МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 вересня 2019 р. № 400/1752/19 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянув письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом:Державної екологічної інспекції у Миколаївській області, вул. Дзержинського, 134, м. Миколаїв, 54055
до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю "Мотор Дизель Сервіс", вул. Дніпровська, 5, м. Миколаїв, 54028
про:застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
ВСТАНОВИВ:
Державна екологічна інспекція у Миколаївській області (далі - позивач або Інспекція) звернулась з позовом про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю Мотор Дизель Сервіс (далі - відповідач або Товариство) заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю), а саме: зупинити виконання робіт ТОВ Мотор Дизель Сервіс з експлуатації стаціонарних джерел викидів: цеху електрозварювання за адресою: м. Миколаїв, вул. Дніпровська, 5, Інгульський район, Миколаївська обл. до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря про що видати виконавчий лист та направити його на адресу Державної екологічної інспекції у Миколаївській області.
Ухвалою від 26.06.2019 суд відкрив провадження у справі за правлами спрощеного позовного провадження.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що під час проведення позапланової перевірки було виявлено невиконання вимог припису від 16.11.2018 № 17/07, складеного за наслідками планової перевірки з 22.04.2018 по 26.04.2018.
Відповідач відзиву на позовну не надав, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, тому суд відповідно до ст. 159 КАС України розцінює неподання відповідачем відзиву як визнання позову.
Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Позивач надав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження.
Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.
Державною екологічною інспекцією у Миколаївській області в період з 08.11.2018 року по 16.11.2018 року проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ Мотор Дизель Сервіс . Перевіркою встановлено, що в ході своєї діяльності Відповідач здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами. Джерелом викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря є цех електрозварювання під час роботи якого використовуються УОНИ 13/55ФК.
Відповідачем не проведено інвентаризацію джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря та відсутні документи в яких обґрунтовано обсяги викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами викидів, не отримано дозвіл на здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
На підставі виявленого порушення чинного природоохоронного законодавства, акту перевірки був складений протокол про адміністративне правопорушення від 15.11.2018 року №000861 та винесено постанову про накладення адміністративного стягнення від 16.11.2018 року №124/07 на директора ТОВ Мотор Дизель Сервіс - ОСОБА_1 за ч.1 ст. 78 КУпАП (порушення порядку здійснення викиду забруднюючих речовин в атмосферу або впливу на неї фізичних та біологічних факторів). Згідно квитанції №0.0.1194180123.1 від 23.11.2018 штраф сплачено у повному обсязі.
З метою усунення виявлених порушень та недоліків природоохоронного законодавства, виявлених під час планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства у період з 08.11.2018 року по 16.11.2018 року, Позивачем винесено припис №17/07 від 16.11.2018 року з вимогою провести:
- провести інвентаризацію стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря. Отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря (пункт 4 припису);
- надати довідку про кількість використаних з 01.01.2018 року електродів для електричного зварювання з найменуванням марки електродів, кількості використаних щомісяця в кілограмах (пункт 5 припису) (Додаток №7).
За результатами інформації, наданої відповідачем згідно довідки вх.№2190/07.01-05 від 21.11.2018 року, позивачем проведено розрахунки розміру відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті здійснення наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря (відсутність дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря) на суму 34,08грн.
При визначенні розміру збитків позивачем використано розрахунковий метод.
Позивачем було вручено директору ТОВ Мотор Дизель Сервіс - ОСОБА_1 листа з пропозицією добровільного відшкодування завданих збитків від 27.11.2018 року №07.01/07.01-05/2436, що підтверджуються підписом.
Збитки сплачено добровільно згідно виписки Головного управління Державного казначейства України, що міститься в матеріалах справи.
Станом на дату подачі адміністративного позову суб`єктом господарювання інвентаризацію стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря не проведено, дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря на стаціонарні джерела викидів не отримано.
З 22.04.2019 року по 26.04.2019 року Державною екологічною інспекцією у Миколаївській області проведено позапланову перевірку виконання вимог припису №17/07 від 16.11.2018 року по усуненню виявлених недоліків та порушень природоохоронного законодавства ТОВ Мотор Дизель Сервіс . Вказаною перевіркою встановлено невиконання Відповідачем вимог припису.
За результатами позапланової перевірки директора ТОВ Мотор Дизель Сервіс - ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності на підставі ст. 188-5 КУпАП, а саме складений протокол про адміністративне правопорушення від 22.04.2019 року №000724 та винесено постанову про накладення адміністративного стягнення від 23.04.2019 №98/07. Згідно платіжного доручення №2098 від 25.04.2019 штраф сплачено у повному обсязі.
Таким чином, судом встановлено, що ТОВ Мотор Дизель Сервіс здійснює свою діяльність з порушенням вимог природоохоронного законодавства, а саме: за відсутності інвентаризації стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря та дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, що є порушенням норм ст. ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".
Примірники актів перевірок за періоди: з 08.11.2018 року по 16.11.2018 року та з 22.04.2019 року по 26.04.2019 року вручено директору ТОВ Мотор Дизель Сервіс ОСОБА_1 , який підписався про отримання зазначених документів, без зауважень до їх змісту чи вимог або ж інших застережень з цього приводу, але до суду результати перевірок оскаржені не були.
З`ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд виходить з наступного.
Відповідно до пунктів 1, 7 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 № 275 (надалі - Положення), Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів, і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Держекоінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Підпунктом 5 пункту 4 Положення № 275 встановлено, що Держекоінспекція, відповідно до покладених на неї завдань, звертається до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.
Відповідно до частини першої статті 6 Закону України від 05.04.2007 № 877-V Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (надалі - Закон № 877), підставами для здійснення позапланових заходів є перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).
За наслідками перевірки відповідача було складено акт від 16.03.2018 № 19/04 щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів (виконання наданого припису від 15.12.2017 № 03/12). Відповідно до висновків Акта (ар. с. 31), відповідач не виконав вимоги припису від 15.12.2017 № 03/12.
Відповідно до статті 12 Закону України від 16.10.1992 № 2707-ХІІ Про охорону атмосферного повітря (надалі - Закон № 2707) встановлено, що господарська чи інші види діяльності, пов`язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.
До компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить: в) обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, законодавства про оцінку впливу на довкілля, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин (частина перша статті 20 2 Закону України від 25.06.1991 № 1264-ХІІ Про охорону навколишнього природного середовища (далі - Закон № 1264).
За приписами частини п`ятої статті 4 Закону № 877, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону № 877, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Статтями 10, 11 Закону № 2707 передбачено, що підприємства, установи, організації та громадяни - суб`єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов`язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов`язані: здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо; вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів; забезпечувати безперебійну ефективну роботу і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів; здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, і рівнями фізичного впливу та вести їх постійний облік.
Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. У разі зміни параметрів джерел викидів, їх кількості, кількісного та якісного складу забруднюючих речовин, заходів із зниження їх кількості до зазначених дозволів вносяться зміни.
Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (надалі - дозвіл) - це офіційний документ, який дає право підприємствам, установам, організаціям та громадянам-підприємцям (надалі - суб`єкт господарювання) експлуатувати об`єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші, за умови дотримання встановлених відповідних нормативів граничнодопустимих викидів та вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин протягом визначеного в дозволі терміну (пункт 2 Порядку проведення та оплати робіт, пов`язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян - підприємців, які отримали такі дозволи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 № 302).
Доказів усунення порушень відповідач суду не надав.
На підставі викладеного суд дійшов висновку про те, що позові вимоги Інспекції підлягають задоволенню.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 371 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, який ухвалив рішення, за заявою учасників справи або з власної ініціативи може ухвалою в порядку письмового провадження або зазначаючи про це в рішенні звернути до негайного виконання рішення: про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності громадського об`єднання.
Судовий збір покладається на позивача та поверненню позивачу за рахунок коштів відповідача не підлягає.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246, 371 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Державної екологічної інспекції у Миколаївській області (вул. Дзержинського, 134, м. Миколаїв, 54055, код ЄДРПОУ 37992292) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Мотор Дизель Сервіс" (вул. Дніпровська, 5, м. Миколаїв, 54028, код ЄДРПОУ 40229212) задовольнити.
2. Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю Мотор Дизель Сервіс (код ЄДРПОУ 40229212) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю), а саме: зупинити виконання робіт ТОВ Мотор Дизель Сервіс з експлуатації стаціонарних джерел викидів: цеху електрозварювання за адресою: м. Миколаїв, вул. Дніпровська, 5, Інгульський район, Миколаївська обл. до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
3. Рішення підлягає негайному виконанню.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя І. А. Устинов
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2019 |
Оприлюднено | 10.09.2019 |
Номер документу | 84097988 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Устинов І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні