РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
12 вересня 2019 року м. Рівне №460/1321/19
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Недашківської К.М., за участю: секретаря судового засідання Самкової Т.А.; представника позивача - Процишина М.О.; представника відповідача - Ящинської Н.В.; розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області до Фермерського господарства Новий Тік про застосування заходів реагування.
У провадженні Рівненського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області (далі іменується - позивач) до Фермерського господарства Новий Тік (далі іменується - відповідач), в якому позивач просить суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи будівель та приміщень шляхом опечатування вхідних дверей складських, виробничих, підсобних та інших приміщень та відключення від системи електрозабезпечення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Заяви по суті справи.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що співробітниками Демидівського районного сектору ГУ ДСНС України в Рівненській області, з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки здійснено планову перевірку території, будівель та приміщень ФГ Новий Тік . За результатами проведеного заходу державного нагляду складено акт, яким встановлено порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, тому подальша експлуатація будівель та приміщень, розташованих по вул. Центральній с. Новий Тік Демидівського району Рівненської області, створює загрозу життю та здоров`ю людей. Просив позов задовольнити повністю.
Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, у якому він заперечив проти заявлених позовних вимог. Зокрема, зазначив, що ГУ ДСНС у Рівненській області не мало права подавати адміністративний позов, оскільки ним винесено припис про усунення порушень вимог законодавства із зазначенням конкретних строків його виконання, які ще не закінчилися. За таких обставин, вважає даний позов безпідставним та необґрунтованим. Просив у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Ухвалою суду від 11.06.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.
Ухвалою суду від 09.07.2019, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, розгляд справи відкладено на 30.07.2019.
Ухвалою суду від 30.07.2019, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, розгляд справи відкладено на 12.09.2019.
У судове засідання 12.09.2019 прибув представник позивача, підтримав заявлені позовні вимоги та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.
До суду прибув також представник відповідача, заперечив проти позову, та просив суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог повністю.
На підставі статей 243, 250 КАС України, вступна та резолютивна частини рішення проголошені у судовому засіданні 12.09.2019.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд
В С Т А Н О В И В:
Демидівським районним сектором ГУ ДСНС України у Рівненській області у період з 08.04.2019 по 19.04.2019, на підставі наказу від 25.03.2019 №3, повідомлення від 28.03.2019 №100 та посвідчення від 08.04.2019 №34, проведено плановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки господарської одиниці - ФГ Новий Тік , розташованої по вул. Центральній с. Новий Тік Демидівського району Рівненської області (а.с. 10-13).
За результатами проведення планового заходу складено Акт від 19.04.2019 №34 (а.с. 14-20), у якому зафіксовано порушення відповідачем Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗ України), пункту 3.19, підпункти 4.2.9 та 4.2.16 пункту 4.2, підпункти 5.1.8 та 5.1.27 пункту 5.1, підпункт 6.1.2 пункту 6.1, підпункт 6.4.12 пункту 6.4, пункт 7.11, пункт 7.19 Правил пожежної безпеки в агропромисловому комплексі України, затверджених спільним наказом Міністерства аграрної політики України, Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 04.12.2006 №730/770, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 05.04.2007 за №313/13580 (далі - Правила №730/770), а саме: працівники при прийнятті роботу і за місцем роботи не пройшли вступні, первинні, повторні, позапланові та цільові інструктажі з питань пожежної безпеки; дерев`яні конструкції горищ будівлі автопарку та зерноскладу не оброблені вогнезахисним розчином; виробничі та підсобні приміщення не забезпечені сертифікованими в Україні первинними засобами гасіння пожежі в достатній кількості; первинні засоби пожежогасіння протипожежне обладнання та інвентар не розміщено на видних і легкодоступних місцях і не утримуються справними і готовими до негайного використання; перевірка якості ізоляції кабелів, електропроводів надійність з`єднань захисного заземлення режим роботи електродвигунів не здійснюється електриками як зовнішнім оглядом, так і з допомогою приладів, заміри опору ізоляції проводів не проводяться в установлені терміни; будівлю автопарку та зерноскладу не захищено від прямих ударів блискавки та вторинних їх проявів; складські приміщення не обладнані установками пожежної сигналізації; водонапірна башта не забезпечена під`їздом і не пристосована для відбору води пожежною технікою будь-якої пори року; для розміщення первинних засобів пожежогасіння у складських та інших приміщеннях, будівлях, спорудах і на території господарства, не установлені спеціальні пожежні щити; наявні вогнегасники не пройшли технічне обслуговування на спеціалізованих підприємствах.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 №877-V (далі іменується - Закон України №877-V).
Відповідно до статті 1 Закону України №877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону України №877-V, державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Пунктами 1 та 7 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1052 (далі іменується - Положення №1052), визначено, що Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, що утворюється для забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності, та який здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.01.2013 №33 Про утворення територіальних органів Державної служби з надзвичайних ситуацій та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України , територіальним органом ДСНС на території Рівненської області є ГУ ДСНС України у Рівненській області.
Підпунктами 39 та 42 пункту 4 Положення №1052 визначено, що ДСНС відповідно до покладених на неї завдань організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання, та зокрема, здійснює державний нагляд (контроль) за:
- вжиттям інженерно-технічних заходів цивільного захисту відповідно до закону;
- діяльністю аварійно-рятувальних служб, станом їх готовності до реагування на аварії та надзвичайні ситуації, а також вживає заходів до зупинення діяльності неатестованих аварійно-рятувальних служб у порядку, визначеному законодавством;
- дотриманням періодичності навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов`язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту, та вживає заходів для усунення виявлених недоліків.
В свою чергу, відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, регулюється Кодексом цивільного захисту України.
В силу вимог статей 64, 65, 66 Кодексу цивільного захисту України, ГУ ДСНС України у Рівненській області здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до чинного законодавства.
Згідно зі статтею 5 Закону України №877-V, підставами для здійснення планових заходів є річний або квартальний план, який затверджується органом державного нагляду (контролю).
Відповідно до частини третьої статті 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Загальні вимоги щодо забезпечення пожежної безпеки об`єктів, що належать АПК (агропромислового комплексу), зокрема об`єктів житлово-побутового, культосвітнього, оздоровчого та іншого призначення, встановлюються Правилами №730/770.
Так, пунктом 3.19 Правил №730/770 передбачено, що працівники підприємств при прийнятті на роботу і за місцем роботи повинні проходити вступні, первинні, повторні, позапланові та цільові інструктажі з питань пожежної безпеки.
Відповідно до підпункту 4.2.9 пункту 4.2 Правил №730/770, дерев`яні конструкції горищ підлягають вогнезахисній обробці. Якість обробки щороку контролюється, і в разі потреби обробка повторюється. За результатами контролю складається відповідний акт.
Згідно з підпунктом 4.2.16 пункту 4.2 Правил №730/770, усі виробничі та підсобні приміщення мають бути забезпечені сертифікованими в Україні первинними засобами гасіння пожежі. Первинні засоби пожежогасіння, протипожежне обладнання та інвентар слід розміщувати на видних і легкодоступних місцях і утримувати їх справними і готовими до негайного використання.
Підпунктом 5.1.8 пункту 5.1 Правил №730/770 передбачено, що перевірка якості ізоляції кабелів, електропроводів, надійність з`єднань, захисного заземлення, режим роботи електродвигунів здійснюється електриками як зовнішнім оглядом, так і з допомогою приладів. Заміри опору ізоляції проводів проводяться в установлені терміни.
За змістом підпункту 5.1.27 пункту 5.1 Правил №730/770 будівлі, споруди і зовнішні установки слід захищати від прямих ударів блискавки та вторинних їх проявів.
Підпунктом 6.1.2 пункту 6.1 Правил №730/770 регламентовано, що будинки, приміщення та споруди слід обладнувати УПС та АУП відповідно до вимог будівельних норм, правил, стандартів. Сигнали від приймально-контрольних приладів УПС та АУП, необхідно виводити на пульти централізованого спостереження пожежної охорони (за наявності технічної можливості)
Підпунктом 6.4.12 пункту 6.4 Правил №730/770 визначено, що водонапірні башти повинні бути забезпечені під`їздом і пристосовані для відбору води пожежною технікою будь-якої пори року. Не допускається використовувати для побутових та виробничих потреб запас води, призначений для пожежогасіння. На корпус водонапірної башти слід наносити позначення, яке вказує на місце розташування пристрою для забирання води пожежною технікою.
Відповідно до пункт 7.11 Правил №730/770, для розміщення первинних засобів пожежогасіння у виробничих, складських та інших приміщеннях, будівлях, спорудах і на території підприємств, як правило, слід установлювати спеціальні пожежні щити (стенди). На пожежних щитах (стендах) слід розміщувати ті первинні засоби гасіння пожеж, які можуть застосовуватись у даному приміщенні, споруді, установі.
Згідно з пунктом 7.19 Правил №730/770, вогнегасники всіх типів повинні мати сертифікати відповідності та проходити технічне обслуговування на спеціалізованих підприємствах, які мають ліцензію на провадження відповідного виду господарської діяльності.
Статтею 3 Конституції України визначено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону України №877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Підпунктом 12 частини першої статті 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
В силу вимог частини першої статті 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
Згідно з частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Відповідно до частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.
Суд констатує, що описані в Акті перевірки виявлені порушення безумовно становлять загрозу життю та здоров`ю людей:
посадова особа до початку виконання своїх обов`язків не проходить навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки (частина 3 пункт 3.23 Правил пожежної безпеки);
дерев`яні конструкції горищ будівлі автопарку та зерноскладу не оброблені вогнезахисним розчином (частина 4, пункт 4.2, підпункт 4.2.9 Правил пожежної безпеки);
виробничі та підсобні приміщення не забезпечені сертифікованими в Україні засобами гасіння пожежі в достатній кількості; первинні засоби пожежогасіння, протипожежне обладнання та інвентар не розміщено на видних і легкодоступних місцях і не утримуються справними і готовими до негайного використання (частина 4, пункт 4.2, підпункт 4.2.16 Правил пожежної безпеки);
перевірка якості ізоляції кабелів, електропроводів, надійність з`єднань, захисного заземлення, режим роботи електродвигунів не здійснюється електриками як зовнішнім виглядом, так і з допомогою приладів; заміри опору ізоляції проводів не проводяться в установлені терміни (частина 5, пункт 5.1.8 Правил пожежної безпеки);
будівлю автопарку та зерноскладу не захищено від прямих ударів блискавки та вторинних її проявів (частина 5, пункт 5.1.17 Правил пожежної безпеки);
складські приміщення не обладнані установками пожежної сигналізації (частина 6, пункт 6.1.2 Правил пожежної безпеки);
водонапірна башта не забезпечена під`їздом і не пристосована для відбору води пожежною технікою будь-якої пори року (частина 6, пункт 6.4, підпункт 6.4.12 Правил пожежної безпеки);
для розміщення первинних засобів пожежогасіння у складських та інших приміщеннях, будівлях, спорудах і на території господарства, не установлені спеціальні пожежні щити (частина 7, пункт 7.12 Правил пожежної безпеки);
наявні вогнегасники не пройшли технічне обслуговування на спеціалізованих підприємствах (частина 7, пункт 7.19 Правил пожежної безпеки).
Згідно з частиною другою статті 70 Кодексу цивільного захисту України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до частини п`ятої статті 4 Закону України №877-V, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.
Таким чином, ГУ ДСНС України в Рівненській області на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинними законодавством звернулося до суду з позовом про застосування заходів реагування щодо повного зупинення роботи будівель та приміщень ФГ Новий Тік шляхом опечатування вхідних дверей складських, виробничих, підсобних та інших приміщень та відключення від системи електрозабезпечення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Жодних доказів усунення порушень пункту 3.19, підпункти 4.2.9 та 4.2.16 пункту 4.2, підпункти 5.1.8 та 5.1.27 пункту 5.1, підпункт 6.1.2 пункту 6.1, підпункт 6.4.12 пункту 6.4, пункт 7.11, пункт 7.19 Правил №730/770, зафіксованих у Акті від 19.04.2019 №34, відповідачем суду не надано.
При цьому, посилання відповідача на те, що ГУ ДСНС України в Рівненській області не мало права подавати адміністративний позов, адже ним винесено припис про усунення порушень вимог законодавства із зазначенням конкретних строків його виконання, які на момент звернення до суду не закінчилися, суд не бере до уваги, оскільки частиною сьомою статті 7 Закону України №877-V чітко визначено обов`язок органу державного нагляду звернутися до адміністративного суду з позовом за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, та лише у разі необхідності вжиття інших заходів реагування - скласти припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Суд звертає увагу відповідача на те, що даний адміністративний позов стосується застосування заходів реагування щодо виявлених порушень пункту 3.19, підпункти 4.2.9 та 4.2.16 пункту 4.2, підпункти 5.1.8 та 5.1.27 пункту 5.1, підпункт 6.1.2 пункту 6.1, підпункт 6.4.12 пункту 6.4, пункт 7.11, пункт 7.19 Правил №730/770, в той час як зазначений відповідачем припис ГУ ДСНС України в Рівненській області від 19.04.2019 №29 (а.с.44-45) стосується порушень пункту 3.6, пункту 3.19, пункту 3.20, підпункти 4.2.19 пункту 4.2 Правил №730/770 та пункту 14 Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444.
Враховуючи встановлені позивачем факти порушення відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що становить загрозу життю та здоров`ю людей, суд вважає за необхідне роботи будівель та приміщень ФГ Новий Тік шляхом опечатування вхідних дверей складських, виробничих, підсобних та інших приміщень та відключення від системи електрозабезпечення, до повного усунення виявлених в ході державного нагляду порушень.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.
Враховуючи положення статті 139 КАС України, судовий збір відшкодуванню не підлягає.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області (33028, місто Рівне, вулиця Гетьмана Полуботка, 37; код ЄДРПОУ 38610634) до Фермерського господарства Новий Тік (35210, Рівненська область, Демидівський район, село Новий Тік, вулиця Центральна; код ЄДРПОУ 33727467) про застосування заходів реагування - задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування до Фермерського господарства Новий Тік у вигляді повного зупинення роботи будівель та приміщень на території Фермерського господарства Новий Тік за адресою: 35210, Рівненська область, Демидівський район, село Новий Тік, вулиця Центральна, шляхом опечатування вхідних дверей складських, виробничих, підсобних та інших приміщень, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складений 13 вересня 2019 року.
Суддя Недашківська К.М.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2019 |
Оприлюднено | 16.09.2019 |
Номер документу | 84222965 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Недашківська К.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні