Рішення
від 29.08.2019 по справі 826/15072/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

29 серпня 2019 року № 826/15072/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Кузьменко А.І., розглянувши в порядку спрощеного провадження заяву директора школи І-ІІІ ступенів №190 Деснянського району міста Києва про скасування заходів реагування, застосованих рішенням суду у справі

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у

м. Києві

до Школи І-ІІІ ступенів №190 Деснянського району міста Києва

про застосування заходів реагування

ВСТАНОВИВ:

Директором Школи І-ІІІ ступенів №190 Деснянського району міста Києва (далі - відповідач) подано до Окружного адміністративного суду міста Києва клопотання про скасування заходів реагування, застосованих рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 січня 2018 року. Заява обґрунтована тим, що Школою І-ІІІ ступенів №190 Деснянського району міста Києва усунуто порушення, вказані в акті від 16 листопада 2017 року №29/250 та які слугували підставою для застосування заходів реагування.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 квітня 2019 року заяву про скасування заходів реагування призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Представник Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві (далі - позивач) клопотав про розгляд заяви про скасування заходів реагування за наявними матеріалами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується заяв, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду заяви по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

На підставі наказу від 29 вересня 2017 року № 337 та посвідчення на проведення перевірки від 13 листопада 2017 року №29/261 посадовою особою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві у присутності директора Школи №190 - ОСОБА_1 та заступника директора з АЧ - ОСОБА_2 у період з 14 листопада 2017 року по 16 листопада 2017 року проведено позапланову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Школи І-ІІІ ступенів № 190 Деснянського району м. Києва, розташованої за адресою: вул. Шолом-Алейхема, 16-А, Деснянському районі у м. Києві, за результатами якої складено Акт від 16 листопада 2017 року №29/250 (далі - Акт перевірки).

З Акту перевірки вбачається, що в ході проведеної перевірки Деснянським РУ ГУ ДСНС у м. Києві виявлено порушення Школою №190 вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, а саме:

пункту 1.21 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні (далі - ППБУ), пункту 9.3.2 ДСТУ В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків та споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд" - для забезпечення постійної надійності роботи пристроїв блискавкозахисту щорічно перед початком грозового сезону не провадиться перевірка і огляд всіх пристроїв блискавкозахисту;

пункту 1.6 розділу IV ППБУ - з`єднання, відгалуження та окінцювання жил електричних проводів і кабелів в будівлі майстерні не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

пункту 1.8, пункту 1.18 розділу IV ППБУ - у приміщеннях будівлі майстерні використовуються тимчасові дільниці електромережі;

пункту 1.17 розділу IV ППБУ - електричні розетки (подовжувані) в будівлі майстерні встановлені на горючій основі без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити електроприладу на 1 см з кожного боку;

пункту 2.23 розділу III ППБУ, підпункту 9.2.1 ДБН В.2.2-9-2009 "Громадські будинки та споруди. Основні положення" - двері сходової клітки поверхів будівлі НІКОЛИ не обладнані пристроями для самозачинення та ущільнення в притулах;

пункту 2.23 розділу ІІІ ППБУ, підпункту 9.2.9 ДБН В.2.2-9-2009 "Громадські будинки та споруди. Основні положення", пункту 3.24 ДБН В.2.2-3-97 "Будинки та споруди навчальних закладів" - на шляхах евакуації з приміщень поверхів будівлі школи до сходових кліток для світлового заповнення дверей не застосоване загартоване або армоване скло;

пункту 2.31, пункту 2.32 розділу III ППБУ - над дверима евакуаційних виходів поверхів будівель ніколи та майстерні не встановлені світлові покажчики "ВИХІД" білого кольору на зеленому фоні, підключені до джерела живлення аварійного (евакуаційного) освітлення;

пункту 2.17 пункту 2.23 розділу III ППБУ, пункту 5.24 ДБН В.1.1-7-2002 "Захист від пожежі. Пожежна безпека об`єктів будівництва" - на шляхах евакуації з приміщень поверхів будівлі школи допускається опорядження (облицювання) стін з горючих матеріалів (ДСП);

пункту 2.37 розділу III ППБУ - допускається замикання евакуаційних дверей поверхів будівлі школи таким чином, що важко відчиняються з середини;

пункту 2.37 розділу III ППБУ - евакуаційні виходи із приміщень поверхів будівлі школи захаращені обладнанням та різними матеріалами;

пункту 2.27 розділу III ППБУ, пункту 5.18 ДБН В.1.1-7-2002 "Захист від пожежі. Пожежна безпека об`єктів будівництва" - двері на шляхах евакуації 1-го поверху будівлі школи відчиняються не у напрямку виходу людей (дітей) з приміщень;

пункту 2.16 розділу III ППБУ - на вікнах приміщень 1 -го поверху будівель школи та майстерні де перебувають люди (діти) встановлені грати, які не розкриваються, розсуваються та не знімаються;

пункту 2.23 розділу III ППБУ, пункту 9.2.1 ДБН В.2.2-9-2009 "Громадські будинки та споруди. Основні положення", пункту 5.46 ДБН В. 1.1-7-2002 "Захист від пожежі. Пожежна безпека об`єктів будівництва" - в віконних отворах сходових кліток СК1 з приміщень поверхів будівлі школи відсутні фрамуги (створки) що відчиняються, площею не менше 1,2 кв.м.;

пункту 1.1, пункту 1.2 розділу V ППБУ, пунктів 5.1, 5.8, 7.1 Додаток А, пункту 7.3 ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту", пункту 23 частини першої статті 20 Кодекс цивільного захисту України, пункту 4.29 ДБН В.2.2-3-97 "Будинки та споруди навчальних закладів" - приміщення будівель школи та майстерні не обладнані автоматичною системою пожежної сигналізації з виводом сигналу від приладу приймально-контрольного пожежного на пульт пожежного спостерігання;

пункту 1.2, пункту 1.4, розділу V ППБУ, підпунктів 9.1.1, 9.2.1, 9.2.6; пункту 4.34, пункту 5.1 Додаток Б ДБН В.2.5-56-2014 "Системи протипожежного захисту", ДБН В.2.2-3-97 "Будинки та споруди навчальних закладів" - приміщення будівель школи та майстерні не обладнані системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей;

пункту 1.2 розділу V ППБУ, підпункту 8.1.5 ДБН В.2.5-56:2014 "Інженерне обладнання будинків та споруд. Системи протипожежного захисту" - в зонах з кухонним обладнанням будівлі школи (плити; сковороди; вертикальні, кутові, ланцюгові печі; фритюрниці; жарові шафи; "китайські котли" тощо) не використовується модульна система локального пожежогасіння, спеціалізовані для такого виду загорань;

пункту 7 розділу І ППБУ, пункту 2.3 розділу ІІІ ППБУ, пункту 6.6 ДБН В. 1.1-7-2002 "Захист від пожежі. Пожежна безпека об`єктів будівництва" - вихід зі сходової клітки на горище будівлі школи не виконаний через протипожежні двері 2-го типу з класом вогнестійкості ЕІ-30 та сертифікатом відповідності системи УкрСЕПРО;

пункту 2.12 розділу ІІІ ППБУ - на дверях електрощитової та горищі будівлі школи не вказано місце зберігання ключів;

пункту 8 розділу ІІІ ППБУ - приміщення будівель школи та майстерні не забезпечені відповідними знаками безпеки відповідно ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ.Цвета сигнальные и знаки безопасности".

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 січня 2018 року задоволено позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві та застосовано заходи реагування у вигляді зупинення експлуатації приміщень школи І-Ш ступенів № 190 Деснянського району м. Києва (код ЄДРПОУ 01211621) за адресою: вул. Шолом-Алейхема, 16-А Деснянського району у м. Києві до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

Відповідно до частини 5 статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Згідно з частиною 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Суд зауважує, що абзацом 1 частини 1 статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що підставою для здійснення позапланових заходів є подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням.

В обґрунтування заяви про скасування заходів реагування директором Школи І-ІІІ ступенів №190 Деснянського району міста Києва надано суду копію акту прийняття в експлуатацію систем протипожежного захисту від 31 серпня 2018 року та фототаблицю на підтвердження усунення виявлених порушень.

Проте, враховуючи те, що Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві є спеціальним органом, який здійснює контроль за додержанням суб`єктами господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, суд зазначає, що належним доказом усунення зафіксованих в акті перевірки від 16 листопада 2017 року №29/250 порушень є результати повторної перевірки.

Однак, матеріали справи не містять такої заяви та не містять висновку Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві про усунення Школою І-Ш ступенів № 190 Деснянського району м. Києва зафіксованих в акті перевірки від 16 листопада 2017 року №29/250 порушень, а тому суд вважає, що доводи заяви про скасування заходів реагування про усунення порушень не підтверджені належними доказами.

Згідно зі статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, враховуючи, що виявлені порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що зафіксовані в Акті перевірки від 16 листопада 2017 року №29/250, на час розгляду заяви відповідачем не спростовані, належних та допустимих доказів щодо усунення виявлених порушень в повному обсязі відповідачем також не надано, суд приходить до висновку про відсутність підстав для скасування заходів реагування, застосованих рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 січня 2018 року у даній справі.

Керуючись статтями 72-77, 139, 241-246, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України суд,

В И Р І Ш И В:

Заяву директора Школи І-ІІІ ступенів №190 Деснянського району міста Києва про скасування заходів реагування, застосованих рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 січня 2018 року у справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві до Школи І-ІІІ ступенів №190 Деснянського району міста Києва про застосування заходів реагування, залишити без задоволення.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішенням суду може бути оскаржено за правилами встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя А.І. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.08.2019
Оприлюднено30.08.2019
Номер документу83904747
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/15072/17

Рішення від 29.08.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Рішення від 23.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 07.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 22.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні