Постанова
від 10.09.2019 по справі 826/12589/17
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/12589/17 Суддя (судді) першої інстанції: Келеберда В.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 вересня 2019 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі: судді-доповідача Аліменка В.О.,

суддів Василенка Я.М., Кучми А.Ю.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 21 лютого 2019 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Печерської районної у м. Києві державної адміністрації, третя особа: Релігійна організація "Місіонерський евангелізаційно-благодійний центр обєднання християнських церков України "Слово Життя" про зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИЛА

ОСОБА_1 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Печерської районної в місті Києві державної адміністрації про скасування реєстраційної дії від 30.07.2015 № 10701050005038271 вчинену органом державної реєстрації Печерською районною у м. Києві державною адміністрацією щодо зазначення керівника ОСОБА_2 .

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 21 лютого 2019 року в задоволені позову відмовлено.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на невідповідність висновків суду обставинам справи, просить оскаржуване судове рішення скасувати та прийняти нову постанову про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Апелянт мотивує свої вимоги тим, що судом першої інстанції неповністю з`ясовані обставини справи, порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Згідно ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

У відповідності до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Як вбачається з матеріалів справи, з 1996 року ОСОБА_1 є президентом релігійної організації Місіонерський евангелізаційно-благодійний центр об`єднання християнських церков України Слово Життя , що передбачено Статутом зареєстрованим Державним комітетом України у справах релігії Постановою № 3/3 від 30.04.1996 та підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серія АВ № 157113, виданої Державною реєстраційною службою від 07.05.2013.

Згідно з протоколом конференції третьої особи від 17.04.2015 №01/15 було обрано президентом релігійної організації Місіонерський евангелізаційно-благодійний центр об`єднання християнських церков України Слово Життя ОСОБА_2 .

Відповідно до Наказу №01/15 від 18.04.2015 року ОСОБА_2 приступив до виконання обов`язків президента.

Згідно Статуту третьої особи президент має право від імені третьої особи без доручення представляти юридичну особу у відносинах з державними, релігійними, громадськими та іншими організаціями та установами.

Згідно пункту 3.10. Статуту третьої особи вищим керівним органом центру є Конференція. Норми представництва і порядок делегування на Конференцію визначаються Правлінням Центру. Конференція скликається не рідше один раз на п`ять років або частіше на вимогу 2/3 членів центру.

Як позивач зазначає, що 30.07.2017 відповідачем проведені реєстраційні дії щодо третьої особи, а саме: державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах - зміна керівника (реєстраційна дія №10701050005038271).

Внаслідок даних реєстраційних дій було виключено інформацію про позивача як керівника даної релігійної організації Місіонерський евангелізаційно-благодійний центр об`єднання християнських церков України Слово Життя .

Вважаючи дії реєстраційної служби протиправними, позивач звернувся до суду.

Законом, що регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців є Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 15.05.2003 №755-ІУ (далі - Закон №755-ІУ в редакції, чинній на момент проведення оскаржуваних реєстраційних дій).

Стаття 4 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (в редакції, чинній на момент проведення оскаржуваних реєстраційних дій) визначає порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, який, зокрема, включає: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до стаття 8 Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , яка закріплює вимоги до оформлення документів, які подаються державному реєстратору, документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються поштовим відправленням або електронним документом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою.

Реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору поштовим відправленням, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена. Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів повинен бути засвідчений відповідною посадовою особою в установленому порядку.

Установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Згідно до частини 1 статті 17 Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Відповідно до частин 1, 3 статті 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (в редакції, чинній на момент проведення оскаржуваних реєстраційних дій) для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або інформація про оприлюднення повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.

У разі внесення змін до установчих документів, які пов`язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів: рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників); заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

Як встановлено судом першої інстанції, з 18.04.2015 керівником третьої особи зазначено ОСОБА_2 . Дані відомості були внесені державним реєстратором 21.05.2015 на підставі протоколу конференції від 17.04.2015 №01/15, відповідно до якого 17.04.2015 усі члени (делегати) третьої особи обрали президентом центру ОСОБА_2 . Даний протокол підписаний головуючим на конференції центру ОСОБА_1 та секретарем конференції Шемчишин В.П., та скріплений печаткою юридичної особи з відповідним кодом.

21.05.2015, отримавши від представника третьої особи заповнену реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі державний реєстратор вніс зміни до Єдиного державного реєстру, зазначивши у відомостях про третю особу ОСОБА_2 , як його керівника. При цьому, як вбачається з опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах заявником ОСОБА_3 , який діяв на підставі довіреності від 19.04.2015, виданої третьою особою, державному реєстратору надав наступні документи: реєстраційну картку форми 4 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; примірник оригіналу наказу від 18.04.2015 №01/15 про призначення президентом третьої особи ОСОБА_2 ; примірник оригіналу протоколу конференції від 17.04.2015 № 01/16; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (в редакції, чинній на момент проведення оскаржуваних реєстраційних дій) у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов`язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Частиною 2 ст.19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців (в редакції, чинній на момент проведення оскаржуваних реєстраційних дій) визначено, що якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов`язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або завірену в установленому порядку копію розпорядчого документа про їх призначення.

Наведені правові норми свідчать, що для внесення змін про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов`язаних із зміною керівника, обов`язковими умовами є: 1) подання повного пакету документів - заповненої реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або завірену в установленому порядку копію розпорядчого документа про їх призначення; 2) подання вказаних документів уповноваженою особою.

Як встановлено в частиною 5 статті 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, приймаються згідно з описом, копія якого видається (надсилається рекомендованим листом з описом вкладення) в день надходження документів заявнику з відміткою про дату їх надходження.

Так, матеріали реєстраційної справи третьої особи, наданої відповідачем (а.с. 31-121), свідчать, що згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами, в установчі документи для внесення відомостей про зміну керівника третьої особи заявником ОСОБА_3 , який діяв на підставі довіреності від 19.04.2015, виданої третьою особою, надав державному реєстратору реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу щодо зміни керівника третьої особи, де керівником зазначено ОСОБА_2 , а також примірник оригіналу протоколу від 17.04.2015 №01/15 конференції, примірник наказу від 18.04.2015 №01/15 про призначення президентом третьої особи ОСОБА_2 .

Як встановлено судом, станом на 21.05.2015 в Єдиному державному реєстрі керівником третьої особи було зазначено ОСОБА_2 . При цьому, вказані відомості були внесені державним реєстратором на підставі Протоколу конференції від 17.04.2015 № 01/15 третьої особи.

Разом з тим, судом не виявлено в матеріалах справи документів, які б підтвердили про скасування протоколу від 17.04.2015 №01/15 конференції третьої особи, відповідно до якого було обрано ОСОБА_2 .

Твердження позивача про те, що документи подані особою не у повному обсязі, зокрема державному реєстратору не було подано оригіналів документів, необхідних для здійснення запису, не відповідають дійсності і спростовуються дослідженими судом матеріалами реєстраційної справи, згідно з якими для проведення державної реєстрації змін подавалися примірники оригіналів необхідних документів, що вказані судом вище.

Твердження позивача, про те, що документи подані особою, яка не має відповідних повноважень, не відповідають дійсності і спростовуються поданими державному реєстратору документами, копії яких досліджені судом, які підтверджували факт зміни керівника третьої особи. У контексті повноважень ОСОБА_2 суд зазначає, що рішення правління, оформлене протоколом від 17.04.2015 №01/15 конференції, є чинним і в судовому порядку не скасовано, тому підстави для його не врахування як у державного реєстратора, так і в суду відсутні.

Судження позивача про те, що державний реєстратор здійснив реєстраційну дію без урахування письмової заяви третьої особи про звільнення з посади керівника ОСОБА_1 , суд вважає необгрунтованими, оскільки такі судження позивача не ґрунтуються на нормах статті 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , яким державному реєстратору не надано повноважень на отримання заяви правильності звільнення керівника, що не відповідає частиною 4 статті 19 Закону, згідно з якою державному реєстратору заборонено вимагати подання інших документів, і статтею 53 цього Закону, згідно з якою відповідальність за надання завідомо неправдивих відомостей покладається на осіб, які подають документи. Такі судження представника позивача суперечать засадам, на яких грунтується правовий порядок в Україні і зокрема частині 2 статті 19 Конституції України, згідно з якою органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За таких обставин, апеляційна скарга є необгрунтованою, її доводи не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду, не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому у її задоволенні необхідно відмовити, а рішення суду першої інстанції підлягає залишенню без змін.

Керуючись ст. ст. 243, 250, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України колегія суддів,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 21 лютого 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів, з урахуванням положень ст. 329 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Суддя-доповідач В.О. Аліменко

Судді Я.М. Василенко

А.Ю. Кучма

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.09.2019
Оприлюднено12.09.2019
Номер документу84164983
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12589/17

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 26.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 10.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 30.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Рішення від 21.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні