Постанова
від 05.09.2019 по справі 620/1511/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 620/1511/19 Суддя (судді) першої інстанції: Соломко І.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 вересня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Аліменка В.О., Земляної Г.В., при секретарі - Рейтаровській О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 02 липня 2019 року адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Менської районної державної адміністрації Чернігівської області Білець Оксани Іванівни про визнання протиправними дій, скасування державної реєстрації,

ВСТАНОВИВ

ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом у якому просила:

- визнати протиправними дії Державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відділу державної реєстрації Менської районної державної адміністрації Білець Оксани Іванівни щодо вчинення державної реєстраційної дії, - запису про припинення юридичної особи Менського споживчого товариства.

- скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи (запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи № 10501110020000113), Менського споживчого товариства, місцезнаходження м. Мена, вул. Шевченка, будинок 90, Чернігівської області, ідентифікаційний код 01776547, проведену Державним реєстратором юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відділу державної реєстрації Менської районної державної адміністрації 29 листопада 2018 року Білець Оксаною Іванівною .

На обґрунтування своїх вимог позивач стверджувала, що державним реєстратором в неповній мірі перевірені всі документи, які необхідні для припинення юридичної особи, а тому запис про державну реєстрацію такого припинення вважає незаконним.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 02 липня 2019 року у задоволенні позову відмовлено повністю.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 , посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення в і прийняти нове рішення, яким задовольнити її позовні вимоги.

Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Шостий апеляційний адміністративний суд дійшов наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_1 є членом Менського споживчого товариства, що підтверджується копією членської кооперативної книжки, виданої правлінням Менського споживчого товариства 03.02.1961.

11.05.2018 Менським споживчим товариством прийнято рішення у формі протоколу про припинення діяльності Менського споживчого товариства шляхом ліквідації, призначення ліквідаційної комісії Менського споживчого товариства на підставі рішення, прийнятого на зборах Менського споживчого товариства.

Згідно Опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті Ліквідації для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації керівником юридичної особи - Менського споживчого товариства 29.11.2018 року надано наступні документи:

- Заява про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв`язку з ліквідацією;

- Довідка відповідного органу Пенсійною фонду України про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування;

- Довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Як вбачається з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 27.06.2019, 29.11.2018 здійснена державна реєстрація припинення юридичної особи - Менського споживчого товариства.

Спеціальним Законом, який визначає відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців є Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15 травня 2003 року № 755-IV (надалі за текстом - Закон № 755-IV ), (тут та надалі норми Закону у редакції, що була чинною на момент виникнення спірних правовідносин).

Стаття 1 названого Закону визначає державну реєстрацію юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, як офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Відповідно до частини 13 статті 17 Закону № 755-IV для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

За змістом пункту 1 частини 1 статті 25 Закону № 1952-IV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.

Згідно пункту 8 частини 1 статті 1 Закону № 755-IV заявник, це зокрема, голова комісії з припинення або уповноважена ним особа - у разі подання документів для державної реєстрації припинення юридичної особи.

Відповідно до частини 2 статті 25 № 755-IV порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; 10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі). Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.

Доводи апеляційної скарги ґрунтуються на тому, що рішення Менського споживчого товариства про припинення його діяльності шляхом ліквідації та призначення ліквідаційної комісії є недійсним та таким, що суперечить вимогам Конституції та законів України.

Водночас, вирішення спорів щодо оскарження рішення органу управління юридичної особи не належить до юрисдикції адміністративних судів.

Як вбачається з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 27.06.2019, ОСОБА_3 голова комісії з припинення або ліквідатор.

Оскільки документи для проведення державної реєстрації припинення Менського споживчого товариства 29.11.2019 подавала ОСОБА_3 , за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру, реєстраційна дія, яка проведена 29.11.2019 за номером 10501110020000113 є законною і не підлягає скасуванню.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що окружним адміністративним судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 02 липня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття.

Касаційна скарга на постанову суду може бути подана безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Постанова складена в повному обсязі 10 вересня 2019 р.

Головуючий суддя І.О.Лічевецький

суддя В.О.Аліменко

cуддя Г.В.Земляна

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.09.2019
Оприлюднено12.09.2019
Номер документу84165137
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/1511/19

Постанова від 11.09.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Студенець В.І.

Ухвала від 25.07.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Студенець В.І.

Ухвала від 03.07.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Студенець В.І.

Ухвала від 15.02.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

Ухвала від 26.01.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

Ухвала від 26.01.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

Ухвала від 21.01.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

Ухвала від 29.12.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

Ухвала від 15.12.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

Ухвала від 26.11.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні