Ухвала
від 18.12.2020 по справі 640/6901/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

18 грудня 2020 року м. Київ № 640/6901/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Скочок Т.О., при секретарі судового засідання Новик В.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні, без здійснення фіксування за допомогою звукозаписувального технічного засобу, заяву представника Національного банку України з питання заміни сторони у виконавчому листі в адміністративній справі

за позовомНаціональної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія ІНКОМФІНАНС про стягнення штрафу В С Т А Н О В И В:

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.09.2019 у справі №640/6901/19 адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, було задоволено повністю. Вирішено стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія ІНКОМФІНАНС (код ЄДРПОУ 40487566, місцезнаходження: 03058, м. Київ, вул. Лебедєва-Кумача, буд. 5, нежиле приміщення 134) до Державного бюджету України (а саме: на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у розмірі 3 400 грн.

На виконання цього судового рішення від 10.09.2019 Окружним адміністративним судом міста Києва 18.10.2019 видано виконавчий лист.

09.12.2020 до канцелярії Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла заява представника Національного банку України (вих. №18-0012/70730 від 27.11.2020) про заміну стягувача - Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері фінансових послуг, її правонаступником - Національним банком України. Ця заява від 27.11.2020 мотивована тим, що у зв?язку з прийняттям та набуттям чинності Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг від 12.09.2019 №79-ІХ, Національний банк починаючи з 1 липня 2020 року є регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій. Тобто, наразі Національний банк являється процесуальним правонаступником позивача (стягувача) у справі №640/6901/19.

У призначене судове засідання 18.12.2020 заявник та учасники справи явку своїх уповноважених представників не забезпечили, хоча були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Водночас наведена обставина в силу ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України не є перешкодою для розгляду поданої заяви по суті.

На підставі ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування цього судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Вирішуючи заяву про заміну сторони у виконавчому листі по суті, суд виходить з наступного.

За змістом норм ч.ч. 1 та 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Згідно з ч. 4 ст. 379 Кодексу визначено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Крім того, ч. 5 ст. 15 Закону України Про виконавче провадження від 02.06.2016 №1404-VIII встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Дослідивши та проаналізувавши подану заяву у сукупності з іншими матеріалами справи, суд встановив наступне.

За змістом рішення суду від 10.09.2019 та виконавчого листа №640/6901/19, виданого 18.10.2019 Окружним адміністративним судом міста Києва на виконання свого рішення від 10.09.2019 у справі №640/6901/19, в якості позивача та стягувача визначено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері фінансових послуг (ідентифікаційний код 38062828, адреса: 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3).

Між тим, судом встановлено, що 12 вересня 2019 року Верховною Радою України прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг №79-ІX.

Зі змісту вказаного закону вбачається, що метою його ухвалення є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, між іншими органами, що здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.

Прийнятим Законом України від 12.09.2019 №79-ІX здійснено законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесені зміни до таких законодавчих актів.

Зміни до законодавчих актів передбачають передачу повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Решту повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, було передано до Національного банку України.

Зокрема, Національний банк України на підставі Закону України від 12.09.2019 №79-ІX стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.

Відповідно до п. 1 розд. II Прикінцеві положення зазначеного Закону перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг до Національного банку України та Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку триватиме до 01 липня 2020 року.

Тобто, з 1 липня 2020 року функції які належали Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, виконує Національний банк України.

На виконання Закону України від 12.09.2019 №79-ІX Президент України в Указі від 30.06.2020 №259/2020 постановив, зокрема: припинити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, шляхом ліквідації та визнати таким, що втратив чинність Указ Президента України від 23.11.2011 №1070 Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг .

Згідно з актуальними на час розгляду судом заяви від 27.11.2020 відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, починаючи з 08.07.2020 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, перебуває в стані припинення.

Таким чином, судом встановлено, що Національний банк України є правонаступником Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, в частині виконуваних функцій та обов?язків.

За наведених обставин, суд дійшов висновку про необхідність здійснення заміни сторони (стягувача) у виконавчому листі №640/6901/19, виданому 18.10.2019, з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на його процесуального правонаступника, - тобто, Національний банк України.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 229, 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва

УХВАЛИВ:

Заяву представника Національного банку України з питання заміни сторони у виконавчому листі задовольнити.

Замінити сторону (стягувача) у виконавчому листі №640/6901/19, виданому Окружним адміністративним судом міста Києва 18.10.2019 на виконання рішення від 10.09.2019, з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері фінансових послуг (ідентифікаційний код 38062828, адреса: 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3) на Національний банк України (ідентифікаційний код 00032106, адреса: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9).

Ухвала набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції порядку та в строки, передбачені ст.ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Скочок Т.О.

Дата ухвалення рішення18.12.2020
Оприлюднено21.12.2020

Судовий реєстр по справі —640/6901/19

Ухвала від 18.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Рішення від 10.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Рішення від 22.07.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Губська Я. В.

Ухвала від 22.07.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Губська Я. В.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 08.04.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Губська Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні