ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про забезпечення позову
06 вересня 2019 року ЛуцькСправа № 140/2704/19 Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Ковальчука В.Д., розглянувши заяву позивача про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Волинської обласної державної адміністрації до Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській області та Рівненькій областях про визнання протиправною та скасування вимоги,
ВСТАНОВИВ:
Волинська обласна державна адміністрація звернулася з позовом до Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській області та Рівненькій областях про визнання протиправною та скасування вимоги від 02.09.2019 № 423 про усунення порушень прав державного службовця, встановлених Законом України «Про державну службу» , якою зобов`язано скасувати наказ керівника апарату Волинської обласної державної адміністрації від 09 липня 2019 року №68-ос «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 » .
Одночасно з пред`явленням позову позивач подав заяву про забезпечення позову від 05 вересня 2019 року вих. №5251/54/2-19 шляхом зупинення виконання оскаржуваної вимоги щодо скасування наказу керівника апарату Волинської обласної державної адміністрації від 09.07.2019 №68-ос «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 » до вирішення спору по суті.
Заява обґрунтована очевидністю протиправності оскаржуваної вимоги, яка вимагає скасувати наказ керівника апарату Волинської обласної державної адміністрації від 09.07.2019 №68-ос «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 » . Заявник вказує на те, що вимога про скасування цього наказу безпосередньо впливає на права та обов`язки Волинської обласної державної адміністрації, як державного органу, та посадових осіб цього органу.
Крім того, вимога про усунення прав державного службовця, передбачених Законом України «Про державну службу» , є рішенням суб`єкта владних повноважень (Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській та Рівненській областях), яке має обов`язкову юридичну силу для виконання і спричиняє виникнення наслідків для особи інших, ніж обов`язок щодо його розгляду, а саме: зобов`язує прийняти керівником апарату обласної державної адміністрації рішення про скасування наказу від 09.07.2019 №68-ос, тобто породжує для позивача настання відповідних правових наслідків.
У свою чергу, скасування вищевказаного наказу тягне за собою притягнення до дисциплінарної відповідальності членів дисциплінарної комісії апарату обласної державної адміністрації.
Ураховуючи вищевикладене, заявник просить до вирішення спору по суті зупинити виконання Вимоги Комісії Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській та Рівненській областях щодо скасування наказу керівника апарату облдержадміністрації від 09.07.2019 № 68-ос «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 » .
Заяву про забезпечення позову розглянуто судом без повідомлення учасників справи на підставі частини першої статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
Проаналізувавши заяву, та дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що заява про забезпечення позову підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав
Відповідно до частини другої статті 150 КАС України забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Згідно із частиною четвертою статті 150 КАС України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
Як передбачено пунктом 1 частини першої статті 151 КАС України, позов може бути забезпечено зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта.
За приписами частин четвертої - шостої статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України залежно від обставин справи суд може забезпечити позов повністю або частково. Про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу. В ухвалі про забезпечення позову суд зазначає вид забезпечення позову та підстави його обрання. Суд може також зазначити порядок виконання ухвали про забезпечення позову.
З матеріалів позовної заяви слідує, що позивач не погоджується із оскаржуваною вимогою щодо скасування наказу керівника апарату Волинської обласної державної адміністрації від 09.07.2019 №68-ос «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 » . Підставою для прийняття спірної вимоги став висновок відповідача про недотримання позивачем процедури притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 внаслідок неповного з`ясування обставин, неналежного оформлення матеріалів дисциплінарної справи, що стало наслідком притягнення державного службовця до дисциплінарної відповідальності. Так, в оскаржуваній вимозі зазначено, що дисциплінарне провадження відносно ОСОБА_1 проведено з порушенням вимог:
пункту 9 частини 2 статті 73 Закону України «Про державну службу» згідно якої дисциплінарна справа повинна містити належним чином завірені копії документів і матеріалів, що підтверджують та/або спростовують факт вчинення дисциплінарного проступку, проте, зазначені копії не завірені, а також окремі матеріали дисциплінарної справи виготовлені на чернетках;
частини 9 статті 69 Закону України «Про державну службу» , згідно якої дисциплінарна комісія розглядає дисциплінарну справу державного службовця, сформовану в установленому цим Законом порядку, однак дисциплінарною комісією розглянута не сформована дисциплінарна справа;
частини 3 статті 73 Закону України «Про державну службу» , оскільки дисциплінарна комісія підготувала подання не розглянувши при цьому дисциплінарну справу, яка на момент перевірки була не сформованою;
частини 1 статті 74 Закону України «Про державну службу» , якою встановлено, що під час визначення виду стягнення необхідно враховувати у тому числі обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, наявність заохочень, однак, зазначені вище обставини не враховані;
частини 7 статті 74 Закону України «Про державну службу» , оскільки ОСОБА_1 без правових на те підстав відмовлено у реалізації його прав, передбаченою вище нормою Закону.
З матеріалів позовної заяви слідує, що наказом керівника апарату Волинської обласної державної адміністрації від 25.01.2019 №5-ос «Про дисциплінарне провадження щодо ОСОБА_1 » ініційовано проведення дисциплінарного провадження щодо ОСОБА_1 , начальника відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату облдержадміністрації. На виконання даного наказу дисциплінарною комісією з розгляду дисциплінарних справ апарату обласної державної адміністрації було здійснено дисциплінарне провадження відносно ОСОБА_1 , начальника відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату облдержадміністрації, за результатами якого складено висновок про наявність у діях державного службовця дисциплінарного проступку та підстав для його притягнення до дисциплінарної відповідальності.
Вказаним висновком зафіксовано, що за результатами позапланової перевірки представниками управління забезпечення та контролю функціонування Реєстру Служби розпорядника Реєстру ЦВК даних, викладених у зверненні головного спеціаліста відділу ведення Державного реєстру виборців апарату Маневицької районної державної адміністрації Бігун О.М. було складено Акт перевірки стану організації роботи органу ведення Державного реєстру виборців від 24 жовтня 2018 року.
В Акті зафіксовано недоліки в організації роботи відділу ведення Державного реєстру виборців Маневицької районної державної адміністрації, виявлені під час виїзної перевірки. Крім представників Центральної Виборчої Комісії в заходах по перевірці брав участь ОСОБА_1 - начальник відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату обласної державної адміністрації, про що свідчить його підпис в Акті.
Суд звертає увагу на те, що про вчинення державним службовцем ОСОБА_1 дисциплінарного проступку зазначено в листі від 22.12.2018 № 21-28-2351 за підписом голови Центральної виборчої комісії Сліпчук Т., відповідно до якого зобов`язано Волинську обласну державну адміністрацію розглянути питання стосовно притягнення ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності. Разом з тим, відповідач в оскаржуваній вимозі вимагає від позивача скасування наказу керівника апарату Волинської обласної державної адміністрації від 09.07.2019 №68-ос «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 » з тих підстав, що дисциплінарна справа не містить належним чином завірених копій документів і матеріалів, що підтверджують та/або спростовують факт вчинення дисциплінарного проступку, не враховані обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, наявність заохочень. Відтак, відповідачем надана правова оцінка зазначеного наказу щодо дотримання позивачем Закону України «Про державну службу» .
Наказом Національного агентства України з питань державної служби від 25.05.2016 року за № 110 затверджено Порядок оформлення та направлення (вручення) вимоги про скасування рішень державних органів та їх посадових осіб з питань державної служби, які суперечать законодавству в частині реалізації громадянами права на державну службу, про усунення порушень прав державного службовця або про скасування результатів конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби (далі - Порядок), який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 червня 2016 року за № 841/28971.
Згідно пункту 5 Порядку вимога може містити зобов`язання державному органу та його посадовим особам щодо скасування рішення державного органу або конкурсної комісії, яке суперечить законодавству про державну службу, в частині реалізації громадянами права на державну службу, повністю або частково.
Водночас пунктом 6 Порядку передбачено, що вимога підлягає обов`язковому виконанню державними органами, їх посадовими особами в термін, установлений у вимозі.
В оскаржуваній вимозі зазначено, що вона підлягає виконанню не пізніше наступного робочого дня з моменту її отримання.
Відтак, виконання оскаржуваної вимоги та скасування зазначеного наказу безпосередньо впливає на права та обов`язки позивача та його посадових осіб, а саме шляхом притягнення до дисциплінарної відповідальності членів дисциплінарної комісії апарату обласної державної адміністрації.
Суд звертає увагу на те, що невжиття заходів забезпечення даного позову шляхом зупинення дії оскаржуваної вимоги може унеможливити виконання рішення суду в даній справі та здійснити ефективний спосіб захисту порушених прав та інтересів позивача в разі задоволення позовних вимог, оскільки позивач зобов`язаний відповідно до цієї вимоги скасувати вищенаведений наказ від 09.07.2019 №68-ос «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 » . А тому невжиття заходів забезпечення даного позову позбавить позивача на ефективний спосіб захист його прав, свобод та інтересів від порушень з боку суб`єкта владних повноважень під час розгляду даної справи та прийняття судом рішення на користь позивача в разі задоволення позовних вимог.
У зв`язку з цим заява про вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення виконання до вирішення спору по суті оскаржуваної вимоги від 02.09.2019 № 423 про усунення порушень прав державного службовця, встановлених Законом України «Про державну службу» , якою зобов`язано скасувати наказ керівника апарату Волинської обласної державної адміністрації від 09 липня 2019 року №68-ос «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 » підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 154, 156, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Волинської обласної державної адміністрації про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Волинської обласної державної адміністрації (43027, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, 9, код ЄДРПОУ 13366926) до Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській області та Рівненькій областях (43027, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, 9, код ЄДРПОУ 39848704) про визнання протиправною та скасування вимоги задовольнити.
Вжити заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії вимоги Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській області та Рівненькій областях (43027, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, 9, код ЄДРПОУ 39848704) від 02 вересня 2019 року № 423 про усунення порушень прав державного службовця, встановлених Законом України «Про державну службу» , щодо зобов`язання скасувати наказ керівника апарату Волинської обласної державної адміністрації від 09 липня 2019 року №68-ос «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 » .
Ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.
Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 256 Кодексом адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя В.Д. Ковальчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2019 |
Оприлюднено | 08.09.2019 |
Номер документу | 84069247 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні