ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
28 серпня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2183/19
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Борзаниці С.В.
за участю секретаря судового засідання Кравцової Т.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства Лугцентрокуз ім. С. С. Монятовського до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного акціонерного товариства Лугцентрокуз ім. С. С. Монятовського (далі - позивач, ПрАТ Лугцентрокуз ім. С. С. Монятовського ) до Головного управління ДФС в Луганській області (далі - відповідач, ГУ ДФС в Луганській області), в якій просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 08.02.2019 № 0002315105, прийняте ГУ ДФС у Луганській області про застосування до ПРАТ Лугцентрокуз ім. С. С. Монятовського штрафу у сумі 850,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 08.01.2019 головним державним ревізором - інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Рубіжанського управління ГУ ДФС у Луганській області Семьоновою В. Б. проведено камеральну перевірку ПрАТ Лугцентрокуз ім. С. С. Монятовського з питань своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість за період липень - листопад 2018 року (далі - "Перевірка").
Перевіркою встановлено порушення Позивачем вимог пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 ПК України в частині несвоєчасного подання податкової звітності з ПДВ за період липень - листопад 2018 року.
За результатом перевірки було складено акт від 08.01.2019 № 7/12-32-51-05/13392898 (далі - Акт перевірки ).
Не погоджуючись з висновками викладеними в Акті перевірки, 29.01.2019 Позивач звернувся до ГУ ДФС у Луганській області із запереченнями.
18.04.2019 за результатами розгляду скарги ДФС України прийнято рішення № 18304/6/99-99-11-06-01-25 про результати розгляду скарги, відповідно до якого скаргу Позивача залишено без задоволення, а ППР - без змін. Позивач отримав зазначене рішення 25.04.2019.
На підставі висновків, викладених в Акті перевірки, Відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.02.2019 № 0002315105 (далі - ППР ) про застосування штрафу у сумі 850,00 грн за несвоєчасне подання податкової звітності з ПДВ за період липень - листопад 2018 року (п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, далі - "ПК України").
Пропущення Позивачем строків подання декларацій з ПДВ за період липень - листопад 2018 року обумовлено настанням обставин непереборної сили, а саме антитерористичні дії на території Луганської області.
Настання обставин непереборної сили для Позивача при здійсненні господарської діяльності на території Луганської області щодо виконання законодавчих актів, які стосуються справляння та сплати податків та обов`язкових платежів підтверджується Сертифікатом Торгово-промислової палати України від 15.08.2014 № 2382/05-4.
Оскільки станом на момент подання податкових декларацій з ПДВ за період липень - листопад 2018 року обставини непереборної сили не закінчилися та продовжують тривати, Позивач не звертався до Рубіжанської ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області із заявою про продовження граничних строків подання податкових декларацій. Позивач мав намір звернутися з такою заявою після закінчення обставин непереборної сили, як того вимагає п. 102.6 ст. 102 ПК України та наказ Міністерства фінансів України № 861 від 20.10.2017 "Про затвердження Порядку застосування норм пунктів 102.6, 102.7 статті 102 глави 9 розділу II Податкового кодексу України".
Крім того, Позивач звертає увагу на положення листа Міністерства доходів і зборів України від 07.07.2014 № 16042/7/99-99-19-03-02-17 "Про продовження термінів подання податкових декларацій".
Згідно з положеннями даного листа штрафні санкції, визначені Кодексом, не застосовуються протягом строків продовження граничних строків подання податкової декларації згідно з пунктом 102.6 статті 102 Кодексу. У разі якщо до платника податків контролюючим органом до моменту подання ним документів, що підтверджують обставини непереборної сили, застосовано штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової звітності, які згідно зі статтею 60 Кодексу не можуть бути відкликані, та внаслідок застосування яких у платника виник податковий борг у зв`язку з їх несплатою, то такий податковий борг на підставі підпункту 101.2.4 пункту 101.2 статті 101 Кодексу визнається безнадійним та підлягає списанню у порядку, визначеному Кодексом.
Указом Президента України від 14.04.2014 №405/2014 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" запроваджено антитерористичну операцію на території України. Законом України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" визначений період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності зазначеним Указом Президента України та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.
Указом Президента України від 30.04.2018 № 116/2018, рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30.04.2018 "Про широкомасштабну антитерористичну операцію в Донецькій та Луганській областях" було введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30.04.2018 "Про широкомасштабну антитерористичну операцію в Донецькій та Луганській областях".
На час подання позовної заяви антитерористична операція не завершена та триває, рішення про завершення антитерористичної операції не приймалося.
Таким чином, порушення строків подання декларацій з ПДВ за період липень - листопад 2018 року обумовлено настанням обставин непереборної сили, а саме: антитерористичні дії на території Луганської області.
Позивач робив спроби подання декларацій з ПДВ засобами електронного зв`язку в електронній формі. Доказами подання декларацій є квитанції, отримані Позивачем у електронному вигляді: податкова декларація з ПДВ за серпень 2018 року. Направлена засобами електронного зв`язку 20.09.2018 об 14:42; податкова декларація з ПДВ за вересень 2018 року. Направлена засобами електронного зв`язку 22.10.2018 об 11:01 (Останній день подання податкової з ПДВ - 20.10.2018 припав на вихідний день. Податкова декларація з ПДВ була подана в перший робочий день.); податкова декларація з ПДВ за жовтень 2018 року. Направлена засобами електронного зв`язку 19.11.2018 об 10:18; податкова декларація з ПДВ за листопад 2018 року. Направлена засобами електронного зв`язку 18.12.2018 об 11:49.
Проте, електронні декларації з ПДВ Позивача не були прийняті ДФС України з причини "Відсутній укладений з платником договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору".
У період подання податкових декларацій з ПДВ за серпень - листопад 2018 року продовжував діяти Договір про визнання електронних документів, укладений на підставі заяви про приєднання від 10.04.2018 № 1. Дана обставина підтверджується квитанціями № 1 від 19.11.2018 та 16.01.2019. В них зазначено, що Заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів, які подані Платником податків 19.11.2018 та 15.01.2019 не можуть бути прийняті, оскільки діє Заява про приєднання від 10.04.2018 № 1 до Договору про визнання електронних документів.
Отже, контролюючий орган протиправно відмовив Позивачу у прийнятті податкових декларацій з ПДВ за серпень - листопад 2018 року податних засобами електронного зв`язку в електронній формі, оскільки на час їх подання продовжував діяти Договір про визнання електронних документів.
У зв`язку з відмовою у прийнятті податкових декларацій з ПДВ засобами електронного зв`язку, що були подані у передбачений законом термін. Позивач додатково направити їх поштою до контролюючого органу.
Так, податкова декларація з ПДВ за вересень 2018 року направлена до Рубіжанської ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області 19.11.2018, що підтверджується доказами поштового відправлення. Граничний термін подання звітності з ПДВ за вересень 2018 року 22.10.2018.
Податкова декларація з ПДВ за жовтень 2018 направлена до Рубіжанської ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області 19.11.2018, що підтверджується доказами поштового відправлення. Граничний термін подання звітності з ПДВ за жовтень 2018 року 20.11.2018.
Податкова декларація з ПДВ за листопад 2018 направлена до Рубіжанської ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області 20.12.2018, що підтверджується доказами поштового відправлення. Граничний термін подання звітності з ПДВ за листопад 2018 року 20.12.2018.
Таким чином, податкові декларації з ПДВ за період вересень - листопад 2018 року направлені до контролюючого своєчасно. В Акті перевірки контролюючий орган неправильно зазначено строк подання податкових декларацій.
Позивач вважає, що дії ГУ ДФС Луганській області щодо нарахування Позивачу штрафу у розмірі 850 грн за несвоєчасне подання податкової звітності з ПДВ за період липень - листопад 2018 року є протиправними, а податкове повідомлення-рішення від 08.02.2019 № 0002315105 підлягає скасуванню.
Представник Позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.
Відповідач позовну вимоги не визнав, в обґрунтування заперечень зазначив, що у відповідності до статей. 19-1, 20, 75, 76, 102 ПК України, контролюючим органом було проведено камеральну перевірку ПАТ Лугцентрокуз ім. С.С.Монятовського з питань своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість за період липень- листопад 2018 року, в результаті якої складено акт від 08.01.2019 № 7/12-32-51-05/13392898. Акт перевірки отримано позивачем 22.01.2019.
Дані камеральної перевірки свідчать про несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за період з липня 2018 року по листопад 2018 року. Відповідальність платника передбачена п. 120.1 ст. 120 ПК України.
З огляду на це, у зв`язку з порушенням вимог передбачених п.49.18 ст.49 ПК України, на підставі акту перевірки від 08.01.2019 № 7/12-32-51-05/13392898 та відповідно до вимог п.п.54.3.3 п.54.3 ст. 54 та п.120.1 ст.120 ПК України контролюючим органом було винесено податкове повідомлення-рішення форми ПС від 08.02.2019 № 0002315105, згідно якого відповідача притягнуто до відповідальності за порушення термінів подання податкових декларацій з ПДВ шляхом застосування штрафної санкції відповідно до п. 120.1 ст.120 ПК України на суму 850,00 грн. Податкове повідомлення-рішення форми ПС від 08.02.2019 №0002315105 було направлене позивачу на податкову адресу рекомендованим листом з повідомленням, яке було отримано 11.02.2019.
Поняття грошового зобов`язання охоплює всі суми коштів, які підлягають сплаті як податкові зобов`язання самостійно визначені у податкових деклараціях, так і штрафні санкції за порушення вимог законодавства, дотримання якого контролюють контролюючі органи. Не є винятком і штрафні санкції за порушення вимог п.49.18 ст. 49 ПК України.
Щодо посилання Позивача на те, що контролюючий орган протиправно відмовив йому у прийнятті податкових декларацій з ПДВ за серпень-листопад 2018 року поданих засобами електронного зв`язку в електронній формі, оскільки на час їх подання продовжував діяти Договір про визнання електронних документів, ГУ ДФС у Луганській області зазначає наступне.
Подання електронних документів засобами телекомунікаційного зв`язку до контролюючих органів здійснюється відповідно до вимог ПК України з урахуванням Законів України від 22 травня 2003 року №851-IV Про електронні документи та електронний документообіг (зі змінами), від 22 травня 2003 року № 852-ІУ Про електронний цифровий підпис та Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв`язку, затвердженою наказом ДПА України від 10.04.2008 №233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за № 320/15011 (далі - Інструкція), на підставі договорів про визнання електронних документів (далі - Договір). Договір платник податків надсилає засобами телекомунікаційного зв`язку відповідно до затвердженого формату (стандарту) з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. На Договір накладаються посилені сертифікатами відкритих ключів посадових осіб, що мають право підпису (керівника, бухгалтера, печатки (за наявності), здійснюється шифрування документа в електронному вигляді та направлення його до органу ДФС за основним місцем обліку.
Після надходження Договору в електронному вигляді проводиться його розшифрування, здійснюються перевірки ЕЦП, відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту), наявності в системі чинного договору при надходженні проекту нового договору та формується перша квитанція про збереження документа. Після опрацювання контролюючим органом ДФС України відповідного Договору платнику направляється друга квитанція, в якій зазначається результат розгляду. Договір набирає чинності з моменту підписання Сторонами та діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів.
При цьому, причиною неприйняття податкових декларацій платника податків стала наступна помилка: Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений платником договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору .
Також, Позивач не погоджується зі строками подання ним податкових декларацій з ПДВ, що зазначені в акті перевірки від 08.01.2019 № 7/12-32-51-05/13392898, та стверджує, що після відмови у прийнятті податкових декларацій в електронній формі відповідні декларації було своєчасно направлено поштою на адресу податкового органу.
Відповідний висновок платника податків спростовується з огляду на наступне.
За приписами п.203.1. ст.203 ПК України податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до вимог п.49.3. ст. 43 ПК України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги .
Єдиною підставою для відмови у прийнятті податкової декларації засобами електронного зв`язку в електронній формі є недійсність кваліфікованого електронного підпису чи печатки такого платника податків, у тому числі у зв`язку із закінченням строку дії відповідного сертифіката відкритого ключа, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа і надана у форматі, доступному для її технічної обробки.
Пунктом 49.4. статті 49 ПК України передбачено, що платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації контролюючому органу в електронній формі з дотриманням вимог законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги .
Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі контролюючому органу всіма платниками цього податку з дотриманням вимог законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги . У разі припинення договору про визнання електронних документів з підстав, визначених законом, платник податків має право до складення нового договору подавати податкову звітність у спосіб, визначений підпунктами "а" і "б" пункту 49.3 цієї статті.
Приписами п.49.5 ст.49 ПК України чітко визначено, що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов`язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного контролюючого органу не пізніше ніж за п`ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, визначеного цією статтею, а при поданні податкової звітності в електронній формі, - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.
В той час, до податкового органу від ПАТ Лугцентрокуз ім. С.С. Монятовського були надіслані податкові декларації з податку на додану вартість за період з липня по листопад 2018 року засобами поштового зв`язку з порушенням норм п.49.5 ст. 49 ПК України.
Також, ПАТ Лугцентрокуз ім. С.С. Монятовського в позовній заяві посилається на те, що оскільки ним допущено несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за період липень-листопад 2018 року з причин, обумовлених настанням обставин непереборної сили, а саме: антитерористичної дії на території Луганської області, до нього не можуть бути застосовані штрафні санкції. Порушення строків подання ним декларацій з ПДВ платник податку пов`язує з настанням обставин непереборної сили, що підтверджується сертифікатом Торгово-промислової палати від 15.08.2014 № 2382/05-4.
ГУ ДФС не погоджується з відповідним висновком позивача з огляду на наступне. Верховною Радою України прийнято Закон України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції від 02.09.2014 № 1669-УІІ (далі - Закон №1669), який набув чинності 15 жовтня 2014 року та визначав тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення.
Відповідно до статті 10 Закону № 1669 визначено, що протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов`язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.
Проте, з Сертифікату ТПП, наданого платником податків, вбачається, що він виданий відповідно до пунктів 100.4 та 100.5 статті 100 ПК України, якими регламентовано підстави розстрочення та відстрочення грошових зобов`язань. Крім того, зазначеним Сертифікатом засвідчено дію обставин непереборної сили станом на дату його видачі, що не свідчить про те, що вони тривають для платника податків і на час граничних термінів подання податкових декларацій протягом 2018 року.
В той же час, як свідчать надані платником копії документів, платник податків здійснював спроби подання податкових декларацій з ПДВ за період з липня по листопад 2018 року в електронному вигляді, що свідчить про можливість виконання платником податків своїх обов`язків та відсутність для нього обставин непереборної сили.
Доказами подання декларацій є квитанції, отримані платником податків у електронному вигляді, проте з причини відсутності укладеного договору Про визнання електронних документів , контролюючим органом було відмовлено у прийнятті податкових декларацій з ПДВ засобами електронного зв`язку. Після чого платником податків було додатково направлено податкові декларації засобами поштового зв`язку.
Також необхідно зазначити, що до переліку населених пунктів, що розташовані на окупованій території та на лінії зіткнення, визначеного розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 року №1085 (в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015року №1276-р) Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення , м. Рубіжне Луганської області не включено.
Посилання позивача на лист Міністерства доходів і зборів України від 07.07.2014 №16042/7/99-99-19-03-02-17 Про продовження термінів подання податкових декларацій спростовуються тим, що в сертифікаті ТПП України від 15.08.2014 № 2382/05-4 виданому ПАТ Лугцентрокуз ім. С.С. Монятовського відсутнє посилання на пункти 102.6 - 102.7 статті 102 ПК України, згідно яких до платників податків не застосовуються штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової звітності.
З огляду на вищевикладене, висновки, викладені в акті перевірки від 08.01.2019 №7/12- 32-51-05/13392898, є обґрунтованими та відповідають вимогам чинного законодавства. З огляду на це, податкове повідомлення-рішення форми ПС від 08.02.2019 № 0002315105, згідно якого позивача притягнуто до відповідальності за порушення строків подання податкової звітності з ПДВ за період липень-листопад 2018 року, вважається правомірним та таким, що не суперечить нормам податкового законодавства.
У задоволенні адміністративного позову ПРАТ Лугцентрокуз ім. С.С. Монятовського про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.02.2019 № 0002315105 просить відмовити повністю.
По справі вчинені такі процесуальні дії:
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 03.06.2019 відкрито провадження у справі, вирішено справу розглядати в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи та призначено до розгляду на 26.06.2019 (а.с. 1-2)
26.06.2019 за клопотанням представника відповідача розгляд справи відкладено на 09.07.2019 (а.с. 39). Ухвалою від 09.07.2019 за клопотаннями сторін провадження у справі зупинене до 28.08.2019, судове засідання призначено на 28.08.2019 (а.с.127).
Ухвалою суду від 28.08.2019 провадження у справі поновлено (а.с.149).
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-79 КАС України, суд встановив таке.
ПрАТ Лугцентрокуз ім. С. С. Монятовського зареєстроване як юридична особа за ідентифікаційним кодом -13392898, індивідуальний податковий номер 133928912340, місцезнаходження: 93000, Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Володимирська, буд. 37, офіс 3 (а.с. 58-65).
08.01.2019 головним державним ревізором - інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Рубіжанського управління ГУ ДФС у Луганській області Семьоновою В. Б. проведено камеральну перевірку ПрАТ Лугцентрокуз ім. С. С. Монятовського з питань своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість за період липень - листопад 2018 року, якою встановлено порушення Позивачем вимог пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 ПК України в частині несвоєчасного подання податкової звітності з ПДВ за період липень - листопад 2018 року. За результатом перевірки було складено акт від 08.01.2019 № 7/12-32-51-05/13392898 (а.с. 66).
29.01.2019, не погоджуючись з висновками, викладеними в Акті перевірки, Позивач звернувся до ГУ ДФС у Луганській області із запереченнями, які відповідачем були розглянуті 07.02.2019, але висновки, наведені в акті від 08.01.2019 р. №7/12-32-51- 05/13392898 Про результати камеральної перевірки Приватного Акціонерного Товариства Лугцентрокуз ім. С.С. Монятовського , код за ЄДРПОУ 13392898, з питань своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість за період липень-листопад 2018 року , залишені без змін (а.с. 8-10, 11-13).
ГУ ДФС у Луганській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.02.2019 № 0002315105 про застосування штрафу у сумі 850,00 грн за несвоєчасне подання податкової звітності з ПДВ за період липень - листопад 2018 року, яке було оскаржене позивачем до ДФС України (а.с. 14, 15-17).
18.04.2019 за результатами розгляду скарги ДФС України прийнято рішення № 18304/6/99-99-11-06-01-25 про результати розгляду скарги, відповідно до якого скаргу Позивача залишено без задоволення, а ППР - без змін (а.с. 18-19).
Згідно квитанцій на підтвердження подання позивачем декларацій з ПДВ засобами електронного зв`язку в електронній формі:
податкова декларація з ПДВ за серпень 2018 року направлена засобами електронного зв`язку 20.09.2018 о 14:42 (а.с.21);
податкова декларація з ПДВ за вересень 2018 року направлена засобами електронного зв`язку 22.10.2018 об 11:01 (Останній день подання податкової з ПДВ - 20.10.2018 припав на вихідний день, податкова декларація з ПДВ була направлена в перший робочий день) (а.с.22);
податкова декларація з ПДВ за жовтень 2018 року направлена засобами електронного зв`язку 19.11.2018 о 10:18 (а.с.23);
податкова декларація з ПДВ за листопад 2018 року направлена засобами електронного зв`язку 18.12.2018 об 11:49 (а.с.24).
У зазначених квитанціях вказано, що документ не може бути прийнятий - відсутній укладений з платником договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору.
Згідно квитанцій на підтвердження подання позивачем заяв про приєднання до договору про визнання електронних документів засобами електронного зв`язку в електронній формі:
заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів направлені засобами електронного зв`язку 19.11.2018 о 09:11 та 16.01.2019 об 11:03 (а.с.25,26).
У зазначених квитанціях вказано, що Заяву не прийнято. Діє заява про приєднання від 10.04.2018 № 1 до Договору про визнання електронних документів. (а.с.25,26).
Згідно заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів засобами електронного зв`язку в електронній формі:
заява про приєднання до договору про визнання електронних документів направлена засобами електронного зв`язку 17.08.2018 о 10:03 (а.с.77).
У зазначеній квитанції вказано, що Заяву не прийнято. Діє заява про приєднання від 10.04.2018 № 1 до Договору про визнання електронних документів. (а.с.77).
Відповідно до абзацу другого пункту 49.4 статті 49 Податкового кодексу України (далі також - ПК України) податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі контролюючому органу всіма платниками цього податку з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
У разі припинення договору про визнання електронних документів з підстав, визначених законом, платник податків має право до складення нового договору подавати податкову звітність у спосіб, визначений підпунктами "а" і "б" пункту 49.3 цієї статті.
Контролюючим органам забороняється в односторонньому порядку розривати договір про визнання електронних документів.
Аналіз матеріалів справи свідчить про наявність підстав для наступних висновків суду.
Як позивачем, так і відповідачем надані докази направлення позивачем декларацій з ПДВ засобами електронного зв`язку в електронній формі за період серпень-листопад 2018 у встановлені законодавством строки (а.с.21-24). Згідно квитанцій про направлення документ не може бути прийнятий - відсутній укладений з платником договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору.
Однак, на направлені позивачем засобами електронного зв`язку заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів 17.08.2018, 19.11.2018 та 16.01.2019 податковий орган зазначив, що Заяву не прийнято. Діє заява про приєднання від 10.04.2018 № 1 до Договору про визнання електронних документів. (а.с.25,26, 77).
Як наслідок, документами самого податкового органу підтверджена наявність необхідних умов для прийняття декларацій з ПДВ засобами електронного зв`язку в електронній формі за період серпень-листопад 2018 року.
Відповідач не надав та не зазначив доказів на підтвердження відсутності законних підстав для неприйняття декларацій з ПДВ засобами електронного зв`язку за спірний період.
Посилання позивача як на підставу для задоволення заявлених вимог на факт знаходження на території проведення антитерористичної операції є незмістовними, оскільки дії самого позивача свідчать про наявність можливостей надсилати декларації з ПДВ як засобами електронного зв`язку, так і засобами поштового зв`язку.
Позивачем надані докази дійсності Договору про визнання електронних документів. Судом перевірені надані доказі та встановлено, що дійсно станом на момент направлення декларацій з ПДВ за спірний період у позивача був в наявності дійсний Договір про визнання електронних документів, що спростовує причину не прийняття, зазначену у відповідних квитанціях відповідача, та наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З матеріалів справи судом встановлено, що Позивач сплатив судовий збір за подання позовної заяви у розмірі 1921,00 грн (арк. спр. 3).
Оскільки позовні вимоги підлягають задоволенню, відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України суд присуджує позивачу понесені ним і документально підтверджені судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1912,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Приватного акціонерного товариства Лугцентрокуз ім. С. С. Монятовського до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 08.02.2019 № 002315105 про застосування до приватного акціонерного товариства Лугцентрокуз ім. С. С. Монятовського штрафних санкцій в сумі 850,00 грн (вісімсот п`ятдесят гривень 00 коп.).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Луганській області (ідентифікаційний номер 39591445, місцезнаходження: 93400, Луганська обл., місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72) на користь приватного акціонерного товариства Лугцентрокуз ім. С. С. Монятовського (ідентифікаційний код 13392898, місцезнаходження: 93000, Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Володимирська, буд. 37, офіс 3) судовий збір у розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривна 00 коп.)
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення складено та підписано у повному обсязі 30 серпня 2019 року.
Суддя С.В. Борзаниця
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2019 |
Оприлюднено | 02.09.2019 |
Номер документу | 83936130 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Борзаниця
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні