ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
10 вересня 2019 року № 640/6901/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Скочок Т.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія ІНКОМФІНАНС про стягнення штрафу В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, (далі також - позивач, Нацкомфінпослуг) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія ІНКОМФІНАНС , код ЄДРПОУ 40487566 (далі також - відповідач, ТОВ ФК ІНКОМФІНАНС ), в якому просила стягнути з відповідача до Державного бюджету України на відповідний рахунок штраф у сумі 3 400 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем не сплачено штраф у розмірі 3 400 грн., який виник за наслідками складення акта відносно ТОВ ФК ІНКОМФІНАНС (код ЄДРПОУ 40487566, місцезнаходження: 03058, м. Київ, вул. Лебедєва-Кумача, буд. 5, нежиле приміщення 134) про правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, від 20.11.2018 №1446/16-2/11 та на підставі постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, від 18.12.2018 №1035/1446/16-2/11-П про застосування штрафних санкцій за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.04.2019 відкрито провадження у справі №640/6901/19 за вказаним позовом Нацкомфінпослуг та дану справу призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Копія ухвали надіслана на адресу ТОВ ФК ІНКОМФІНАНС , що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рекомендованим листом №0105103854268 та в силу положень ч. 4 ст. 124, ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції чинній станом на день вчинення відповідної процесуальної дії), остання вважається врученою належним чином відповідачу.
Таким чином, вважається, що відповідач належним чином повідомлений про відкриття провадження в адміністративній справі, а також про його права та обов`язки, зокрема, про право надати свій відзив на позов або заяву про визнання позову.
Однак у встановлений судом строк відповідач відзив на позов та жодні додаткові документи до суду не подав.
За змістом норм ст. 12 Кодексу адміністративного судочинства України справи у спорах про стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб`єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження, а також інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, відносяться до незначної складності, які розглядаються в порядку спрощеного провадження відповідно правил гл. 10 розд. ІІ цього Кодексу.
Зокрема, ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
З огляду на викладене вище та відсутність клопотань сторін про розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі матеріалів.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи та прийняття рішення у справі по суті з огляду на наступне.
20.11.2018 Нацкомфінпослуг складено акт про правопорушення, вчинені Товариством з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія ІНКОМФІНАНС на ринку фінансових послуг за №1446/16-2/11, яким зафіксовано порушення відповідачем вимог:
- абз. 1 та 2 п. 14 розд. І, абз. 4 п. 1 розд. XI Положення про Державний реєстр фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 28.08.2003 № 41 (що зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11.09.2003 за № 797/8118) а саме: вимоги, установлені законодавством України щодо діяльності, пов`язаної з наданням відповідних видів фінансових послуг, повинні виконуватися фінансовою установою протягом усього строку перебування в Реєстрі. Так, фінансові установи зобов`язані підтримувати розмір статутного (складеного, пайового) та/або власного капіталу на рівні не меншому ніж встановлений цим Положенням до заявника при внесенні його до Реєстру (крім фінансових установ - юридичних осіб публічного права) в частині обов`язку фінансової установи мати власний капітал в розмірі не менше ніж 5 млн. грн. В даному випадку актом від 20.11.2018 зафіксовано, що станом на 30.09.2018 власний капітал Товариства становив 4 млн. 991 тис. грн., тобто був меншим ніж 5 млн. грн.;
- пп. 2 п. 10 розд. III Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу (далі також - Порядок), затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 № 3840 (що зареєстроване в Міністерстві юстиції України 24.10.2017 за № 1294/31162), в частині неподання Інформації щодо активів фінансової установи (додаток 15 до цього Порядку) та Інформації про великі ризики фінансової установи (додаток 16 до цього Порядку);
- абз. 1 п. 4 розд. V зазначеного Порядку, де визначено, що інформація в різних формах звітних даних повинна бути порівнюваною та несуперечливою. В даному випадку актом від 20.11.2018 зафіксовано, що в Інформації щодо структури основного капіталу фінансової установи (додаток 14 до Порядку) код рядка 130 нерозподілений прибуток (непокритий збиток) становить 0 тис. грн., а у балансі станом на 30.09.2018 рядок 1420 нерозподілений прибуток (непокритий збиток) становить (- 9 тис. грн.).
На підставі цього акту Нацкомфінпослуг прийнято постанову від 18.12.2018 №1035/1446/16-2/11-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 3 400 грн.
Вказана постанова про застосування штрафної санкції разом була направлена Нацкомфінпослуг 20.12.2018 на адресу відповідача поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням, що повернулося не врученим з незалежних від позивача причин.
Як вбачається зі змісту постанови від 18.12.2018, відповідачу був встановлений термін до 18.01.2019 для надання документів, які підтверджують сплату штрафу чи повідомлення про відмову від добровільного виконання постанови.
Оскільки відповідач у добровільному порядку вимоги зазначеної вище постанови не виконав та не сплатив суму штрафу, Нацкомфінпослуг звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу у судовому порядку
Оцінивши за правилами ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг від 12.07.2001 №2664-III Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Положеннями ч. 1 ст. 39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Відповідно до ч. 3 ст. 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Враховуючи те, що відповідачем у встановлений строк не надано відзиву на позовну заяву, не спростовано доводів позивача та не надано доказів скасування/оскарження рішення позивача або сплати суми штрафу, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2, 5 - 11, 12, 72 - 77, 90, 241-246, 250, 255, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (код ЄДРПОУ 38062828, адреса: 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3) задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія ІНКОМФІНАНС (код ЄДРПОУ 40487566, місцезнаходження: 03058, м. Київ, вул. Лебедєва-Кумача, буд. 5, нежиле приміщення 134) до Державного бюджету України (а саме: на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у розмірі 3 400 грн. (три тисячі чотириста гривень).
Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням положень п. 15.5 ч. 1 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.
Суддя Т.О. Скочок
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2019 |
Оприлюднено | 12.09.2019 |
Номер документу | 84132389 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Скочок Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні