Постанова
від 20.08.2019 по справі 926/308/19
ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"20" серпня 2019 р. Справа №926/308/19

Західний апеляційний господарський суд в складі колегії:

головуючого судді Галушко Н.А.

суддів Желіка М.Б.

Орищин Г.В.

секретар судового засідання Кишенюк Н.

за участю представників учасників процесу:

від позивача не з`явився

від відповідача Сопка С.П.-представник

розглянувши апеляційну скаргу ОСОБА_1 б/н від 06.06.2019 (вх №ЗАГС 01-05/2146/19 від 10.06.2019)

на рішення Господарського суду Чернівецької області від 13.05.2019 (повний текст складено 20.05.2019, суддя Тинок О.С., м.Чернівці)

у справі № 926/308/19

за позовом ОСОБА_1 , м.Чернівці

до відповідача Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій, Івано-Франківській та Тернопільській областях

про визнання незаконної відмови у затвердженні протоколу аукціону та зобов`язання вчинення певних дій

ВСТАНОВИВ

ОСОБА_1 звернувся до Господарського суду Чернівецької області з позовом до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області, в якому просить суд:

- визнати дії Регіонального відділення Фонду державного майна по Чернівецькій області щодо не затвердження протоколу про результати електронного аукціону № UA-РS-2018-12-11-000012-1 від 15.01.2019 неправомірними;

- зобов`язати замовника аукціону Регіональне відділення Фонду державного майна по Чернівецькій області (м. Чернівці, вул. Л. Кобилиці, 21-А, код ЄДРПОУ - 21432643) затвердити протокол про результати електронного аукціону № UA-РS-2018-12-11-000012-1 від 15.01.2019 з продажу об`єкта: єдиний майновий комплекс державного підприємства Торговий дім Буковинська горілка (м. Чернівці, вул. Лесина, 4-А, код ЄДРПОУ - 22849629);

- зобов`язати Регіональне відділення Фонду державного майна по Чернівецькій області (м. Чернівці, вул. Л. Кобилиці, 21-А, код ЄДРПОУ - 21432643) укласти з переможцем аукціону ОСОБА_1 договір купівлі-продажу об`єкта: єдиний майновий комплекс державного підприємства Торговий дім Буковинська горілка (м. Чернівці, вул. Лесина, 4-А, код ЄДРПОУ - 22849629) та акт передачі державного майна.

Обгрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що 15.01.2019 оператор електронних торгів ТОВ "Е-Тендер" оголосив переможцем електронних торгів позивача, однак відповідач відмовляється затвердити протокол про результати електронного аукціону, мотивуючи тим, що позивач не надав документ, що підтверджує оплату гарантійного внеску, що в свою чергу змусило позивача звернутися до суду за захистом порушеного права.

Рішенням Господарського суду Чернівецької області від 13.05.2019 у справі № 926/308/19 (суддя Тинок О.С.) в задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

Рішення суду мотивовано тим, що квитанція 0.0.1235043651.1 про сплату 11.01.2019 гарантійного внеску у розмірі 11 168,45 грн не підтверджує сплату позивачем гарантійного внеску з рахунку, що зазначений ним у довідці за реквізитами, виданої ATКБ ПриватБанк від 14.09.2019 року, зокрема: рахунок № НОМЕР_1 (номер рахунку для поповнення: НОМЕР_2 ), а саме з його власного рахунку, відкритого в українському банку - ATКБ ПриватБанк .

ОСОБА_1 подано апеляційну скаргу б/н від 06.06.2019, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Чернівецької області від 13.05.2019. Визнати дії Регіонального відділення Фонду державного майна по Чернівецькій області щодо затвердження протоколу про результати електронного аукціону №UA-PS-2018-12-11-000012-1 від 15.01.2019 неправомірними. Зобов`язати замовника аукціону Регіональне відділення Фонду державного майна по Чернівецькій області ( м.Чернівці, вул.. Л. Кобилиці, 21-А, код ЄДРПОУ - 21432643) затвердити протокол про результати електронного аукціону № UA-РS-2018-12-11-000012-1 від 15.01.2019 з продажу об`єкта: єдиний майновий комплекс державного підприємства "Торговий дім Буковинська горілка" 9м.Чернівці, вул..Лесина, 4А, код ЄДРПОУ - 21432643) та укласти з переможцем аукціону Саковцем Р.В. договір купівлі-продажу об`єкта: єдиний майновий комплекс Державного підприємства "Торговий дім Буковинська горілка" (м. Чернівці, вул. Лесина, 4-А, код ЄДРПОУ - 22849629) та акт передачі державного майна, посилаючись на те, що судом неправильно застосовано норми матеріального та порушено норми процесуального права.

Зокрема, скаржник зазначає, що судом першої інстанції не враховано той факт, що фізична особа - ОСОБА_1 , який вирішив прийняти участь на аукціоні з продажу єдиного майнового комплексу Державного підприємства "Торговий дім Буковинська горілка" пройшов процедуру реєстрації для участі в аукціоні через електронний майданчик ТОВ Е-Тендер , якому надіслав необхідні документи та сплатив по надісланих рахунках гарантійний та реєстраційний внесок, оплату здійснив з рахунку АТ ПриватБанк (який належить скаржнику згідно довідки банку) на рахунок ТОВ Е-Тендер та був допущений до участі в електронному аукціоні.

Скаржник вважає, що помилка працівників АТ ПриватБанк не може бути підставою для відмови у затвердженні результатів аукціону.

Регіональне відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області у відзиві на апеляційну скаргу просить рішення суду залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення, посилаючись на те, що рішення про відмову у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону № UA-РS-2018-12-11-000012-1 сформованого 15.01.2019 о 12:37:23 оператором електронного майданчика - ТОВ Е-Тендер по лоту: єдиний майновий комплекс Державного підприємства "Торговий дім Буковинська горілка", прийняте наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області від 29.01.2019 №19, є правомірним та таким, що відповідає ч.9 ст.14 Закону України Про приватизацію державного та комунального майна .

Представник відповідача в судовому засіданні підтримав заперечення щодо вимог апеляційної скарги.

Відповідачем також подано заяву №1-12-00252 від 06.08.2019, в якій останній повідомляє суд, що відповідно до наказу Фонду державного майна України № 231 від 06.03.2019 "Про реорганізацію регіональних відділень Фонду державного майна України" утворено Регіональне відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях як юридичну особу публічного права шляхом злиття Регіональних відділень Фонду державного майна по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях.

Цим же наказом (п. 2) Регіональне відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях визначено правонаступником майна, прав та обов`язків РВ ФДМУ по Івано-Франківській області, РВ ФДМУ по Чернівецькій області та РВ ФДМУ по Тернопільській області.

Також повідомлено, що регіональні відділення Фонду держмайна, які реорганізовуються шляхом злиття, продовжують здійснювати повноваження та функції, покладені на зазначені органи, до видання наказу Фонду державного майна України про можливість забезпечення Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях здійснення повноважень та виконання функцій.

Наказом Фонду державного майна України від 14.03.2019 № 255 затверджено Положення про Регіональне відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях, а наказом від 11.06.2019 р. № 555 затверджено зміни до названого Положення, відповідно до яких Регіональне відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях є правонаступником майна, прав та обов`язків Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській області, Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області та Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області.

Згідно з наказом Фонду державного майна України від 18.06.2019 № 578 днем початку роботи Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях визначено 20 червня 2019 року.

Державна реєстрація новоутвореної юридичної особи Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях проведена 18.03.2019, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис на номером 1 119 134 0000 016400 (витяг з ЄДР станом на 05.08.2019 ).

Таким чином, первісний відповідач - Регіональне відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області, втратило правову підставу для здійснення своїх функцій як особа публічного права.

Разом з тим, Фондом державного майна України, якому відповідно до статті 6 Закону України "Про Фонд державного майна України" підпорядковуються регіональні відділення Фонду, визначено, що майно, права та обов`язки РВ ФДМУ по Чернівецькій області перейшли в установленому порядку до правонаступника - Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях.

У зв`язку і вищенаведеним відповідач просить здійснити процесуальну заміну відповідача Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області його правонаступником Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях.

Відповідно до статті 52 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Встановивши на підставі поданих доказів, що у спірних правовідносинах з позивачем відбулася заміна кредитора у зв`язку з реорганізацією Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області шляхом злиття та утворення нової юридичної особи Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях, яка є правонаступником реорганізованого регіонального відділення, судова колегія дійшла висновку про задоволення заяви про заміну відповідача його правонаступником.

Розглянувши матеріали справи, апеляційної скарги, заслухавши пояснення представника відповідача, суд апеляційної інстанції встановив наступне:

як вбачається із матеріалів справи, згідно наказу Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області № 170-П від 29.05.2018 прийнято рішення про приватизацію єдиного майнового комплексу Державного підприємства Торговий дім Буковинська горілка .

Відповідно до опублікованого в електронній торговій системі та в офіційному друкованому виданні Фонду державного майна України - Бюлетень про приватизацію від 07.11.2018 інформаційного повідомлення Регіонального відділення ФДМУ по Чернівецькій області про проведення в електронній торговій системі з продажу на аукціоні з умовами єдиного майнового комплексу державного підприємства Торговий дім Буковинська горілка , аукціон було призначено на 12.12.2018, а стартова ціна об`єкта приватизації становила 223 369,00 грн.

Проте, призначений на 12.12.2018 аукціон не відбувся через відсутність потенційних покупців, а тому, аукціон із зниженням стартової ціни на 50% було призначено на 15.01.2019, а стартова ціна становила 111 684,50 грн.

Як вбачається із матеріалів справи, ОСОБА_1 вирішив прийняти участь на аукціоні із продажу вищезазначеного майна, пройшов реєстрацію для участі в аукціоні через електронний майданчик TOB Е-Тендер , а також надіслав необхідні документи, а саме: заяву на участь у приватизації об`єкта малої приватизації від 11.01.2019; заяву на участь в електронному аукціоні № UA-PS-2018-12-11-000012-1 від 11.01.2019; письмову згоду потенційного покупця щодо взяття на себе зобов`язань, визначених умовами продажу від 11.01.2019; квитанції центрального відділення Чернівецької філії АТ КБ „ПриватБанк" 0.0.1235043651.1; 0.0.1235041675.1 про сплату реєстраційного внеску та про сплату гарантійного внеску від 11.01.2019; копію паспорта громадянина України ОСОБА_1 , і був допущений до участі в електронному аукціоні.

На аукціоні, що відбувся 15.01.2019, позивачем була запропонована найвища цінова пропозиція в розмірі 112 801,35 грн.

Такий аукціон з продажу вказаного об`єкта малої приватизації, з урахуванням сформованого оператором електронного майданчика ТОВ Е-Тендер 15.01.2019 протоколу про результати електронного аукціону № UA-PS-2018-12-11-000012-1 по лоту: єдиний майновий комплекс державного підприємства Торговий дім Буковинська горілка (код ЄДРПОУ 22849629, м. Чернівці, вул. Лесина, 4-А), вважався таким, що відбувся та визначено переможця - громадянина України ОСОБА_1 . .

Даний протокол був підписаний позивачем та надісланий оператору електронного майданчика TOB Е-Тендер , останній підписав його і надіслав для затвердження Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Чернівецькій області.

Відповідачем не затверджено протокол про результати електронного аукціону, мотивуючи тим, що позивачем не надано документ, що підтверджує оплату гарантійного внеску з рахунку, що зазначений ним у довідці за реквізитами, виданої ATКБ ПриватБанк від 14.09.2019 року, зокрема: рахунок № НОМЕР_1 (номер рахунку для поповнення: НОМЕР_2 ), а саме з його власного рахунку, відкритого в українському банку - ATКБ ПриватБанк , що стало підствою для звернення позивача до суду за захистом порушеного права.

Згідно ч.1 ст. 15 Закону України Про приватизацію державного майна об`єкти малої приватизації продаються виключно на електронних аукціонах. Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації, розмір та порядок сплати плати за участь, визначення переможця за результатами електронного аукціону, а також порядок визначення додаткових умов продажу затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 № 432 (із змінами). Даний документ визначає механізм проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації з використанням електронної торгової системи, визначення переможця за результатами електронного аукціону, розміру та порядку внесення плати за участь в електронному аукціоні, а також визначення додаткових умов продажу відповідно до положень Закону України Про приватизацію державного і комунального майна .

Згідно ч. 4 ст.14 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна (далі Закон) орган приватизації досліджує відомості, зазначені в документах, поданих потенційними покупцями, у тому числі відомості про відносини контролю.

Частиною 10 ст. 15 Закону України Про приватизацію державного майна визначено, що після закінчення електронного аукціону організатор аукціону з продажу об`єкта малої приватизації здійснює перевірку заяви на участь у приватизації об`єкта малої приватизації разом із доданими до неї документами та інформацією переможця аукціону та у разі невідповідності доданих до заяви документів приймає рішення відповідно до частини дев`ятої цієї статті.

Відповідно до договору № 15 про проведення електронних аукціонів з продажу об`єктів малої приватизації між організатором аукціону та оператором електронного майданчика від 24.07.2018 (із змінами від 26.12.2018) Регіональне відділення ФДМУ по Чернівецькій області виступає організатором аукціону з продажу, в т.ч. об`єкта малої приватизації - єдиного майнового комплексу державного підприємства Торговий дім Буковинська горілка (код ЄДРГІОУ 22849629, м. Чернівці, вуя. Лесина, 4-А), а отже, згідно Закону наділене відповідним колом повноважень щодо здійснення перевірки як заяви на участь у приватизації об`єкта малої приватизації, такі і доданих до неї документів та інформації про переможця аукціону.

Відповідно до п. 19 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 № 432 (із змінами) оператор електронного майданчика проводить перевірку відповідності ідентифікаційної інформації (для громадян України - паспортних даних; для іноземних громадян - дані документа, що посвідчує особу; для юридичних осіб - резидентів - дані Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; для юридичних осіб - нерезидентів - дані документа про реєстрацію у державі місцезнаходження), наданої особою, яка має намір взяти участь в електронному аукціоні, даним, які зазначаються такою особою в заяві на участь в електронному аукціоні. Невідповідність наданої інформації є підставою для відмови такій особі у доступі до участі в електронному аукціоні.

Таким чином, вказаний Порядок передбачає проведення оператором електронного майданчика перевірки відповідності ідентифікаційної інформації, а саме даних, що зазначаються потенційним покупцем у заяві на участь в електронному аукціоні.

Факт допущення оператором електронного майданчика TOB Е-Тендер позивача до участі в електронному аукціоні, не звільняє державний орган приватизації від обов`язку забезпечити виконання вимог ч. 4, 10 ст. 14 Закону України Про приватизацію державного майна та здійснити відповідну перевірку заяви на участь у приватизації об`єкта малої приватизації, доданих до неї документів та інформації переможця аукціону після закінчення електронного аукціону.

Частиною 10 ст.14 Закону України Про приватизацію державного майна у визначено, що після закінчення електронного аукціону організатор аукціону з продажу об`єкта малої приватизації здійснює перевірку заяви на участь у приватизації об`єкта малої приватизації разом із доданими до неї документами та інформацією переможця аукціону та у разі невідповідності доданих до заяви документів приймає рішення відповідно до частини дев`ятої цієї статті. Переможець аукціону може оскаржити це рішення до суду протягом строку, передбаченого ст. 30 цього Закону.

Відповідно до ч. 11 ст. 14 Закону України Про приватизацію державного майна для участі в аукціоні з продажу об`єкта малої приватизації гарантійний внесок сплачується на рахунок оператора електронного майданчика, через який подається заява на участь у приватизації.

Матеріалами справи підтверджується, що Фонд державного майна України листом від 13.09.2018 № 10-20-18711, з огляду на численні звернення регіональних відділень щодо фактів сплати учасниками електронного аукціону реєстраційних та гарантійних внесків шляхом внесення готівки на банківський рахунок оператора електронного майданчика через касу відділення банку, надав відповідні роз`яснення та зазначив, що перелік документів, які подаються до заяви на участь у приватизації об`єкта малої приватизації чітко визначений ч. 7 ст. 14 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна .

Так, частиною 7 статті 14 Закону України Про приватизацію державного майна визначений вичерпний перелік документів, які додаються до заяви на участь у приватизації об`єкта малої приватизації, зокрема для потенційних покупців - фізичних осіб, у т.ч. подається документ, що підтверджує сплату гарантійного внеску в розмірі 10 відсотків стартової ціни з рахунка потенційного покупця, відкритого в українському або іноземному банку (крім банків держав, внесених РАТБ до списку держав, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом).

Судова колегія погоджується із висновком суду першої інстанції, що вказана норма закону є імперативною, тобто містить приписи, які безпосередньо визначають поведінку суб`єктів, не дозволяють відхилятися від них і не можуть бути змінені за рішенням (домовленістю) цих суб`єктів іншими умовами.

Пунктом 68 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу визначено, що після отримання від оператора електронного майданчика, через який подано найвищу цінову пропозицію, підписаного переможцем електронного аукціону та таким оператором протоколу про результати електронного аукціону, орган приватизації затверджує та опубліковує протокол через особистий кабінет протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем його формування в електронній торговій системі.

У межах строку, встановленого для опублікування протоколу про результати електронного аукціону, орган приватизації перевіряє заяву на участь в електронному аукціоні, подану шляхом заповнення електронної форми, та електронні копії документів переможця електронного аукціону щодо відповідності вимогам Закону.

В ході розгляду справи в суді першої інстанції судом правомірно встановлено, що згідно вимог Закону України Про приватизацію державного майна та Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, оператор електронного майданчика ТОВ Е- Тендер листом від 21.01.2019 № 01/21-1 надав відповідачу, як організатору аукціону, протокол про результати електронного аукціону UA-PS-2018-12-11-000012-1, сформований 15.01.2019 по лоту: єдиний майновий комплекс державного підприємства Торговий дім Буковинська горілка та документи переможця аукціону ОСОБА_1 , а саме: оригінал заяви на участь у приватизації об`єкта малої приватизації від 11.01.2019; оригінал заяви на участь в електронному аукціоні UA-PS-2018-12-11-000012-1 від 11.01.2019; оригінал письмової згоди потенційного покупця щодо взяття на себе зобов`язань, визначених умовами продажу від 11.01.2019; квитанції центрального відділення Чернівецької філії АТКБ ПриватБанк 0.0.1235043651.1; 0.0.1235041675.1 про сплату реєстраційного внеску та про сплату гарантійного внеску від 11.01.2019; копію паспорта гр. України ОСОБА_1 ..

На підставі ст. 14 Закону та п. 68 Порядку, відповідачем здійснено перевірку зазначених документів переможця аукціону та встановлено наступне.

У заяві позивача від 14.01.2019 до відповідача, яка була розміщена в електронній торговій системі ProZorro.Продажі (а.с.17), ОСОБА_1 зазначив, що ним сплачений гарантійний та реєстраційний внески для участі в аукціоні з власного рахунку, відкритого в українському банку АТ КБ ПриватБанк , до якої додані довідка за реквізитами для поповнення рахунку у відділенні АТ КБ ПриватБанк від 14.01.2019 та квитанція 0.0.1235043651.1 про сплату 11.01.2019 гарантійного внеску у розмірі 11 168,45 грн.

У квитанції центрального відділення Чернівецької філії АТКБ ПриватБанк 0.0.1235043651.1 про сплату гарантійного внеску в розмірі 11 168,45 грн. від 11.01.2019 року зазначено дебет рахунку 1002* *** *** *6486 (а.с.62).

Відповідно до п. 2.2 розділу 2 Інструкції з бухгалтерського обліку операцій з готівковими коштами та банківськими металами в банках України, затвердженої Постановою Правління Національного банку України від 20.10.2004 № 495, зареєстр. в Міністерстві юстиції України 08.11.2004 за № 1425/10024, приймання готівки від фізичних та юридичних осіб для зарахування на рахунки інших юридичних та фізичних осіб відображається в бухгалтерському обліку проводкою, в якій Дебет - 1001, 1002.

З огляду на викладене, судова колегія погоджується із висновком суду першої інстанції, що вказана квитанція не підтверджує сплату позивачем гарантійного внеску з рахунку, що зазначений ним у довідці за реквізитами, виданої ATКБ ПриватБанк від 14.09.2019 року, зокрема: рахунок № НОМЕР_1 (номер рахунку для поповнення: НОМЕР_2 ), а саме з його власного рахунку, відкритого в українському банку - ATКБ ПриватБанк .

Порядок проведення безготівкових розрахунків здійснюється у відповідності до вимог Закону України Про платіжні системи та переказ коштів в Україні , яким визначений перелік документів, що відображають такі безготівкові розрахунки, зокрема: меморіальний ордер (розрахунковий документ, який складається за ініціативою банку для оформлення операцій щодо списання коштів з рахунка платника і внутрішньобанківських операцій відповідно до цього Закону та нормативно-правових актів Національного банку України), платіжне доручення (розрахунковий документ, який містить доручення платника банку, здійснити переказ визначеної в ньому суми коштів зі свого рахунка на рахунок отримувача) тощо.

Також, судова колегія зазначає, що відповідачем не заперечувався факт сплати позивачем гарантійного внеску на рахунок оператора електронного майданчика, натомість стверджує, що надані переможцем аукціону платіжні документи - квитанції та, відповідно, заява ОСОБА_1 від 14.01.2019, в якій останній зазначає, що гарантійний внесок сплачений ним з власного рахунку, не підтверджують та не відображають руху коштів (гарантійного внеску) з власного рахунку позивача.

Як вбачається із матеріалів справи, з метою прийняття правильного та обґрунтованого рішення у межах строку, встановленого для опублікування протоколу про результати електронного аукціону (10 робочих днів), керуючись Законом України Про Фонд державного майна України , ч. 4, 10 ст.14 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна відповідач листом від 16.01.2019 № 19-02- 00209 звернувся до ATКБ ПриватБанк з проханням терміново надати письмове підтвердження (або спростування) сплати позивачем 11.01.2019 гарантійного внеску в сумі 11 168,45 грн. з власного рахунку, відкритого в ATКБ ПриватБанк .

Листом від 21.01.2019 № 20.1.0.0.0/7-190118/223 ATКБ ПриватБанк повідомив, що запитувана органом приватизації інформація з приводу ОСОБА_1 містить банківську таємницю, розкриття якої може відбуватись виключно з письмового дозволу власника такої інформації або за рішенням суду (а.с.69).

З метою встановлення факту сплати гарантійного внеску з власного рахунку переможця аукціону, відповідачем на адресу позивача, вказану у його заяві для участі в аукціоні від 11.01.2019, надісланий лист від 16.01.2019 № 18-02-00210 рекомендованим поштовим відправленням (а.с.67). Однак, відповіді позивача з порушеного питання відповідачем не отримано.

Отже, матеріалами справи підтверджується факт витребовування відповідачем, як організатором аукціону, від позивача документу, що підтверджує сплату ним гарантійного внеску в розмірі 10 відсотків стартової ціни з його рахунку, відкритого в українському або іноземному банку на рахунок оператора електронного майданчика.

Однак, за результатами опрацювання та вивчення поданих позивачем документів, зважаючи на відсутність належної підтверджуючої інформації, відповідач прийшов до висновку, що сплата гарантійного внеску позивачем здійснена шляхом внесення готівки на банківський рахунок оператора електронного майданчика через касу відділення Чернівецької філії АТКБ ПриватБанк .

Керуючись ч. 9 ст.14 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна , Порядком проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, затв. постановою КМ України від 10.05.2018 № 432 (із змінами), відповідачем згідно наказу Регіонального відділення ФДМУ по Чернівецькій області від 29.01.2019 № 19 відмовлено у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону № UA-PS-2018-12-11-000012-1, сформованого 15.01.2019 о 12:37:23 оператором електронного майданчика - Товариством з обмеженою відповідальністю Е-Тендер по лоту: єдиний майновий комплекс державного підприємства Торговий дім Буковинська горілка (код ЄДРПОУ 22849629, м. Чернівці, вул. Лесина, 4-А).

Причина відмови: учасник, який надав найвищу цінову пропозицію, переможець електронного аукціону - гр. України ОСОБА_1 не подав документи в повному обсязі, обов`язкове подання яких передбачене частиною 7 ст.14 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна , зокрема: до заяви на участь у приватизації зазначеного об`єкта малої приватизації від 11.01.2019 - не надав документ, що підтверджує сплату ним з власного рахунку, відкритого в українському банку - АТКБ ПРИВАТБАНК гарантійного внеску в розмірі 10 відсотків стартової ціни об`єкта.

Враховуючи наведене, судова колегія кодегія вважає правомірним висновок суду першої інстанції, що рішення про відмову у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону № UA-PS-2018-12-11-000012-1, сформованого 15.01.2019 о 12:37:23 оператором електронного майданчику - Товариством з обмеженою відповідальністю Е-Тендер по лоту: єдиний майновий комплекс державного підприємства Торговий дім Буковинська горілка , прийняте наказом Регіонального відділення ФДМУ по Чернівецькій області від 29.01.2019 року № 19, є таким, що відповідає ч. 9 ст. 14 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна .

Відповідно до ст.13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до ст.73 ГПК України доказами у справі є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність чи відсутність обставин (фактів), що обгрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами, зокрема, письмовими, речовими і електронними доказами (ч. 2 ч. 1 ГПК України).

Згідно із п.1 ст.76 ГПК України суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Приписами ст. 79 ГПК України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Обов`язок із доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб`єктивного права, що має за мету усунення невизначеності, яка виникає в правовідносинах у разі неможливості достовірно з`ясувати обставини, які мають значення для справи.

У відповідності до ст. 7 ГПК України правосуддя у господарських судах здійснюється на засадах рівності всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності, підпорядкування, місцезнаходження, місця створення та реєстрації, законодавства, відповідно до якого створена юридична особа, та інших обставин. Дана норма кореспондується зі ст. 46 Господарського процесуального кодексу України, в якій закріплено, що сторони користуються рівними процесуальними правами.

Відповідно до ст.86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, обєктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (справа Серявін проти України , § 58, рішення від 10 лютого 2010 року).

Доводи, наведені скаржником в апеляційній скарзі, не спростовують висновків суду першої інстанції, скаржником належними та допустимими доказами не обгрунтовано підставності заперечень, викладених в апеляційній скарзі.

Враховуючи вищенаведене, суд першої інстанції правомірно відмовив ОСОБА_1 у задоволенні позовних вимог.

Відповідно до ст. 236 ГПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню господарського судочинства, визначеному цим Кодексом. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

У відповідності до ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обгрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Докази, які не були подані до суду першої інстанції, приймаються судом лише у виняткових випадках, якщо учасник справи надав докази неможливості їх подання до суду першої інстанції з причин, що об`єктивно не залежали від нього.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів Західного апеляційного господарського суду вважає, що рішення Господарського суду Чернівецької області від 13.05.2019 у даній справі відповідає матеріалам справи, ґрунтується на вимогах чинного законодавства і підстав для його скасування немає, а зазначені в апеляційній скарзі доводи скаржника не відповідають матеріалам справи, документально не обґрунтовані, а тому не визнаються такими, що можуть бути підставою згідно ст. 277 ГПК України для скасування чи зміни оскаржуваного рішення.

Відповідно до ст.129 ГПК України судовий збір за перегляд рішення в апеляційному порядку покладається на скаржника.

Керуючись ст.ст. 52, 129, 269,270, 273, 275, 276, 282, 284 ГПК України ,

Західний апеляційний господарський суд ПОСТАНОВИВ :

1. Замінити Регіональне відділення фонду державного майна України по Чернівецькій області його правонаступником Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях (вул. Василіянок, 48, м. Івано-Франківськ, 76019, ЄДРПОУ 42891875 ).

2.Рішення Господарського суду Чернівецької області від 13.05.2019 у справі № 926/308/19 залишити без змін, апеляційну скаргу ОСОБА_1 б/н від 06.06.2019 (вх №ЗАГС 01-05/2146/19 від 10.06.2019 без задоволення.

Судовий збір за перегляд рішення в апеляційному порядку покласти на скаржника

3.Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку і строки встановлені ст.ст. 287, 288 ГПК України.

Повний текст постанови складено та підписано 02.09.2019.

Головуючий суддя Галушко Н.А.

суддя Желік М.Б.

суддя Орищин Г.В.

СудЗахідний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення20.08.2019
Оприлюднено02.09.2019
Номер документу83953562
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —926/308/19

Постанова від 20.08.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Ухвала від 03.07.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Ухвала від 02.07.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Ухвала від 12.06.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Рішення від 13.05.2019

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Тинок Олександр Сергійович

Ухвала від 01.04.2019

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Тинок Олександр Сергійович

Ухвала від 15.03.2019

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Тинок Олександр Сергійович

Ухвала від 13.03.2019

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Дутка Віталій Володимирович

Ухвала від 22.02.2019

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Дутка Віталій Володимирович

Ухвала від 22.02.2019

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Дутка Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні