Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 вересня 2019 р. Справа№200/7403/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Аляб`єва І.Г., при секретарі судового засідання Скрипник К.О.,
за участі:
представника позивача Цимбалюк В.Г.,
представника відповідача Пономарьова А.О.,
представник відповідача, який приймав
участь у розгляді справи в режимі
відеоконференції Калугіної З.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільторг ІСТ» до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у м.Києві про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-
встановив:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Сільторг ІСТ» , звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у м.Києві, у якій просить суд:
- скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у м.Києві від 04 квітня 2019 року №1132420/42042781 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 09 січня 2019 року;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 09 січня 2019 року.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідачем зупинено реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки відповідачем було встановлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах. На підтвердження реальності здійснення операції надані пояснення та документи, що підтверджують поставку товарів. Проте, відповідачем прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, які є необґрунтованими та підлягають скасуванню.
Ухвалою суду від 18 червня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання на 08 липня 2019 року.
08 липня 2019 року відкладено розгляд справи на 23 липня 2019 року.
Ухвалою від 23 липня 2019 року продовжено строк підготовчого провадження та відкладено розгляд справи на 29 серпня 2019 року.
29 серпня 2019 року відкладено розгляд справи на 09 вересня 2019 року.
Ухвалою суду від 09 вересня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 09 вересня 2019 року.
Представник відповідача надав відзив на адміністративний позов. В обґрунтування своєї позиції зазначив наступне. Комісією Державної фіскальної служби України прийнято рішення № від 04 квітня 2019 року №1132420/42042781 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 09 січня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних в зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
До судового засідання з`явився представники позивача і відповідачів.
Позивач підтримав позов у повному обсязі.
Відповідачі заперечували проти позову з підстав, викладених у відзиві.
Дослідивши докази, що містяться у матеріалах справи, суд встановив наступне.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство Сільторг ІСТ (код ЄДРПОУ 42042781) зареєстроване за адресою: 84200, Донецька область, місто Дружківка, вул. Ломоносова, буд. 11.
Судом встановлено, що 03 вересня 2018 року між ТОВ Сільторг ІСТ та ТОВ АПК-Інвест укладено договір поставки предметом якого є поставка піддонну дерев`яного.
09 січня 2019 року позивачем складено податкову накладну № 1 та направлено для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанції від 23 січня 2019 року відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена та зазначено, що податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
02 квітня 2019 року позивачем подані до податкового органу пояснення та первинні документи фінансово-господарської діяльності, а саме: договір №092018-ОТС від 03 вересня 2018 року; специфікація №1 від 16 жовтня 2018 року, до договору №092018-ОТС від 03 вересня 2018 року; видаткова накладна №1 від 09 січня 2019 року, з підписами, та печатками обох сторін; податкова накладна №1 від 09 січня 2019 року, по якій зупинена реєстрація; квитанція №9004037771 від 23 січня 2019 року, про зупинення реєстрації; ТТН від 09 січня 2019 рік. При цьому на підтвердження того факту, що позивач є виробником піддонів дерев`яних позивачем надані документи на підтвердження виготовлення такої продукції, а саме: видаткова накладна №95 від 12 листопада 2018 року; ТТН від 12 листопада 2018 року; податкова накладна №92 від 12 листопада 2018 року; квитанція про реєстрацію податкові накладної №92 від 12 листопада 2018 року.
04 квітня 2019 року головою комісії ДФС України прийнято рішення №1132420/42042781 про відмову у реєстрації податкової накладної від 09 січня 2019 року №1 з причин ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти, якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
12 квітня 2019 року позивачем подано скаргу на зазначене рішення.
22 квітня 2019 року рішенням Комісією з питань розгляду скарг №24745/42042781/2, скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення комісії ДФС без змін.
Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» №1246 від 29 грудня 2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Згідно з підпунктом 201.16. статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України
Відповідно до пункту 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок №117), у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 13 Порядку №117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно пункту 14 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.(пункти 20-21 Порядку №117).
Відповідно до пункту 21 Порядку №117 Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Згідно пункту 27 Порядку №117 рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
В судовому засіданні представник Головного управління ДФС у м.Києві зазначив, що позивачу необхідно було надати документи що підтверджують якість товару, придбання сировини та складські документи.
Суд зазначає, документи щодо якості товару (піддону дерев`яного) не передбачені договором поставки №092018-ОТС від 03 вересня 2018 року та чинним законодавством.
Крім того, документи, що свідчать про придбання сировини для виготовлення піддонів дерев`яних є в матеріалах справи, а також судом встановлено, що на підтвердження придбання сировини позивач надав до контролюючого органу видаткову накладну №95 від 12 листопада 2018 року; ТТН від 12 листопада 2018 року; податкову накладну №92 від 12 листопада 2018 року; квитанцію про реєстрацію податкові накладної №92 від 12 листопада 2018 року.
Щодо складських документів, суд наголошує, що представник Головного управління ДФС у м.Києві у судовому засіданні не зміг пояснити суду які саме документи повинен був подати позивач.
Як вже зазначалось судом, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються, зокрема, критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку (пункт 13 Порядку №117).
Відповідно до підпункту 1.6. пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Відповідно до пунктів 3, 5 частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно.
Оскільки у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної відсутні посилання на конкретний критерій ризиковості платника податку та не визначений конкретний перелік документів, а позивачем надано до контролюючого органу та до суду звичайний пакет документів, який стосується здійснення господарської операції, та які платник обґрунтовано вважав достатніми для вирішення спірного питання, суд приходить до висновку, що оскаржуване рішення від 04 квітня 2019 року №1132420/42042781 є необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Відповідно до пункту 28 Порядку №117 податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; протягом п`яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень та які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі не відповідали критеріям ризиковості платника податку;протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно та/або які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі відповідали критеріям ризиковості платника податку.
Таким чином, суд вбачає за необхідне зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну від 09 січня 2019 року №1 з моменту набрання законної сили цим рішенням суду.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1921,00 грн, відповідно до платіжного доручення від 11 липня 2019 року №0.01405344610.1.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 2, 6, 8-9, 19-20, 22, 25-26, 72-78, 90, 139, 241-246, 255, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільторг ІСТ» (84200, Донецька область, м. Дружківка, вул. Ломоносова, буд. 11, код ЄДРПОУ 42042781) до Державної фіскальної служби України (04655, м. Київ, Львівська пл., буд.8, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління ДФС у м.Києві (04116, м.Київ. вул.Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у м.Києві від 04 квітня 2019 року №1132420/42042781 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 09 січня 2019 року.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 09 січня 2019 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДФС у м.Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільторг ІСТ» судовий збір у розмірі 960 (дев`ятсот шістдесят) гривень 50 копійок.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Державної фіскальної службу України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільторг ІСТ» судовий збір у розмірі 960 (дев`ятсот шістдесят) гривень 50 копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга на рішення може бути подана до суду апеляційної інстанції шляхом подання апеляційної скарги через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину судового рішення.
Повний текст рішення складений та підписаний 17 вересня 2019 року.
Суддя І.Г. Аляб`єв
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2019 |
Оприлюднено | 19.09.2019 |
Номер документу | 84289749 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Аляб'єв І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні