Постанова
від 29.08.2019 по справі 0440/6215/18
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

29 серпня 2019 року м. Дніпросправа № 0440/6215/18

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Бишевської Н.А. (доповідач),

суддів: Добродняк І.Ю., Семененка Я.В.,

за участю секретаря судового засідання Кязимової Д.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро

апеляційну скаргу Виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2019 року

у справі №

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю " Мост Медіа Комунікейшнз"

до Виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області

треті особи Управління житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради, Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Лозівської міської ради

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю " Мост Медіа Комунікейшнз" звернулось до суду з адміністративним позовом до Виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області, в якому, з урахуванням уточнення позовних вимог, просило: визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області (Ідентифікаційний код юридичної особи 06716633, адреса: 64602, Харківська обл., м.Лозова, вул.Ярослава Мудрого, буд.1) від 13.07.2018 р. за № 450 Про відмову у наданні дозволів ТОВ Мост Медіа Комунікейшнз на розміщення зовнішньої реклами та зобов`язати відповідача видати дозволи ТОВ Мост Медіа Комунікейшнз (Ідентифікаційний код юридичної особи 37562687, адреса: 51400, Дніпропетровська обл., місто Павлоград, вул.Степового Фронту, будинок 42, корпус 1, квартира 73) на розміщення зовнішньої реклами (окремих щитових установок 6 x 3 м, двосторонніх з щитами в один ярус один за другим) за наступними адресами та характеристиками: м.Лозова, перехрестя вул.Павлоградської та Хмельницького; м.Лозова, вул.Павлоградська, біля будівлі навчального корпусу №2 ЛФ ХАДТ; м.Лозова, вул.Моторного, в`їзд на шляхопровід; м.Лозова, пр-т Перемоги, біля буд. №71 м-на 4; м.Лозова, вул.Машинобудівників, біля КЗОЗ Лозівське ТМО ; м.Лозова, мікрорайон 4, біля буд.2-А; м.Лозова, проспект Перемоги, біля буд.15, м-на 2; м.Лозова, перехрестя вул.Кооперативної та пров.Крилова.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відмова у наданні дозволів на розміщення зовнішньої реклами є необґрунтованою, оскільки п.22 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених Постановою КМУ від 29.12.2003 року №2067, визначає, що у наданні дозволу може бути відмовлено у разі, коли: оформлення поданих документів не відповідає встановленим вимогам; у поданих документах виявлені завідомо неправдиві відомості. Перелік підстав для відмови у наданні дозволу є вичерпним. Крім того, позивач посилається на порушення принципу мовчазної згоди встановленого Законом України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності . Враховуючи без вмотивовану відмову відповідача, а також його протиправне рішення, позивач звернувся до суду з даним позовом за захистом своїх прав та інтересів.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2019 р. у справі № 0440/6215/18 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю " Мост Медіа Комунікейшнз" до Виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області, треті особи:Управління житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано рішення виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області від 13.07.2018 р. за № 450 Про відмову у наданні дозволів Товариству з обмеженою відповідальністю Мост Медіа Комунікейшнз на розміщення зовнішньої реклами (окремих щитових установок 6 x 3 м, двосторонніх з щитами в один ярус один за другим) за наступними адресами та характеристиками: м.Лозова, перехрестя вул.Павлоградської та Хмельницького; м.Лозова, вул.Павлоградська, біля будівлі навчального корпусу № 2 ЛФ ХАДТ; м.Лозова, вул.Моторного, в`їзд на шляхопровід; м.Лозова, пр-т Перемоги, біля буд. №71 м-на 4; м.Лозова, вул.Машинобудівників, біля КЗОЗ Лозівське ТМО ; м.Лозова, мікрорайон 4, біля буд.2-А; м.Лозова, проспект Перемоги, біля буд.15, м-на 2; м.Лозова, перехрестя вул.Кооперативної та пров.Крилова.

Зобов`язано Виконавчий комітет Лозівської міської ради Харківської області повторно розглянути питання щодо надання дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю Мост Медіа Комунікейшнз на розміщення зовнішньої реклами (окремих щитових установок 6 x 3 м, двосторонніх з щитами в один ярус один за другим) за наступними адресами та характеристиками: м.Лозова, перехрестя вул.Павлоградської та Хмельницького; м.Лозова, вул.Павлоградська, біля будівлі навчального корпусу № 2 ЛФ ХАДТ; м.Лозова, вул.Моторного, в`їзд на шляхопровід; м.Лозова, пр-т Перемоги, біля буд. №71 м-на 4; м.Лозова, вул.Машинобудівників, біля КЗОЗ Лозівське ТМО ; м.Лозова, мікрорайон 4, біля буд.2-А; м.Лозова, проспект Перемоги, біля буд.15, м-на 2; м.Лозова, перехрестя вул.Кооперативної та пров.Крилова.

У задоволенні решти позову відмовлено.

Судом встановлено, що позивач звернувся до робочого органу - Управління житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області, через відділ Центр надання адміністративних послуг міської ради для отримання адміністративної послуги щодо надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами. рішенням Виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області від 13.07.2018 р. за № 450 Про відмову у наданні дозволів ТОВ Мост Медіа Комунікейшнз на розміщення зовнішньої реклами позивачу відмовлено у наданні дозволів на розміщення зовнішньої реклами (окремих щитових установок, двосторонніх з щитами в один ярус один за другим)

Дослідивши встановлені по справі обставини, суд дійшов висновку, що оскаржувана відмова у розміщенні реклами є необґрунтованою, а наведені зауваження по кожній конкретній адресі не відповідають переліку підстав для відмови у розміщенні рекламних носіїв. Наведене обумовило часткове задоволення позовних вимог. Відмова у задоволені вимоги про зобов`язання суб`єкта владних повноважень надати необхідний дозвіл обґрунтована тим, що дані повноваження відносяться до виключної компетенції органу виконавчої влади, і суд не може вийти за межі завдань адміністративного судочинство.

Не погодившись з рішенням суду, Виконавчим комітетом Лозівської міської ради Харківської області подано апеляційну скаргу, згідно якої особа, яка подає апеляційну скаргу просить скасувати рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2019 р. у справі № 0440/6215/18, як таке що винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права. Скаржник вважає, що суд не врахував, що рішення щодо відмови у видачі дозволів винесено у встановлений строк, оскільки всі необхідні для цього документи підготовлено, а факти наявності підстав для відмови у видачі дозволів встановлено. В судовому засіданні апеляційної інстанції представником заявника апеляційної скарги визначена правова позиція по суті справи підтримана, зазначено, що суд першої інстанції, необґрунтовано надав оцінку висновкам, які надавалися робочими органами щодо зауважень по кожній адресі, яку позивач вказав як бажану на отримання дозволу на розміщення реклами, не зважив на те, що до робочих органів не пред`явлено позову, а саме рішення суду не мотивовано та не обґрунтовано підставами скасування рішення виконавчого комітету. Представник відповідача доводи апеляційної скарги підтримав, просив її задовольнити.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не вбачає підстав/вбачає підстави для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного перегляду справи, ТОВ Мост Медіа Комунікейшнз (код ЄДРПОУ 37562687) звернулося до робочого органу - Управління житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області, через відділ Центр надання адміністративних послуг міської ради для отримання адміністративної послуги щодо надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами за адресами:

- м.Лозова, перехрестя вул.Павлоградської та Хмельницького;

- м.Лозова, вул.Павлоградська, біля будівлі навчального корпусу № 2 ЛФ ХАДТ;

- м.Лозова, вул.Моторного, в`їзд на шляхопровід;

- м.Лозова, проспект Перемоги, біля буд. № 71, м-н 4;

- м.Лозова, перехрестя Павлоградської та М.Грушевського;

- м.Лозова, вул.Кооперативна, біля АЗС Авіас ;

- м.Лозова, вул.Шевченка, біля парку Дружба ;

- м.Лозова, вул.Шевченка, біля кафе Прага ;

- м.Лозова, вул.Машинобудівників, біля КЗОЗ Лозівське ТМО ;

- м.Лозова, мікрорайон 4, біля буд.2-А;

- м.Лозова, проспект Перемоги, біля буд.15, мікрорайону 2;

- м.Лозова, перехрестя вул.Кооперативної та пров.Крилова.

На засіданні виконавчого комітету Лозівської міської ради 13.07.2018 року розглянуто дане питання та по кожній адресі надані пояснення та зауваження.

А саме, за адресою: м.Лозова, перехрестя вул.Павлоградської та Хмельницького є зауваження щодо недотримання п.п.3.7.4. п.3.7. ДСТУ 3587-97 Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди, забороняється розміщувати рекламо носії ближче, ніж 50 м до перехрещень вулиць та пішохідних переходів.

За адресою: м.Лозова, вул.Павлоградська, біля будівлі навчального корпусу № 2 ЛФ ХАДТ є зауваження - з метою створення безпечних умов проїзду цього аварійно-складного перехрестя з семи автомобільних доріг, замовлено схему організації дорожнього руху з максимальним винесенням рекламних, інформаційних матеріалів, що не регулюють дорожній рух і можуть відволікати учасників дорожнього руху.

За адресою: м.Лозова, вул.Моторного, в`їзд на шляхопровід є зауваження - в зв`язку з капітальним ремонтом шляхопроводу з підходами - наявний робочий проект УЖКГБ Капітальний ремонт шляхопроводу з підходами по вул.Моторного в м.Лозова .

За адресою: м.Лозова, проспект Перемоги, біля ж/б № 71, м-н 4, є зауваження ДП Лозоваводосервіс КП Теплоенерго щодо розташування рекламного засобу в охоронній зоні магістрального водопроводу Ду-500 мм та каналізаційного колектору Ду-500 мм, який потребує - реконструкції та знаходиться в аварійному стані.

За адресою: м.Лозова, вул.Машинобудівників, біля КЗОЗ Лозівське ТМО є зауваження - запланований та розробляється робочий проект УЖКГБ щодо будівництва майданчика для паркування автотранспортних засобів, що унеможливлює розташування рекламо носія.

За адресою: м.Лозова , мікрорайон 4 , біля буд.2-А є зауваження - відповідно до пп.5.2 розділу 5 Правил, в місцях насиченого скупчення спеціальних конструкцій, їх розташування здійснюється на відстані не менше 30 метрів одна від одної (на прибудинковій території ж/б № 2-А, м-на 4 знаходиться троє рекламних засобів: 1- ТОВ Мост Медіа Комунікейшнз - рішення виконавчого комітету Лозівської міської ради від 11.07.2017 р. № 440; 2 - ФОП ОСОБА_1. - рішення виконавчого комітету Лозівської міської ради від 29.01.2018 р. №22; 3 - ФОП ОСОБА_3. - рішення виконавчого комітету Лозівської міської ради від 14.06.2016 р. № 408). За адресою: м.Лозова, проспект Перемоги, біля буд .15, мікрорайону 2 є зауваження Лозівського РЕМ щодо заборони розташування рекламного засобу в зв`язку з присутністю кабельних мереж. За адресою: м.Лозова, перехрестя вул.Кооперативної та пров.Крилова, є зауваження РТЦ № 327 ХФ ПАТ Укртелеком щодо розташування рекламного засобу в місці кабельної телефонної каналізації.

Рішенням Виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області від 13.07.2018 р. за № 450 Про відмову у наданні дозволів ТОВ Мост Медіа Комунікейшнз на розміщення зовнішньої реклами позивачу відмовлено у наданні дозволів на розміщення зовнішньої реклами (окремих щитових установок, двосторонніх з щитами в один ярус один за другим) за вищезазначеним переліком.

Не погодившись з відмовою, позивач звернувся до суду.

Дослідивши обставини по справі, колегія суддів вважає за можливе погодитись з висновками суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення вимог адміністративного позову з огляду на наступне.

Відповідно до статті 1 Закону України Про рекламу (далі - в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), зовнішня реклама - це реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Частиною 1 статті 16 Закону України Про рекламу визначено, що розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами сільська, селищна, міська рада може утворювати відділ, управління, інший виконавчий орган або покладати відповідні функції на існуючий відділ, управління (далі - робочий орган). Робочий орган не вправі подавати заяву та одержувати дозвіл на розміщення зовнішньої реклами.

До повноважень робочого органу, зокрема, належать: розгляд заяв розповсюджувачів зовнішньої реклами на надання дозволу, внесення змін у дозвіл, переоформлення дозволу та продовження строку його дії; підготовка проекту рішення виконавчого органу ради щодо надання дозволу чи про відмову у його наданні; видача дозволу на підставі рішення виконавчого органу ради. Робочий орган здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.

Абзацом 2 частини першої статті 41 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" від 06.09.2005 № 2806-IV передбачено, що порядок видачі документів дозвільного характеру або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання, видача або відмова у видачі яких законами України віднесена до повноважень органів місцевого самоврядування, встановлюється їх рішенням, а у випадках, передбачених законом, - на підставі типових порядків, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 3 та 5 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 (далі - Типові правила), зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.

Для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами сільська, селищна, міська рада може утворювати відділ, управління, інший виконавчий орган або покладати відповідні функції на існуючий відділ, управління (далі - робочий орган).

Згідно з пунктом 6 зазначених Типових правил, до повноважень робочого органу, зокрема, належить, в тому числі, розгляд заяв розповсюджувачів зовнішньої реклами на надання дозволу, внесення змін у дозвіл, переоформлення дозволу та продовження строку його дії; підготовка проекту рішення виконавчого органу ради щодо надання дозволу чи про відмову у його наданні.

Відповідно до пункту 22 Типових правил, у наданні дозволу може бути відмовлено у разі, коли: оформлення поданих документів не відповідає встановленим вимогам; у поданих документах виявлені завідомо неправдиві відомості. Перелік підстав для відмови у наданні дозволу є вичерпним. Рішення про відмову у наданні дозволу може бути оскаржене в порядку, встановленому законодавством.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що зазначений перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розміщення зовнішньої реклами є вичерпним.

Під час розгляду цієї адміністративної справи судом встановлено, що з урахуванням вищенаведених норм чинного законодавства з метою впорядкування розміщення зовнішньої реклами у місті Лозова, Виконавчим комітетом Лозівської міської ради Харківської області прийнято рішення №355 від 24.04.2016р. про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Лозова (надалі - Правила) / а.с. 177-190 том 1/, які регулюють відносини у галузі розміщення зовнішньої реклами між розповсюджувачами зовнішньої реклами, виконавчим комітетом Лозівської міської ради, управлінням житлово-комунального господарства та будівництва міської ради, спеціально уповноваженими органами у сфері захисту прав споживачів та спеціалізованими підприємствами з приводу отримання дозволів на розміщення зовнішньої реклами, укладення договорів про надання в користування місць для розміщення спеціальних конструкцій, встановлення спеціальних конструкцій на місцях, наданих в користування, та контролю за дотриманням цих Правил, а також інші відносини з приводу розміщення зовнішньої реклами (п. 1.1 Розділу 1 Правил) та встановлюють порядок здійснення діяльності з розміщення в місті Лозова зовнішньої реклами з урахуванням типології елементів місцевого середовища, архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних та інших чинників (п. 1.2 Розділу 1 Правил), а також визначають, що їх дія поширюється на всі підприємства, установи та організації, незалежно від форми власності, а також фізичних осіб-підприємців, які здійснюють діяльність у сфері зовнішньої реклами у місті Лозова (п. 1.3 Розділу 1 Правил).

Крім цього, розділом 2 Правил передбачено, що:

- місцеві дозвільні органи це - Лозівська міська рада та її виконавчий комітет, територіальні (місцеві) органи центральних органів виконавчої влади, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону видавати документи дозвільного характеру від свого імені, а також підприємства, установи, організації, що у випадках, передбачених законом, уповноважені видавати документи дозвільного характеру і можуть залучатися до проведення експертизи та обстеження, необхідних для видачі документів дозвільного характеру, у межах міста Лозова;

- робочий орган це - структурний підрозділ, окремий структурний підрозділ або комунальне підприємство, на який згідно з рішенням Лозівської міської ради покладено виконання функцій щодо регулювання діяльності у сфері розміщення зовнішньої реклами у місті Лозова;

- уповноважений орган - структурний підрозділ, окремий структурний підрозділ або комунальне підприємство, якому згідно з рішенням Лозівської міської ради доручено укладання договорів про надання в користування місць, які перебувають у комунальній власності, для розташування спеціальних конструкцій, здійснення контролю за виконанням розповсюджувачами зовнішньої реклами договірних зобов`язань;

- виконавчий орган - структурний підрозділ, окремий структурний підрозділ, комісія або комунальне підприємство, на який згідно з рішенням Лозівської міської ради покладено виконання функцій щодо прийняття рішення про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами;

А п.п. 3.1.-3.2 Правил передбачено, що Лозівською міською радою приймається рішення про уповноваження структурного підрозділу, окремого структурного підрозділу або комунального підприємства щодо виконання функцій робочого органу, до повноважень якого у свою чергу віднесено:

- розгляд заяв розповсюджувачів зовнішньої реклами на надання дозволу, внесення змін у дозвіл, переоформлення дозволу та продовження строку дії дозволу;

- надання у разі потреби розповсюджувачам зовнішньої реклами вихідних даних на розробку проектно-технічної документації для розташування складних (дахових) рекламних засобів;

- прийняття рішення про встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламного засобу, або про відмову в установленні такого пріоритету;

- підготовка проектів рішень виконавчого органу міської ради щодо надання дозволу (у тому числі погодження з органами та особами, зазначеними у пункті 6.7.1. цих Правил) чи про відмову у його наданні; про анулювання дозволів та демонтаж спеціальних конструкцій у випадках, передбачених цими Правилами;

видача дозволу на підставі рішення виконавчого органу міської ради;

- ведення обліку місць розташування рекламних засобів, плану їх розміщення та надання в установленому порядку інформації для оновлення даних містобудівного кадастру населених пунктів;

- подання інформації до уповноважених органів у сфері захисту прав споживачів про порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами;

- надання довідок, щодо площі місця розташування рекламного засобу, для визначення уповноваженим органом розміру плати за користування місцями, які перебувають у комунальній власності, для розташування рекламних засобів, за методикою розрахунку (додаток 5);

- отримання інформації від уповноваженого органу щодо наявності заборгованостей по діючим договорам;

- інші повноваження відповідно до законодавства.

Пунктом 6.1 цих Правил передбачено, що розміщення зовнішньої реклами у місті Лозова провадиться на підставі дозволів, що видаються робочим органом за рішенням виконавчого органу Лозівської міської ради, і цей дозвіл відповідно до п. 6.7 Правил погоджується робочим органом з власником місця розташування або уповноваженою ним особою, а також з:

- відділом культури міської ради - у разі розміщення зовнішньої реклами на пам`ятках місцевого значення, а також в межах зон охорони цих пам`яток;

- обласною держадміністрацією - у разі розміщення зовнішньої реклами на пам`ятках національного значення, в межах зон охорони цих пам`яток, історичних ареалів населених місць;

- утримувачем інженерних комунікацій - у разі розміщення зовнішньої реклами в межах охоронних зон цих комунікацій;

- УЖКГБ та Лозівському відділу поліції ГУНП в Харківській області - у разі розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг, вулиць і доріг міста;

при цьому перелік органів та осіб, з якими погоджується видача дозволу, є вичерпним.

Також Розділом 6 Правил передбачено, що дії щодо отримання зазначених погоджень вчиняються робочим органом без залучення заявника протягом строку, встановленого для отримання дозволу. Для здійснення погодження робочий орган не пізніше дня, що настає за днем одержання документів від заявника, надсилає їх копії у паперовому або електронному (шляхом сканування) вигляді органам, зазначеним в абзацах першому - п`ятому цього пункту, та встановлює строк розгляду зазначених документів - терміном в три дні. За результатами дозвільної (погоджувальної) процедури органи, зазначені в абзацах першому - п`ятому цього пункту, надають погодження, які у паперовому або електронному (шляхом сканування) вигляді надсилаються робочому органу. У разі ненадання органами, зазначеними в абзацах першому - п`ятому цього пункту, протягом встановленого робочим органом строку погоджень вважається, що видачу дозволу погоджено. Погодження дійсне протягом строку дії дозволу.

Положеннями пп. 6.7.3. Правил передбачено, що у разі відмови у погодженні дозволу органами (особами) заявникові надсилається вмотивоване повідомлення за підписом уповноваженої особи підприємства, установи та організації.

Пункт 6.8 цих Правил регламентує порядок прийняття рішення про надання дозволу виконавчим органом міської ради та відмови у його наданні, і встановлює що робочий орган протягом не більш як двох робочих днів з дати одержання від органів та осіб, з якими погоджується видача дозволу, та отримання копії договору про надання в користування місць для розташування рекламного засобу укладеного між власником, або уповноваженим органом або особою та розповсюджувачем подає виконавчому органу ради пропозиції та проект відповідного рішення (пп.6.8.1), Виконавчий орган ради протягом одного робочого дня з дати одержання зазначених пропозицій приймає рішення про надання дозволу або про відмову у його наданні ( пп. 6.8.2).

Крім того, Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2010 р. за №77 Деякі питання застосування принципу мовчазної згоди встановлено, що в разі ненадання у визначений законом строк суб`єкту господарювання документа дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі суб`єкт господарювання має право провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без одержання документа дозвільного характеру через 10 робочих днів з дня закінчення строку, встановленого для видачі документа дозвільного характеру або прийняття рішення про відмову в його видачі, на підставі копії опису прийнятих документів з відміткою про дату їх прийняття.

Відповідно до принципу мовчазної згоди, передбаченого у статті 1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності та у листі Державної регуляторної служби України від 07.07.2015 року суб`єкт господарювання набуває право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання відповідного документа дозвільного характеру, за умови якщо суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано в установленому порядку заяву та документи в повному обсязі, але у встановлений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено.

Згідно із частиною 6 статті 4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності у разі якщо у встановлений законом строк суб`єкту господарювання не видано або не направлено документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі, то через десять робочих днів з дня закінчення встановленого строку для видачі або відмови у видачі документа дозвільного характеру суб`єкт господарювання має право провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. Копія заяви (опису прийнятих документів) з відміткою про дату їх прийняття є підтвердженням подачі заяви та документів адміністратору або дозвільному органу.

Днем видачі документа дозвільного характеру вважається останній день строку розгляду заяви дозвільним органом, передбаченого законом.

Згідно з абз.7 частини 5 статті 4-1 зазначеного Закону письмове повідомлення дозвільного органу про відмову у видачі документа дозвільного характеру надається суб`єкту господарювання особисто або надсилається поштовим відправленням з описом вкладення або у випадках, передбачених законом, - в електронній формі за допомогою засобів телекомунікацій із зазначенням передбачених законом підстав для такої відмови у строк, встановлений для видачі документа дозвільного характеру.

За таких обставин, з огляду на те, що відповідачем не своєчасно надано відповідь на заяву позивача про надання дозволу, то застосуючи принцип мовчазної згоди, можна вважати, що відповідачем погоджено надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами.

Відповідачем надано перелік зауважень по кожній адресі щодо можливості розміщення зовнішньої реклами. Колегія суддів погоджується з доводами суду першої інстанції стосовно того, що надані зауваження не мають жодного відношення до визначених законодавцем підстав відмови у наданні дозволу на розміщення реклами. Крім того, суд зауважує, що відповідач акумулюючи висновки, які отримує від робочих органів ради, які розглядають в межах своїх повноважень питання надання дозволів на розміщення реклами, при винесенні рішення про відмову, зобов`язаний як особа публічного права зазначити правові підстави , які слугують підґрунтям для відмови, чи то надання дозволу по заяві будь -якого суб`єкта , який з такою заявою звертається.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно протиправності та необхідності скасувати рішення виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області від 13.07.2018 р. за № 450 Про відмову у наданні дозволів ТОВ Мост Медіа Комунікейшнз на розміщення зовнішньої реклами (окремих щитових установок 6 x 3 м, двосторонніх з щитами в один ярус один за другим) за наступними адресами та характеристиками: м.Лозова, перехрестя вул.Павлоградської та Хмельницького; м.Лозова, вул.Павлоградська, біля будівлі навчального корпусу № 2 ЛФ ХАДТ; м.Лозова, вул.Моторного, в`їзд на шляхопровід; м.Лозова, пр-т Перемоги, біля буд. №71 м-на 4; м.Лозова, вул.Машинобудівників, біля КЗОЗ Лозівське ТМО ; м.Лозова, мікрорайон 4, біля буд.2-А; м.Лозова, проспект Перемоги, біля буд.15, м-на 2; м.Лозова, перехрестя вул.Кооперативної та пров.Крилова., з огляду на те, що оскаржуване рішення є не вмотивованим, та не обгрунтованим.

Наведені в апеляційній скарзі доводи про порушення судом першої інстанції норм матеріального права, які привели до неправильного вирішення спору по суті не знайшли свого підтвердження при апеляційному розгляді, тому рішення суду першої інстанції підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга - без задоволення.

Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2019 р. у справі № 0440/6215/18 - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2019 р. у справі № 0440/6215/18 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку в порядку та строки передбачені ст.329 КАС України.

Головуючий - суддя Н.А. Бишевська

суддя І.Ю. Добродняк

суддя Я.В. Семененко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.08.2019
Оприлюднено05.09.2019
Номер документу84012040
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0440/6215/18

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Постанова від 29.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Постанова від 29.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 19.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Павловський Дмитро Павлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні