ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"02" вересня 2019 р. м.Київ Справа № 911/2593/18
Господарський суд у складі головуючого судді Янюк О.С. за участю секретаря судового засідання Мірошніченко В.В. розглянув у судовому засіданні
клопотання ліквідатора Забродіна О.М. про затвердження звіту ліквідатора у справі №911/2593/18
за заявою Головного Управління ДФС у Київській області, м.Київ
про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Латель (08700, Київська обл., м.Обухів, вул. Миру, буд. 17-в, ідентифікаційний код 39791281)
У судовому засіданні приймали участь від:
ГУ ДФС: Вірчак В.Г. (довіреність №6253/9/10-36-10-11 від 26.02.2019);
ліквідатор : не з`явився
ВСТАНОВИВ:
22.11.2018 у порядку ст. 11 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (далі - Закон про банкрутство) до Господарського суду Київської області (далі - суд) звернулось Головне управління ДФС у Київській області (далі - кредитор, ДФС) із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Латель (далі - боржник, ТОВ Латель ), у зв`язку із нездатністю останнього у повному обсязі розрахуватися із ДФС.
Ухвалою суду від 22.12.2018, зокрема, відкрито провадження у справі про банкрутство ТОВ Латель ; визнано вимоги ДФС до ТОВ Латель у сумі 7 271 819,00грн; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів відповідно до ст. 19 Закону про банкрутство; введено процедуру розпорядження майном ТОВ Латель ; призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Забродіна О.М.; призначено попереднє засідання суду на 18.02.2019 та вирішено інші процедурні питання по справі.
Ухвалою суду від 18.02.2019, зокрема, затверджено реєстр вимог кредиторів ТОВ Латель , до якого включено вимоги єдиного кредитора ГУ ДФС у таких розмірах: 17 620,00грн - 1 черга задоволення вимог кредиторів; 7 271 819,00грн - 3 черга задоволення вимог кредиторів; 1 820 853,71грн - 6 черга задоволення вимог кредиторів; призначено підсумкове засідання суду на 25.03.2019.
Постановою суду від 25.03.2019 визнано ТОВ Латель банкрутом та відкрито його ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців; призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Забродіна О.М. (свідоцтво № 302 від 28.02.2013; вирішено інші процедурні питання по справі.
08.07.2019 до суду звернувся ліквідатор із клопотанням, зокрема, №02-01/03 від 02.07.2019 (вх. №13254/19 від 08.07.2019) про затвердження звіту ліквідатора та припинення провадження у даній справі, яке ухвалою суду від 09.07.2019 призначено до розгляду у судовому засіданні на 29.07.2019.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону про банкрутство, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України (далі - ГПК України), іншими законодавчими актами України.
Згідно ч. 6 ст. 12 ГПК України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом про банкрутство.
На підставі ст. 216 ГПК України у судовому засіданні оголошувалась перерва до 05.08.2019, з метою надання учасниками справи додаткових доказів.
До початку судового засідання 05.08.2019 від ліквідатора надійшло клопотання (вх. №15130/19) про відкладення розгляду справи з метою надання додаткових доказів по справі, яке судом було задоволено та відкладено засідання до 02.09.2019, про що постановлено відповідну ухвалу від 05.08.2019.
У судове засідання 02.09.2019 ліквідатор не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, про час та місце судового засідання був проінформований належним чином та своєчасно (т. 3 а.с. 50). Крім того, явка ліквідатора обов`язковою судом не визнавалась, а тому ураховуючи ст. 42 ГПК України, суд визнав за можливе провести судове засідання без участі ліквідатора.
Під час судового засідання представник ДФС підтримав клопотання ліквідатора та просив суд його задовольнити.
Розглянувши звіт ліквідатора та дослідивши матеріали справи, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 41 Закону про банкрутство, ліквідатор з дня свого призначення приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його зберігання; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред`являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом тощо.
Згідно з ч. 1 ст. 46 Закону після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню тощо.
Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч. 1 ст. 77 ГПК України).
Так, 26.06.2019 на засіданні комітету кредиторів, на якому був присутній представник кредитора ДФС - Якимчук О.П., повноваження якого підтверджуються довіреністю №9/10-36-10-11-14 від 11.02.2019 (т. 2 а.с. 229), було прийнято рішення, яке оформлено протоколом б/н від 26.03.2019 (т. 2 а.с. 231-235), зокрема, про: схвалення звіту ліквідатора №911/2593/18 про банкрутство ТОВ Латель та ліквідаційний баланс банкрута.
У свою чергу, як зазначалось вище, 08.07.2019 до суду звернувся ліквідатор із відповідним клопотання клопотанням та надав докази на підтвердження вчинення дій, передбачених Законом про банкрутство у ліквідаційній процедурі, із змісту яких вбачається, що:
у банкрута відсутні будь-які активи та матеріальні цінності, що підтверджується наказом про проведення інвентаризації майна від 03.04.2019, та на виконання якого складені відповідні акти, звіряльні відомості, описи та протокол інвентаризаційної комісії (т. 2 а.с. 190-208);
у ТОВ Латель відсутнє будь-яке нерухоме майно, що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, станом на 11.06.2019 та 25.07.2019 (т. 2 а.с. 209; т. 3 а.с. 22);
у банкрута відсутнє будь-яке рухоме майно, що підтверджується витягом з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, станом на 06.02.2019 (т.2 а.с. 210);
у ТОВ Латель відсутнє будь-яке обтяження рухомого майна, що підтверджується витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна (реєстрація припинення обтяження), станом на 31.07.2019 (т. 3 а.с. 40);
за банкрутом транспортні засоби серед зареєстрованих в Київській області не значаться, що підтверджується листом Регіонального сервісного центру МВС в Київській області №31/10-1940 від 10.05.2019 (т. 2 а.с. 212);
за ТОВ Латель великовантажні та інші технологічні транспорті засоби, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування не обліковується, що підтверджується листом Головного управління Держпраці у Київській області №11/3/19/7682 від 14.05.2019 (т. 2 а.с. 213);
у Державній архітектурно-будівельній інспекції України відсутня інформація щодо: видачі/реєстрації ТОВ Латель документів дозвільного та декларативного характеру на будівництво та наявності банкрута в переліку замовника будівництва; про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності , пов`язаної із створення об`єктів архітектури, що підтверджується листом вказаної установи №40-303-81/19 від 10.05.2019 (т. 2 а.с. 214-215);
у Регіональному відділення Фонду державного майна України по Київській області відсутня інформація щодо наявності державного майна, яке не увійшло о статутного капіталу та залишилось на балансі ТОВ Латель , що підтверджується листом вказаної установи №50-06-2150 від 07.05.2019 (т. 2 а.с. 216);
у Головного управління Держгеокадастру у Київській області відсутні відомості щодо реєстрації земельних ділянок в межах Київської області за ТОВ Латель , що підтверджується листом вказаної установи №33-10-0.222-6715/2-19 (т. 2 а.с. 217);
ТОВ Латель серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів (10 відсотків і більше) акцій приватних акціонерних товариств (5 відсотків і більше) публічних акціонерних товариств відсутнє; інформація про реєстрацію випуску цінних паперів ТОВ Латель відсутня, що підтверджується листом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №10/01/11125 від 11.05.2019 (т. 2 а.с. 218);
у ДФС відсутні відомості щодо зареєстрований договорів про спільну дільність із ТОВ Латель , зо підтверджується листом вказаного органу №125754/Арб_кер/10-36-08-01-13 від 22.05.2019 (т. 2 а.с. 220-221);
ТОВ Латель не значиться засновником суб`єктів господарської діяльності, що підтверджується листом Головного управління регіональної статистики №23-07/199-19 від 20.05.2019 (т. 2 а.с. 222);
за ТОВ Латель , станом на 20.05.2019, немає зареєстрованих тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, що підтверджується листом Головного управління Держспоживслужби в Київській області №10-03-10/4806 від 20.05.2019 (т. 2 а.с. 223);
у Держаної служби морського та річкового транспорту України відсутні записи щодо суден, власником або судновласником яких є ТОВ Латель , що підтверджується листом вказаної установи №3456/03/15-19 від 02.08.2019 (т. 3 а.с. 64).
Водночас, із змісту наданої ДФС довідки вбачається, що ліквідатором закрито усі рахунки ТОВ Латель (т. 2 а.с. 220-221).
Разом з цим, ліквідатором банкрута надано суду ліквідаційний баланс станом на 25.06.2019, із змісту якого вбачається, що станом на початок та кінець звітного періоду у ТОВ Латель відсутні грошові кошти, тоді як у розділі ІІІ балансу відображена поточна кредиторська заборгованість за розрахунками з бюджетом - 9110,2 (т. 2 а.с. 181-182). Крім того, судом встановлено, що складений ліквідаційний баланс відповідно до форми, яка встановлена Національним положенням (стандарт) бухгалтерського обліку 1 Загальні вимоги до фінансової звітності , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73.
Окрім цього, ліквідатором складений реєстр непогашених вимог кредиторів у загальній сумі 9 110 292,71грн, які не були задоволені у зв`язку із недостатністю майнових активів та грошових коштів у банкрута (т. 2 а.с. 186-187).
Згідно з приписами ч. 5 ст. 45 Закону про банкрутство, вимоги кредиторів, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Частиною 1 ст. 46 Закону про банкрутство передбачено, що господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора або окремих його кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Так, ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи. Затверджуючи звіт ліквідатора, господарський суд повинен дати оцінку належності проведення ліквідатором всієї ліквідаційної процедури, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов`язкових додатків до звіту ліквідатора, зокрема, оцінити повноту пошуку, виявлення майнових активів банкрута, для включення їх в ліквідаційну масу, дати оцінку діям ліквідатора щодо пошуку, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, надати оцінку повноті реалізації ліквідатором активів боржника. Висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні (аналогічна правова позиція викладена у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 05.03.2019 у справі №50/26-б).
Частина 2 ст. 46 Закону про банкрутство передбачає, якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи-банкрута.
Положеннями п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону про банкрутство встановлено, що господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.
Отже, ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу є судовим актом, який не тільки встановлює обставини відсутності майна боржника для задоволення вимог кредиторів, дає оцінку повноті дій ліквідатора в ході ліквідаційної процедури, але також підсумовує хід процедури банкрутства та припиняє провадження у справі про банкрутство (аналогічна правова позиція викладена у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 26.02.2019 у справі №920/1975/14).
Ураховуючи зазначене, беручи до уваги надані ліквідатором докази, судом встановлено, що ліквідатором банкрута вчинені усі дії передбачені Законом про банкрутство, а відтак суд приходить до висновку про необхідність затвердження ліквідаційного балансу, звіту ліквідатора та закриття провадження у справі №911/2593/18.
Відповідно до ч. 7 ст. 19 Закону про банкрутство, дія мораторію припиняється з дня закриття провадження у справі про банкрутство.
Згідно з ч. 4 ст. 83 Закону про банкрутство, у випадках, передбачених пп. 4-7 ч. 1 цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Керуючись ст.ст. 19, 41, 46, 83 Закону про банкрутство, ст.ст. 232-235 ГПК України, суд
УХВАЛИВ:
1. Затвердити звіт ліквідатора ТОВ Латель - арбітражного керуючого Забродіна О.М. та ліквідаційний баланс ТОВ Латель (08700, Київська обл., м.Обухів, вул. Миру, буд. 17-в, ідентифікаційний код 39791281), станом на 25.06.2019.
2. Ліквідувати юридичну особу банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю Латель (08700, Київська обл., м.Обухів, вул. Миру, буд. 17-в, ідентифікаційний код 39791281).
3. Зобов`язати державного реєстратора та орган державної статистики за місцем знаходження боржника провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю Латель (08700, Київська обл., м.Обухів, вул. Миру, буд. 17-в, ідентифікаційний код 39791281) та виключити Товариство з обмеженою відповідальністю Латель (08700, Київська обл., м.Обухів, вул. Миру, буд. 17-в, ідентифікаційний код 39791281) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
4. Зобов`язати ліквідатора повідомити Головне територіальне управління юстиції у Київській області про завершення ліквідаційної процедури.
5. Вимоги Головного управління ДФС у Київській області (ідентифікаційний код 39393260) у сумі 9 110 292,71грн та вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Законом про банкрутство строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
6. Провадження у справі № 911/2593/18 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Латель (08700, Київська обл., м.Обухів, вул. Миру, буд. 17-в, ідентифікаційний код 39791281) закрити.
7. Припинити дію мораторію на задоволення вимог кредиторів, який було введено ухвалою Господарського суду Київської області від 22.12.2018.
8. Примірник ухвали надіслати: державному реєстратору, Головному Управлінню статистики в Київській області.
Копію ухвали надіслати: учасникам у справі про банкрутство та Відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції у Київській області.
Ухвала набирає законної сили у порядку, встановленому ч. 1 ст. 235 ГПК України негайно з моменту її оголошення суддею та може бути оскаржена протягом 10 днів у порядку, передбаченому ст.ст. 255-257 ГПК України з урахуванням пп. 17.5 п.17 ч.1 Перехідних положень ГПК України.
Суддя О.С. Янюк
Ухвалу підписано 05.09.2019.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2019 |
Оприлюднено | 09.09.2019 |
Номер документу | 84038565 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Янюк О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні