ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
09 вересня 2019 року № 640/21866/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Патратій О.В., розглянувши в спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Товариства з обмеженою відповідальністю Перший столичний брокер
про стягнення штрафних санкцій в сумі 2 040,00 грн.
ВСТАНОВИВ :
Позивач - Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Перший столичний брокер (далі - відповідач), в якому просить стягнути штраф у сумі 2 040,00 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 26.12.2018р. відкрито спрощене позовне провадженні без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та запропоновано відповідачу у 15 денний строк з дня отримання ухвали надати суду відзив на позовну заяву та всі докази на підтвердження, які наявні у відповідача.
В обґрунтування позовних вимог позивач послався на подання ТОВ Перший столичний брокер не в повному обсязі інформації до Комісії, за що пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачена відповідальність юридичних осіб.
Відповідач у визначений судом строк відзив на позовну заяву не надав, заява про визнання позову також суду не надходила.
Ухвала про відкриття спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) направлялася на адресу відповідача, однак поштова кореспонденція повернулася на адресу суду не врученою та з відміткою пошти за місцем обслуговування не значиться .
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю Перший столичний брокер не перебуває в процесі припинення, адреса місцезнаходження юридичної особи відповідає адресі, на яку судом було направлено копію ухвали про відкриття провадження у справі.
При цьому, судом враховується, що ухвала розміщена в Єдиному державної реєстрі судових рішень.
Станом на час розгляду справи до суду будь-які відомості про зміну місцезнаходження відповідача не надходили.
Дослідивши обставини справи та оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.
Постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 04.09.2018р. порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ Перший столичний брокер . Вказаною постановою керівнику ТОВ Перший столичний брокер або уповноваженій особі було запропоновано з`явитись 13.09.2018р. о 10:20 до департаменту для підписання Акта про правопорушення та надання пояснень. Надіслання відповідачу вказаної постанови підтверджується реєстром рекомендованих листів від 05.09.2018р. та фіскальним чеком Укрпошти від 05.09.2018р. № 8646.
13.09.2018р. Національною комісію з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ТОВ Перший столичний брокер було складено Акт про правопорушення на ринку цінних паперів №443-ДП-Т, відповідно до якого встановлено ознаки порушення ТОВ Перший столичний брокер вимог законодавства, а саме: ч. 10 ст. 8. Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , а саме: ненадання відповіді на запит.
Як зазначено у Акті, листом від 04.06.2018р. № 16/04/17494 (ідентифікатор внутрішнього поштового відправлення 0101040567284) Комісія надіслала Товариству запит (вимогу) щодо надання інформації. Відповідно до запиту Товариству необхідно в термін до 22.06.2018 надати до Комісії інформацію щодо складових власного капіталу (а саме зареєстрованого (пайового) капіталу, капіталу в дооцінках, додаткового капіталу, резервного капіталу, нерозподіленого прибутку (непокритого збитку), неоплаченого капіталу, вилученого капіталу) станом на кінець дня 01.02.2018, 28.02.2018, 30.03.2018, 27.04.2018, а також про зміни у складових власного капіталу, що відбулися протягом періоду з 01.02.2018 по 27.04.2018, вказавши дати та суми відповідних змін. Відповідно до інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті ПАТ Укрпошта , лист Комісії був вручений Товариству за довіреністю 08.06.2018. Станом на 09.08.2018 відповідь на запит (вимогу) від Товариства до Комісії не надходила. Таким чином, Товариство не подало до Комісії інформацію або письмові пояснення та підтверджуючі документи, за що статтею 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачена відповідальність. На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів товариство не усунуло вищезазначені правопорушення.
18.09.2018р. Національною комісію з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ТОВ Перший столичний брокер було прийнято постанову про розгляд справи про правопорушення на 04.10.2018р.
Надіслання відповідачу вказаного Акту та постанови про розгляд справи про правопорушення підтверджується реєстром рекомендованих листів від 20.09.2018р. та фіскальним чеком Укрпошти від 20.09.2018р. № 0048.
Як зазначає позивач, на дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів ТОВ Перший столичний брокер не усунуло вищезазначені правопорушення.
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії за невиконання розпорядження щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у відношенні Відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 04.10.2018р. №557-ДП-Т, відповідно до якої до ТОВ Перший столичний брокер застосовано штрафну санкцію у розмірі 2 040,00 грн.
Штрафна санкція застосована на підставі пункту 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 16.10.2012 № 1470.
Також, 04.10.2018р. Національною комісію з цінних паперів та фондового ринку було прийнято розпорядження № 206-ДП-Т про усунення порушень законодавства про цінні папери.
Надіслання відповідачу вказаного Розпорядження та постанови про застосування санкцій підтверджується реєстром рекомендованих листів від 11.10.2018р. та фіскальним чеком Укрпошти від 11.10.2018р. № 1923.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996 № 448/96-ВР (далі - Закон № 448/96-ВР).
Відповідно до ст. 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Статтею 6 зазначеного Закону закріплено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є:
1) формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів;
2) координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних;
3) здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування;
4) захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень;
5) сприяння розвитку ринку цінних паперів;
6) узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.
Відповідно до ст. 9 Закону № 448/96-ВР уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мають право:
- безперешкодно входити на підприємства, в установи, організації за службовим посвідченням і мати доступ до документів та інших матеріалів, необхідних для проведення перевірки;
- вимагати необхідні документи та іншу інформацію у зв`язку з реалізацією своїх повноважень;
- залучати за погодженням з відповідними центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевої влади та самоврядування, підприємствами та об`єднаннями їх спеціалістів, депутатів місцевих рад (за їх згодою) для проведення перевірок та ревізій;
- відповідно до розподілу обов`язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, видавати розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, ставити питання перед органами Прокуратури України та Міністерством внутрішніх справ України про проведення розслідувань або інших заходів відповідно до чинного законодавства;
- вимагати в межах своєї компетенції в посадових осіб підприємств, установ, організацій надання письмових пояснень.
Судом встановлено, що товариством з обмеженою відповідальністю Перший столичний брокер вчинено правопорушення, а саме: не надано відповідь на запит.
Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.
Станом на день вирішення спору доказів на підтвердження сплати відповідачем штрафу чи оскарження зазначених вище постанов в судовому порядку до суду не надано. Несплата підприємством застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави.
Згідно з частиною першою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Виходячи з вищенаведених приписів законодавства, поданих позивачем документів і матеріалів, з`ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та враховуючи те, що відповідач у встановлений судом строк не спростував твердження позивача, доказів виконання постанов на день винесення рішення не надав, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи відсутність таких заходів Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, судовий збір на їх користь стягненню з відповідача не підлягає.
Керуючись статтями 77, 139, 241-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Перший столичний брокер (04119, м. Київ, вул. Якіра, буд. 10-А, код ЄДРПОУ 39099141) штраф у розмірі 2 040,00 грн. (дві тисячі сорок) грн. 00 коп., до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.
Суддя О.В. Патратій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2019 |
Оприлюднено | 13.09.2019 |
Номер документу | 84163108 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Патратій О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні