ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1.380.2019.001890
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 серпня 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого-судді Сподарик Н.І.,
за участю секретаря судового засідання Карпи А.В.,
представників позивача Калиновської О.М., Волосатова О.І,
представника відповідача Добровольської Ю.Р.,
розглянувши у судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Сучасний дизайн до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.12.2018 року № 015435112,-
ВСТАНОВИВ:
На розгляд до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Сучасний дизайн (далі - ТзОВ Сучасний дизайн (79052, м. Львів, вул. Гніздовського, 2; код ЄДРПОУ 30204008) до Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська,35; код ЄДРПОУ 39462700) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.12.2018 року №015435112.
Ухвалою суду від 19 квітня 2019 року відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче засідання.
15 травня 2019 року за вх.№ 16581 від представника відповідача надійшов до суду відзив на позовну заяву.
06 червня 2019 року за вх.№ 19750 позивачем надано відповідь на відзив.
20 червня 2019 року ухвалою суду закрито підготовче провадження у справі і призначено справу до судового розгляду.
04 липня 2019 року за вх.№ 23309 представником позивача надано додаткові пояснення до позовної заяви.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що терміни реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних не є даними податкової звітності, які досліджуються під час проведення камеральної перевірки, за цих обставин стверджує, що контролюючий орган безпідставно склав акт камеральної перевірки з посиланням на таке порушення та протиправно прийняв оскаржуване податкове повідомлення-рішення. Позивач також зазначає, що штрафні санкції не можуть бути застосовані до ТзОВ Сучасний дизайн , оскільки норми Податкового кодексу України не передбачають юридичної відповідальності у вигляді штрафу за несвоєчасну реєстрацію тих податкових накладних, які не видаються покупцю, та складених за постачання товарів, послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою. В засіданнях суду наголошує на недостовірні викладення порушення в акті перевірки, а саме в описі суті помилки (порушення). Вважаючи оскаржуване рішення протиправним, позивач оскаржив його у судовому порядку.
Представник відповідача 15.05.2019 подав до суду відзив на позовну заяву за вх. № 16581, в якому податковий орган зазначає, що відповідач правомірно наклав на позивача штраф в розмірі 10%, 20% та 30% суми податку на додану вартість, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, оскільки позивач порушив терміни реєстрації цих податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. За порушення термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН або відсутність реєстрації податкової накладної в ЄРПН штрафні санкції, визначені Податковим кодексом України, не застосовуються виключно до податкових накладних, що не надаються отримувачу (покупцю) та складені на постачання товарів/послуг для операцій, які: звільнені від оподаткування, або які оподатковуються за нульовою ставкою. Оскільки, позивач є платником податку на додану вартість за ставкою 20%, то контролюючий орган правомірно застосував штрафні санкціїі за порушення граничного строку реєстрації вказаних податкових накладних. Зареєстровані з порушенням термінів реєстрації ТзОВ Сучасний дизайн податкові накладні не підпадають під виключення, передбачені статтею 120-1 Податкового кодексу України. Стверджує, що покликання позивача на формальні викладення в акті про результати камеральної перевірки не містять суттєвих розбіжностей і не є підставою скасування податкових повідомлень-рішень, окрім того акт не породжує правових наслідків.
Таким чином, податковий орган вважає, що оскаржуване рішення є правомірним, а позовні вимоги не підлягають задоволенню. У зв`язку з наведеним, у задоволенні позовних вимог просить відмовити в повному обсязі.
Дослідивши доводи позову, відзив на нього, зібрані у справі докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд зазначає наступне.
ТзОВ Сучасний дизайн (код ЄДРПОУ 30204008) 09.12.1998 зареєстроване у встановленому законодавством порядку як суб`єкт господарювання за № 1 415 120 0000 000084 та є платником податку на додану вартість. Взятий на облік як платник податків 23.12.1998 за № 30204008. Місцезнаходження позивача: 79052, м. Львів, вул. Гніздовського, 2, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних.
ТзОВ Сучасний дизайн за результатами проведених господарських операцій склало та подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні.
Головне управління ДФС у Львівській області провело камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних ТзОВ Сучасний дизайн .
За результатами перевірки складено акт від 17.12.2018 № 0015435112 про результати камеральної перевірки ТзОВ Сучасний дизайн ЄДРПОУ 30204008, з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. В акті перевірки встановлено, що ТзОВ Сучасний дизайн з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі, а саме: податкових накладних за січень, лютий, березень, квітень, червень, вересень, листопад 2017 року, червень 2018 року порушено термін реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість.
Контролюючий орган зробив висновок, що ТзОВ Сучасний дизайн за період січень, лютий, березень, квітень, червень, вересень, листопад 2017 року, червень 2018 року відповідно до пункту 201.10 статті 201 розділу ІІ Податкового кодексу України порушило граничні терміни реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На підставі висновків акта перевірки від 17.12.2018 № 0015435112 ГУ ДФС у Львівській області винесло податкове повідомлення-рішення від 17.12.2018 № 015435112, яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 668073,66 грн. застосовано штраф у розмірі 10 % в сумі 66 807,39 грн., за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 381736,15грн. застосовано штраф у розмірі 20 % в сумі 76347,18 грн. та затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 497910,32 грн. застосовано штраф у розмірі 30 % в сумі 149373,12 грн.
Позивач скористався можливістю досудового порядку вирішення спору та оскаржив рішення ДФС у адміністративному порядку, однак скаргу платника не було задоволено.
Позивач, вважаючи податкове повідомлення-рішення протиправним звернувся з даним позовом до суду з вимогою скасувати його.
При прийнятті рішення, суд керується такими правовими нормами:
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
У відповідності до пп. 14.1.60 п.14.1 ст. 14 ПК України Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (а саме ДФС України), в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до підпункт 20.1.4. п. 20.1. статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Главою 8 ПК України визначені види перевірок контролюючих органів та порядок їх проведення. Відповідно до пунктом 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно з підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Відповідно до пункту 201.1. статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно з пунктом 201.2. статті 201 ПК України форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до пункту 201.2 статті 201 розділу V ПК України наказом Міністерства фінансів України № 1307 від 31.12.2015 затверджено: - форму податкової накладної; Порядок заповнення податкової накладної (далі - Порядок № 1307, у редакції наказу Міністерства фінансів України № 503 від 25.05.2016 та № 276 від 23.02.2017).
Як зазначено в пункті 8 Порядку № 1307 при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини робиться помітка X та зазначається тип причини, зокрема, 02 - Складена на постачання неплатнику податку; 08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість; 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість.
В інших випадках у верхній лівій частині податкової накладної тип причини не зазначається (нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються).
Згідно з пункту 12 Порядку № 1307 у разі постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник податку, та у разі складання податкової накладної за щоденним підсумком операцій у графі Отримувач (покупець) зазначається Неплатник , а у рядку Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця) проставляється умовний ІПН 100000000000 .
Пунктом 3 Порядку № 1307 визначено, що усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пунктах 9-15 та 19 цього Порядку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації.
Відповідно до пункту 201.7. статті 201 ПК України Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно з пунктом 201.3. статті 201 ПК України У разі звільнення від оподаткування у податковій накладній робиться запис Без ПДВ`з посиланням на відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи цього Кодексу та/або міжнародного договору, якими передбачено звільнення від оподаткування податком.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Згідно з пунктом 120-1.1. статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів.
Суд встановив, що платником несвоєчасно зареєстровано податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням термінів 4 дні, 5 днів, 12 днів, 15 днів,16 днів, 17 днів, 20 днів, 28 днів, 45 днів, 46 днів, 47 днів, 54 дні, 55 днів, а саме: № 8 від 06.01.2017; № 82 від 27.01.2017; № 7 від 05.01.2017; № 6 від 04.01.2017; №75 від 27.01.2017; №45 від 16.01.2017; №55 від 20.01.2017; № 44 від 14.01.2017; № 20 від 19.01.2017; № 63 від 23.01.2017; № 37 від 25.01.2017; № 32 від 12.01.2017; № 52 від 19.01.2017; № 94 від 31.01.2017; № 89 від 31.01.2017; № 4 від № 12.01.2017; № 54 від 20.01.2017; № 74 від 26.01.2017; № 88 від 30.01.2017; № 36 від 25.01.2017; № 73 від 26.01.2017; №28 від 12.01.2017; №35 від 25.01.2017; № 68 від 25.01.2017; №29 від 11.01.2017; № 30 від 11.01.2017; № 62 від 23.01.2017; № 87 від 28.01.2017; № 24 від 10.01.2017; № 53 від 20.01.2017; № 64 від 24.01.2017; № 83 від 27.01.2017; № 5 від 03.01.2017; № 3 від 12.01.2017; № 26 від 10.01.2017; № 95 від 31.01.2017; № 61 від 23.01.2017; № 25 від 10.01.2017, № 27.11.01.2017; № 51 від 18.01.2017; № 19 від 19.01.2017; № 56 від 20.01.2017; № 91 від 30.01.2017; № 77 від 31.01.2017; № 79 від 31.01.2017; № 60 від 21.01.2017; № 65 від 24.01.2017; № 78 від 31.01.2017; № 96 від 31.01.2017; № 49 від 17.01.2017; № 2 від 12.01.2017; № 38 від 13.01.2017; № 18 від 19.01.2017; № 68 від 24.02.2017; № 44 від 07.02.2017; № 45 від 08.02.2017; № 3 від 03.02.2017; № 55 від 08.02.2017; № 5 від 08.02.2017; № 39 від 03.02.2017; № 104 від 15.02.2017; № 102 від 10.02.2017; № 21 від 10.02.2017; № 2 від 03.02.2017; № 98 від 28.02.2017; № 74 від 13.02.2017; № 100 від 03.02.2017; № 101 від 09.02.2017; № 119 від 23.02.2017; № 115 від 22.02.2017; № 103 від 14.02.2017; № 70 від 13.02.2017; № 105 від 16.02.2017; № 4 від 03.02.2017; № 51 від 10.02.2017; № 12 від 13.02.2017; № 50 від 09.02.2017; № 7 від 08.02.2017; № 23 від 15.02.2017; № 40 від 04.02.2017; № 19 від 09.02.2017; № 114 від 21.02.2017; № 24 від 01.02.2017; №26 від 01.02.2017; №41 від 06.02.2017; № 46 від 08.02.2017; № 113 від 20.02.2017; № 112 від 18.02.2017; № 38 від 02.02.2017; № 6 від 08.02.2017; № 10 від 13.02.2017; № 11 від 13.02.2017; № 56 від 16.02,2017; № 69 від 11.02.2017; № 106 від 17.02.2017; № 28 від 16.02.2017; № 47 від 08.02.2017; № 27 від 16.02.2017; № 97 від 27.02.2017; № 95 від 25.02.2017; № 63 від 28.03.2017; № 65 від 30.03.2017; № 81 від 31.03.2017; № 114 від 31.03.2017; № 117 від 31.03.2017; № 87 від 31.03.2017; № 110 від 31.03.2017; №61 від 28.03.2017; №113 від 31.03.2017; № 80 від 31.03.2017; № 14 від 31.03.2017; № 56 від 31.03.2017; № 7 від 31.03.2017; № 8 від 31.03.2017; № 24 від 31.03.2017; № 6 від 31.03.2017; № 60 від 31.03.2017; № 13 від 31.03.2017; № 40 від 31.03.2017; № 39 від 31.03.2017; № 55 від 31.03.2017; № 15 від 31.03.2017; № 17 від 31.03.2017; № 27 від 31.03.2017; № 38 від 31.03.2017; № 28 від 31.03.2017; № 33 від 31.03.2017; № 41 від 31.03.2017; №44 від 31.03.2017; №-/5 від 31.03.2017; № 12 від 31.03.2017; № 34 від 31.03.2017; № 1 від 31.03.2017; № 83 від 31.03.2017; № 64 від 30.03.2017; № 79 від 31.03.2017; № 66 від 30.03.2017; №62 від 28.03.2017; № 115 від 28.03.2017; № 121 від 31.03.2017; № 124 від 31.03.2017; № 101 від 31.03.2017; № 84 від 31.03.2017; № 57 від 31.03.2017; № 108 від 31.03.2017; № 104 від 31.03.2017; № 82 від 31.03.2017; № 86 від 31.03.2017; № 86 від 30.04.2017; № 4 від 06.04.2017; № 11 від 11.04.2017; № 80 від 10.04.2017; № 130 від 30.04.2017; № 5 від 06.04.2017; № 107 від 30.04.2017; № 10 від 11.04.2017; № 88 від 30.04.2017; № 66 від 30.04.2017; № 12 від 11.04.2017; № 113 від 30.04.2017; № 6 від 06.04.2017; № 131 від 30.04.2017; № 121 від 30.04.2017; № 102 від 30.04.2017; № 122 від 30.04.2017; № 117 від 30.04.2017; № 76 від 30.04.2017; № 90 від 30.04.2017; № 124 від 30.04.2017; № 41 від 04.04.2017; № 97 від 30.04.2017; № 106 від 30.04.2017; № 89 від 30.04.2017; № 33 від 03.04.2017; № 75 від 30.04.2017; № 92 від 30.04.2017; № 54 від 30.04.2017; № 77 від 30.04.2017; № 112 від 30.04.2017; № 123 від 30.04.2017; № 64 від 30.04.2017; №116 від 30.04.2017; № 111 від 30.04.2017; № 128 від 30.04.2017; № 110 від 30.04.2017; № 65 від 30.04.2017; № 101 від 30.04.2017; № 27 від 30.04.2017; № 26 від 30.04.2017; № 99 від 30.04.2017; № 96 від 30.04.2017; № 42 від 04.04.2017; № 52 від 05.04.2017; № 17 від 04.04.2017; № 16 від 04.04.2017; № 37 від 03.04.2017; № 40 від 03.04.2017; № 38 від 03.04.2017; № 39 від 03.04.2017; № 35 від 03.04.2017; № 15 від 03.04.2017; № 36 від 03.04.2017; № 34 від 03.04.2017; № 1 від 04.04.2017; № 2 від 04.04.2017; № 82 від 30.04.2017; № 32 від 01.04.2017; № 25 від 30.04.2017; № 118 від 30.04.2017; № 115 від 30.04.2017; № 45 від 30.04.2017 (т.І, а.с. 15-19).
Дані податкові накладні зареєстровані платником податків з порушенням встановлених ПК України строків. Позивачем не заперечується факт несвоєчасної реєстрації виписаних податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, так як такі податкові накладні складено на постачання послуг (товарів) для операцій, які не надаються отримувачу (покупцю), за що п.120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу штрафні санкції не передбачено.
Суд вважає такі доводи позивача безпідставними, з огляду на наступне.
Спірним у цій справі є питання про наявність/відсутність підстав для застосування юридичної відповідальності у вигляді штрафу, передбаченого пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України за несвоєчасну реєстрацію цих податкових накладних.
ПК України зобов`язує продавця товарів/послуг- платника ПДВ в установлені терміни скласти податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) в межах граничних строків, визначених абзацом 14 статті 201.10 ПК України. При цьому також підлягають реєстрації в ЄРПН і податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування. Порушення строку реєстрації податкової накладної має наслідком застосування до платника податків штрафних санкцій. Винятком у цій нормі щодо застосування штрафних санкцій визначено порушення термінів реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою. Отже, підставою для незастосування штрафної санкції, передбаченої статтею 120-1 ПК України, за порушення строків реєстрації податкової накладної в ЄРПН є сукупність таких двох умов:
1) податкова накладна не надається отримувачу (покупцю);
2) податкова накладна виписана на операцію з постачання товарів/послуг, яка звільнена від оподаткування або оподатковується за нульовою ставкою.
Оскільки, ТзОВ Сучасний дизайн виписало податкові накладні на операції, що оподатковувались за основною ставкою податку на додану вартість (20 %), то ці операції не є такими, що: звільнені від оподаткування ПДВ; обсяги постачання яких оподатковуються за нульовою ставкою.
З огляду на це, суд дійшов висновку, що за цих фактичних обставин справи платник податку не звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. Тому суд погоджується з доводами контролюючого органу про те, що платник податку вчинив податкове правопорушення, склад якого передбачений пунктом 120-1.1. статті 120-1 ПК України. З огляду на це, суд дійшов висновку, що контролюючий орган прийняв цілком обґрунтоване та законне рішення про накладення на платника податків штрафу в розмірі 10 відсотків 20 відсотків та 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в згаданих податкових накладних, що становить 292527,69 грн.
Такі висновки суду відповідають правовій позиції Верховного Суду у складі колегій суддів Касаційного адміністративного суду, викладеній в постановах від 07.02.2019 у справі № 808/3250/17, від 11.12.2018 у справі №К/9901/63488/18, від 04.09.2018 у справі №816/1488/17.
Виходячи із вище наведених норм чинного податкового законодавства, суд дійшов висновку про правомірність застосування контролюючим органом штрафних санкцій за порушення ТзОВ Сучасний дизайн строків реєстрації податкових накладних.
Відповідно до вимог частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінюючи податкове повідомлення-рішення від 17.12.2018 року №015435112 на відповідність критеріям, визначеним частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що таке прийнято відповідачем на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України, з урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії) та неупереджено.
З огляду на це, у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.
Судові витрати відповідно до ст. 139 КАС України покладаються на позивача.
Керуючись ст.ст.14, 72-77, 139, 241-247, 250-251, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволені позовної заява Товариства з обмеженою відповідальністю Сучасний дизайн до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.12.2018 року № 015435112, - відмовити.
Судові витрати покласти на позивача.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Суддя Сподарик Н.І.
Повний текст рішення складено та підписано 06 вересня 2019 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2019 |
Оприлюднено | 09.09.2019 |
Номер документу | 84070103 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні