Рішення
від 09.09.2019 по справі 520/10856/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

09 вересня 2019 р. № 520/10856/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі судді Білової О.В., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 39599198) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрведсервіс" (вул. Клочківська, буд. 111-А, кв. 36, м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ 37763645), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців департаменту реєстрації Харківської міської ради (код ЄДРПОУ 26488128, 61121, м. Харків, пр-т Тракторобудівників, буд 144) про припинення юридичної особи,-

ВСТАНОВИВ:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Головне управління ДФС у Харківській області, з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрведсервіс", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців департаменту реєстрації Харківської міської ради, в якому просить суд: припинити юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрведсервіс" (код ЄДРПОУ 37763645).

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 12.12.2018 позовну заяву було повернуто позивачу.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 08 квітня 2019 р. Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області - задоволено. Ухвалу Харківського окружного адміністративного суду від 12.12.2018 по справі № 520/10856/18 скасовано, а справу направити до Харківського окружного адміністративного суду для продовження розгляду.

01.07.2019 ця справа надійшла в провадження судді Білової О.В.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрведсервіс" перебуває в органах податкової служби на обліку як платник податків. Засновником та директором відповідача є ОСОБА_1 . Вироком Київського районного суду від 17.04.2018 по справі № 640/4646/18 за обвинуваченням ОСОБА_1 за ч. 2 ст. 205-1 КК України, останню визнано винною у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 205-1 КК України.

Ухвала про відкриття спрощеного провадження від 08.07.2019 надіслана судом за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідача, та не отримана ним, що підтверджується конвертом із зазначенням причини невручення поштового відправлення за закінченням терміну зберігання .

Відповідно до ч. 11 ст. 126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Таким чином, відповідач вважається таким, що повідомлений належним чином.

Відповідно до ч.5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється відповідно до вимог ст. 229 КАС України.

Оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову, виходячи з такого.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрведсервіс" пройшло передбачену законом процедуру державної реєстрації та 29.07.2011 набуло статусу юридичної особи з ідентифікаційним номером 37763645. Вказана юридична особа перебуває на обліку в Центральній ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області.

Керівником та засновником Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрведсервіс" з 09.03.2016 є ОСОБА_1 .

Відповідно до частини 6 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України, вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

Частиною 1 статті 205-1 Кримінального кодексу України передбачено кримінальну відповідальність за внесення в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця, завідомо неправдивих відомостей, а також умисне подання для проведення такої реєстрації документів, які містять завідомо неправдиві відомості.

Вироком Київського районного суду м. Харкова від 17.04.2018 по справі №640/4646/18 ОСОБА_1 визнано винною у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 205-1 Кримінального кодексу України.

Зазначеним вироком встановлено, що 03 березня 2016 року, перебуваючи на території офісного будинку Тетріс , розташованого за адресою: м. Харків, вул. Клочківська, 111-А, ОСОБА_1 зустрілася з особою, встановленою як ОСОБА_3 , котрий запропонував їй піти до приватного нотаріуса та підписати документи, необхідні для реєстрації підприємства. 03 березня 2016 року, знаходячись у приміщенні приватного нотаріуса Дахно О.А., розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , ОСОБА_1 підписала заздалегідь підготовлені невстановленими слідством особами, матеріали відносно яких виділено в окреме провадження, документи, які відповідно до Закону подаються для проведення державної реєстрації підприємства ТОВ Укрведсервіс , а саме: - статут ТОВ Укрведсервіс від 03.03.2016, до якого внесено завідомо неправдиві відомості про учасника Товариства ОСОБА_1 ; - договір купівлі-продажу частки в статутному капіталі ТОВ Укрведсервіс від 03.03.2016. На підставі вищевказаних документів ТОВ Укрведсервіс - статуту та договору купівлі - продажу частки в статутному капіталі, які 09.03.2016 року були подані особою, встановленою як ОСОБА_2 /матеріали відносно якої виділено в окреме провадження/, за довіреністю від імені ОСОБА_1 , до управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців департаменту реєстрації Харківської міської ради, державним реєстратором Мірошниченко Л.І. 09.03.2016 року здійснено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу ТОВ Укрведсервіс за номером запису №14801050015050953. Після оформлення на ім`я ОСОБА_1 документів, необхідних для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ Укрведсервіс , остання отримала попередньо обумовлену суму винагороди у вигляді грошових коштів у загальному розмірі 250 гривень.

З наявністю вказаного судового рішення позивач пов`язував підтвердження факту ведення підприємством незаконної господарської діяльності, яка полягала у протиправному переведенні безготівкових коштів у готівку, а тому, звернувся до суду з зазначеним позовом, розглядаючи який по суті, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Згідно з пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України, контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо, зокрема: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.

За змістом статті 55-1 Господарського кодексу України, ознаки фіктивності, що дають підстави для звернення до суду про припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичною особою - підприємцем, в тому числі визнання реєстраційних документів недійсними: зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи; незареєстровано у державних органах, якщо обов`язок реєстрації передбачено законодавством; зареєстровано (перереєстровано) у органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління підставним (неіснуючим), померлим, безвісти зниклим особам або таким особам, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження; зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників та призначених у законному порядку керівників.

Так, частиною 1 статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" унормовано, що відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.

Дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (частини 1 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань").

За приписами частини 13 статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Системно аналізуючи встановлені судом обставини та зазначені нормативні положення, суд зазначає, що оскільки вироком Київського районного суду м. Харкова від 17.04.2018 по справі № 640/4646/18 встановлена наявність протиправного діяння з боку керівника та засновника Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрведсервіс", зазначені обставини, в силу частини 6 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України є такими, що не підлягають доказуванню.

У такий спосіб, в даному випадку, реалізується механізм у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, у тому числі, за наявності ознак фіктивності, унормованих статтею 55-1 Господарського кодексу України, які дають підстави для звернення до суду про припинення юридичної особи, та котрі у судовому порядку були достеменно встановлені вироком Київського районного суду м. Харкова від 17.04.2018 по справі № 640/4646/18, який набрав законної сили.

За таких обставин, враховуючи, що позивачем належними та допустимими доказами, на виконання вимог статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України було доведено обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову про припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрведсервіс", яке було перереєстровано в органах державної реєстрації фізичною особою без мети реального здійснення господарської діяльності, шляхом внесення в документи, які подаються на державну реєстрацію, завідомо неправдивих відомостей, тобто з подальшою передачею (оформленням) в управління підставним особам.

Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За встановлених при розгляді справи обставин, суд дійшов висновку, що позов заявлено в межах повноважень податкового органу та у спосіб, передбачений діючим законодавством, вимоги стосовно припинення юридичної особи обґрунтовані, підтверджуються матеріалами справи, не спростовані відповідачем, а відтак підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 19, 241-247, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 39599198) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрведсервіс" (вул. Клочківська, буд. 111-А, кв. 36, м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ 37763645), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців департаменту реєстрації Харківської міської ради (код ЄДРПОУ 26488128, 61121, м. Харків, пр-т Тракторобудівників, буд 144) про припинення юридичної особи - задовольнити.

Припинити юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрведсервіс" (код ЄДРПОУ 37763645).

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення шляхом подачі апеляційної скарги до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст рішення складено 09 вересня 2019 року.

Суддя Білова О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.09.2019
Оприлюднено10.09.2019
Номер документу84098720
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/10856/18

Рішення від 09.09.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Постанова від 08.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 12.12.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 03.12.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Рішення від 16.11.2018

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Луняченко В. О.

Ухвала від 31.08.2018

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Луняченко В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні