Рішення
від 02.09.2019 по справі 160/5621/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 вересня 2019 року Справа № 160/5621/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Олійника В. М. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ :

19 червня 2019 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Нікопольського управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому просить скасувати податкове повідомлення-рішення від 20 липня 2018 року № 1036319-1320-04-09, згідно з яким ОСОБА_1 визначено суму податкового зобов`язання за платежем: транспортний податок з фізичних осіб на суму 25000 грн. за 2018 рік.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що йому стало відомо про наявність податкового повідомлення-рішення від 20 липня 2018 року № 1036319-1320-04-09, згідно з яким визначено суму податкового зобов`язання за платежем: транспортний податок з фізичних осіб на суму 25000 грн. за 2018 рік.

З вказаним податковим повідомленням-рішенням позивач не згоден з тих підстав, що згідно з інформацією, сформованою ним на офіційному веб-сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 01.02.2019 р., середньоринкова вартість його автомобіля Toyota, модель Land Cruise 200, 2016 року випуску, становить 1118220,75 грн.

Також в обґрунтування позивач зазначив, що згідно з висновком експерта Давиденко О. І. (сертифікат № 1213/17, виданий ФДМУ 19 грудня 2017 року), ринкова вартість належного йому автомобіля Toyota, модель Land Cruise 200, 2016 року випуску, номер державної реєстрації НОМЕР_1 , на дату оцінки становить 989 940,41 (дев`ятсот вісімдесят дев`ять тисяч дев`ятсот сорок гривень 41 копійка).

Отже, позивач стверджує, що автомобіль Toyota, модель Land Cruise 200, 2016 року випуску не є об`єктом оподаткування у 2018 році, оскільки його середньоринкова вартість не перевищує 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

30 липня 2019 року на адресу суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву в якому останній заперечив проти позовних вимог позивача, зазначивши наступне.

ОСОБА_1 є власником транспортного засобу марки Toyota моделі Land Cruiser 200, з об`ємом двигуна 4 461 куб. см., тип пального дизель, 2016 року випуску, номерний знак НОМЕР_1 .

Відповідно до пп.267.2.1 п.267.2 ст.267 ПК України, об`єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п`яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Базою оподаткування є легковий автомобіль, що є об`єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті (п.п.267.3.1 п.267.3 ст.267 ПК України).

Транспортний засіб, який належить на праві власності позивачу є в переліку легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п`яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня 2018 (звітного) року (375*3 723=1396125 грн.)., опублікованому на офіційному сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

Суд здійснив процесуальне правонаступництво у справі та замінив відповідача з Нікопольського управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на Головне управління ДФС у Дніпропетровській області.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.

Як встановлено судом, за ОСОБА_1 - позивачем обліковується транспортний засіб марки Toyota моделі Land Cruiser 200, з об`ємом двигуна 4 461 куб.см., тип пального дизель, 2016 року випуску, номерний знак НОМЕР_1 .

На підставі п. 267.6 ст. 267 ПК України відповідачем було сформовано податкове повідомлення-рішення форми Ф №1036319-1320-04-09 від 20.07.2018, згідно якого позивачу визначено суму грошового зобов`язання з транспортного податку за 2018 рік в сумі 25 000,00 грн.

Вирішуючи правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, суд виходить з наступного.

01 січня 2017 року набрали чинності Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII (далі - Закон № 1797-VIII) та Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році" від 20 грудня 2016 року №1791-VIII (далі - Закон № 1791-VIII), якими зокрема внесені зміни до статті 267 Податкового кодексу України, яка визначає основні елементи транспортного податку, порядок його обчислення та строки сплати.

Відповідно до пункту 10.2 статті 10 Податкового кодексу України місцеві ради обов`язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю).

Відповідно до підпункту 267.1.1. пункту 267.1 статті 267 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час спірних правовідносин) платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті є об`єктами оподаткування.

За положеннями абзацу 1 підпункту 267.2.1 пункту 267.2. статті 267 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п`яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Відтак, з 01 січня 2018 року платниками транспортного податку є власники легкових автомобілів не старше п`яти років, середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати.

Станом на 01 січня 2018 року мінімальна заробітна плата установлена в розмірі 3723 грн. (стаття 8 Закону України Про державний бюджет України на 2018 рік ). Отже, 375 розмірів мінімальної заробітної плати станом на 01 січня 2018 року складали 1396125 грн.

Таким чином, об`єктом оподаткування у 2018 році стали легкові автомобілі, середньоринкова вартість яких становить понад 1 396125 грн. та з року випуску яких минуло не більше п`яти років (включно).

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об`єму циліндрів двигуна, типу пального (абз.2 підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 Податкового кодексу України).

Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п`яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об`єм циліндрів двигуна, тип пального (абз.3 підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 Податкового кодексу України).

Транспортний засіб, який належить на праві власності позивачу, а саме Toyota, модель Land Cruise 200, рік випуску до 2 років, об`єм циліндрів двигуна 4,5, тип пального дизель, є в переліку легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п`яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня 2018 (звітного) року (375*3723=1396125 грн.)., опублікованому на офіційному сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

У зв`язку з цим суд не приймає доводи позивача щодо висновків експерта, згідно яких ринкова вартість автомобіля Toyota моделі Land Cruiser 200, з об`ємом двигуна 4 461 куб. см., тип пального дизель, 2016 року випуску становить 989 940,41 грн., так як не вважає це у даному випадку належним доказом.

Також суд не приймає доводи позивача стосовно того, що середньоринкова вартість його автомобіля складає 1 118 220,75 грн., оскільки розрахунок зроблено позивачем на сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України станом на 01.02.2019 р., а податкове повідомлення-рішення прийнято за 2018 рік.

Враховуючи вищевказане, суд приходить до висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення винесено відповідно до норм чинного законодавства України, а тому не підлягає скасуванню.

У зв`язку з цим суд не вбачає законних підстав для задоволення адміністративного позову.

Керуючись ст. ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) В.М. Олійник

Рішення не набрало законної сили

02 вересня 2019 року.

Суддя В.М. Олійник

Згідно з оригіналом.

Суддя В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.09.2019
Оприлюднено10.09.2019
Номер документу84097112
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/5621/19

Постанова від 04.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 24.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 24.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Рішення від 02.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні