УХВАЛА
13 вересня 2019 року
Київ
справа №813/1056/18
адміністративне провадження №К/9901/15263/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду :
головуючого - судді Мороз Л.Л.,
суддів: Бучик А.Ю., Рибачука А.І.
розглянувши у касаційній інстанції питання про передачу на розгляд Великої Палати Верховного Суду справи
за позовом ОСОБА_1 до державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Баган Олени Богданівни, державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Обласного комунального підприємства Львівської обласної ради "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки" Возного Любомира Євгеновича, треті особи без самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю Спільне українсько-кіпрське підприємство "Лео Порто", Товариство з обмеженою відповідальністю "Євген", про визнання протиправними та скасування реєстраційних дій, провадження в якій відкрито
за касаційною скаргою ОСОБА_1 на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2019 року, постановлену у складі головуючого судді Костецького Н.В., та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 23 квітня 2019 року, ухвалену у складі колегії суддів: головуючого судді Шавеля Р.М., суддів: Сапіги В.П., Довгої О.І.,
в с т а н о в и в :
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому просив:
- визнати протиправною та скасувати реєстраційну дію - державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи (зміна статутного або складеного капіталу, зміна складу або інформації про засновників) від 18.09.2017 (номер запису 14151050010002297), вчинену державним реєстратором юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Баган Оленою Богданівною ;
- визнати протиправною та скасувати реєстраційну дію - державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи (зміна статутного або складеного капіталу, зміна складу або інформації про засновників) від 06.12.2017 (номер запису 14151050012002297), вчинену державним реєстратором юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Обласного комунального підприємства Львівської обласної ради "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки" Возним Любомиром Євгеновичем ;
- визнати протиправною та скасувати реєстраційну дію - державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи (зміна статутного або складеного капіталу, зміна складу або інформації про засновників) від 24.10.2017 (номер запису 14151050014001036), вчинену державним реєстратором юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Баган Оленою Богданівною .
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2019 року, залишеною без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 23 квітня 2019 року, провадження у справі закрито на підставі п.1 ч.1 ст.238 КАС України.
Не погодившись з вказаними судовими рішеннями, позивач оскаржив їх у касаційному порядку. У касаційній скарзі просить скасувати вказані судові рішення, а справу передати для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Заявник зазначає, що повноваження щодо державної реєстрації визначаються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", п. 4 ч. 1 ст. 1 якого встановлено, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Вказує, що між ним і третіми особами та/або учасниками третіх осіб відсутні будь-які спори, що виникають з корпоративних відносин, зокрема спори про визнання недійсними рішень загальних зборів товариств (третіх осіб у справі) та спори, що виникають з правочинів щодо часток цих товариств ( в т.ч. укладені на виконання рішень вищого органу управління товариством), котрі стали підставою для вчинення відповідачами оскаржуваних реєстраційних дій. Предметом позову є самостійні вимоги, які стосуються дотримання відповідачами приписів Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", в частині можливості проведення оскаржуваних реєстраційних дій, за наявності обов`язкових, визначених законодавством підстав для відмови у їх проведені. Відтак, у даній адміністративній справі спір про право відсутній, а дослідженню підлягають виключно владні управлінські рішення та дії Державних реєстраторів, які у межах спірних відносин діють як суб`єкти владних повноважень.
Згідно доводів скаржника вказана справа є адміністративною та має розглядатись за правилами КАС України.
Отже, встановлено, що заявник касаційної скарги оскаржує судові рішення з мотивів порушення судом правил предметної юрисдикції.
Відповідно до частини шостої статті 346 Кодексу адміністративного судочинства України справа підлягає передачі на розгляд Великої Палати Верховного Суду у всіх випадках, коли учасник справи оскаржує судове рішення з підстав порушення правил предметної юрисдикції.
Згідно з частиною першою статті 347 Кодексу адміністративного судочинства України питання про передачу справи на розгляд палати, об`єднаної палати або Великої Палати Верховного Суду вирішується судом за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи.
Частиною 4 цієї статті передбачено, що про передачу справи на розгляд палати, об`єднаної палати або Великої Палати Верховного Суду суд постановляє ухвалу із викладенням мотивів необхідності відступлення від висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у рішенні, визначеному в частинах першій-четвертій статті 346 цього Кодексу, або із обґрунтуванням підстав, визначених у частинах п`ятій або шостій статті 346 цього Кодексу.
На підставі викладеного, беручи до увагу ту обставину, що позивач оскаржує судові рішення з підстав порушення правил предметної юрисдикції, Суд дійшов висновку про наявність підстав для передачі справи № 813/1056/18 на розгляд Великої Палати Верховного Суду.
Керуючись статтями 346, 347 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд -
у х в а л и в :
Справу № 813/1056/18 за позовом ОСОБА_1 до державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Баган Олени Богданівни, державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Обласного комунального підприємства Львівської обласної ради "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки" Возного Любомира Євгеновича, треті особи без самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю Спільне українсько-кіпрське підприємство "Лео Порто", Товариство з обмеженою відповідальністю "Євген", про визнання протиправними та скасування реєстраційних дій - передати на розгляд Великої Палати Верховного Суду.
Ухвала набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.
...........................
...........................
...........................
Л.Л. Мороз
А.Ю. Бучик
А.І. Рибачук,
Судді Верховного Суду
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2019 |
Оприлюднено | 18.09.2019 |
Номер документу | 84297796 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мороз Л.Л.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні