Рішення
від 27.08.2019 по справі 460/3111/18
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

27 серпня 2019 року м. Рівне №460/3111/18 Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Борискіна С.А., за участю секретаря судового засідання Лютко М.В., сторін та інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Савонік Н.І.,

відповідача: представник Переверзій М.М.,

третьої особи відповідача: представник Зражевський О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "Укр-Пас-Транс" доУправління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Приватне підприємство "Надія Авто" про визнання дій протиправними, В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Укр-Пас-Транс" (далі - позивач, ТОВ "Укр-Пас-Транс") звернулось до суду з позовом до Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації (далі - відповідач), в якому просило:

- визнати протиправними дії організатора конкурсу на перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних маршрутах загального користування, що відбувся 21.06.2018 - Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації в частині допущення до участі в конкурсі на перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних маршрутах загального користування, що відбувся 21.06.2018, перевізника-претендента ПП "Надія Авто" по об`єктам: №9 маршрут "Гута-Рівне "АС Чайка" ч/з Рудню", 4 об.р. №14512-14519; №10 маршрут "Рівне АС "Чайка"-"Ледне", 3 об.р., №14524-14529.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що21.06.2018 відповідачем було проведено Конкурс на перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних маршрутах загального користування, серед об`єктів якого, під № 9 було винесено маршрут "Гута - Рівне "АС Чайка" ч/з Рудню", 4 об.р. № 14512-14519; а також об`єкт № 10 за маршрутом "Рівне АС "Чайка"-Ледне", 3 об.р., № 14524-14529.

За результатами розгляду конкурсних пропозицій, переможцем конкурсу по об`єкту № 9 визначено ТОВ "Укр-Пас-Транс", а претендентом, що посів друге місце - ФОП Зубкович В. І. ; по об`єкту № 10 визначено ТзОВ "СВ Лайф", а претендентом, що посів друге місце - ТОВ "Укр-Пас-Транс".

Приватне підприємство "Надія Авто" (далі - ПП "Надія Авто")подавало конкурсні пропозиції на обидва об`єкти та в подальшому звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом щодо визнання протиправними рішення конкурсного комітету по перевезенню пасажирів на автобусному маршруті загального користування РОДА, оформлені протоколом № 1 від 21.06.2018 в частині не нарахування ПП "Надія Авто" додаткових +30 балів за наслідками розгляду конкурсної пропозиції по об`єктам № 9, 10, 11 за показником нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів; визнати протиправним в частині визнання переможців конкурсу по об`єктам № 9,10, 11; скасувати рішення конкурсного комітету по перевезенню пасажирів на автобусному маршруті загального користування РОДА, оформлені протоколом № 1 від 21.06.2018 року в частині визначення переможцями конкурсу по об`єктам № 9 - ПАТ "Укр-Пас-Транс" (код ЄДРПОУ 38165862) і по об`єктам № 10 та № 11 - ТОВ "СВ Лайф" (код ЄДРПОУ - 34327607).

Вказував, що під час судових засідань у судовій справі № 1740/1834/18 та після ознайомлення з конкурсною пропозицією, яка подавалася ПП "Надія Авто" для участі в Конкурсі від 21.06.2018, позивач вважає, що обласний комітет з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування допустив ПП "Надія Авто"до конкурсу з порушенням норм, встановлених Законом України "Про автомобільний транспорт" та Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, а саме: в документах, що були додані як конкурсна пропозиція ПП "Надія Авто" були відсутні копії сертифікатів відповідності та екологічності.

Ухвалою суду від 22.12.2018відкрито загальне позовне провадження у справі. Підготовче засідання у справі призначено на 04.02.2019 на 12:00 год. Відповідачу встановлено строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Залучено ПП "Надія Авто" до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.

Ухвалою суду від 03.04.2019 закрито підготовче провадження у справі та призначено розгляд справи по суті у відкритому судовому засіданні на 24.04.2019о 14:30 год.

Ухвалою суду від 15.05.2019 провадження в адміністративній справі №460/3111/18 зупинено до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №1740/1834/18.

Ухвалою суду від 02.07.2019 поновлено провадження у справі №460/3111/18 та призначено справу до судового розгляду.

Відповідач подав відзив на позов, в якому вказав, що доводи викладені в адміністративному позові є безпідставними. Вважав, що рішення обласного комітету з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування прийнято з дотриманням чинного законодавства. Звертав увагу суду, що постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2018 № 180 "Про внесення змін до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування" внесені суттєві зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 №1081. Зазначав, що оскільки не було жодних роз`яснень стосовно того, яким чином перевізники можуть отримати сертифікати відповідності та екологічності на транспортні засоби, обласним комітетом з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування, було прийняте рішення про допуск перевізників-претендентів до участі у Конкурсі від 21.06.2018, навіть за відсутності копії сертифікатів відповідності та екологічності на транспортні засоби (т.1 а.с.64-68).

Позивач подав відповідь на відзив, в якому зазначав, що ні організатор конкурсу - Управління інфраструктури та промисловості РОДА, ні обласний конкурсний комітет з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування - не могли діяти всупереч вимогам, що закріплені в Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів (т.1 а.с.79).

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ПП "Надія Авто"подано письмові пояснення, в яких вказано, що позовні вимоги третя особа не визнає, вважає їх безпідставними та необґрунтованими (т.1 а.с.115-117).

Заслухавши пояснення представників учасників справи та свідка, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення повністю, з огляду на таке.

Судом встановлено, що Рівненською обласною державною адміністрацією було проведено конкурс на право здійснення перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних маршрутах загального користування, який відбувся 21.06.2018, в тому числі, по об`єктах:

№ 9 - номерирейсів, маршрутів: 14512-14519; назва маршруту: "Гута - Рівне АС "Чайка" ч/з Рудню", 4 об.р.; протяжність маршруту: 84,0 км;

№ 10 - номерирейсів, маршрутів: 14524-14529; назва маршруту: "Рівне АС "Чайка" - Ледне", 3 об.р.; протяжність маршруту: 80,0 км.

21.06.2018 на закритомузасіданніобласногокомітету з проведенняконкурсів на перевезенняпасажиріавтомобільним транспортом загальногокористуванняобговорено конкурсні пропозиції перевізників-претендентів.

Так, по об`єкту № 9 "Гута - Рівне АС "Чайка" ч/з Рудню" - ТзОВ "Укр-Пас-Транс", ФОП ОСОБА_2 та ПП "Надія Авто", сумарна кількість балів згідно з переліком показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів становить: у ТзОВ "Укр-Пас-Транс" - 10; у ФОП ОСОБА_3 - 4; у ПП "Надія Авто" - 0, що є підставою для визначення переможця конкурсу.За результатами голосування переможцем конкурсу по об`єкту № 9 визначено ТзОВ "Укр-Пас-Транс"; претендентом, який за кількістю нарахованих балів посів друге місце - ФОП ОСОБА_3

По об`єкту № 10 "Рівне АС "Чайка" - Ледне" - ТзОВ "СВ Лайф", ФОП ОСОБА_2 , ТзОВ "Укр-Пас-Транс" та ПП "Надія Авто", сумарна кількість балів згідно з переліком показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів становить: у ТОВ "СВ Лайф" - 24; у ФОП ОСОБА_3 - 19; у ТОВ "Укр-Пас-Транс" - 19; у ПП "Надія Авто" - 0, що є підставою для визначення переможця конкурсу.За результатами голосування переможцем конкурсу по об`єкту № 10 визначено ТОВ "СВ Лайф", претендентом, який за кількістю нарахованих балів посів друге місце - ТзОВ "Укр-Пас-Транс" (т.1 а.с.10-23).

Разом з тим, судом встановлено, що в провадженні Рівненського окружного адміністративного суду перебувала справа №1740/1834/18 за позовом ПП "Надія Авто" до Рівненської обласної державної адміністрації, Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Укр - Пас - Транс" та Товариство з обмеженою відповідальністю "СВ Лайф" про визнання протиправними та скасування рішень.

Рішенням суду від 06.02.2019 у справі №1740/1834/18 позов задоволено повністю. Визнано протиправним рішення конкурсного комітету по перевезенню пасажирів на автобусному маршруті загального користування Рівненської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом № 1 від 21.06.2018, в частині ненарахування ПП "Надія Авто" додаткових "+30 балів" за наслідками розгляду конкурсної пропозиції по об`єктах № 9, № 10 та № 11, за показником нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів "Робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу". Визнано протиправним та скасовано рішення конкурсного комітету по перевезенню пасажирів на автобусному маршруті загального користування Рівненської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом № 1 від 21.06.2018, в частині визнання переможців конкурсу по об`єктах № 9, № 10 та № 11. Скасовано наказ Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації № 4 від 02.07.2018 "Про визнання перевізників-переможців конкурсу на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування" в частині визнання переможців конкурсу по об`єктах (маршрутах) № 9, № 10 та № 11.

Постановою Восьмогоапеляційногоадміністративного суду від 20.06.2019 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Укр - Пас - Транс" залишено без задоволення.Рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 06.02.2019 у справі № 1740/1834/18 залишено без змін.

Тобто, на виконання зазначеного рішення суду від 06.02.2019 у справі №1740/1834/18 ПП "Надія Авто" донараховано додаткові "+30 балів" за наслідками розгляду конкурсної пропозиції по об`єктах № 9, № 10 та № 11, скасовані рішення про визнання переможців конкурсу по вказаних об`єктах, що безпосередньо вплинуло на права позивача, як учасника конкурсу 21.08.2018.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам у даній справі, суд виходить із такого.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 №2344-III (в редакції Закону №3492-IV від 23.02.2006, зізмінами та доповненнями; далі - Закон №2344-III).

Відповідно до ст.43 Закону №2344-IIIвизначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів). На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами.

Статтею 44 Закону №2344-IIIвстановлено, що організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Статтею 46 Закону№ 2344-III передбачено, що для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи: заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент;відомості за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником; відомості про додаткові умови обслуговування маршруту;документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.

Процедура підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі області (внутрішньообласний маршрут), визначена Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, зі змінами та доповненнями, в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 180 від 07.02.2018 (далі - Порядок № 1081), який є обов`язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.

Підпунктом 1 пункту 29 Порядку №1081 визначено, що для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України "Про автомобільний транспорт", за формою згідно з додатками 1-4.

Підпунктом 4 даного пункту вказується, що перевірку поданих документів на відповідність обов`язковим і додатковим (за наявності) умовам конкурсу та наявності усіх документів, передбачених цим Порядком, проводить організатор перевезень.

Додатком 1до Порядку № 1081 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2018№180) затверджена форма заяви про участь у конкурсі з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, в пункті 3 якого передбачено, що до заяви додаються:анкета про участь у конкурсі;відомості про автобуси, які будуть використовуватися на маршруті, разом з копіями сертифікатів відповідності та екологічності;відомості про додаткові умови обслуговування маршруту; копія податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) за останній квартал;документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.

Дослідивши конкурсну пропозицію ПП "Надія Авто", що міститься в матеріалах справи, суд встановив наступне.

По об`єкту № 9 "Гута - Рівне АС "Чайка" ч/з Рудню" ПП "Надія Авто" подав заяву на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, до якої додав: анкету про участь у конкурсі; відомості про автобуси, які будуть використовуватися на маршруті; відомості про додаткові умови обслуговування маршруту; копію податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) за останній квартал;документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі (т.1 а.с.26-40).

З доданих до заяви документів вбачається, що у відомостях ПП "Надія Авто" про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті було зазначено три транспортних засоби Mercrdes-Benz 611D, ВК1274ВС, 1995 року випуску (29.12.2011- дата першої реєстрації); Mercеdes-BenzО 817, ВК0799АА, 1999 року випуску; Mercеdes-Benz 814D, НОМЕР_1 , 1999 року випуску (10.07.2012 - дата першої реєстрації), також надано копії свідоцтв про реєстрацію та тимчасових реєстраційних талонів.

Сертифікатів відповідності та екологічності до пакету документів на вищевказані транспортні засоби фактично долучено не було.

По об`єкту № 10 "Рівне АС "Чайка" - Ледне" - ТзОВ "СВ Лайф" ПП "Надія Авто" подав заяву на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, до якої додав: анкету про участь у конкурсі; відомості про автобуси, які будуть використовуватися на маршруті; відомості про додаткові умови обслуговування маршруту; копію податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) за останній квартал;документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі (т.1 а.с.41-52).

З доданих до заяви документів вбачається, що у відомостях ПП "Надія Авто" про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті було зазначено два транспортних засоби ГАЛАЗ 3207.25, ВК1564ВЕ, 2008 рік випуску; Mercеdes-Benz 814D, ВК2192ВС, 1999 року випуску (10.07.2012 - дата першої реєстрації), також надано копії свідоцтв про реєстрацію та тимчасових реєстраційних талонів.

У пакеті документів міститься сертифікат відповідності серія ВВ №269606, зареєстрований в реєстрі за №UA1.021.0189092-08, терміном дії з 17.12.2008 до 26.11.2010, на автобуси категорії М3, клас ІІ: ГалАЗ-3207.05, ГалАЗ-3207.15, ГалАЗ-3207.25, ГалАЗ-3207.35 за додатком (т.1 а.с.45). Інших сертифікатів до конкурсної пропозиції не долучено.

Відповідач в судовому засіданні стверджував, що їм було не відомо яким чином та де виготовляються сертифікати відповідності та екологічності на транспортні засоби, що подаються для участі в Конкурсі з перевезень, оскільки лише в лютому місяці 2018 року були внесені зміни до Порядку № 1081 й жодних роз`яснень щодо його застосування вони не мали.

Проте, в матеріалах справи міститься лист Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації № 04/632-02-1 від 23.05.2018 року, адресований ТзОВ "УКР-ПАС-ТРАНС", в якому зазначено, що інформація про органи із сертифікації колісних транспортних засобів розміщена на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України за посиланнями (т.1 а.с.171).

Пунктом 35 Порядку № 1081 визначено, що за роз`ясненнями щодо оформлення документів для участі в конкурсі перевізник-претендент має право звернутися до організатора або робочого органу, які зобов`язані надати їх в усній чи письмовій формі (за вибором перевізника-претендента) протягом трьох днів.

Третьою особою не надано, а судом не встановлено обставин, що підтверджували факт звернення до Організатора за роз`ясненням щодо оформлення необхідних документів.

Допитаним у судовому засіданні 27.08.2019 свідком - ОСОБА_4 , підтверджено, що ПП "Надія Авто" не було подано до участі у конкурсі сертифікати відповідності та екологічності на його транспортні засоби марки Mercеdes-Benz.

Разом з тим, покликання представника третьої особи на те, що вказані сертифікати не подавалися також іншими учасниками конкурсу суд до уваги не бере, оскільки дані обставини не є предметом оскарження в межах даної адміністративної справи.

Таким чином, судом встановлено, що ПП "Надія Авто" подав не повний перелік документів, що визначені Порядком № 1081 для участі у Конкурсі перевезень.

Доказів на спростування вказаних обставин матеріали справи не містять.

На переконання суду, використання транспортних засобів перевізника ПП "Надія Авто" марки Mercеdes-Benzбез сертифікатів відповідності та екологічності ставить під сумнів якість і рівень безпеки для експлуатації на шляхах України таких автомобілів.

Так, відповідно до вимог ст.3 Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів" документом, що засвідчує відповідність транспортних засобів вимогам технічних регламентів та національних стандартів, є сертифікат або інший документ про підтвердження відповідності, виданий згідно із законодавством України, що вказує, якому саме рівню екологічних норм відповідає за конструкцією транспортний засіб ("ЄВРО-2" - "ЄВРО-6" або іншому рівню). Позначення рівня екологічних норм, якому відповідає транспортний засіб, має бути внесене до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.

Крім того, згідно зі ст.29 Закону України "Про дорожній рух" до участі у дорожньому русі допускаються транспортні засоби, конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, а відповідно до ст.13 Декрету Кабінету Міністрів України "Про стандартизацію та сертифікацію" сертифікація дорожніх транспортних засобів і послуг здійснюється з метою запобігання реалізації продукції, небезпечної для життя, здоров`я та майна громадян і навколишнього природного середовища.

З огляду на наведене, суд дійшов висновку, що внаслідок допуску до участі у конкурсі перевізника ПП "Надія Авто", на транспортні засоби марки Mercеdes-Benz якого не надані сертифікати відповідності та екологічності, крім порушення прав позивача як учасника конкурсу, також можливе завдання шкоди здоров`ю пасажирів, що користуватимуться послугами вказаного перевізника, та навколишньому природному середовищу.

За приписами п.12 Порядку № 1081, організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який:1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт";4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень;5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт"; 7) подав до участі в конкурсі більшу кількість автобусів, ніж це передбачено умовами конкурсу.

Згідно з п.37 Порядку № 1081, достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з вимогами ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

У ході судового розгляду адміністративної справи відповідач не виконав процесуального обов`язку доказування та не підтвердив правомірності своєї поведінки у спірних правовідносинах. Натомість позовні вимоги відповідають обставинам справи, ґрунтуються на вимогах закону та підтверджені належними й допустимими доказами.

За результатом судового розгляду адміністративної справи суд дійшов висновку, що дії відповідача - суб`єкта владних повноважень не відповідають встановленим у ч.2 ст.2 КАС України критеріями правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості та порушують права та законні інтереси позивача, а тому позов слід задовольнити у повному обсязі.

Судові витрати слід розподілити за правилами ст.139 КАС України.

Оригінал квитанції про сплату судового збору знаходиться в матеріалах справи (т.1 а.с.4).

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Укр-Пас-Транс" (вул. Коцюбинського, 6, с. Рогачів, Рівненський район, Рівненська область, 35330, код ЄДРПОУ 38165862) до Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації (майдан Просвіти, 1, м. Рівне, 33028, код ЄДРПОУ 22585573), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Приватне підприємство "Надія Авто" (вул. М.Вовчка, буд. 48, кв. 21, м. Рівне, 33027, код ЄДРПОУ 38288389) про визнання дій протиправними,- задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії організатора конкурсу на перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних маршрутах загального користування - Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації, в частині допущення перевізника-претендента Приватного підприємства "Надія Авто" до участі в конкурсі на перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних маршрутах загального користування, що відбувся 21.06.2018, по об`єктам: №9 маршрут Гута-Рівне АС "Чайка" ч/з Рудню", 4 об.р. №14512-14519; №10 маршрут Рівне АС "Чайка"-Ледне, 3 об.р., №14524-14529.

Стягнути на користь ТзОВ "Укр-Пас-Транс" судові витрати по сплаті судового збору в сумі 1762,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справу розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 02 вересня 2019 року.

Суддя Борискін С.А.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.08.2019
Оприлюднено02.09.2019
Номер документу83955762
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/3111/18

Постанова від 28.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Рішення від 27.08.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Рішення від 27.08.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 15.05.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 15.05.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні