Постанова
від 03.09.2019 по справі 200/821/19-а
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 вересня 2019 року справа №200/821/19-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача: Ястребової Л.В., суддів: Компанієць І.Д., Міронової Г.М.,

секретар Сізонов Є.С.,

за участі представника позивача Коваленко К.О.,

представника відповідача Кравченко О.С.,

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного підприємства Ваіл на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 20 травня 2019 р. у справі № 200/821/19-а (головуючий І інстанції Кониченко О.М., повний текст складено 23.05.2019 р. в м. Слов`янськ Донецька область) за позовом Приватного підприємства Ваіл до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

УСТАНОВИВ:

У січні 2019 року Приватне підприємство Ваіл (далі - позивач) звернулась до суду з позовом до Головного управління ДФС у Донецькій області (далі - відповідач), в якому просило визнати неправомірними та скасувати податкове повідомлення-рішення №0000434003 на суму 10000 грн.; податкове повідомлення-рішення № 0000424003 на суму 5885,51 грн. та податкове повідомлення-рішення № 0002031405 на суму 10752,02 грн.

В обґрунтування позовної заяви зазначає, ГУ ДФС у Донецькій області протиправно та незаконно складено Акт перевірки від 02.02.2018 року №0015/05/99/34/40/30045941, що призводить до визнання перевірки незаконною та визнання протиправними результатів проведення такої перевірки, а саме - визнання протиправними податкового повідомлення-рішення №0000434003 від 21.03.2018 року, податкового повідомлення-рішення №0000424003 від 21.03.2018 року та податкового повідомлення-рішення №0002031405 від 21.03.2018 року.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 20 травня 2019 року у задоволенні позовних вимог Приватного підприємства Ваіл відмовлено у повному обсязі.

Не погодившись із судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.

В апеляційній скарзі апелянт наголошує, що судом прийнято до уваги недопустимі докази, надані відповідачем, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Судом не надано належної оцінки тому факту, що відповідачем не надсилалися всі документи, які були додані до відзиву. Звертають увагу суду, що працівниками ГУ ДФС у Донецькій області не було вручено платнику податків під розписку направлення на проведення такої фактичної перевірки та наказу на проведення зазначеної перевірки, що є порушенням п. 80.2 ст. 80 та ст. 81 Податкового кодексу України. Крім того, в направленні на проведення перевірки, графа про вручення - не заповнена та не містить відмітки, що ПП Віал відмовилось приймати зазначене направлення. Особами, які проводили перевірку не було пред`явлено відповідних службових посвідчень. З огляду на п.п. 2 п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу України ПП Віал здійснено недопущення посадових осіб контролюючого органу до перевірки. Судом не надано належної оцінки, що зміст Акту від 02.02.2018 № 0015/05/99/34/40/30045941 є нечитабельним, отже не є належним доказом по справі. Зазначає, що Акт від 02.02.2018 № 0015/05/99/34/40/30045941 та Акт відмови від 25.01.2018 № 271/05/99/34/40/300045941 підписані з боку посадових- осіб ГУ ДФС у Донецькій області. Судом порушено п. 80.4 ст. 80 ПКУ, оскільки відповідачем жодним чином не було дотримано відповідно порядку проведення розрахункових операцій. Судом не встановлено у який спосіб була проведена контрольно-розрахункова операція. Наголошує на тому, що в рамках розгляду даної справи не заведено оперативно-розшукової справи та не відкрито кримінальне провадження, тому проведення посадовими особами контрольно-розрахункової операції з придбання газу скрапленого є незаконним. Судом було взято до уваги пояснення продавця стажера, яка не мала права давати будь-які пояснення при проведенні перевірки. Наполягає на тому, що судом не враховано практику Верховного Суду.

В судовому засіданні представник позивача підтримала доводи апеляційної скарги та просила її задовольнити. Представник відповідача проти доводів апеляційної скарги заперечувала.

Відповідно до вимог ч. 1 та ч. 2 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, залишити без задоволення, з таких підстав.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що Приватне підприємство Ваіл зареєстрований як юридична особа, включений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України за кодом 30045941.(а.с. 18).

25 січня 2018 року, посадовими особами Головного управління ДФС у Донецькій області відповідно до наказу від 25.01.2018 року №101 та направлень на перевірку, було проведено фактичну перевірку магазин - АЗС розташованого за адресою: Україна , 87040 , Донецька область, Нiкольський район, с. Кальчик, вул. Елеваторна, буд . 1А , який належить Приватному підприємству Ваіл (код ЄДРПОУ 30045941) за результатами якої складено Акт (довідку) про результати фактичної перевірки з питань одержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами № 0015/05/99/34/40/30045914 від 02.02.2018.(а.с. 55-60, 73).

Відповідно до Акту перевірки, перевірка проведена у присутності директора-керівника ПП Ваіл ОСОБА_1 та продавця стажера ОСОБА_2 , які відмовились від підпису та ознайомлення з наказом та направленнями на проведення перевірки, про що представниками ГУ ДФС у Донецькій області складено відповідний акт від 25.01.2018 № 271/05/99/34/40/30045941.(а.с. 63).

В ході перевірки працівниками Головного управління ДФС у Донецькій області було встановлено факт реалізації: тютюнових виробів, а саме сигарет LM 2 пачки за ціною 27,80 грн., МРЦ (максимальна роздрібна ціна) маркірована виробником та встановлена на пачці 26,50 грн.; алкогольних напоїв, а саме пляшки горілки 0,5 л 40% об.од. Маліновка Святкова за ціною 75,0 грн.; газу скрапленого 33,43 л. на суму 427,90 грн.

Так в Акті перевірки зазначено, що перевіркою встановлено проведення розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через не зареєстровані, не опломбовані у встановленому порядку та не переведеному у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів. Розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції не наданий.

25.01.2018 року у магазині - АЗС який належить Приватному підприємству "Ваіл" розташованого за адресою: Україна, 87040, Донецька область, Нiкольський район, с.Кальчик, вул. Елеваторна, буд.1 А, при реалізації 33,43 л. газу скрапленого на суму 427,90 грн., було видано розрахунковий документ не встановленої форми (зокрема розрахунковий документ не встановленої форми був виданий з не опломбованого у встановленому порядку та не переведеному у фіскальний режим роботи РРО АЗС POS Mini в якому вказані наступні реквізити: ТКС техно м. Київ, вул. Маршала Гречко, 7, ЕДРПОУ 12345678, ПН 00000000000, заводським № ТН 80080846, чим порушено п.1, п. 2 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг із змінами та доповненнями.

Також згідно наданих до перевірки розрахункових документів з реєстратора розрахункових операцій АЗС POS Mini, було реалізовано газу скрапленого у кількості 419,96л., на загальну суму 5375,51 грн., а саме:

- від 10.01.2018 за №2296 на суму 149,89 грн., №2304 на суму 129,92 грн., №2302 на суму 149,89 грн., №2303 на суму 192,00 грн., №2298 на суму 149,89 грн., за № 2301 на суму 104,96 грн., за № 2297 на суму 128,0 грн., за № 2300 на суму 149,89 грн., за № 2299 на суму 384,00 грн., за № 2295 на суму 337,15 грн.;

- від 11.01.2018 за № 2310 на суму 49,97 грн., за №2305 на суму 199,94 грн., за № 2308 на суму 199,44 грн., за №2307 на суму 149,89 грн., за №2306 на суму 199,94 грн., № 2304 на суму 99,97 грн.;

- від 12.01.2018 за № 2313 на суму 150,91 грн., № 2314 на суму 149,89 грн., № 2315 на суму 199,94 грн., № 2316 на суму 149,89 грн., № 2312 на суму 201,98 грн., № 2311 на суму 299,90 грн., від 25.01.2018 за № 2416 на суму 199,94 грн., за № 2410 на суму 427,90 грн., за №2419 на суму 449,92 грн., за № 2418 на суму 320,00 грн.

Видача розрахункових документів не встановленої форми підтверджується проведенням контрольно-розрахункової операції з придбанням газу скрапленого у кількості 33,43 л. на суму 427,90 грн., яка була проведена до початку проведення фактичної перевірки.

Позивачем не спростовано, що ПП Ваіл лише 29.01.2018 року зареєструвало РРО АЗС POS mini фіскальний № 3000397836 , заводський №ТН 80080846 на автозаправочну станцію (АЗС) ПП Ваіл за адресою: 87040, Донецька область, Нiкольський район, с.Кальчик, вул. Елеваторна, буд. 1В, фіскальний реєстратор розрахункових операцій через який, згідно наданих до перевірки розрахункових документів не встановленого зразку 10.01.2018, 11.01.2018, 12.01.2018, 25.01.2018 було реалізовано газу скрапленого у кількості 419,96 л., на загальну суму 5375,51 грн.

Перевіркою встановлено порушення порядку обліку товарних запасів на складах та або за місцем їх реалізації, а саме реалізація товарів, які не обліковані належним чином. ПП Ваіл , згідно розрахункового документу не встановленої форми з РРО АЗС POS Mini було реалізовано газу скрапленого у кількості 419,96 л., на загальну суму 5375,51 грн., який не облікований належним чином, в частині не надання первинних документів (накладних, ТТН, журналів обліку нафтопродуктів №13-НП, №16-НП, №17-НП, №6-НП, №7-НП та інші які б підтверджували ведення обліку товарних запасів на складах та або за місцем їх реалізації, чим саме було порушено п.12 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг із змінами та доповненнями.

Перевіркою встановлено, що розрахункові операції та продаж алкогольних напоїв, тютюнових виробів, паливо мастильних матеріалів, у т.ч. газу скрапленого, автозапчастин в магазині - АЗС ПП Ваіл здійснюється в одному місці проведення розрахунків - місце де здійснюються розрахунки з покупцем за продані товари та зберігаються отримані за реалізовані товари - готівкові кошти, також розрахункові операції здійснювалися одним продавцем (яка уповноважена здійснювати розрахункові операції - ОСОБА_2 ).

У місці проведення розрахункових операцій знаходяться два реєстратора розрахункових операцій, а саме:

- РРО MG-V545T заводський № GS00001263 фіскальний номер 3000269688 , який зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, який застосовується для реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

- РРО АЗС POS Mini заводський № TN 80080846, який не зареєстрований, не опломбований у встановленому порядку та не переведений у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, який застосовується для реалізації паливо мастильних матеріалів, у т.ч. газу скрапленого.

25.01.2018 року у приміщенні магазині - АЗС ПП Ваіл встановлено факт реалізації 33,43 л. газу скрапленого на суму 427,90 грн.

Також, перевіркою встановлено реалізацію газу скрапленого у кількості 419,96 л., на загальну суму 5375,51 грн. із застосуванням реєстратора розрахункових операцій АЗС POS Mini заводський № TN 80080846.

Враховуючи вищезазначене, перевіркою встановлено, що ПП Ваіл у період з 10.01.2018 по 25.01.2018 здійснювало реалізацію пального (газу скрапленого) на загальну суму 5375,51 грн., без обов`язкової реєстрації, як платника податку (акцизного податку), контролюючими органами, за місцем знаходження юридичних осіб, до початку здійснення реалізації пального, чим порушено п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст.212 Податкового кодексу України.

Відповідно до абзацу першого п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов`язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального.

Відповідно до п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне.

25.01.2018 року у приміщенні магазині - АЗС ПП Ваіл встановлено факт реалізації однієї пляшки горілки 0,5 л 40% об.од. Маліновка Святкова за ціною 75,0 грн., виробник ТОВ ЛГЗ Прайм . У відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957 Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних та роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв (далі-Постанова КМУ №957), розмір мінімальної роздрібної ціни на реалізовану пляшку горілки об`ємом 0,5 л., міцністю 40,0 % об.од. становить 79,55 грн.

Таким чином, ПП Ваіл здійснювало роздрібну торгівлю алкогольними напоями за ціною, нижчою від встановленої мінімальної роздрібної ціни на алкогольний напій, чим порушено норму Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957 та ст. 18 Закону України від 19.12.1995р. № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів із змінами та доповненнями . (далі - Закону №481).

У ході перевірки посадовим особам контролюючого органу не надані у повному обсязі всіх документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Посадовими особами ПП Ваіл не надано на вимогу працівників ГУ ДФС у Донецькій області документів пов`язаних з предметом перевірки, а саме касова книга підприємства, реєстраційне посвідчення РРО, КОРО, РК, журналів обліку нафтопродуктів №13-НП, №16-НП, №17-НП, №6-НП, №7-НП та інші які б підтверджували ведення обліку товарних запасів на складах та або за місцем їх реалізації, чим порушено п.85,2 ст. 85 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями.

Також в ході проведення фактичної перевірки позивача була здійснена перереєстрація РРО-V545T заводський №GS00001263 фіскальний номер 3000269688 , на господарський об`єкт магазин за адресою: Україна, 87040 , Донецька область, Нiкольський район, с.Кальчик, вул. Елеваторна, буд.1 В .

В порушення абзаців 1, 2 п. 6 Порядку електронного адміністрування реалізації пального, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року №113 (далі - Порядок № 113), ПП Ваіл станом на 25.01.2018 року не здійснило реєстрацію платника акцизного податку, яка здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального, заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального. Форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 № 218, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за № 405/28535.

За висновком Акту перевірки, встановлено порушення: п.1, п.2 п.12 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг із змінами та доповненнями; п.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957 Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних та роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв ; ст.18 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів №481/95-ВР від 19.12.1995 р.; п.85,2 ст. 85 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями; п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями; абзаців 1, 2 п. 6 Порядку електронного адміністрування реалізації пального, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року №113.

Посадові особи від підпису та отримання акту фактичної перевірки відмовились, про що було складено відповідний акт від 02.02.2018 року №314/05/99/34/40/30045941. (а.с. 68).

Листом від 05.02.2018 року за №5124/10/05/99-40-03 матеріал перевірки було надіслано на адресу ПП Ваіл , який повернувся не врученими в зв`язку з закінченням строку зберігання. (що підтверджується копією поштового конверту).(а.с. 52-54).

За наслідками перевірки Головним управлінням ДФС у Донецькій області винесені податкові повідомлення - рішення:

- № 002031405 від 21.03.2018, яким на підставі п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу та п.1 ст. 17, ст. 20 Закону України №265/95-ВР від 06.07.1995 Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено до сплати суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 10752,02 грн.;

- № 0000434003 від 21.03.2018, яким на підставі п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу та абз. 14 ч. 2 ст. 17 Закону України №481/95-ВР від 19.12.1995 Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів визначено до сплати суму штрафу у розмірі 10000 грн.;

- № 0000424003 від 21.03.2018, яким на підставі п. 117.3 ст. 17 Податкового кодексу України, п.п. 54.3.3 п.54.3 ст. 54 і п. 121.1 ст. 121 Податкового кодексу України, визначено до сплати суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 5885,51 грн. (а.с. 8-10).

Податкові повідомлення-рішення 21.03.2018 були направлені відповідачем на адресу позивача рекомендованим листом з повідомленням про вручення та повернулись не врученими в зв`язку з закінченням строку зберігання. (що підтверджується копією поштового конверту) (а.с. 47-48).

Відповідно до п.п. 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно підпункту 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Пунктом 80.1, підпунктом 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України визначено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав: у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.

За змістом пункту 81.1 статті 81 Податкового кодексу України, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється.

При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки посадовими (службовими) особами контролюючого органу за місцем проведення перевірки, невідкладно складається у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків.

Посадова (службова) особа платника податків (його представник або особа, яка фактично проводить розрахункові операції) має право надати свої письмові пояснення до складеного контролюючим органом акту.

У разі відмови платника податків та/або його посадових (службових) осіб (представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) підписати акт, що засвідчує факт відмови у допуску до проведення перевірки, посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує факт відмови в отриманні акту та/або наданні письмових пояснень до нього.

Матеріали справи містять акт про відмову від підпису у направленні на перевірку від 25.01.2018 № 271/05/99/34/40/300045941, відповідно до якого керівник та особа уповноважена здійснювати розрахункові операції відмовились від підпису в направленнях, що відповідає п. 80.2 ст. 80 ПК України.

Доводи апелянта про те, що платнику податків ПП Віал не було вручено під розписку направлення на проведення перевірки та наказу, тому позивачем здійснено недопущення посадових осіб до фактичної перевірки не приймаються судом до уваги з огляду на наступне.

Пунктом 81.2 статті 81 Податкового кодексу України встановлено, що у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.

Матеріали справи не містять такого Акту, натомість відповідно до акту від 25.01.2018 № 271/05/99/34/40/300045941 керівник та особа уповноважена здійснювати розрахункові операції відмовились від підпису в направленнях. Крім того, поясненнями ОСОБА_2 підтверджується, що в ході перевірки надані контролюючим органом були надані накази та направлення на проведення фактичної перевірки. (а.с. 61). Посилання позивача, що ОСОБА_2 не є уповноваженою особою ПП Ваіл , а є продавцем-стажером, тому не мала права давати будь-які пояснення не спростовує правдивість наданих пояснень.

Відповідно до змін внесеними до ПКУ Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 р. від 24.12.2015 року № 909-VІІІ (набрав чинності з 01.01.2016 р.) передбачено що з 01.03.2016 року відповідно до п.п. 212.1.15 п.212.1 ст. 212 Податкового кодексу України платниками акцизного податку є особа, яка реалізує пальне.

Підпунктом 14.1.212 пункту 14.1 статті14 Податкового кодексу України визначено, що реалізація підакцизних товарів (продукції) - будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Реалізація пального для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі- продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання.

Реалізація суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів - продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об`єктах громадського харчування, а також фізичний відпуск з автозаправної станції та/або автомобільної газозаправної станції товарів, зазначених у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу, незалежно від форми розрахунків.

Згідно з пп. 14.1.141-1 п. 14.1 Податкового кодексу України пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне. паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив інші товари, зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.

Відповідно до пп. 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України платником податку є особа - суб`єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.

За приписами пп. 212.115 п. 212 1 ст. 212 Податкового кодексу України платником податку є особа, яка реалізує пальне.

Отже, як вірно зазначив суд першої інстанції, позивач, здійснюючи операції з отримання від постачальника та реалізацію покупцям палива, є платником податку в розумінні пп. 212.1 15 п. 212 1 ст. 212 Податкового кодексу України.

Відповідно до акту перевірки встановлено, що позивачем здійснено реалізацію 419,96 л газу скрапленого на загальну суму 5375,51 грн.

Відповідно до пп 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Податкового кодексу України особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов`язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального.

Порядком Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 р. №113 Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального передбачено, що юридичні особи та фізичні особи - підприємці, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов`язковій реєстрації як платники акцизного податку з реалізації пального до початку здійснення реалізації пального.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.

Згідно п. 117.3 ст. 117 Податкового кодексу України здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального з реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому цим Кодексом. - тягне за собою накладання штрафу на юридичних та фізичних осіб - підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.

Із пункту 121.1 статті 121 Податкового кодексу України слідує, що незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що податковим органом правомірно застосовані до позивача штрафні санкції податковим повідомленням-рішенням №0000424003 від 21.03.2018 року, які розраховані у відповідності до п. 117.3ст. 117 Податкового кодексу України, оскільки ПП Ваіл здійснив реалізацію пального у сумі 5375,51 грн. без реєстрації себе платником акцизного податку.

Доводи апелянта щодо недотримання податковим органом відповідного порядку проведення розрахункових операцій є безпідставними та не спростовують реалізацію пального без реєстрації себе платником податку.

Як зазначалося вище, в ході проведення перевірки встановлений факт роздрібної торгівлі пляшки горілки 0,5 л 40% об.од. Маліновка Святкова за ціною 75,00 грн. та тютюнових виробів, а саме сигарет LM 2 пачки за ціною 27,80 грн., МРЦ (максимальна роздрібна ціна) маркірована виробником та встановлена на пачці 26,50 грн.

Основні засади державної політики у сфері виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначено Законом України від 19.12.1995 №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Закон № 481/95-ВР).

Частиною 10 статті 18 вказаного Закону визначено, що Кабінету Міністрів України надано право встановлювати мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на алкогольні напої.

Мінімальні оптово-відпускні і роздрібні ціни на окремі види алкогольних напоїв встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв".

Мінімальні оптово-відпускні і роздрібні ціни під час реалізації (продажу) горілки та лікеро-горілчаних виробів, інших визначаються як добуток відповідних затверджених мінімальних цін, міцності за об`ємом (у відсотках) і місткості тари (у літрах), поділений на 100 відсотків. Отже, розмір мінімальної роздрібної ціни на алкогольний напій міцний об`ємом 0,5 л. 40% об. становить 79,55 грн.

Матеріалами справи підтверджено та не спростовано позивачем здійснення реалізації алкогольного напою пляшки горілки Прайм ємністю 0.5 за ціною 78,00 грн.

Поясненнями продавця-стажера ОСОБА_2 та довідкою про тютюнові вироби, які знаходяться на реалізації ПП Ваіл , також встановлено реалізацію тютюнових виробів, а саме сигарет LM 2 пачки за ціною 27,80 грн., МРЦ (максимальна роздрібна ціна) маркірована виробником та встановлена на пачці 26,50 грн.

Відповідно до статті 1 Закону №481/95, тютюнові вироби - сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання чи жування.

За статтею 11-1 Закону №481/95 встановлена виробником або імпортером максимальна роздрібна ціна на тютюнові вироби наноситься на пачку, коробку або сувенірну коробку тютюнових виробів разом з датою їх виготовлення.

Максимальна роздрібна ціна за пачку, коробку або сувенірну коробку наноситься визначеним виробником способом у визначеному виробником місці і складається з її цифрового виразу та скороченого найменування грошової одиниці України.

Дата виготовлення наноситься визначеним виробником способом у визначеному виробником місці і складається із шести цифр, перші дві з яких означають день, наступні дві - місяць, останні дві - рік такої дати.

Нанесення максимальної роздрібної ціни та дати виготовлення на упаковку тютюнових виробів, призначених для вивезення (експортування) за межі митної території України, здійснюється згідно з умовами відповідної угоди на експорт.

Згідно пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 №790 "Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є акт перевірки додержання суб`єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов`язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства.

За приписами абзацу чотирнадцятого статті 17 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" у разі здійснення роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про правомірність застосування податковим органом до позивача штрафні санкції податковим повідомленням-рішенням №0000434003 від 21.03.2018 року, які розраховані у відповідності до абз. 14 ч. 2 ст. 17 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів"

Крім того, контролюючим органом під час проведення фактичної перевірки магазину, в якому здійснює господарську діяльність позивач, встановлено відсутність дозвільних та реєстраційних документів та підтверджуючих документів на товар, чим порушено встановлений порядок ведення обліку товарних запасів за місцем реалізації, на суму 5375,51 грн.

Згідно з п.177.10 ст.177 Податкового кодексу України фізичні особи-підприємці зобов`язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.

В силу п.12 ст.3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95-ВР від 06.07.1995, суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов`язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

Відповідно до ст. 20 Закону № 265/95-ВР до суб`єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з абзацом першим пункту 1 статті 17 Закону №265/95-ВР у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невідповідності у юридичних осіб на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів сумі коштів, зазначеній у денному звіті, більше ніж на 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, а в разі використання юридичною особою розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання вчинене вперше - 1 гривня.

Судом першої інстанції встановлено та не спростовано доводами апеляційної скарги, що ПП Ваіл не надано до перевірки первинних документів (накладних, журналів обліку нафтопродуктів та інших, які б підтверджували ведення обліку товарних запасів).

Отже, податковим органом правомірно застосовані до позивача штрафні санкції податковим повідомленням-рішенням №0002031405 від 21.03.2018 року, які розраховані у відповідності до ст. 20 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95-ВР від 06.07.1995.

Посилання апелянта на недопустимі докази, враховані судом першої інстанції, нечитабельність змісту акту перевірки не знайшли свого підтвердження під час апеляційного розгляду.

Що стосується посилання на практику Верховного Суду по справі № 818/905/17 від 07.03.2018 року, суд апеляційної інстанції зазначає, що обставини у даній справі не є тотожними обставинам у справі № 818/905/17.

Статтею 316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на наведене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства Ваіл - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 20 травня 2019 р. у справі № 200/821/19-а - залишити без змін.

Повне судове рішення складено 03 вересня 2019 року.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому статтею 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Л.В. Ястребова

Судді І.Д. Компанієць

Г.М. Міронова

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.09.2019
Оприлюднено05.09.2019
Номер документу84011331
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/821/19-а

Ухвала від 17.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Постанова від 03.09.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Постанова від 03.09.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 17.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Рішення від 20.05.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 30.01.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні