Ухвала
від 27.08.2019 по справі 547/677/19
ГЛОБИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 547/677/19

провадження № 1-кс/527/1063/19

У Х В А Л А

іменем України

про надання тимчасового доступу до документів

27 серпня 2019 року слідчий суддя Глобинського районного суду Полтавської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СВ Семенівського ВП Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Семенівського відділу Лубенської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про надання тимчасового доступу до речей і документів, за матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42019171240000089 від 14 травня 2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 366 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

19 серпня 2019 року до Глобинського районного суду Полтавської області, згідно ухвали Полтавського апеляційного суду від 14 серпня 2019 року надійшло клопотання слідчого СВ Семенівського ВП Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Семенівського відділу Лубенської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про надання тимчасового доступу до речей і документів, за матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019171240000089 від 14 травня 2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 366 КК України, в якому слідчий просить Надати дозвіл заступникові начальника СВ Семенівського ВП Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області капітану поліції ОСОБА_5 , слідчому СВ Семенівського ВП Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області капітану поліції ОСОБА_6 , слідчому СВ Семенівського ВП Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_3 на тимчасовий доступ до документів, тобто можливість ознайомитись з ними та вилучити їх оригінали (здійснити їх виїмку), а саме землевпорядної документації щодо земельних ділянок з кадастровими номерами: 5324580403:03:001:0014; 5324581504:03:001:0009; 5324580403:03:001:0003; 5324580403:03:001:0184; 5324580403:03:001:0062; 5324580403:03:001:0005 та технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель державної форми власності щодо земельних ділянок з кадастровими номерами: 5324580403:03:001:0014; 5324581504:03:001:0009; 5324580403:03:001:0003; 5324580403:03:001:0184; 5324580403:03:001:0062; 5324580403:03:001:0005; відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 164 КПК України надати розпорядження особі, у володінні якої знаходяться вищезазначені речі і документи, про надання прокурору Семенівського відділу Лубенської місцевої прокуратури ОСОБА_4 або та заступникові начальника СВ Семенівського ВП Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області капітану поліції ОСОБА_5 , слідчому СВ Семенівського ВП Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області капітану поліції ОСОБА_6 та слідчому СВ Семенівського ВП Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_3 можливість вилучити оригінали вказаних документів.

В обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що Слідчим відділенням Семенівського ВП ГУНП в Полтавській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42019171240000089 від 14.05.2019 за ч. 2 ст. 366 КК України за фактом внесення недостовірних відомостей до землевпорядної документації щодо належності земельних ділянок, у зв`язку з чим останні вибули із користування Державного лісового фонду.

Під час опрацювання Публічної кадастрової карти України встановлено, що земельні ділянки з кадастровими номерами: 5324580403:03:001:0014; 5324581504:04:001:0009; 5324580403:03:001:0003; 5324580403:03:001:0184; 5324580403:03:001:0062; 5324580403:03:0005, які згідно даних Публікації кадастрової карти України та інформації ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » мають перетини з межами Державного лісового фонду ІНФОРМАЦІЯ_2 ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».

Також накладення земельних ділянок з вказаними кадастровими номерами з межами Державного лісового фонду підтверджено інформацією з ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Конституція України (статті 13, 14) визначає, що земля, водні ресурси є об`єктом права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією. Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до ст. 1 Лісового кодексу України усі ліси на території України, незалежно від того, на землях яких категорій за основним цільовим призначенням вони зростають, та незалежно від права власності на них, становлять лісовий фонд України і перебувають під охороною держави.

Згідност. 8 Лісового кодексу Українипередбачено, що у державній власності перебувають усі ліси України, крім лісів, що перебувають у комунальній або приватній власності.

Згідно зіст. 3 Земельного кодексу Україниземельні відносини, які виникають при використанні лісів, регулюються також нормативно-правовими актами про ліси, якщо вони не суперечатьЗемельного кодексу України.

Водночас у п.2ст.5 Лісового кодексу Українипередбачено, що правовий режим земель лісогосподарського призначення визначається нормами земельного законодавства.

Відповідно дост.20Земельного кодексуУкраїни віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об`єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Крім того, згідно ч. 3 ст. 57 Лісового кодексу України зміна цільового призначення земельних лісових ділянок здійснюється за погодженням з органами виконавчої влади з питань лісового господарства та з питань охорони навколишнього природного середовища Автономної Республіки Крим, територіальними органами центральних органів виконавчої влади з питань лісового господарства та охорони навколишнього природного середовища.

За змістом положеньст. 55 Земельного кодексу Українидо земель лісогосподарського призначення належать землі, вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові землі, які надані та використовуються для потреб лісового господарства.

Відповідно дост. 84 Земельного кодексу Україниу державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. До земель державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать, зокрема, землі лісогосподарського призначення, крім випадків, визначених цим Кодексом (пункт «ґ» ч. 4ст. 84 Земельного кодексу України).

Відповідно дост.20Закону України«Про землеустрій» землеустрійпроводиться вобов`язковомупорядку наземлях усіхкатегорій незалежновід формивласності вразі надання, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок.

За змістом п. і) ч. 1 ст. 184 Земельного кодексу України землеустрій передбачає проведення топографо-геодезичних, картографічних, ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень і розвідувань земель.

Згідно ст. 50 Закону України «Про землеустрій» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають : завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності); рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); копії правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна для об`єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками, які розташовані на земельній ділянці; розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок; викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою.

Тобто, довідки з державної статистичної звітності про розподіл земель за угіддями, які отримані в ході розроблення громадянами проектної документації із землеустрою повинні містити відомості про включення до складу угідь лісів, лісовкритих площ.

Крім того, під час виготовлення документації із землеустрою у відповідності до ст. 36 Закону України «Про землеустрій», з метою отримання інформації про якісний стан земель, здійснюється обстеження земель, які підлягають відведенню у власність чи користування.

У зв`язку з цим, проектна документація із землеустрою містить в собі інформацію, що має істотне значення для встановлення обставин передачі у приватну власність земель лісового фонду, а тому має суттєве доказове значення для кримінального провадження.

З метою ідентифікація виконавця рукописного тексту, а саме підписів навпроти прізвищ посадових осіб у довідках з державної статистичної звітності про розподіл земель за угіддями призначено судово-почеркознавчу експертизу.

Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України № 53/5 від 08.10.1998 (у редакції наказу Міністерства юстиції України № 1420/5 від 26.04.2017) для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів надаються оригінали документів, що обумовлює необхідність у вилученні оригіналів проектів із землеустрою щодо відведення вищевказаних земельних ділянок у власність, які містять оригінали довідок з державної статистичної звітності про розподіл земельза угіддями та вільні зразки підписів відповідних посадових осіб.

Відповідно до ч. 15 ст. 186 Земельного кодексу України оригінал відповідної документації із землеустрою подається розробником для погодження територіальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до п.4Загальної частини «Порядку ведення Державного земельного кадастру», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1051 від 17.10.2012, ведення Державногоземельного кадаструздійснює Держгеокадастрта йоготериторіальні органи. Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр.

Згідно з ст. 32 Закону України «Про землеустрій» розробники документації із землеустрою зобов`язані безоплатно передавати копії матеріалів у Державний фонд документації із землеустрою.

У Положенні про Державний фонд документації із землеустрою, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 1553 від 17.11.2004, визначено, що Державний фонд документації із землеустрою (далі - Державний фонд) формується на основі збирання, обробки, обліку матеріалів, отриманих у результаті проведення землеустрою незалежно від місця розташування земельних ділянок та форми власності на них, для використання їх органами державної влади та органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями і громадянами.

Державний фонд складається з: Головного фонду документації із землеустрою; регіональних фондів документації із землеустрою - Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя; місцевих фондів документації із землеустрою - адміністративних районів та міст обласного значення.

Місцевий фондстворюється,формується іведеться територіальнимиорганами Держгеокадастру,що провадятьсвою діяльністьна районному(міському)рівні. Місцевий фонд призначений для обліку та зберігання документації із землеустрою, проведеного на місцевому рівні.

Відповідно до Постанови КМУ від 31.08.2016 за № 581 прийнято рішення про ліквідацію територіальних органів Держгеокадастру та Держземагентства в районах та містах обласного значення з їх подальшою реорганізацією у структурні підрозділи головних управлінь Держгеокадастру в областях. Згідно п. 2 вищевказаної постанови відділ у Лубенському районі є структурним підрозділом ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Таким чином, документація із землеустрою на вказані вище земельні ділянки має знаходитись у ІНФОРМАЦІЯ_5 , розташованому за адресою: АДРЕСА_1 .

З метою виконання завдань кримінального провадження, отримання документів, які мають істотне доказове значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення, забезпечення повноти, всебічності та об`єктивності проведення досудового розслідування, слідчий просив надати дозвіл на тимчасовий доступ до документів з подальшим вилученням їх оригіналів (здійснення їх виїмки), а саме землевпорядної документації щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 5324580403:03:001:0014; 5324581504:04:001:0009; 5324580403:03:001:0003; 5324580403:03:001:0184; 5324580403:03:001:0062; 5324580403:03:0005 та технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель державної форми власності щодо зазначених земельних ділянок .

У судове засідання слідчий СВ Семенівського ВП Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 не з`явився, направив до суду клопотання, в якому просив проводити розгляд справи за його відсутності, клопотання підтримував.

Слідчий суддя, розглянувши матеріали клопотання, дійшов висновку, що воно не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідност. 159 КПК Українитимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Статтею 160 КПК Українипередбачено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених устатті 161 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 160 КПК України у клопотанні про тимчасовий доступ до речей і документів зазначаються:

1) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання;

2) правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;

3) речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати;

4) підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

5) значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні;

6) можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю;

7) обґрунтування необхідності вилучення речей і оригіналів або копій документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.

Згідно з ч.5, 6ст.163 КПК Українислідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Як вбачається з прохальної частини клопотання, у ньому не зазначено у володінні якої фізичної або юридичної особи (найменування та адреса) перебувають документи, до яких просить надати доступ слідчий.

Таким чином, клопотання оформлено з порушенням вимог ч.2ст. 160 КПК України, а тому до задоволення не підлягає.

Керуючись ст.ст.159-164,166 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання слідчого СВ Семенівського ВП Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 , погодженого прокурором Семенівського відділу Лубенської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про надання тимчасового доступу до речей і документів, за матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019171240000089 від 14 травня 2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 366 КК України відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудГлобинський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення27.08.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу83886228
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службове підроблення

Судовий реєстр по справі —547/677/19

Ухвала від 13.09.2019

Кримінальне

Семенівський районний суд Полтавської області

Атаманова С. Ю.

Ухвала від 13.09.2019

Кримінальне

Семенівський районний суд Полтавської області

Атаманова С. Ю.

Ухвала від 27.08.2019

Кримінальне

Глобинський районний суд Полтавської області

Олефір А. О.

Ухвала від 14.08.2019

Кримінальне

Полтавський апеляційний суд

Костенко В. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні