ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
17 вересня 2019 року м. Ужгород№ 260/923/19 Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Микуляк П.П., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Керівника Берегівської місцевої прокуратури Закарпатської області до Берегуйфалівської сільської ради Закарпатської області, третя особа - Берегуйфолушський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні, -
В С Т А Н О В И В :
Керівник Берегівської місцевої прокуратури Закарпатської області звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Берегуйфалівської сільської ради Закарпатської області, третя особа - Берегуйфалівський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області, якою просить визнати бездіяльність Берегуйфалівської сільської ради Берегівського району Закарпатської області щодо тривалого не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться Берегуйфалівський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області протиправною та зобов'язати Берегуйфалівську сільську раду Берегівського району Закарпатської області вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, площею 0,60 га, на якій знаходиться
Берегуйфалівський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області, який розташований за адресою: с.Берегуйфалу, вул. Ракоці, 107, Берегівський район, Закарпатська область.
Позовні вимоги мотивовано тим, що Берегівською місцевою прокуратурою вивчено отриману інформацію від Берегуйфалівської сільської ради №118 від 15.05.2019 року, в якій зазначено, що у зв'язку з відсутністю коштів правовстановлюючі документи на земельну ділянку, на якій розташований ДНЗ за адресою:с.Берегуйфалу, вул. Ракоці, 107, Берегівський район, Закарпатська область не виготовлялися, Берегуйфалівською сільською радою рішення про виготовлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки не приймалися. Вказаний факт додаткового підтверджуються листами за № 115 від 13.05.2019 року та №118 від 15.05.2019 року .
Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під дошкільним навчальним закладом може створити передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування ДНЗ та здійснення виховного процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду у відповідності до КАС України, судом прийнято рішення про проведення розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження та запропоновано відповідачу надати відзив на позовну заяву.
Відповідач, належним чином повідомлений про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження, правом на подачу відзиву не скористався, про наслідки не подання відзиву був попереджений.
Відповідно до ч.6 ст.162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Згідно ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Зважаючи на вимоги ч.6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що розгляд справи може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до ст.38 Закону України "Про дошкільну освіту" матеріально-технічна база дошкільного навчального закладу включає будівлі, споруди, земельні ділянки , комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно дошкільного навчального закладу належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно - правовими актами.
У ч.3 ст.22 Закону України "Про освіту" передбачено, що заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.
Відповідно до ч.2 ст.80 Закону України "Про освіту" порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.
Відповідно до ч.1 ст.92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Відповідно до п. ґ ч.2 ст.92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають заклади освіти незалежно від форми власності.
Відповідно до ч.1 та 2 ст.116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до ч.1 ст.122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Відповідно до ст.125 та 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ч.1,3 ст.3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.
Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Берегуйфалівський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області є комунальною організацією (установою, закладом), видом діяльності якої є дошкільна освіта.
Згідно п.2 розділу 1 Статуту Берегуйфалівського дошкільного навчального закладу Берегівського району Закарпатської області, засновником дошкільного навчального закладу є Берегуйфалівська рада народних депутатів, яка здійснює фінансування дошкільного навчального закладу, його матеріальне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
Майно закладу належить до комунальної власності територіальної громади с. Берегуйфалу в особі Берегуйфалівської сільської ради.
Відповідно до п. 4 розділу 1 Статуту ДНЗ повноваження дошкільного навчального закладу : задоволення потреб громадян відповідної території в здобутті дошкільної освіти; забезпечення відповідності рівня дошкільної освіти вимогам Базового компонента дошкільної освіти, створення безпечних та нешкідливих умов розвитку , виховання та навчання дітей, режиму роботи, умов та фізичного розвитку та зміцнення здоров'я дітей відповідно до санітарно - гігієнічних вимог та забезпечення їх дотримання ; здійснення соціально - педагогічного патронату, взаємодії з сім'єю, поширення серед батьків психолого - педагогічних та фізіологічних знань про дітей дошкільного віку.
Згідно до п. 32, 33 розділу 6 Статуту ДНЗ керівництво дошкільним закладом здійснює його завідуючий, який призначається та звільняється відповідним органом управління освітою ( відділом освіти). Колегіальним постійно діючим органом управління є педагогічна рада. До складу педагогічної ради входять педагогічні та медичні працівники , голова батьківського комітету , особи, які надають освітні послуги. Головою педагогічної ради є завідуюча.
Відповідно до п.41, 42 розділу 8 Статуту ДНЗ відповідно до рішення Берегуйфалівської сільської ради №12 від 24 травня 1966 року дошкільний заклад має земельну ділянку, де розміщуються спортивні та ігрові майданчики, господарські будівлі розміром 0,10 га. та присадибна ділянка.
Відповідно до п. 44 розділу 9 Статуту ДНЗ джерелом фінансування дошкільного закладу є кошти: засновника, відповідних бюджетів, батьків, добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб, інші кошти , не заборонені законодавством України.
За даними Берегуйфалівської сільської ради дошкільний навчальний заклад користується земельною ділянкою площею 0,60 га.
Юридична адреса дошкільного закладу :вул. Ракоці, 107, с.Берегуйфалу, Берегівський район, Закарпатська область.
Відповідно до вимог чинного законодавства України земельна ділянка, на якій знаходиться Берегуйфалівський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області повинна бути оформлена на праві постійного користування з обов'язковою державною реєстрацією цього права .
Як визначено ст.52 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені цим Законом до відання виконавчих органів ради.
Саме до відання виконавчих органів міських рад належить, зокрема, підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад (ст.33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
Таким чином, виконавчий комітет Берегуйфалівської сільської ради являючись суб'єктом, який відповідає за матеріально-технічне забезпечення ДНЗ, здійснює контроль за додержанням земельного законодавства та законодавства в галузі освіти, не виконав покладені на нього вищезазначеними нормами повноваження, не вжив необхідних дій для оформлення права користування на земельну ділянку, на якій знаходиться ДНЗ, допускаючи протиправну бездіяльність.
Рішення щодо відведення ДНЗ земельної ділянки відповідачем не виносилося, дозвіл на виготовлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, замовлення проекту відводу земельної ділянки та виготовлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, технічна документація із землеустрою не виготовлялася, правовстановлюючі документи на земельну ділянку не оформлювалися, а це є виключними повноваженнями засновника - Берегуйфалівської сільської ради.
Така бездіяльність Берегуйфалівської сільської ради у вигляді невиконання вимог Земельного кодексу України, Законів України може призвести до нецільового використання земельної ділянки закладу освіти.
Відповідно до ст. 2 КАС завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Ст. 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Ст. 78 КАС України визначено, що обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд немає обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання.
Ст. 105 КАС України визначено, що адміністративний позов може містити вимоги про: скасування рішення суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень; зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії.
Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що діяльність навчального закладу підлягає приведенню у відповідність до законодавства, а відтак позов підлягає до задоволення.
На підставі наведеного та керуючись ст. 2, 77, 78, 105, 162, 183, 189, 242-246,262, 250, 255, 295 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Керівника Берегівської місцевої прокуратури Закарпатської області до Берегуйфалівської сільської ради Закарпатської області, третя особа - Берегуйфолушський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити .
Визнати протиправною бездіяльність Берегуйфалівської сільської ради щодо тривалого неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,60 га, на якій знаходиться Негрівський дошкільний навчальний заклад (с.Берегуйфалу, вул. Ракоці, 107, Берегівський район, Закарпатська область 90240).
Зобов'язати Берегуйфалівську сільську раду вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,60 га, на якій знаходиться Берегуйфалівський дошкільний навчальний заклад розвитку Берегівського району Закарпатської області (код ЄДРПОУ - 26394723).
Стягнути на користь Берегівської місцевої прокуратури Закарпатської області (вул. І. Сечені, буд. 15, м. Берегово, Закарпатська область, 90200, код ЄДРПОУ - 02909967) за рахунок бюджетних асигнувань Берегуйфалівської сільської ради( вул..Ф.Ракоці, 106, Берегівський район, Закарпатська область, 90240, код ЄДРПОУ - 04349030) судові витрати у розмірі 1921,00 грн. (одну тисячу дев'ятсот двадцять одну гривню).
Рішення суду набирає законної сили в порядку передбаченому ст.255 КАС України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя П.П. Микуляк
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2019 |
Оприлюднено | 18.09.2019 |
Номер документу | 84289787 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Микуляк П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні