Ухвала
від 06.09.2019 по справі 522/8682/18
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/8682/18

Провадження № 1-кс/522/16209/19

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 вересня 2019 року Місто Одеса

Слідчий суддя місцевого Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 про продовження строку дії запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця смт. Суворове, Ізмаїльського району, Одеської області, громадянина України, директора ТОВ «Альфатранс» (код 31428526), проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого, підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 333 КК України,

В С Т А Н О В И В:

Досудовим розслідуванням встановлено, що 17.11.2016 за вих. № 719 ОСОБА_4 як директор ТОВ «Альфатранс» направив до Державної служби експортного контролю України власноручно підписаний лист ТОВ «Альфатранс» про надання письмової відповіді на питання, чи поширюється обов`язок, визначений ч. 1 ст. 12 Закону України № 549-IV від 20.02.2003 «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання», з попередньої реєстрації як суб`єкта здійснення міжнародних передач товарів, на суб`єкта господарювання, який не здійснює експорту, імпорту, реекспорту, тимчасового вивезення за межі України або тимчасового ввезення на її територію товарів військового призначення та подвійного використання і не проводить будь-які інші передачі товарів, що здійснюються за межами України, але за замовленнями суб`єктів, які здійснюють міжнародну передачу товарів та мають відповідну реєстрацію у Державній службі експортного контролю України, провадить господарську діяльність із перевезення товарів військового призначення та подвійного використання та їх експедирування (тобто є лише перевізником та експедитором такого роду вантажів).

Згідно відповіді ДСЕК України № 4063/23-16 від 12.12.2016, направленої на адресу ТОВ «Альфатранс», в Держекспортконтролі повинні зареєструватися суб`єкти господарювання України, які мають намір надавати посередницькі (брокерські) послуги (зокрема, послуги транспортування чи експедирування товарів військового призначення), що є послугами військового призначення, іноземним юридичним чи фізичним особам.

У подальшому, 23.03.2017 за вих. № 296 ОСОБА_4 як директор ТОВ «Альфатранс» направив до ДСЕК України власноручно підписаний лист ТОВ «Альфатранс» про надання письмової відповіді на питання, чи поширюється обов`язок, визначений ч. 1 ст. 12 Закону, з попередньої реєстрації як суб`єкта здійснення міжнародних передач товарів, на суб`єкта господарювання (юридичну особу - резидента України), який провадить господарську діяльність із експедирування вантажів із товарами військового призначення та подвійного використання (тобто є лише експедитором такого роду вантажів).

Згідно відповіді ДСЕК України № 1421/22-17 від 21.04.2017, направленої на адресу ТОВ «Альфатранс», згідно з умовами, зазначеними у вказаному листі, ТОВ «Альфатранс» необхідно зареєструватися в Держекспортконтролі як суб`єкту здійснення міжнародних передач товарів, відповідно до ст. 12 Закону.

Разом з тим, ОСОБА_4 , будучи обізнаним про те, що послуги з експедирування товарів військового призначення іноземній юридичній особі при здійсненні міжнародних передач цих товарів відносяться до послуг військового призначення, і надання цих послуг відноситься до міжнародної передачі товарів військового призначення (послуг), а також про те, що для надання таких послуг необхідна реєстрація в Держекспортконтролі як суб`єкта здійснення міжнародних передач товарів та отримання дозволу на право здійснення міжнародних передач товарів (послуг), знаючи, що ТОВ «Альфатранс» не одержувало дозвіл ДСЕК України на надання іноземній юридичній особі послуг з експедирування товарів військового призначення, не отримавши такий дозвіл, у період з 17.07.2017 по 28.07.2017 (точний час досудовим розслідування не встановлено), діючи з корисливих мотивів, з метою власного збагачення, здійснив міжнародну передачу товарів (послуг) військового призначення - надання іноземній юридичній особі послуг з експедирування товарів військового призначення, без відповідного дозволу Державної служби експортного контролю України, тобто вчинив порушення встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю.

Так, у липні 2017 року (точні дата, час та обставини досудовим розслідування не встановлені), ОСОБА_4 , будучи директором ТОВ «Альфатранс», перебуваючи в офісному приміщенні ТОВ «Альфатранс» за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, буд. 84 (БЦ «Престиж»), в ході спілкування за допомогою невстановлених електронних засобів зв`язку з невстановленим представником іноземної юридичної особи - компанії Geodis Projets Sas (13 boulevard Ney - 75018 Paris, France, Франція), прийняв комерційну пропозицію вказаної іноземної компанії щодо експедирування на території України товарів військового призначення при здійсненні їх міжнародної передачі. При цьому, у ОСОБА_4 виник умисел на порушення встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю.

Реалізуючи свій злочинний умисел, 17.07.2017 (точні час та обставини досудовим розслідуванням не встановлені), ОСОБА_4 , діючи умисно, знаходячись в офісному приміщенні ТОВ «Альфатранс» за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, буд. 84 (БЦ «Престиж»), усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, а також те, що ТОВ «Альфатранс» не зареєстроване у ДСЕК України як суб`єкт міжнародної передачі товарів і не отримувало дозвіл на міжнародну передачу товарів (послуг), бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, шляхом особистого підписання уклав з іноземною юридичною особою - компанією Geodis Projets Sas (13 boulevard Ney - 75018 Paris, France, Франція), угоду про транспортно-експедиторське обслуговування № 15 від 17.07.2017.

Відповідно до укладеної угоди, ТОВ «Альфатранс», діюче як Виконавець, зобов`язувалось надати іноземній компанії Geodis Projets Sas, діючій як Замовник, транспортно-експедиторські послуги по організації перевезення з порту Одеса (Одеського морського торговельного порту) до порту Александрія (Арабська Республіка Єгипет) товарів військового призначення - запасних частин до зенітно-ракетних комплексів «Волга» та «Печора» та до зенітної самохідної установки «Шилка», в рамках виконання міжнародних контрактів поставки запасних частин № СAIRO/N/OV/AD/UKROBORONSERVICE/2013/42 від 12.05.2013 і № CAIRO/B/OV/AD/UKROBORONSERVICE/2013/30 від 12.05.2013, укладених між ДП «Укроборонсервіс» (код ЄДРПОУ 21552117) та Управлінням озброєння Міністерства оборони Уряду Арабської Республіки Єгипет.

Зокрема, згідно угоди про транспортно-експедиторське обслуговування № 15 від 17.07.2017 ТОВ «Альфатранс» зобов`язувалось на замовлення і за письмовим дорученням іноземної компанії Geodis Projets Sas виконати в її інтересах і від її імені наступні послуги: підготовка всіх документів, необхідних для експорту і транспортування вантажу з Території (території України); своєчасне приймання вантажу Замовника в місці забору вантажу і проведення відповідних робіт, в тому числі навантаження, фіксацію і захист товару; транспортування вантажів Замовника з місця забору вантажу до портів навантаження на території Виконавця і до місця доставки; перевірка зовнішнього стану прийнятого вантажу Замовника і повідомлення про будь-які втрати або пошкодження; надання Замовнику письмового звіту про будь-які збитки чи шкоду, нанесені до того, як вантаж Замовника прибув до місця доставки; зберігання всієї відповідної документації по імпорту-експорту у відповідності до діючих законів і правил; інформування Замовника про будь-яку зміну правил, які пов`язані з виконанням послуг; підготовка необхідних заявок по негабаритним вантажам, у співробітництві з відповідними органами, на всіх етапах (від місця забору вантажу до місця доставки), зокрема: одержання всіх спеціальних дозволів; забезпечення спецсигналів безпеки, поліцейського супроводу (якщо застосовано); дослідження маршруту; перевірка стану мостів, доріг, ліній електропередач, телефонних ліній спільно з відповідними компетентними органами; усунення будь-яких перешкод, таких як дерева або будь-які інші перешкоди на дорозі, і в цілому будь-які роботи, які необхідні у відповідності з вимогами безпеки і розвитком транспорту; для кожного транспортування, перед тим як надати послугу, Виконавець повинен надати відповідний план перевезення з детальним описом процедури транспортування, способом перевезення (креслення розташування вантажу у вантажних автомобілях з відповідною інформацією, такою як загальна вага, навантаження на вісі і т.д.) і обраного маршруту від місця забору вантажу до порту навантаження і від порту вивантаження до місця доставки; контроль за тим, щоб навантаження, закріплення і безпека вантажу були належно забезпечені з врахуванням збереженості вантажу і оптимізації процесу навантаження; контроль за наявністю в портах митних представників, вантажників для переносу, навантаження/розвантаження, причалів, придатних для розміщення важкого обладнання; забезпечення для відвантаження відкритих складів у портах навантаження і вивантаження або у будь-якому іншому місці, де може знадобитися зберігання, захист вантажів і вжиття всіх необхідних заходів, щоб зберегти вантаж в хорошому стані; контроль наявності в місці забору вантажу всіх необхідних об`єктів, обладнання, пристроїв для правильного навантаження, забезпечення безпеки, закріплення вантажу у вантажівках і повідомлення Замовнику у випадку, коли неможливо навантажити вантаж або у випадку розходжень між даними у пакувальному листі і об`ємами, доступними для навантаження.

Відповідно до ст. 1 Закону України № 1955-IV від 01.07.2004 «Про транспортно-експедиторську діяльність», транспортно-експедиторська послуга - робота, що безпосередньо пов`язана з організацією та забезпеченням перевезень експортного, імпортного, транзитного або іншого вантажу за договором транспортного експедирування. Таким чином, послуги, які ТОВ «Альфатранс» зобов`язувалось надати компанії Geodis Projets Sas за угодою № 15 від 17.07.2017, були транспортно-експедиторськими послугами.

На виконання вищевказаних міжнародних контрактів № CAIRO/N/OV/AD/UKROBORONSERVICE/2013/42 від 12.05.2013 і № CAIRO/B/OV/AD/UKROBORONSERVICE/2013/30 від 12.05.2013, 18.07.2017 ДП «Укроборонсервіс» відправило в митному режимі «експорт 10» на адресу Управління озброєння Міністерства оборони Уряду Арабської Республіки Єгипет товари військового призначення: 1) запасні частини до камери ЗРК «Волга» (9Ш38) - Блоки (И-55В) БТ2.026.133 у кількості 3 шт.; запасні частини до камери ЗРК «Волга» (9Ш38) - Трансформатори ЗА4.724.130 у кількості 9 шт.

Митне оформлення вказаних товарів було здійснено Київською міською митницею ДФС 18.07.2017 згідно митної декларації № UA100020/2017/465213 від 18.07.2017, декларант - ДП «Укроборонсервіс». При цьому, у якості підстави для міжнародної передачі вказаних товарів військового призначення митному органу декларантом наданий разовий дозвіл Державної служби експортного контролю України № 28241203 від 13.02.2017 на міжнародну передачу - експорт вказаних товарів, виданий за заявою ДП «Укроборонсервіс»; 2) запасні частини до ЗРК «Печора» (9Ш33) - Електродвигуни МИ-42 у кількості 3 шт.; запасні частини до камери ЗРК «Волга» (9Ш38) - Електромашинні підсилювачі ЭМУ-50А3 у кількості 3 шт.

Митне оформлення вказаних товарів було здійснено Київською міською митницею ДФС 18.07.2017 згідно митної декларації № UA100020/2017/465214 від 18.07.2017, декларант - ДП «Укроборонсервіс». При цьому, у якості підстави для міжнародної передачі вказаних товарів військового призначення митному органу декларантом наданий разовий дозвіл Державної служби експортного контролю України № 28243403 від 19.01.2017 на міжнародну передачу - експорт вказаних товарів, виданий за заявою ДП «Укроборонсервіс».

20.07.2017 зазначені товари були доставлені представником ДП «Укроборонсервіс» під митним контролем з Київської міської митниці ДФС (м. Київ) до Одеського морського торговельного порту (митий пост «Одеса-Центральний» Одеської митниці ДФС, м. Одеса) у вантажному автомобілі марки «Мерседес 609», реєстраційний номер НОМЕР_1 , згідно товаротранспортної накладної ДП «Укроборонсервіс» № 001919 від 18.07.2017.

У цей же період часу, 17.07.2017 (точний час і обставини досудовим розслідуванням не встановлені), ОСОБА_4 , будучи директором ТОВ «Альфатранс», діючи умисно, продовжуючи свої протиправні дії, направлені на порушення встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, виконуючи угоду про транспортно-експедиторське обслуговування № 15 від 17.07.2017, укладену із іноземною компанією Geodis Projets Sas, достовірно знаючи, що ТОВ «Альфатранс» не одержувало дозвіл Держекспортконтролю на міжнародні передачі товарів (послуг) та не було зареєстровано в Держекспортконтролі як суб`єкт здійснення міжнародних передач товарів військового призначення, дав експедиторам ТОВ «Альфатранс» ОСОБА_5 і ОСОБА_6 незаконну вказівку провести внутрішньо-портове експедирування вищезазначених товарів військового призначення в Одеському морському торговельному порту в рамках їх міжнародної передачі - експорту до Арабської Республіки Єгипет.

Виконуючи вказівку директора ТОВ «Альфатранс» ОСОБА_4 , експедитори ТОВ «Альфатранс» ОСОБА_7 і ОСОБА_6 , не будучи обізнаними про злочинні наміри ОСОБА_4 , а також про те, що внутрішньо-портове експедирування товарів військового призначення здійснюватиметься ТОВ «Альфатранс» на підстави угоди про транспортно-експедиторське обслуговування, укладеної із іноземною компанією Geodis Projets Sas, і ТОВ «Альфатранс» не одержувало дозвіл Держекспортконтролю на міжнародні передачі товарів (послуг) і не було зареєстровано в Держекспортконтролі як суб`єкт здійснення міжнародних передач товарів військового призначення, у період з 17.07.2017 по 28.07.2017 здійснили внутрішньо-портове експедирування товарів військового призначення в Одеському морському торговельному порту в рамках їх міжнародної передачі - експорту до Арабської Республіки Єгипет, зокрема: склали, підписали, завізували у генерального агента компанії MEE A/S (контейнерних ліній MAERSK LINE, SAFMARINE, SEAGO LINE) - ТОВ «Мерск Україна» (код ЄДРПОУ 19351630) і в Одеській митниці ДФС та подали до ДП «Контейнерний термінал Одеса» (код ЄДРПОУ 31506059) доручення № 633 від 17.07.2017 на перевантаження експортного вантажу із вантажного автомобіля до порожнього контейнера контейнерної лінії MAERSK LINE (SEAGO LINE), в рамках договору № 08137/к від 25.12.2007 на обробку контейнерів на контейнерному терміналі Одеського морського торговельного порту, укладеного між ТОВ «Альфатранс» як Експедитором і ДП «Контейнерний термінал Одеса» компанії HHLA GmbH (попередня назва - ДП «ГПК Україна» компанії HPC Hamburg Port Consulting GmbH) як Оператором контейнерного термінала Одеського морського торговельного порту; склали, підписали, завізували у генерального агента компанії MEE A/S (контейнерних ліній MAERSK LINE, SEAGO LINE) - ТОВ «Мерск Україна» (код 19351630), і подали до ДП «Контейнерний термінал Одеса» (код 31506059) заявку № 631 від 17.07.2017 про виставлення під завантаження порожнього контейнера контейнерної лінії ОСОБА_8 ( ОСОБА_9 ) та виділення для перевантажувальних робіт техніки і бригади робітників, в рамках договору № 08137/к від 25.12.2007 на обробку контейнерів на контейнерному терміналі Одеського морського торговельного порту, укладеного між ТОВ «Альфатранс» як Експедитором і ДП «Контейнерний термінал Одеса» компанії HHLA GmbH (попередня назва - ДП «ГПК Україна» компанії HPC Hamburg Port Consulting GmbH) як Оператором контейнерного термінала Одеського морського торговельного порту; здійснили замовлення (резервування, букінг) у ТОВ «Мерск Україна» (код 19351630) порожнього контейнера № TCLU 1397420 (замовлення № SGL 575161) для перевезення товарів міжнародним морським транспортом з Одеського морського торговельного порту до порту Александрія (Арабська Республіка Єгипет), в рамках договору транспортного експедирування № UA00052847 від 01.01.2014, укладеного між ТОВ «Альфатранс» як Замовником і ТОВ «Мерск Україна» (код 19351630), генеральним агентом компанії MEE A/S (контейнерних ліній MAERSK LINE, SAFMARINE, SEAGO LINE), як Експедитором; організували, забезпечили і були присутні при перевантаженні товарів із вантажного автомобіля марки «Мерседес 609», реєстраційний номер НОМЕР_1 , до порожнього контейнера № НОМЕР_2 , на території Одеського морського торговельного порту, під митним контролем, у присутності співробітника Одеської митниці ДФС України, з метою подальшого відправлення товарів міжнародним морським транспортом одержувачу до Арабської Республіки Єгипет; склали, підписали, завізували у ТОВ «Мерск Україна» (код 19351630) і в Одеській митниці ДФС та подали до ДП «Контейнерний термінал Одеса» (код 31506059) доручення про навантаження на морське судно MAERSK KARACHI, рейс 1711, прапор Гонконгу, контейнера № TCLU 1397420 з товарами військового призначення (замовлення (букінг) контейнера № SGL 575161), для його подальшої доставки з Одеського морського торговельного порту до порту Александрія (Арабська Республіка Єгипет), порт перевалки - Порт Саїд (Арабська Республіка Єгипет), в рамках договору № 08137/к від 25.12.2007 на обробку контейнерів на контейнерному терміналі Одеського морського торговельного порту, укладеного між ТОВ «Альфатранс» як Експедитором і ДП «Контейнерний термінал Одеса» компанії HHLA GmbH (попередня назва - ДП «ГПК Україна» компанії HPC Hamburg Port Consulting GmbH) як Оператором контейнерного термінала Одеського морського торговельного порту; подали до Одеської митниці ДФС документи для випуску товарів військового призначення за межі митної території України в митному режимі «експорт 10» (митну декларацію № UA100020/2017/465213 від 18.07.2017; інвойс ДП «Укроборонсервіс» № 00036 від 18.07.2017; копію дозволу Держекспортконтролю № 28241203 від 08.02.2018; митну декларацію № UA100020/2017/465214 від 18.07.2017; інвойс ДП «Укроборонсервіс» № 00035 від 18.07.2017; копію дозволу Держекспортконтролю № 28243403 від 14.12.2017; товарно-транспортну накладну ДП «Укроборонсервіс» № 001919 від 18.07.2017).

Після здійснення експедиторами ТОВ «Альфатранс», на виконання вказівок ОСОБА_4 як директора підприємства, внутрішньо-портового експедирування вищевказаних товарів військового призначення у Одеському морському торговельному порту, 28-29.07.2017 контейнер № TCLU 1397420 з товарами був завантажений на морське судно MAERSK KARACHI, ІМО 9162215, та на вказаному судні був відправлений з Одеського морського торговельного порту до порту Александрія (Арабська Республіка Єгипет) згідно коносаменту № SGL 575161 від 14.08.2017 контейнерної лінії SEAGO LINE, для подальшої доставки одержувачу - Управлінню озброєння Міністерства оборони Уряду Арабської Республіки Єгипет. Тим самим послуги транспортно-експедиторського обслуговування по внутрішньо-портовому експедируванню товарів військового призначення в Одеському морському торговельному порту, при здійсненні їх міжнародної передачі, на виконання угоди про транспортно-експедиторське обслуговування № 15 від 17.07.2017, були надані ТОВ «Альфатранс» іноземній компанії Geodis Projets Sas у повному обсязі.

Згідно листа ДСЕК України № 311/30-18 від 25.01.2018, товари, вказані у дозволах Держекспортконтролю від 19.01.2017 № 282434 03 та від 13.02.2017 № 282412 03 (запчастини до ЗРК С-125 («Печора»), С-75 («Волга»)) ідентифіковані як товари військового призначення, які відповідають найменуванню та опису товарів за позицією МL5.b Додатку до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.11.2003 №1807 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення».

Відповідно до абз. 2 ст. 1 Закону, міжнародні передачі товарів - експорт, імпорт, реекспорт товарів, їх тимчасове вивезення за межі України або тимчасове ввезення на її територію, транзит товарів територією України, а також будь-які інші передачі товарів, що здійснюються за межами України.

Абз. 3-7 ст. 1 Закону визначено, що експорт - це продаж або передача на інших законних підставах товарів іноземних суб`єктам господарської та іншої діяльності з вивезенням або без вивезення цих товарів за межі митного кордону України, включаючи реекспорт товарів, у тому числі: продаж або передача товарів в Україні посольству чи представнику будь-якої юридичної особи іноземної держави, іноземцю чи особі без громадянства; продаж або передача в Україні чи за її межами права управління (контролю) товарами відповідно юридичній особі іноземної держави чи її представнику, іноземцю чи особі без громадянства, у тому числі через засоби зв`язку; розкриття технології іноземцю чи особі без громадянства; фактичне відвантаження товарів з метою подальшої їх передачі або переміщення за межі України.

Згідно абз. 15, 17 ст. 1 Закону, до товарів військового призначення в сукупності чи окремо відносяться, зокрема, послуги військового призначення - надання іноземним юридичним чи фізичним особам в Україні або за її межами послуг, у тому числі посередницьких (брокерських), у сфері розроблення, виробництва, будівництва, складання, випробування, ремонту, технічного обслуговування, модифікації, модернізації, експлуатації, управління, демілітаризації, знищення, збуту, зберігання, виявлення, ідентифікації, придбання або використання виробів чи технологій військового призначення, а також надання зазначеним юридичним особам іноземної держави чи її представникам або іноземцям послуг з фінансування таких робіт.

Відповідно до абз. 37 ст. 1 Закону, посередницька (брокерська) діяльність - будь-які дії суб`єкта господарювання України, що сприяють здійсненню міжнародних передач товарів військового призначення, включаючи дії з фінансування, транспортування чи експедирування вантажів, незалежно від походження таких товарів і території, на якій провадиться зазначена діяльність.

Таким чином, до товарів військового призначення Законом віднесено, зокрема, надання іноземним юридичним чи фізичним особам в Україні або за її межами послуг транспортування чи експедирування товарів військового призначення.

Відповідно до абз. 30 ст. 1 Закону, дозвіл - документ, виданий центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, який надає право на експорт чи імпорт товарів (військового призначення та подвійного використання).

Згідно п. 3 Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1807 від 20.11.2003, міжнародна передача товарів може здійснюватися суб`єктом здійснення міжнародних передач товарів або іноземним суб`єктом господарської діяльності за наявності у нього відповідного дозволу чи висновку Держекспортконтролю.

П. 1 Положення про Державну службу експортного контролю України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 159 від 31.03.2015, визначено, що Державна служба експортного контролю України (Держекспортконтроль) є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю.

З урахуванням вищенаведених вимог законодавства у сфері державного експортного контролю, відповідно до листа ДСЕК України № 2873/30-18 від 08.08.2018, надання ТОВ «Альфатранс» (код ЄДРПОУ 31428526) іноземній юридичній особі послуг з експедирування товарів військового призначення при здійсненні міжнародних передач цих товарів відноситься до послуг військового призначення. Надання послуг з експедирування товарів військового призначення іноземній юридичні особі відноситься до міжнародної передачі товарів військового призначення (послуг). Для надання послуг з експедирування товарів військового призначення іноземній юридичній особі, ТОВ «Альфатранс» повинно зареєструватись в Держекспортконтролі та отримати дозвіл на право здійснення міжнародних передач таких товарів (послуг).

Разом з тим, згідно листів ДСЕК України № 2874/30-18 від 08.08.2018, № 658/31-19 від 15.02.2019, Держекспортконтролем не надавались ТОВ «Альфатранс» (код ЄДРПОУ 31428526) дозволи та висновки на право здійснення міжнародних передач товарів (послуг) військового призначення або подвійного використання.

Крім того, абз. 1 ст. 12 Закону визначено, що суб`єкти господарювання України, державні замовники з державного оборонного замовлення, які мають намір здійснювати міжнародні передачі товарів, у тому числі проводити посередницьку (брокерську) діяльність, пов`язану з міжнародними передачами товарів військового призначення, попередньо реєструються як суб`єкти здійснення міжнародних передач товарів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю.

Згідно абз. 29 ст. 1 Закону, суб`єкт здійснення міжнародних передач товарів - зареєстрований центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, державний замовник з державного оборонного замовлення та суб`єкт господарювання України, який має намір здійснювати або здійснює міжнародні передачі товарів, включаючи посередницьку (брокерську) діяльність.

З урахуванням вищенаведених вимог законодавства у сфері державного експортного контролю, відповідно до листів ДСЕК України № 413/30-18 від 01.02.2018, № 2835/30-18 від 07.08.2018, в Держекспортконтролі повинні зареєструватись суб`єкти господарювання України, які мають намір надавати зазначені посередницькі (брокерські) послуги (зокрема, транспортування чи експедирування товарів військового призначення) іноземним юридичним чи фізичним особам.

Разом з тим, згідно листа ДСЕК України № 2838/30-18 від 07.08.2018, ТОВ «Альфатранс» (код ЄДРПОУ 31428526) станом на липень 2017 року і станом на дату листа (07.08.2018) не було зареєстроване в Держекспортконтролі як суб`єкт здійснення міжнародних передач товарів.

Абз. 1, 2 ст. 24 Закону визначено, що порушенням вимог законодавства в галузі державного експортного контролю є, зокрема, здійснення міжнародних передач товарів без отримання в установленому порядку дозволів, висновків чи документів про гарантії або здійснення таких передач на підставі дозволів, висновків чи документів про гарантії, отриманих шляхом подання підроблених документів чи документів, що містять недостовірні відомості.

17.05.2019, о 15 год. 31 хв. ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 333 КК України.

20.05.2019 слідчим суддею Приморського районного суду м. Одеси підозрюваному ОСОБА_4 обрано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту, строком на 2 місяця, до 17.07.2019, із покладенням обов`язків передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України, а саме: 1) прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду; 2) не відлучатися за межі м. Одеси, без дозволу слідчого, прокурора або суду; 3) повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та місця роботи; 4) здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт громадянина України, інші документи, що дають право на виїзд/в`їзд з України; 5) утримуватись від спілкування із особами допитаними як свідками та підозрюваними, в рамках даного кримінального провадження.

29.05.2019 ухвалою Одеського апеляційного суду запобіжний захід підозрюваному ОСОБА_4 у вигляді домашнього арешту скасовано, та обрано запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання, із покладенням на нього наступних обов`язків: 1) прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду; 2) повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та місця роботи.

Строк дії запобіжного заходу підозрюваного ОСОБА_4 у вигляді особистого зобов`язання до 17.07.2019.

11.07.2019 ухвалою Приморського районного суду м. Одеси запобіжний захід підозрюваному ОСОБА_4 у вигляді особистого зобов`язання, із покладенням на нього наступних обов`язків: 1) прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду; 2) повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та місця роботи, продовжено на два місяці, та закінчує свою дію 11.09.2019.

Прокурор в судовому засіданні просить задовольнити клопотання.

Підозрюваний заперечував щодо задоволення клопотання.

Вивчивши матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, допитавши підозрюваного, а також вислухавши думку прокурора, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Для закінченнякримінального провадженнянеобхідно виконатинаступні слідчіта процесуальнідії:отримати висновоксудово-технічноїекспертизи відноснокомп`ютерної технікивилученої замісце проживаннябухгалтера ТОВ«Альфатранс»;отримати висновоксудової-почеркознавчоїекспертизи відносноаркушів паперу,які вилученіу приміщеннях,які використовувалисьТОВ «Альфатранс»;провести допитсвідка зчисла посадовихосіб ДСЕКУкраїни ізурахуванням матеріалівотриманих зДСЕК України;отримати матеріаливиконаної постановипро проведенняслідчих (розшукових)дій на іншій території зСВ ГУСБ Україниу м.Києві таКиївській області; оглянути речі, предмети та документи, які вилучено в ході досудового розслідування; з урахуванням висновків експертиз та отриманих матеріалів, прийняти рішення щодо остаточної кваліфікації діянь та внесення відповідних відомостей до ЄРДР; вирішити питання про повідомлення про підозру іншим особам; виконати вимоги ст. 290 КПК України; виконати вимоги, передбачені ст. 291 КПК України, а саме скласти обвинувальний акт і реєстр матеріалів досудового розслідування.

Для проведення та завершення вищевказаних процесуальних дій необхідний строк не менше 60 днів.

Обставинами, що перешкоджали здійснити вищевказані процесуальні дії раніше, є: особлива складність кримінального провадження; тривалість проведення призначених судових експертиз; великий об`єм матеріалів кримінального провадження; тривалість ознайомлення з матеріалами кримінального провадження.

Водночас, строк дії обов`язків, покладених на підозрюваного ОСОБА_4 , передбачених ст. 194 КПК України, спливає 11.09.2019 та має бути продовженим ще на 60 днів.

Необхідність продовження строку дії цих обов`язків обумовлюється вже застосованим до підозрюваного ОСОБА_4 запобіжним заходом у вигляді особистого зобов`язання та наявністю ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, які були предметом дослідження під час розгляду слідчим суддею клопотання про обрання запобіжного заходу останньому.

Так, ОСОБА_4 , зважаючи на суворість покарання, яке загрожує йому у випадку визнання судом винуватим, може переховуватись від органу досудового розслідування та суду, ухилившись від виконання своїх процесуальних обов`язків, що підтверджується наявністю у нього закордонних зв`язків.

Крім того, сторона обвинувачення вважає, що оскільки ОСОБА_4 не визнає підозру, він може незаконно впливати на свідків, що його викривають, з метою зміни показань.

Також він може вчинити інше або аналогічне кримінальне правопорушення, продовжуючи займатись керівництвом та управлінням ТОВ «Альфатранс». Усе це в своїй сукупності свідчить про високу вірогідність вчинення підозрюваною іншого або аналогічного кримінального правопорушення.

Керуючись ст.ст. 110, 132, 194 КПК України, -

У Х В А Л И В:

Клопотання прокурора відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 продовження строку дії запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання задовольнити.

Продовжити строк дії запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання у кримінальному провадженні № 22018160000000053 від 28.02.2018 р. на 60 днів, а саме до 05 листопада 2019 року відносно підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , із покладенням на нього наступних обов`язків:

1) прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду;

2) повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та місця роботи.

Апеляційна скарга, на ухвалу слідчого судді, може бути подана протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

06.09.2019

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення06.09.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу84065087
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів особисте зобов'язання

Судовий реєстр по справі —522/8682/18

Ухвала від 18.01.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 11.10.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Дерус А. В.

Ухвала від 11.10.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Дерус А. В.

Ухвала від 10.10.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Дерус А. В.

Ухвала від 10.10.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Дерус А. В.

Ухвала від 25.09.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 25.09.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 18.09.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Дерус А. В.

Ухвала від 06.09.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Дерус А. В.

Ухвала від 06.09.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Дерус А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні