачем не сплачена. У той же час, проти позову, поданого Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку відповідач не заперечував, а відтак доводи позивача не спростував.
VIII. Висновок суду
Беручи до уваги, що визначена у постанові про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів сума штрафу у розмірі 5100,00 грн. є узгодженою, доказів її сплати до Державного бюджету України відповідач під час розгляду справи не надав, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, що містяться у матеріалах справи, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для стягнення зазначеної суми штрафи у примусовому порядку.
Відповідно до статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості.
В силу положень статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відтак, суд вважає, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
IX. Розподіл судових витрат
Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ: .
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207, адреса місце знаходження: 01010, м. Київ, вул. Московська, буд.8, корпус 30) до Приватного акціонерного товариства Баришівське автотранспортне підприємство 13247 (ЄДРПОУ 02140751, адреса місце знаходження: 07500, Київська область, Баришівський район, смт Баришівка, вул. Чапаєва, буд. 1) про стягнення штрафу у розмірі 5100 грн., - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства Баришівське автотранспортне підприємство 13247 (ЄДРПОУ 02140751) штраф у розмірі 5100,00 грн. до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Київський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складено - 28.08.2019.
Суддя Леонтович А.М.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2019 |
Оприлюднено | 29.08.2019 |
Номер документу | 83878681 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Леонтович А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні