Рішення
від 09.09.2019 по справі 640/8328/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

09 вересня 2019 року № 640/8328/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Шейко Т.І.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест до Фонду державного майна України провизнання протиправними дій та скасування наказу в частині

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Фонду державного майна України, у якому просило суд:

- визнати протиправними дії Фонду державного майна України щодо прийняття абзацу другого пункту 1 наказу від 10 грудня 2018 року №1558, за яким Товариство з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест не допущено до участі у конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону з продажу пакета акцій розміром 78,289% статутного капіталу публічного акціонерного товариства Центренерго ;

- визнати протиправним та нечинним абзац другий пункту 1 наказу Фонду державного майна України від 10 грудня 2018 року №1558, за яким Товариство з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест не допущено до участі у конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону з продажу пакета акцій розміром 78,289% статутного капіталу публічного акціонерного товариства Центренерго .

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що позивачем надані всі необхідні документи для участі у конкурсі з продажу пакета акцій ПАТ Центренерго , визначені Положенням про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій акціонерних товариств, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 10 травня 2012 року №639. А тому не допуск оскаржуваним пунктом наказу від 10 грудня 2018 року №1558 позивача до участі у конкурсі є протиправним.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 травня 2018 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду у порядку спрощеного провадження на 05 вересня 2019 року.

22 травня 2019 року представником позивача подано заяву про забезпечення позову, яку в це же день задоволено ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва, шляхом заборони Фонду державного майна України вчиняти будь-які дії з здійснення приватизації публічного акціонерного товариства Центренерго .

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2019 року, у зв`язку з вжиттям заходів забезпечення позову та з метою пришвидшення розгляду справи, розгляд справи призначено на 13 червня 2019 року о 16:30 год.

Представником відповідача 03 червня 2019 року подано клопотання про скасування заходів забезпечення позову, яке розглянуто 13 червня 2019 року і ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відмовлено у скасуванні заходів забезпечення позову.

В судовому засіданні 13 червня 2019 року представником відповідача подано клопотання про закриття провадження у даній справі.

Для надання можливості представнику позивача ознайомитись із даним клопотанням та додатками до нього, та у зв`язку із зобов`язанням судом представника відповідача надати конкурсну документацію Товариства з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест , - відкладено судове засідання на 26 червня 2019 року.

В судове засіданні 26 червня 2019 року представник позивача не прибув, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Представник відповідача вважав, що справа має розглядатись у порядку господарського судочинства, а тому підтримав клопотання про закриття провадження у даній справі.

Суд, заслухавши доводи представника відповідача, відповідною ухвалою від 26 червня 2019 року відмовив у задоволенні клопотання представника Фонду державного майна України про закриття провадження у справі.

В зв`язку з неявкою представника позивача в судове засідання 26 червня 2019 року суд відклав судове засідання на 07 серпня 2019 року.

07 серпня 2019 року в судовому засіданні представник позивача підтримав свої позовні вимоги та просив їх задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача позов не визнав з підстав, викладених у відзиві. Зокрема наголошував, що позивачем в якості конкурсної документації надані витяги з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а не виписки, як того вимагають умови конкурсу.

Заслухавши доводи та заперечення учасників справи, дослідивши матеріали справи, суд завершив розгляд справи в порядку спрощеного провадження без виклику сторін.

За наслідками оцінки наявних у справі доказів, судом встановлено наступне.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2014 року №1089-р внесені зміни до розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2013 року №96 Про приватизацію об`єктів паливно-енергетичного комплексу , а саме, доповнено додаток 17 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 03 квітня 2013 року №204 План розміщення акцій ПАТ Центренерго (підприємство групи В).

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року №626-р внесені зміни до розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2013 року №96 Про приватизацію об`єктів паливно-енергетичного комплексу , а саме назву на пункт 1 розпорядження після слів паливно-енергетичного комплексу доповнено словами та групи Г .

Пунктом 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року №626-р Деякі питання приватизації об`єктів державної власності установлено, що приватизація публічного акціонерного товариства Центренерго здійснюється із залученням радника в установленому законодавством порядку.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №111-р Про визначення радника для підготовки до приватизації та продажу пакета акцій публічного акціонерного товариства Центренерго розміром 78,289 відсотка статутного капіталу товариства та оплати його послуг визначено Компанію Ernst & Young spolka z organiczona odpowiedziainoscia Corporate Finance sp.к.

Згідно з Додатком до розпорядження Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 року №358-р Про затвердження переліку об`єктів великої приватизації державної власності, що підлягають приватизації у 2018 році до Переліку об`єктів великої приватизації державної власності, що підлягають приватизації у 2018 році включено ПАТ Центренерго з пакетом акцій 78,289 відсотків.

3 жовтня 2018 року Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження №756-р Про затвердження умов продажу державного пакета акцій публічного акціонерного товариства Центренерго за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону , яким затвердив умови продажу державного пакета акцій ПАТ Центренерго за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, пунктом 2 якого Фонду державного майна України доручив провести в установленому порядку конкурс з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону з продажу пакета акцій товариства з урахуванням затверджених цим розпорядженням умов.

Умови участі у конкурсі, а також інформаційне повідомлення про його проведення визначені у газеті Відомості приватизації від 29 жовтня 2018 року №87 (1211).

З матеріалів справи вбачається, що участь у конкурсі виявили бажання взяти Товариство з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест та Виробниче унітарне підприємство Нафтобітумний завод .

На виконання умов конкурсу Товариство з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест 05 грудня 2018 року для участі у конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону з продажу пакета акцій розміром 78,289% статутного капіталу ПАТ Центренерго надало пакет конкурсної документації, який зареєстрований під №3 Фондом державного майна України та 06 грудня 2018 року складено опис уповноваженою особою ТОВ Укрдонінвест ОСОБА_1 та відповідальним секретарем робочої групи ОСОБА_2 .

Відповідно до Протоколу засідання постійно діючої робочої групи з перевірки на відповідність вимогам законодавства конкурсної документації, наданої постійними покупцями до Фонду державного майна України, під час продажу державного пакета акцій розміром 78,289% статутного капіталу публічного акціонерного товариства Центренерго на конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону від 10 грудня 2018 року, після дослідження відомостей, наданих потенційним покупцем ТОВ Укрдонінвест Робоча група встановила, що в пакеті конкурсної документації відсутні наступні документи, які передбачені п. 5.7.13 Положення про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій акціонерних товариств, затвердженого наказом Фонду від 10 травня 2012 року №639, розпорядженням Антимонопольного комітету України від 10 травня 2012 року №282-р, рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 10 травня 2012 року №674 і зареєстрованого Міністерством юстиції України 12 червня 2012 року за №940/21252, а саме: - виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; - довідка про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.

Крім того, члени робочої групи дійшли висновку, що в пакеті конкурсної документації відсутні відомості про джерела надходження коштів ТОВ Краснолиманське , яке відповідно до договору від 21 листопада 2018 року №21/11 зобов`язується надати поворотну фінансову допомогу ТОВ Укрдонінвест у сумі 6 000 000 000,00 грн.

В зв`язку з зазначеним Робоча група вирішила, відповідно до п. 6.18.2 Положення рекомендувати Фонду не допустити участі у конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону продажу пакета акцій розміром 78,289 % статутного капіталу публічного акціонерного товариства Центренерго Товариство з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест .

Пунктом 1 Наказу №1558 від 10 грудня 2018 року Щодо конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону з продажу пакета акцій публічного акціонерного товариства Центренерго (код за ЄДРПОУ 22927045) Фонд державного майна України вирішив не допустити до участі у конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону з продажу пакета акцій розміром 78,289 % статутного капіталу публічного акціонерного товариства Центренерго , зокрема, Товариство з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест .

Не погоджуючись із такими діями та рішенням Фонду державного майна України, позивач звернувся з заявленим позовом до суду.

Вирішуючи спір суд виходив з такого.

Відповідно до частини першої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:

1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;

2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;

4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;

5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;

6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Частиною другою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Зважаючи на предмет позову у даній справі, а саме: - визнати протиправними дії Фонду державного майна України щодо прийняття абзацу другого пункту 1 наказу від 10 грудня 2018 року №1558, за яким Товариство з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест не допущено до участі у конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону з продажу пакета акцій розміром 78,289% статутного капіталу публічного акціонерного товариства Центренерго ; - визнати протиправним та нечинним абзац другий пункту 1 наказу Фонду державного майна України від 10 грудня 2018 року №1558, за яким Товариство з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест не допущено до участі у конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону з продажу пакета акцій розміром 78,289% статутного капіталу публічного акціонерного товариства Центренерго , суд не розглядає правомірність рішення про приватизацію державного пакета акцій ПАТ Центренерго у розмірі 78,289 % статутного капіталу на його відповідність законом у сфері приватизації державного майна України. Вказане рішення може бути предметом розгляду як іншого позовного провадження, так і іншого судочинства.

Що стосується підстав для відмови Товариству з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест у допуску до участі у конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону з продажу пакета акцій розміром 78,289% статутного капіталу публічного акціонерного товариства Центренерго , слід звернути увагу на таке.

Затверджене Наказом Фонду державного майна України 10 травня 2012 року № 639, Розпорядженням Антимонопольного комітету України 10 травня 2012 року №282-р; Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 10 травня 2012 року №674 Положення про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій акціонерних товариств розроблено відповідно до Законів України від 13 січня 2012 року № 4336-VI "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки", від 13 січня 2012 року № 4335-VI "Про Державну програму приватизації", "Про приватизацію державного майна", "Про особливості приватизації підприємств, що належать до сфери управління Міністерства оборони України", "Про захист економічної конкуренції", постанови Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 року № 1891 "Про затвердження Методики оцінки майна" та інших нормативно-правових актів України.

Це Положення встановлює порядок підготовки, організації та проведення конкурсів з продажу пакетів акцій акціонерних товариств з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону (далі - об`єкт приватизації), що належать державі у статутних капіталах акціонерних товариств (далі - товариство), що здійснюють державні органи приватизації, у тому числі за участю уповноважених ними юридичних осіб (радників) (п.1.2 Положення).

Розділом V Положення встановлені вимоги до участі в конкурсі.

Так, відповідно до підпункту 5.7.13 пункту 5.7. Положення потенційні покупці повинні подати такі підтвердні документи: якщо потенційним покупцем є юридична особа: зокрема:

засвідчені в установленому законодавством порядку копії установчих документів та виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, довідку про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (якщо потенційний покупець є резидентом), довідку з торговельного, судового чи іншого реєстру про керівників та учасників покупця (для нерезидентів). Копії установчих документів і відповідних довідок потенційних покупців - нерезидентів повинні бути перекладені державною мовою дипломованим перекладачем, при цьому переклад засвідчується нотаріально або засвідчується справжність підпису перекладача.

З наведеного вбачається, що дійсно потенційні покупці мають надати виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, довідку про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (якщо потенційний покупець є резидентом).

Згідно складеного 06 грудня 2018 року опису конкурсної документації, поданої позивачем до Фонду 05 грудня 2018 року о 17.57, під порядковим номером 13 зазначено: Копії документів щодо пов`язаних з ТОВ Укрдонінвест осіб, що визнаються такими відповідно до Податкового кодексу України: ВИТЯГИ з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 05.12.2018 року , кількість аркушів 101.

Наявна у матеріалах даної адміністративної справи копія конкурсної документації ТОВ Укрдонінвест містить: - Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 05 грудня 2018 року щодо Товариства з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест код ЄДРПОУ 30775586; - Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 05 грудня 2018 року щодо Товариства з обмеженою відповідальністю ВБ Нерухомість код ЄДРПОУ 38780609; - Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 05 грудня 2018 року щодо Товариства з обмеженою відповідальністю Об`єднана вугільна компанія код ЄДРПОУ 42154364; - Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 05 грудня 2018 року щодо Товариства з обмеженою відповідальністю Сані Україна код ЄДРПОУ 42089933; - Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 05 грудня 2018 року щодо Товариства з обмеженою відповідальністю Краснолиманське код ЄДРПОУ 32281519; - Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 05 грудня 2018 року щодо Товариства з обмеженою відповідальністю Енерго-Інвестгруп код ЄДРПОУ 38984057; - Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 05 грудня 2018 року щодо Асоціації Фінансових, промислових та торгівельних підприємств Донбаський розрахунково-фінансовий центр код ЄДРПОУ 24820699; - Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 05 грудня 2018 року щодо Приватного акціонерного товариства Центральна збагачувальна фабрика Росія код ЄДРПОУ 37339327; - Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 05 грудня 2018 року щодо Приватного акціонерного товариства Центральна збагачувальна фабрика Україна код ЄДРПОУ 38033446.

Саме надання Витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а не Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (якщо потенційний покупець є резидентом), стало однією з підстав для прийняття відповідачем оскаржуваного наказу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 року N 118 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22 червня 2005 р. N 499 ( 499-2005-п ) затверджено Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, відповідно до пункту 1 якого Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України

(ЄДРПОУ) - це автоматизована система збирання, накопичення та опрацювання даних про юридичних осіб всіх форм власності та організаційно-правових форм господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, що знаходяться на території України, а також відокремлені підрозділи юридичних осіб України, що знаходяться за її межами.

Відповідно до пункту 3 Положення Реєстр ведеться з метою: - забезпечення єдиного державного обліку та ідентифікації суб`єктів; - класифікації суб`єктів для отримання статистичної інформації у формалізованому вигляді; - проведення спостережень за структурними змінами в економіці щодо видів діяльності, створення, реорганізації (злиття,

приєднання, поділу, перетворення) та ліквідації суб`єктів; - удосконалення статистичного обліку суб`єктів та створення реєстрів респондентів статистичних спостережень (статистичних реєстрів).

Згідно з пунктом 4 Положення Інформаційний фонд Реєстру містить такі дані: - ідентифікаційні - ідентифікаційний код та найменування суб`єкта; - класифікаційні - види економічної діяльності, територіальна належність, форма власності, організаційно-правова форма господарювання, інституційний сектор економіки, найменування органу, до сфери управління якого належить суб`єкт, тощо; довідкові - місцезнаходження, телефон, телефакс, прізвище керівника, засновників тощо; реєстраційні - відомості про створення, припинення суб`єктів та вчинення інших реєстраційних дій щодо них; економічні - виробничі та фінансово-економічні показники діяльності суб`єкта.

Пунктом 12 Положення визначено, що підставою для внесення до Реєстру або виключення з нього даних щодо суб`єктів, а також внесення змін до Реєстру є надходження від державного реєстратора до органу державної статистики інформації про вчинення реєстраційних дій, передбачених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до статті 1 Закону, у цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: - 1) виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - виписка) - документ в електронній або у випадках, передбачених цим Законом, у паперовій формі, який формується за результатами проведення реєстраційних дій і містить відомості про юридичну особу або її відокремлений підрозділ, фізичну особу - підприємця (у тому числі про взяття на облік в органах державної статистики та державної фіскальної служби, видачу ліцензії та документів дозвільного характеру) або громадське формування, що не має статусу юридичної особи, а також про проведену реєстраційну дію; - 2) витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - витяг) - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за зазначеним заявником критерієм пошуку та містить відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі;

Встановлює умови, підстави та процедуру надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр), права та обов`язки суб`єктів, що є учасниками зазначеної процедури Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затверджений наказом Міністерства юстиції України від 10 червня 2016 року № 1657/5, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 червня 2016 року за № 839/28969.

Відповідно до пункту 3 цього Порядку відомості з Єдиного державного реєстру надаються за допомогою програмних засобів ведення цього реєстру у паперовій або електронній формах, що мають однакову юридичну силу та містять обов`язкове посилання на Єдиний державний реєстр, крім документів, що містяться в реєстраційній справі та надаються у паперовій формі.

У паперовій формі надаються: зокрема - виписка з Єдиного державного реєстру для проставлення апостиля, яка надається державним реєстратором територіального органу Міністерства юстиції України, на аркушах формату А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків з проставлянням підпису та печатки державного реєстратора; - виписка з Єдиного державного реєстру за результатом проведеної державної реєстрації, яка надається державним реєстратором юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державний реєстратор) на аркушах формату А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків з проставлянням підпису та печатки державного реєстратора або печатки, визначеної Законом України Про нотаріат (у випадку якщо державним реєстратором є нотаріус); - витяг з Єдиного державного реєстру, який надається державним реєстратором (крім державного реєстратора Міністерства юстиції України або його територіального органу), уповноваженою особою центру надання адміністративних послуг, нотаріусом, на аркушах формату А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків та без проставляння підпису і печатки.

Розділом VІІ Порядку визначені зміст виписки та витягу з Єдиного державного реєстру.

Так, у виписці з Єдиного державного реєстру відображаються:

1) номер, дата та час формування виписки;

2) відомості про державного реєстратора, який сформував виписку;

3) відомості про особу, за запитом якої сформовано виписку (крім виписки за результатом проведеної державної реєстрації): прізвище, ім`я та по батькові (за наявності);

4) найменування юридичної особи, або відокремленого підрозділу юридичної особи, або громадського формування або прізвище, ім`я та по батькові (у разі наявності) фізичної особи - підприємця;

5) ідентифікаційний код юридичної особи або відокремленого підрозділу юридичної особи, або реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) фізичної особи - підприємця;

6) місцезнаходження юридичної особи, або відокремленого підрозділу юридичної особи, або громадського формування або місцезнаходження (місце проживання або інша адреса, за якою здійснюється зв`язок з фізичною особою - підприємцем) фізичної особи - підприємця;

7) прізвища, імена, по батькові осіб, які мають право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи, або від імені фізичної особи - підприємця, або громадського формування без довіреності, у тому числі підписувати договори, дані про наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи або фізичної особи - підприємця;

8) відомості, отримані в порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів:

дата запису про взяття на облік та зняття з обліку, назва та ідентифікаційний код органу державної статистики, в якому юридична особа, або її відокремлений підрозділ, або фізична особа - підприємець перебуває на обліку;

дата та номер запису про взяття на облік як платника податків та зборів, платника єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, назва та ідентифікаційний код органу державної фіскальної служби, в якому юридична особа, або її відокремлений підрозділ, або фізична особа - підприємець перебуває на обліку;

клас професійного ризику виробництва платника єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за основним видом його економічної діяльності;

термін, до якого юридична особа, або її відокремлений підрозділ, або фізична особа - підприємець перебуває на обліку в органі державної фіскальної служби за місцем попередньої реєстрації - у разі зміни їх місцезнаходження;

9) дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі:

дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи, або фізичної особи - підприємця, або громадського формування;

дата державної реєстрації, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі про включення до Єдиного державного реєстру відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця - у разі якщо державна реєстрація юридичної особи або фізичної особи - підприємця була проведена до набрання чинності Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ;

дата державної реєстрації, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи, яка утворена в результаті перетворення;

дата та номер запису про включення до Єдиного державного реєстру відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи;

10) запис про перебування юридичної особи в процесі припинення або про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця - у разі якщо юридична особа перебуває у процесі припинення або підприємницьку діяльність фізичної особи - підприємця припинено;

11) види діяльності;

12) назви органів управління юридичної особи;

13) вид установчого документа (установчий акт, статут, модельний статут, засновницький договір, одноособова заява (меморандум), положення тощо);

14) відомості про установчий документ, на підставі якого діє громадське формування, - у разі створення юридичної особи на підставі установчого документа іншого громадського формування;

15) інформація для здійснення зв`язку з юридичною особою, фізичною особою - підприємцем: телефон, адреса електронної пошти.

У витязі про юридичну особу з Єдиного державного реєстру відображаються:

1) номер, дата та час формування витягу;

2) відомості про державного реєстратора, уповноважену особу центру надання адміністративних послуг, яка сформувала витяг (у разі надання витягу у паперовій формі);

3) відомості про особу, за запитом якої сформовано витяг, або про особу, яка отримала витяг через портал електронних сервісів: прізвище, ім`я, по батькові (за наявності).

У разі якщо витяг отримано через портал електронних сервісів посадовою особою органу державної влади або органу місцевого самоврядування, відображаються відомості про прізвище, ім`я, по батькові (за наявності), посаду та найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування;

4) підстава отримання витягу (відповідні норми закону та реквізити справи (провадження) тощо) (для державних органів, у тому числі судів, органів Національної поліції, органів прокуратури, органів Служби безпеки України, а також органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб);

5) відомості про критерії, за якими здійснювався пошук відомостей у Єдиному державному реєстрі, дата та час, на які є актуальними відомості, зазначені у витягу з Єдиного державного реєстру;

6) найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності);

7) ідентифікаційний код;

8) організаційно-правова форма;

9) вид громадського формування (політична партія, структурне утворення політичної партії; громадське об`єднання, місцевий осередок громадського об`єднання із статусом юридичної особи; професійна спілка, об`єднання професійних спілок, організація профспілки, передбачена статутом профспілки, об`єднання організацій профспілок; організація роботодавців, об`єднання організацій роботодавців; творча спілка, місцевий осередок творчої спілки);

10) статус громадського формування.

На вибір заявника:

відомості про центральний чи місцевий орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить юридична особа публічного права або який здійснює функції з управління корпоративними правами держави у відповідній юридичній особі;

мета діяльності громадського формування;

перелік засновників (учасників) юридичної особи: прізвище, ім`я, по батькові (за наявності), країна громадянства, місце проживання, якщо засновник - фізична особа; найменування, країна резидентства, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа; відмітка про закінчення повноважень засновника громадського формування у зв`язку з державною реєстрацією;

інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім громадських формувань, адвокатських об`єднань, торгово-промислових палат, об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій): прізвище, ім`я, по батькові (за наявності), країна громадянства, місце проживання, а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником (контролером); або інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника;

місцезнаходження юридичної особи;

види діяльності;

назва органів управління юридичної особи;

відомості про керівника юридичної особи, а також про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, тощо: прізвище, ім`я, по батькові (за наявності), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи;

відомості про членів керівних органів: прізвище, ім`я, по батькові (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку - для громадського формування;

розмір статутного (складеного) капіталу (пайового фонду) та розмір частки кожного із засновників (учасників);

вид установчого документа (установчий акт, статут, модельний статут, засновницький договір, одноособова заява (меморандум), положення тощо);

відомості про установчий документ, на підставі якого діє громадське формування, - у разі створення юридичної особи на підставі установчого документа іншого громадського формування;

інформація для здійснення зв`язку з юридичною особою: телефон, адреса електронної пошти;

дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі:

дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи;

дата державної реєстрації, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі про включення до Єдиного державного реєстру відомостей про юридичну особу - у разі коли державна реєстрація юридичної особи була проведена до набрання чинності Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ;

дата державної реєстрації, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи, яка утворена в результаті перетворення;

дані про відокремлені підрозділи юридичної особи: найменування та місцезнаходження відокремленого підрозділу, його ідентифікаційний код;

дата легалізації (реєстрації) та реєстраційний номер у паперовому Реєстрі політичних партій, Реєстрі об`єднань громадян, Реєстрі творчих спілок - для громадських формувань, легалізованих (зареєстрованих) до набрання чинності Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ;

дані про перебування юридичної особи у процесі припинення, у тому числі дані про рішення щодо припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо) та про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог;

дані про скасування рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи;

дані про перебування юридичної особи у процесі провадження у справі про банкрутство, санації, у тому числі відомості про розпорядника майна, керуючого санацією;

дані про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа: повне найменування та їх ідентифікаційні коди;

дані про юридичних осіб - правонаступників: повне найменування та їх ідентифікаційні коди;

відомості про заборону діяльності громадського формування: дата прийняття, дата набрання законної сили та номер судового рішення, на підставі якого проведено анулювання реєстрації або заборону діяльності політичної партії, заборону діяльності громадського об`єднання;

місце зберігання реєстраційної справи в паперовій формі;

дані про надання відомостей з Єдиного державного реєстру;

відомості, отримані в порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів:

дата запису про взяття на облік та зняття з обліку, назва та ідентифікаційний код органу державної статистики, в якому юридична особа або її відокремлений підрозділ перебуває на обліку;

дата та номер запису про взяття на облік як платника податків та зборів, платника єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, назва та ідентифікаційний код органу державної фіскальної служби, в якому юридична особа або її відокремлений підрозділ перебуває на обліку;

клас професійного ризику виробництва платника єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за основним видом його економічної діяльності;

термін, до якого юридична особа або її відокремлений підрозділ перебуває на обліку в органі державної фіскальної служби за місцем попередньої реєстрації - у разі зміни їх місцезнаходження;

відомості про смерть засновника (учасника) юридичної особи, визнання його безвісно відсутнім чи оголошення померлим, відомості про смерть керівника юридичної особи та особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи;

дані про символіку: вид символіки (партійний гімн, прапор, розпізнавальний знак, девіз, емблема, інший вид), опис символіки, зображення символіки, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі, дата взяття до відома повідомлення про втрату чинності символікою, підстави для зупинення розгляду документів, підстави для відмови в державній реєстрації, відомості про скасування реєстраційних дій, відомості про суб`єкта державної реєстрації та державного реєстратора, дані про оприлюднення результатів розгляду документів, поданих для державної реєстрації, дані про надання відомостей з Єдиного державного реєстру, інформація про виправлення помилок, допущених у відомостях Єдиного державного реєстру;

дані про хронологію реєстраційних дій:

відомості для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації: дата та назва реєстраційної дії, підстави для зупинення розгляду документів, прізвище, ім`я, по батькові державного реєстратора, яким зупинено розгляд документів;

відомості про відмову у державній реєстрації: назва реєстраційної дії; дата та номер реєстраційної дії, прізвище, ім`я, по батькові державного реєстратора, яким внесено до Єдиного державного реєстру запис про відмову у державній реєстрації, місце проведення реєстраційної дії;

відомості про проведені реєстраційні дії: назва реєстраційної дії, дата та номер реєстраційної дії, дата прийняття, дата набрання законної сили та номер судового рішення (у разі проведення реєстраційної дії на підставі судового рішення), прізвище, ім`я, по батькові державного реєстратора, яким внесено до Єдиного державного реєстру запис про реєстраційну дію, місце проведення реєстраційної дії, тип змін, унесених реєстраційною дією.

З системного аналізу наведених вище положень можна дійти висновку, що Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та чинні Положення і Порядок трактують поняття виписки з ЄДР як документу в електронній або паперовій формі, який формується та оновлюється за результатами проведення реєстраційних дій та містить відомості про юридичну особу (чи її окремий підрозділ), фізичну особу-підприємця. Тобто виписка - це результат реєстраційної дії, але не будь-якої, а тільки коли відбувається зміна відомостей, які перебувають на обліку в державних органах (зокрема, фіскальна служба, орган статистики або пенсійний фонд).

Документ, який може замінити виписку, тобто містить відомості, актуальні на даний час, є витягом. Закон розуміє останній як документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за зазначеним заявником критерієм пошуку та містить відомості з ЄДР, які є актуальними на момент формування витягу або на момент, який зазначений у запиті, чи інформацію про відсутність даних відомостей у цьому реєстрі.

Суд погоджується із відповідачем, що Витяг і Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців це різні документи. Втім різниці у змістовному навантаженні вони не містять.

До того ж, як вірно зазначив представник позивача, пунктом 6.13 Положення про проведення конкурсів встановлено, що протягом 3 робочих днів після дати закінчення приймання конкурсної документації робоча група державного органу приватизації досліджує відомості, які містяться в конкурсній документації, у тому числі відомості про відносини контролю. Перевірка відомостей про відносини контролю здійснюється за формою та змістом. В окремих випадках, якщо виникають сумніви щодо достовірності наданих відомостей, державний орган приватизації має право витребувати від потенційного покупця інші документи і відомості, потрібні для з`ясування його особи, суті діяльності, фінансового стану, та організовує отримання додаткових відомостей від відповідних органів виконавчої влади, установ, організацій, суб`єктів господарювання.

У своєму відзиві на позов представник відповідача наголосив на тому, що пунктом 6.13 Положення надано саме право робочій групі витребувати від потенційного покупця інші документи і відомості, а не обов`язок.

Проте, слід звернути увагу, що умови конкурсу крім надання виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, містять умову щодо надання довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (якщо потенційний покупець є резидентом). Однак, як вказав відповідач у відзиві на позов, що відповідно до змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2013 року №842, у постанову Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 року №118 Про створення Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України і від 8 листопада 2000 року №1659 Про затвердження Положення про проведення статистичних спостережень та надання органами державної статистики послуг на платній основі , Довідка про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України змінила свою назву. Тепер цей документ називається Відомості з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій.

За наведених обставин, враховуючи, що умовами конкурсу вимагався один документ Довідка , а фактично мали надаватись Відомості , - уповноважені особи робочої групи зобов`язані були або ж усунути невідповідність у вимогах до конкурсної документації, або ж скористатись правом, визначеним пунктом 6.13 Положення.

Що стосується іншого зауваження відповідача, що в пакеті конкурсної документації відсутні відомості про джерела надходження коштів ТОВ Краснолиманське , яке відповідно до договору від 21 листопада 2018 року №21/11 зобов`язується надати поворотну фінансову допомогу ТОВ Укрдонінвест у сумі 6 000 000 000,00 грн., слід вказати наступне.

Норми підпункту 5.7.6 пункту 5.7 Положення зобов`язують потенційних покупців надати відомості про джерела надходження коштів, копії документів, що підтверджують право на одержання коштів, у сумі, не меншій, ніж початкова ціна пакета акцій (для потенційних покупців, які є нерезидентами або підприємствами з іноземними інвестиціями).

Однак ні позивач, ні ТОВ Краснолиманське не являються суб`єктами, визначеними у цьому пункті Положення. Суд погоджується з позивачем, що вказана норма не вимагає надавати відомості про джерела отримання коштів третіми особами, з якими потенційний покупець перебуває у відповідних договірних правовідносинах з надання поворотної фінансової допомоги.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частин першої та другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіряючи дії та оскаржуване рішення відповідача на їх відповідність визначеним критеріям, суд дійшов висновку, що у межах заявленого позову такі акти не відповідали вимогам статті 2 Кодексу. Відтак, позовні вимоги є обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 2, 77, 139, 241-246, 251 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва -

в и р і ш и в:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест до Фонду державного майна України про визнання протиправними дій та рішення в частині - задовольнити.

Визнати протиправними дії Фонду державного майна України щодо прийняття абзацу другого пункту 1 наказу від 10 грудня 2018 року №1558, за яким Товариство з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест не допущено до участі у конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону з продажу пакета акцій розміром 78,289% статутного капіталу публічного акціонерного товариства Центренерго .

Визнати протиправним та скасувати абзац другий пункту 1 наказу Фонду державного майна України від 10 грудня 2018 року №1558, за яким Товариство з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест не допущено до участі у конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону з продажу пакета акцій розміром 78,289% статутного капіталу публічного акціонерного товариства Центренерго .

Присудити до стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Укрдонінвест (01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 26, офіс 310, код ЄДРПОУ 30775586) за рахунок бюджетних асигнувань Фонду державного майна України (01133, м. Київ, вул. Генерала Алмазова, 18/9, код ЄДРПОУ 00032945) понесені судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 3842,00 грн.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, встановлені статтями 295- 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Т.І. Шейко

Дата ухвалення рішення09.09.2019
Оприлюднено11.09.2019

Судовий реєстр по справі —640/8328/19

Постанова від 09.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 09.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 08.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Постанова від 26.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Постанова від 26.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 21.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 21.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 10.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні