Єдиний унікальний номер справи 201/9507/19
Номер провадження 1-кс/201/4601/2019
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА ДНІПРОПЕТРОВСЬКА
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 серпня 2019 року слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , старшого слідчого з ОВС першого ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_3 , прокурора другого відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 , представника «Центру забезпечення виробництва» Акціонерного товариства «Українська залізниця» ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду у м. Дніпрі клопотання старшого слідчого з ОВС першого ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене із прокурором другого відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 в рамках в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42019040000000384 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України про арешт майна -
встановив:
Старший слідчий з ОВС першого ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_3 , за погодженням з прокурором другого відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді з клопотанням, в якому просить накласти арешт на дизельне паливо власності Філія «Центр забезпечення виробництва» АТ «Українська залізниця» (код 40081347) (АТ «Українська залізниця» (код 40075815) у кількості 59 016 літрів, яке 04.07.2019 прибуло зі станції «Миколаїв-Вантажний» в адресу ТЧ-14 (топливна частина) регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця», ст. Здолбунів Львівська залізниця (Рівненська область, м. Здолбунів, вул. Івана Гончара, 1) у вагоні-цистерні № 74126285 та 58 768 літрів, яке 04.07.2019 прибуло зі станції «Миколаїв-Вантажний» в адресу ТЧ-14 (топливна частина) регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця», ст. Здолбунів Львівська залізниця (Рівненська область, м. Здолбунів, вул. Івана Гончара, 1) у вагоні-цистерні № 74126236, та заборонити службовим особам Філії «Центр забезпечення виробництва» АТ «Українська залізниця» (код 40081347) (АТ «Українська залізниця» (код 40075815) (ТЧ-14 регіональної філії Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця», ст. Здолбунів Львівська залізниця (Рівненська область, м. Здолбунів, вул. Івана Гончара, 1) відчужувати, використовувати та розпоряджатись зазначеним дизельним паливом.
Із змісту клопотання вбачається, що у провадженні слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Дніпропетровській області знаходиться кримінальне провадження № 42019040000000384 від 14.06.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Слідчий у клопотанні посилається на те, що досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи AT «Українська залізниця» (код 40075815), за попередньою змовою із групою невстановлених осіб, переслідуючи мету заволодіння бюджетними коштами, через ланцюг підконтрольних підприємств, здійснюють штучне завищення ціни при проведенні закупівель. В ході досудового розслідування встановлено, що протягом 2018-2019 років на території Дніпропетровської області діє група невстановлених осіб, яка організувала та контролює злочинну діяльність, яка полягає в імпорті на митну територію України паливно-мастильних матеріалів (дизельного палива, бензину, палива для реактивних двигунів авіаційного палива для газотурбінних двигунів JET А-1, оливи базової) із заниженням митних платежів, переробці нафтопродуктів шляхом змішування та реалізації фальсифікованих нафтопродуктів в адресу ряду підприємств по завищеним цінам, які досягаються шляхом декларування поставок таких товарів через підконтрольні підприємства в адресу кінцевих покупців.
Слідчий указує, що злочинна діяльність здійснюється з використанням реквізитів наступних підприємств: ТОВ «Софт Оіл» (код 42318031), ТОВ «Фірма «Фідея» (код 41223117), ТОВ «Торум» (код 41367994), ТОВ «Голд - Сістем» (код 42217303), ТОВ «Ферст Груп» (код 41701663), ТОВ «Август Пром» (код 39176765), ТОВ «Оптімус Конекшн» (код 40930702), ТОВ «Ітіолі» (код 42287700), ТОВ «Скайторг» (код 38954216), ТОВ «Мета Оіл» (код 39847915) та ТОВ «Мерген» (код 40179413), які пов`язані частково спільними адресами, ІР-адресами та декларуванням фактів використання спільних виробничо-складських приміщень. Згідно ресурсу публічних закупівель «Prozorro» встановлено, що 22.12.2018 Філією «Центр забезпечення виробництва» AT «Українська залізниця» (код 40081347) оголошено тендер на поставку товару «Дизельне паливо». Загальна очікувана вартість складає 706 299 000 грн. Вказаний тендер на поставку дизельного палива об`ємом 25 000 тон загальною вартістю 701 943 505 грн. виграно ТОВ «Фірма «Фідея» (код 41223117). Договір № ЦЗВ-14-00619-01 про поставку пального підписано 13.04.2019. Згідно наявної на сайті тендерної документації, строки поставки товару - до 31.12.2019. ТОВ «Фірма «Фідея» здійснює поставки товару згідно рознарядки замовника, яка є підтвердженням готовності замовника до прийому товару. При цьому, відповідно до п. 13 зазначеного договору поставки, податкові накладні оформлюються постачальником саме в адресу AT «Українська залізниця» (код 40075815).
Слідчий зазначає, що ТОВ «Фірма «Фідея» являється імпортером паливно-мастильних матеріалів, а також здійснює їх придбання на митній території України від пов`язаних підприємств, а саме: ТОВ «Оптімус Конекшн» (код 40930702), ТОВ «Ферст Груп» (код 41701663) та ін. ТОВ «Оптімус Конекшн», в свою чергу декларує придбання в основному палива для реактивних двигунів авіаційного палива для газотурбінних двигунів JET А-1 від імпортерів ТОВ «Август Пром» (код 39176765) та ТОВ «Ферст Груп» (код 41701663). Надалі здійснюється декларування процесу переробки такого товару на виробничих потужностях орендованих ТОВ «Оптімус Конекшн» у ТОВ «Август Пром» (Одеська обл., с. Вигода, вул. Енергетиків, 8) в «Суміш вуглеводнів. Бензино-лігроїнову фракцію» - 85 % та дизельне пальне - 15 %. У слідства наявні об`єктивні підстави вважати, що вказана схема являється прикриттям імпорту в Україну дизельного пального під виглядом палива для реактивних двигунів авіаційне паливо для газотурбінних двигунів JET А-1 замість іншого підакцизного товару - дизельного палива, ставка податку якого значно вище. Вказана номенклатура товару (авіаційне паливо....) до кінця 2018 року підлягала розмитненню за ставкою акцизного податку - 21 евро за 1 000 літрів. При цьому ставка акцизу на дизельне пальне складала - 139,5 евро за 1 000 літрів.
У клопотанні слідчий указує, що з 01.01.2019 групою невстановлених осіб запроваджено нову схему ухилення від сплати акцизного податку та митних платежів при розмитненні паливно-мастильних матеріалів з використанням реквізитів ТОВ «Софт Оіл» (код 42318031) та поставки товару - олива базова, яка не відноситься до підакцизного товару та взагалі не оподатковується акцизним податком, згідно до Податкового кодексу України. В ході досудового розслідування встановлені відомості, які свідчать про виготовлення з використанням оливи базової шляхом відповідної переробки та додавання інших нафтопродуктів дизельного пального, яке реалізується в адресу ряду підприємств, в тому числі на Філію «Центр забезпечення виробництва» AT «Українська залізниця» (код 40081347). Для встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження 26.06.2019 отримано ухвалу Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська (справа № 201/7198/19, провадження № 1 -кс/201 /3932/2019) щодо здійснення тимчасового доступу на AT «Українська залізниця» (код 40081347) стосовно фінансово-господарських взаємовідносин Філії «Центр забезпечення виробництва» AT «Українська залізниця» (код 40081347) (AT «Українська залізниця» (код 40075815) із ТОВ «Фірма «Фідея» (код 41223117). 01.07.2019 слідчими СУ ФР ГУ ДФС у Дніпропетровській області на AT «Українська залізниця» оголошено ухвалу суду про проведення тимчасового доступу по зазначеним взаємовідносинам та розпочато проведення тимчасового доступу. Відповідно до отриманої інформації від AT «Українська залізниця», встановлено, що 22.00 години 02.07.2019 від станції Миколаїв-Вантажний відправлено два вагони № 74126236 та № 74126285, з паливно-мастильними матеріалами який придбаний Філією «Центр забезпечення виробництва» AT «Українська залізниця» (код 40081347) (AT «Українська залізниця» (код 40075815) у ТОВ «Фірма «Фідея», станція прибуття - ст. Здолбунів Львівська залізниця (Рівненська область, м. Здолбунів, вул. Івана Гончара,1), код: 350002, одержувач ТЧ-14 регіональна філія «Львівська залізниця» AT «Укрзалізниця».
На виконання постанови про проведення процесуальних дій на іншій території в рамках кримінального провадження №42019040000000384 від 14.06.2019 співробітниками СУ ФР ТУ ДФС у Рівненській області 04.07.2019 здійснений відбір зразків безпосередньо з двох опломбованих вагонів-цистерн (№74126236, №74126285), які 04.07.2019 прибули зі станції «Миколаїв-Вантажний» в адресу ТЧ-14 (топливна частина) регіональної філії «Львівська залізниця» AT «Укрзалізниця», ст. Здолбунів Львівська залізниця (Рівненська область, м. Здолбунів, вул. Івана Гончара, 1), і в яких перебувало дизельне пальне, придбане Філієї «Центр забезпечення виробництва» AT «Українська залізниця» (код 40081347) у ТОВ «Фірма «Фідея» (код 41223117) на підставі договору про поставку дизельного пального № ЦЗВ-14-00619-01 від 13.04.2019. Протоколом отримання зразків для експертизи зафіксовано відбір зразків дизельного пального у банки ємністю по 1,5 літри, по шість банок з кожного вагона-цистерни. Вилучені копії супровідних документів на дизельне паливо. Відповідно до паспорту якості дизельне паливо походженням з Білорусі та являється маркою: ДТ-Л-К5, сорт С. Вказані зразки (частину) з обох вагонів постановою від 09.07.2019 направлені на хімічне дослідження до Департаменту податкових та митних експертиз ДФС України.
Клопотання обґрунтовується тим, що згідно висновку №142005701-0673 ДПМЕ встановлено, що проби дизельного пального не відповідають вимогам і нормам відповідного показника, наведеного в ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» та в «Технічному регламенті щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженому постановою КМУ від 01.08.2013 № 927. Також встановлено, що визначений показник «вміст сірки» у пробі № 2 не відповідає зазначеним нормам для дизельного палива Євро 5, наведеного у додатку № 3 до «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою КМУ від 01.08.2013 №927 (із змінами). Відповідно до п. 26 Технічного регламенту кінцевий строк введення в обіг дизельного палива екологічного класу Євро 4 до 31.12.2017. У зв`язку із вищевикладеним, в рамках досудового розслідування виникли об`єктивні підстави вважати, що дизельне паливо, яке постачається ТОВ «Фірма «Фідея» в адресу Філії «ЦЗВ» АТ «Українська залізниця», не відповідає заявленій постачальниками якості та призводить до псування двигунів та механізмів. Вказане дизельне паливо у кількості 59 016 літрів, яке перебувало у вагоні-цистерні № 74126285 (відповідно до акту №128 приймання нафти або нафтопродуктів за кількістю від 04.07.2019) та у кількості 58 768 літрів, яке перебувало у вагоні-цистерні № 74126236 (відповідно до акту № 129 приймання нафти або нафтопродуктів за кількістю від 04.07.2019), придбане Філією «Центр забезпечення виробництва» АТ «Українська залізниця» (код 40081347) у ТОВ «Фірма «Фідея» (код 41223117) на підставі договору про поставку дизельного пального № ЦЗВ-14-00619- 01 від 13.04.2019 у повному обсязі відображає заволодіння майном шляхом зловживання службовим становищем, тобто дає змогу досудовому слідству встановити осіб, які причетні до скоєння зазначеного злочину, а виявлене дизельне паливо у кількості 59 016 літрів та 58 768 літрів є предметом вчинення кримінального правопорушення та визначено, як речовий доказ у кримінальному провадженні, тобто вказане дизельне паливо, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення злочину у вказаному кримінальному провадженні, необхідно долучити до його матеріалів. Постановою старшого слідчого з ОВС першого ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Дніпропетровській області полковником податкової міліції ОСОБА_3 від 17.07.2019 року виявлене дизельне паливо у кількості 59 016 літрів, яке 04.07.2019 прибуло зі станції «Миколаїв-Вантажний» в адресу ТЧ-14 (топливна частина) регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця», ст. Здолбунів Львівська залізниця (Рівненська область, м. Здолбунів, вул. Івана Гончара, 1) та у вагоні-цистерні №74126285 та 58 768 літрів, яке 04.07.2019 прибуло зі станції «Миколаїв-Вантажний» в адресу ТЧ-14 (топливна частина) регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця», ст. Здолбунів Львівська залізниця (Рівненська область, м. Здолбунів, вул. Івана Гончара, 1) у вагоні- цистерні №74126236 визнано речовим доказом та долучено до матеріалів кримінального провадження №42019040000000384 від 14.06.2019.
На переконання слідчого, є об`єктивні підстави вважати, що виявлене дизельне паливо у загальній кількості 117784 л має значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення, воно визнано речовим доказом, а тому з метою його збереження є необхідність у накладенні арешту на вказане майно, із забороною його відчуження, використання та розпорядження.
Прокурор Дніпропетровської місцевої прокуратури № 2 ОСОБА_4 у судовому засіданні клопотання підтримав, просив його задовольнити та накласти арешт на майно з метою збереження речових доказів у кримінальному провадженні.
У судовому засіданні старший слідчий з ОВС першого ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_3 підтримав доводи, викладені у клопотанні, просив його задовольнити та накласти арешт на дизельне паливо, яке визнано речовим доказом.
Представник «Центру забезпечення виробництва» Акціонерного товариства «Українська залізниця» ОСОБА_5 заперечувала проти задоволення клопотання, оскільки його доводи є необґрунтованими та безпідставними. При цьому, повідомила, що станом на 16 серпня 2019 року дизельне паливо, яке отримане зі станції «Миколаїв-Вантажний» у вагоні-цистерні № 74126285 та вагоні-цистерні № 74126236 і перебувало у структурному підрозділі «Локомотивне депо «Здолбунів» і на яке слідчий просить накласти арешт, використано підприємством. При цьому, додала, що дизельне паливо після його отримання підприємством протягом двох днів, як правило, використовується і довго не зберігається. На підтвердження своїх доводів надала відповідні документи.
Слідчий суддя, вислухавши міркування прокурора, слідчого, представника «Центру забезпечення виробництва» Акціонерного товариства «Українська залізниця», дослідивши доводи клопотання про накладення арешту на майно й додані до нього матеріали, зіставивши їх з вимогами кримінального процесуального закону, приходить до висновку про відсутність підстав для його задоволення, виходячи з наступного.
Відповідно до п. 7 ч. 2 ст. 131 КПК України, одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна.
Як регламентовано ст. ст. 131, 132 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.
Частиною 5 статті 132 КПК України передбачено, що під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.
Як передбачено ч. 3 ст. 132 КПК України, застосування заходів кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що існує обґрунтована підозра, щодо вчинення кримінального правопорушення, такого ступеня тяжкості, що є підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження, потреби досудового слідства виправдовують такий ступень втручання у права і свободи, про який ідеться у клопотанні та може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.
Згідно ч. 2 ст. 170 КПК України арешт на майно накладається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Статтею 170 КПК України передбачено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні.
Відповідно до ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна серед іншого допускається з метою збереження речових доказів.
У випадку, передбаченому п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 КПК України.
Отже, на даній стадії слідчий суддя не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд при розгляді кримінального провадження по суті, тобто не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для встановлення вини чи її відсутності у фізичної або юридичної особи за вчинення злочину, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих даних визначити, чи є надані суду матеріали достатніми для застосування в рамках даного кримінального провадження заходів забезпечення кримінального провадження, одним із яких і є накладення арешту на майно.
Так, слідчий, що погоджено з прокурором, як на підставу для застосування заходу забезпечення кримінального провадження арешту майна, посилається на п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України, тобто з метою збереження речових доказів.
При цьому, з матеріалів клопотання встановлено, що постановою старшого слідчого з ОВС першого ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Дніпропетровській області полковником податкової міліції ОСОБА_3 від 17.07.2019 року виявлене дизельне паливо у кількості 59 016 літрів, яке 04.07.2019 прибуло зі станції «Миколаїв-Вантажний» в адресу ТЧ-14 (топливна частина) регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця», ст. Здолбунів Львівська залізниця (Рівненська область, м. Здолбунів, вул. Івана Гончара, 1) та у вагоні-цистерні №74126285 та 58 768 літрів, яке 04.07.2019 прибуло зі станції «Миколаїв-Вантажний» в адресу ТЧ-14 (топливна частина) регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця», ст. Здолбунів Львівська залізниця (Рівненська область, м. Здолбунів, вул. Івана Гончара, 1) у вагоні- цистерні №74126236 визнано речовим доказом та долучено до матеріалів кримінального провадження №42019040000000384 від 14.06.2019.постановою слідчого СВ Соборного ВП ДВП ГУ НП в Дніпропетровській області ОСОБА_6 від 03 липня 2019 року про визнання речовими доказами вищезазначений об`єкт нерухомого майна визнано речовими доказами.
У той же час, із витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань встановлено, що до реєстру внесені відомості про те, що службові особи державного підприємства, за попередньою змовою із групою осіб, переслідуючи мету заволодіння бюджетними коштами, через ланцюг підконтрольних підприємств, здійснюють штучне завищення ціни при проведенні закупівель, з попередньою правовою кваліфікацією за ч. 3 ст. 191 КК України.
У клопотанні слідчий указує, що під час досудового розслідування вказаного кримінального провадження встановлено, що службові особи АТ «Українська залізниця», за попередньою змовою із групою невстановлених осіб, переслідуючи мету заволодіння бюджетними коштами, через ланцюг підконтрольних підприємств, здійснюють штучне завищення ціни при проведенні закупівель.
Натомість, обставини, викладені слідчим у клопотанні не містять свого об`єктивного підтвердження у наданих до клопотання матеріалах, як і відсутні у цих матеріалах достатні відомості на підтвердження доводів слідчого про причетність службових осіб АТ «Українська залізниця» до заволодіння бюджетними коштами через ланцюг підконтрольних підприємств та здійснення штучного завищення ціни при проведенні закупівель
Отже, надані слідчим матеріали не доводять наявність правових підстав для накладення арешту на майно і те, що на даному етапі кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують таке втручання у права та інтереси власника майна, а тому слідчий суддя не може уважати такі матеріали достатніми для застосування в рамках даного кримінального провадження такого заходу забезпечення кримінального провадження, як накладення арешту на майно.
Водночас, як встановлено під час розгляду клопотання, дизельне паливо, яке перебуває у власності Філії «Центр забезпечення виробництва» АТ «Українська залізниця», на яке слідчий просить накласти арешт і яке не було тимчасово вилученим, на час розгляду клопотання використано власником у повному обсязі, що підтверджується довідкою за підписом начальника ВП «Локомотивне депо «Здолбунів» № ТЧ-14-2\1098 від 19 серпня 2019 року, а, отже, майно щодо якого вирішується питання про накладення арешту, відсутнє, що тягне за собою відмову у задоволенні клопотання.
Відтак, слідчий суддя приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення клопотання про накладення арешту на майно.
З урахуванням викладеного, керуючись ст. ст.131-132,170-173,309,369-372,376 КПК України,слідчий суддя,-
постановив:
У задоволенні клопотання старшого слідчого з ОВС першого ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погодженого із прокурором другого відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 в рамках в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42019040000000384 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України про арешт майна відмовити.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом п`яти днів з моменту її проголошення.
Визначити час проголошення повного тексту ухвали - о 14 годині 00 хвилин 21 серпня 2019 року.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2019 |
Оприлюднено | 20.02.2023 |
Номер документу | 83959338 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Ополинська І. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні