Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
04 вересня 2019 р. № 520/9255/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Зінченко А.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче об`єднання "ДОНВЕНТИЛЯТОР" (просп. Московський, буд. 199 Д5,м. Харків,61037, код ЄДРПОУ 37216486) до Головного управління ДФС України у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 39599198) про скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство, з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче об`єднання "ДОНВЕНТИЛЯТОР" звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив суд скасувати рішення Головного управління ДФС України у Харківській області про застосування штрафної санкції від 17.08.2018 року № 00015571316 в розмірі 94660,99 грн.
В судове засідання представник позивача не прибув, про час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином, надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином, а тому суд приходить до висновку про розгляд справи за його відсутності.
Враховуючи вищевикладене та керуючись вимогами ч.3 ст.194 КАС України, суд приходить до висновку про розгляд справи в письмовому провадженні.
Дослідивши долучені до матеріалів справи документи, суд встановив наступні обставини.
ГУ ДФС у Харківській області проведено документальну планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче об`єднання "ДОНВЕНТИЛЯТОР" на предмет дотримання платником вимог податкового законодавства за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 р. включно з питання своєчасності сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2015 р. по 31.12.2017 р., за результатом якого складено акт від 02.08.2018 р. № 3144/20-40-14-02-08/ 37216486 .
У відповідності до акту перевірки контролюючим органом встановлено ненадання платником податку звітів по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за січень та грудень 2015 р., чим занижено єдиний внесок у розмірі 176528,77 грн.
Контролюючий орган дійшов до висновку, що платник податку був зобов`язаний у січні та лютому 2015 році нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, чого в свою чергу зроблено не було.
На підставі вказаного акту перевірки було винесено рішення про застосування штрафної санкції від 17.08.2018 року № 00015571316 в розмірі 94660,99 грн.
Проаналізувавши наведене, суд вказує, що правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 р. N 2464-VI.
Відповідно до ст. 2 вказаного Закону, дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов`язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.
Згідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" платник єдиного внеску зобов`язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; виконувати інші вимоги, передбачені цим Законом.
Разом з тим, колегією суддів встановлено, що на час проведення антитерористичної операції з метою забезпечення підтримки суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення прийнято Закон України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" від 02.09.2014 р. №1669-VII (Закон №1669-VII).
Судом встановлено, що платник протягом 2015 р. перебував на території зони антитерористичної операції, при цьому 19.06.2016 р. підприємством змінено податкову адресу (місцезнаходження), а саме новою адресою місцезнаходженням) є: 61037 м. Харків, проспект Московський, буд. 199 Д 5.
Відповідно до ст. 11 "Прикінцеві та перехідні положення" вказаного Закону (Закон №1669-VII) передбачено внесення змін до деяких законів України.
Зокрема, частиною 4 ст. 11 (Закон №1669-VII) передбачено внесення змін до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", а саме розділ VIII1 "Прикінцеві та перехідні положення" доповнено пунктом 9-3 такого змісту, а саме: платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" (Закон №1669-VII), де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14.04.2014 р. №405/2014 (Указ №405/2014), звільняються від виконання своїх обов`язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.
Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.
Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов`язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються".
Частиною 5 ст. 11 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" (Закон №1669-VII) передбачено, що Кабінету Міністрів України у десятиденний строк з дня опублікування цього Закону необхідно: - забезпечити прийняття відповідно до своєї компетенції нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону; - затвердити перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року №405/2014 (Указ №405/2014), у період з 14 квітня 2014 року до її закінчення; - у десятиденний строк з дня закінчення антитерористичної операції прийняти остаточний перелік; - привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; - забезпечити розробку і перегляд міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади України їх нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону.
На підставі наведених норм законодавства, які діяли у 2015 році ТОВ НВО Донвентилятор протягом 2015 року (період перебування підприємства на обліку органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів де проводилась антитерористична операція та період фактичного знаходження на території АТО) звільнено від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а сума несплаченого єдиного внеску набуває статусу безнадійної заборгованості та підлягає списанню в порядку, передбаченому матковим кодексом України, при цьому відповідальність до підприємства за невиконання обов`язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції не застосовуються, а відповідно не нарахування, та не сплата єдиного внеску позивачем у січні та лютому 2015 році не є порушенням законодавства.
Таким чином, відповідачем штрафні санкції до підприємства - позивача застосовано неправомірно.
Відповідно до ст. 21 Податкового кодексу України посадові особи контролюючих органів зобов`язані: дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами, не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.
Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд зазначає, що згідно з вимогами ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з ме тою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтер есів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів влад них повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень тау спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім фор мам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, протягом розумного строку.
Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина,її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Таким чином, проаналізувавши наведене, суд вважає за необхідне вказати, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов - задовольнити.
Скасувати рішення про застосування штрафної санкції від 17.08.2018 року №00015571316 в розмірі 94660,99 грн.
Стягнути з Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 39599198) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче об`єднання "ДОНВЕНТИЛЯТОР" (просп. Московський, буд. 199 Д5,м. Харків,61037, код ЄДРПОУ 37216486) сплачений судовий збір в сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн.00 коп.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Зінченко А.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2019 |
Оприлюднено | 09.09.2019 |
Номер документу | 84036774 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зінченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні