ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 листопада 2019 рокуЛьвів№ 857/10237/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Затолочного В.С.,
суддів: Бруновської Н.В., Матковської З.М.,
з участю секретаря судового засідання Юник А.А.,
представника позивача Калиновської О.М.,
представника відповідача Добровольської Ю.Р.,
розглянувши у судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Сучасний дизайн на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 серпня 2019 року у справі № 1.380.2019.001890 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Сучасний дизайн до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення (рішення суду першої інстанції ухвалене суддею Сподарик Н.І. в м. Львові Львівської області 29.08.2019 року, згідно з протоколом судового засідання о 12:22 год., повний текст судового рішення складено 06.09.2019), -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Сучасний дизайн (далі - ТзОВ Сучасний дизайн , позивач) звернувся з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.12.2018 року № 015435112.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 29 серпня 2019 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, його оскаржив позивач, який вважає, що рішення прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права, просить рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 серпня 2019 року скасувати і ухвалити нове рішення, яким в позовні вимоги задовольнити.
У доводах апеляційної скарги посилається на те, акт перевірки, на підставі якого винесене оскаржуване податкове повідомлення-рішення, не містить переліку податкових накладних, поданих з порушенням строку. Дане податкове повідомлення-рішення винесене контролюючим органом за порушення, які не описані в акті перевірки. Податковим органом не враховані суперечливі положення Податкового кодексу України (далі - ПК України) щодо необхідності реєстрації податкових накладних, які не надаються отримувачу та необхідність трактувати дані положення на користь платника податку. Звертає увагу на непропорційно великий розмір оскаржуваних штрафів за відсутності будь-яких збитків для бюджету чи інших платників податку.
Відповідач надав апеляційному суду письмовий відзив на апеляційну скаргу, в якому просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги.
В судовому засіданні представник позивача наполягала на задоволенні апеляційної скарги, представник відповідача проти її задоволення заперечував.
Вислухавши суддю-доповідача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції вірно встановлено, що ТзОВ Сучасний дизайн зареєстроване у встановленому законодавством порядку як суб`єкт господарювання та є платником податку на додану вартість.
Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних.
ТзОВ Сучасний дизайн за результатами проведених господарських операцій склало та подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні.
Головне управління ДФС у Львівській області провело камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних ТзОВ Сучасний дизайн .
За результатами перевірки складено акт від 17.12.2018 № 0015435112 про результати камеральної перевірки ТзОВ Сучасний дизайн ЄДРПОУ 30204008, з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. В акті перевірки встановлено, що ТзОВ Сучасний дизайн з питань своєчасності реєстрації податкових накладних порушено термін реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість в Єдиному реєстрі, а саме: податкових накладних за січень, лютий, березень, квітень, червень, вересень, листопад 2017 року, червень 2018 року.
Контролюючий орган зробив висновок, що ТзОВ Сучасний дизайн за період січень, лютий, березень, квітень, червень, вересень, листопад 2017 року, червень 2018 року, порушивши вимоги пункту 201.10 статті 201 розділу ІІ ПК України, не дотрималося граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На підставі висновків акта перевірки від 17.12.2018 № 0015435112 ГУ ДФС у Львівській області винесло податкове повідомлення-рішення від 17.12.2018 № 015435112, яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 668073,66 грн. застосовано штраф у розмірі 10% в сумі 66807,39 грн., за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 381736,15грн. застосовано штраф у розмірі 20% в сумі 76347,18 грн. та затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 497910,32 грн. застосовано штраф у розмірі 30% в сумі 149373,12 грн.
Позивач скористався можливістю досудового порядку вирішення спору та оскаржив рішення ДФС у адміністративному порядку, однак скаргу платника не було задоволено.
Не погодившись із винесеним фіскальним органом податковим повідомленням-рішенням позивач звернувся з даним позовом.
Приймаючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції виходив з того, що платник податку вчинив податкове правопорушення, а тому контролюючий орган прийняв обґрунтоване та законне рішення про накладення на платника податків штрафу в розмірі 10 відсотків, 20 відсотків та 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в податкових накладних, що становить 292527,69 грн .
Апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Згідно зі статтею 76 ПК України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України передбачено, що Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов`язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з`ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов`язань з податку за такою операцією.
Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.
Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
Згідно з пунктом 1 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 341) (далі - Порядок № 1246) визначено, що цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) (пункт 13 Порядку № 1246).
Відповідно до пунктів 14-15 Порядку № 1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС. У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
З матеріалів справи встановлено, що платником несвоєчасно зареєстровано податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням термінів 4 дні, 5 днів, 12 днів, 15 днів,16 днів, 17 днів, 20 днів, 28 днів, 45 днів, 46 днів, 47 днів, 54 дні, 55 днів, а саме: № 8 від 06.01.2017; № 82 від 27.01.2017; № 7 від 05.01.2017; № 6 від 04.01.2017; №75 від 27.01.2017; №45 від 16.01.2017; №55 від 20.01.2017; № 44 від 14.01.2017; № 20 від 19.01.2017; № 63 від 23.01.2017; № 37 від 25.01.2017; № 32 від 12.01.2017; № 52 від 19.01.2017; № 94 від 31.01.2017; № 89 від 31.01.2017; № 4 від № 12.01.2017; № 54 від 20.01.2017; № 74 від 26.01.2017; № 88 від 30.01.2017; № 36 від 25.01.2017; № 73 від 26.01.2017; №28 від 12.01.2017; №35 від 25.01.2017; № 68 від 25.01.2017; №29 від 11.01.2017; № 30 від 11.01.2017; № 62 від 23.01.2017; № 87 від 28.01.2017; № 24 від 10.01.2017; № 53 від 20.01.2017; № 64 від 24.01.2017; № 83 від 27.01.2017; № 5 від 03.01.2017; № 3 від 12.01.2017; № 26 від 10.01.2017; № 95 від 31.01.2017; № 61 від 23.01.2017; № 25 від 10.01.2017, № 27.11.01.2017; № 51 від 18.01.2017; № 19 від 19.01.2017; № 56 від 20.01.2017; № 91 від 30.01.2017; № 77 від 31.01.2017; № 79 від 31.01.2017; № 60 від 21.01.2017; № 65 від 24.01.2017; № 78 від 31.01.2017; № 96 від 31.01.2017; № 49 від 17.01.2017; № 2 від 12.01.2017; № 38 від 13.01.2017; № 18 від 19.01.2017; № 68 від 24.02.2017; № 44 від 07.02.2017; № 45 від 08.02.2017; № 3 від 03.02.2017; № 55 від 08.02.2017; № 5 від 08.02.2017; № 39 від 03.02.2017; № 104 від 15.02.2017; № 102 від 10.02.2017; № 21 від 10.02.2017; № 2 від 03.02.2017; № 98 від 28.02.2017; № 74 від 13.02.2017; № 100 від 03.02.2017; № 101 від 09.02.2017; № 119 від 23.02.2017; № 115 від 22.02.2017; № 103 від 14.02.2017; № 70 від 13.02.2017; № 105 від 16.02.2017; № 4 від 03.02.2017; № 51 від 10.02.2017; № 12 від 13.02.2017; № 50 від 09.02.2017; № 7 від 08.02.2017; № 23 від 15.02.2017; № 40 від 04.02.2017; № 19 від 09.02.2017; № 114 від 21.02.2017; № 24 від 01.02.2017; №26 від 01.02.2017; №41 від 06.02.2017; № 46 від 08.02.2017; № 113 від 20.02.2017; № 112 від 18.02.2017; № 38 від 02.02.2017; № 6 від 08.02.2017; № 10 від 13.02.2017; № 11 від 13.02.2017; № 56 від 16.02,2017; № 69 від 11.02.2017; № 106 від 17.02.2017; № 28 від 16.02.2017; № 47 від 08.02.2017; № 27 від 16.02.2017; № 97 від 27.02.2017; № 95 від 25.02.2017; № 63 від 28.03.2017; № 65 від 30.03.2017; № 81 від 31.03.2017; № 114 від 31.03.2017; № 117 від 31.03.2017; № 87 від 31.03.2017; № 110 від 31.03.2017; №61 від 28.03.2017; №113 від 31.03.2017; № 80 від 31.03.2017; № 14 від 31.03.2017; № 56 від 31.03.2017; № 7 від 31.03.2017; № 8 від 31.03.2017; № 24 від 31.03.2017; № 6 від 31.03.2017; № 60 від 31.03.2017; № 13 від 31.03.2017; № 40 від 31.03.2017; № 39 від 31.03.2017; № 55 від 31.03.2017; № 15 від 31.03.2017; № 17 від 31.03.2017; № 27 від 31.03.2017; № 38 від 31.03.2017; № 28 від 31.03.2017; № 33 від 31.03.2017; № 41 від 31.03.2017; №44 від 31.03.2017; №-/5 від 31.03.2017; № 12 від 31.03.2017; № 34 від 31.03.2017; № 1 від 31.03.2017; № 83 від 31.03.2017; № 64 від 30.03.2017; № 79 від 31.03.2017; № 66 від 30.03.2017; №62 від 28.03.2017; № 115 від 28.03.2017; № 121 від 31.03.2017; № 124 від 31.03.2017; № 101 від 31.03.2017; № 84 від 31.03.2017; № 57 від 31.03.2017; № 108 від 31.03.2017; № 104 від 31.03.2017; № 82 від 31.03.2017; № 86 від 31.03.2017; № 86 від 30.04.2017; № 4 від 06.04.2017; № 11 від 11.04.2017; № 80 від 10.04.2017; № 130 від 30.04.2017; № 5 від 06.04.2017; № 107 від 30.04.2017; № 10 від 11.04.2017; № 88 від 30.04.2017; № 66 від 30.04.2017; № 12 від 11.04.2017; № 113 від 30.04.2017; № 6 від 06.04.2017; № 131 від 30.04.2017; № 121 від 30.04.2017; № 102 від 30.04.2017; № 122 від 30.04.2017; № 117 від 30.04.2017; № 76 від 30.04.2017; № 90 від 30.04.2017; № 124 від 30.04.2017; № 41 від 04.04.2017; № 97 від 30.04.2017; № 106 від 30.04.2017; № 89 від 30.04.2017; № 33 від 03.04.2017; № 75 від 30.04.2017; № 92 від 30.04.2017; № 54 від 30.04.2017; № 77 від 30.04.2017; № 112 від 30.04.2017; № 123 від 30.04.2017; № 64 від 30.04.2017; №116 від 30.04.2017; № 111 від 30.04.2017; № 128 від 30.04.2017; № 110 від 30.04.2017; № 65 від 30.04.2017; № 101 від 30.04.2017; № 27 від 30.04.2017; № 26 від 30.04.2017; № 99 від 30.04.2017; № 96 від 30.04.2017; № 42 від 04.04.2017; № 52 від 05.04.2017; № 17 від 04.04.2017; № 16 від 04.04.2017; № 37 від 03.04.2017; № 40 від 03.04.2017; № 38 від 03.04.2017; № 39 від 03.04.2017; № 35 від 03.04.2017; № 15 від 03.04.2017; № 36 від 03.04.2017; № 34 від 03.04.2017; № 1 від 04.04.2017; № 2 від 04.04.2017; № 82 від 30.04.2017; № 32 від 01.04.2017; № 25 від 30.04.2017; № 118 від 30.04.2017; № 115 від 30.04.2017; № 45 від 30.04.2017 (т. І, а.с. 15-19).
Дані податкові накладні зареєстровані платником податків з порушенням встановлених ПК України строків.
Позивачем не заперечується факт несвоєчасної реєстрації виписаних податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, проте ним зазначено, що такі податкові накладні складено на постачання послуг (товарів) для операцій, які не надаються отримувачу (покупцю), за що п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу штрафні санкції не передбачено.
ПК України зобов`язує продавця товарів/послуг- платника ПДВ в установлені терміни скласти податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) в межах граничних строків, визначених абзацом 14 статті 201.10 ПК України. При цьому також підлягають реєстрації в ЄРПН і податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування. Порушення строку реєстрації податкової накладної має наслідком застосування до платника податків штрафних санкцій. Винятком у цій нормі щодо застосування штрафних санкцій визначено порушення термінів реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою. Отже, підставою для незастосування штрафної санкції, передбаченої статтею 120-1 ПК України, за порушення строків реєстрації податкової накладної в ЄРПН є сукупність таких двох умов:
1) податкова накладна не надається отримувачу (покупцю);
2) податкова накладна виписана на операцію з постачання товарів/послуг, яка звільнена від оподаткування або оподатковується за нульовою ставкою.
Оскільки, позивач виписав податкові накладні на операції, що оподатковувались за основною ставкою податку на додану вартість (20 %), то ці операції не є такими, що: звільнені від оподаткування ПДВ; обсяги постачання яких оподатковуються за нульовою ставкою.
Відтак, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що за цих фактичних обставин справи платник податку не звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, платник податку вчинив податкове правопорушення, склад якого передбачений пунктом 120-1.1. статті 120-1 ПК України, а тому контролюючий орган прийняв цілком обґрунтоване та законне рішення про накладення на платника податків штрафу в розмірі 10 відсотків 20 відсотків та 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в згаданих податкових накладних, що становить 292527,69 грн.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 07.02.2019 у справі № 808/3250/17, від 11.12.2018 у справі № К/9901/63488/18, від 04.09.2018 у справі № 816/1488/17.
Стосовно доводів апелянта про невідповідність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення висновкам акту перевірки, апеляційний суд зазначає, що в акті перевірки відображені порушення позивачем строків реєстрації податкових-накладних.
Колегія суддів апеляційного суду погоджується з доводами відповідача про те, що правовий акт індивідуальної дії є актом органів державної служби та посадових осіб, що встановлює, змінює або припиняє права та обов`язки певної особи (певного кола осіб), а також створює правила поведінки, передбачені для разового застосування. За своєю юридичною природою правовий акт індивідуальної дії є актом застосування правової норми до конкретних фактичних обставин, що тягнуть виникнення, зміну або припинення правовідносин між персонально визначеними особами, на яких поширюється дія такого акта.
В свою чергу, виходячи зі змісту положень статті 86 ПК України, дії по складанню акта перевірки, висновки, викладені в акті податкового органу, складеного за результатами перевірки, не є обов`язковими ані для платника податків, ані для керівника податкового органу. Останній оцінює викладені в акті або довідці доводи і в разі наявності податкових порушень приймає податкове повідомлення-рішення, яке і визначає грошові зобов`язання платникові податків.
Тобто акт перевірки має констатуючий, а не владно-зобов`язуючий характер, позаяк не містить обов`язкових приписів, розпоряджень, що породжують юридичні наслідки для платника. Крім цього, зазначений акт перевірки не містить суттєвих розбіжностей з оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням.
Щодо посилань апелянта на непропорційність накладеного спірним податковим повідомленням-рішенням штрафу вчиненому порушенню, апеляційний суд зазначає, що накладений штраф відповідає виявленим порушенням і застосований відповідно до положень ПК України, атому підстав для скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення з огляду на такі доводи апелянта немає.
Відповідно до частин 1-4 ст. 242 КАС України рішення суду повинно бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
З огляду на вищезазначене, вказаним вимогам оскаржуване рішення суду першої інстанції відповідає.
Відповідно до частин 1 та 2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Відповідно до пункту 1 ст. 315 КАС за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 241, 242, 308, 310, 315, 317, 321, 370 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Сучасний дизайн залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 серпня 2019 року у справі № 1.380.2019.001890 - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя В. С. Затолочний судді Н. В. Бруновська З. М. Матковська Повне судове рішення складено 22.11.2019
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2019 |
Оприлюднено | 25.11.2019 |
Номер документу | 85835864 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні