Ухвала
від 12.09.2019 по справі 755/14057/19
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 755/14057/19

1-кс/755/6742/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"12" вересня 2019 р. слідчий суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участі прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора третього відділу процесуального керівництва прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про арешт майна, в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019100000000528 від 30 серпня 2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України,

В С Т А Н О В И В :

12 вересня 2019 прокурор третього відділу процесуального керівництва прокуратури міста Києва ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді із клопотанням про накладення арешту на майно.

Клопотання обґрунтованотим,що СУГУ СБУкраїни вм.Києві таКиївській області здійснюєтьсядосудове розслідуванняу кримінальномупровадженні,внесеному доЄРДР за№42019100000000528від 30серпня 2019року,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.3ст.191КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастру) Київської області шляхом зловживання своїм службовим становищем вчиняють розтрату земельних ділянок, які належать державі Україна.

За інформацією оперативних працівників ГВ БКОЗ ГУ СБУ України у м. Києві та Київській області та зібраних в ході досудового розслідування матеріалів встановлено, що службові особи Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастру) Київської області з метою отримання неправомірної вигоди для себе створили та використовують наступний злочинний механізм відчуження землі, який складається з декількох етапів, перший - пошук та встановлення вільних земельних ділянок поза межами населених пунктів, які підлягають державній приватизації з тим чи іншим цільовим призначенням (як правило це землі для особистого селянського господарства - ОСГ). За вказаний процес відповідають керівники районних підрозділів Держгеокадастру Київської області, які безпосередньо займаються моніторингом вільних державних земель.

Наступний етап злочинної схеми полягає в пошуку та встановленні особистих відносин з особами, які за своїм правовим статусом мають право претендувати на приватизацію земельних ділянок. Як правило це особи до 45 років, які приймали участь в антитерористичній операції на сході нашої держави та мають відповідний статус учасника АТО.

Вищевказані особи (учасники АТО) за відповідну грошову винагороду (як правило від 500 до 1000 доларів США) надають копії своїх особистих документів (паспорт, ідентифікаційний код, посвідчення учасника бойових дій), а також згоду на представлення своїх інтересів підконтрольним особам у відповідних органах державної влади, що відповідним чином посвідчується нотаріальною довіреністю.

Так, в ході оперативного супроводження матеріалів провадження було встановлено один із фактів (епізодів) вищевказаної протиправної схеми, що полягає у відчуженні більше 323 гектарів земель сільськогосподарського призначення в Києво - Святошинському районі Київської області на підставних осіб.

За отриманою оперативною інформацією, вказана земельна ділянка первинно належала ДП «Пуща - Водиця» та була виведена з балансу державного підприємства з метою подальшої приватизації. Надалі було підібрано 163 особи (за попередньою інформацією частина з них є учасниками АТО), які по дорученню звернулися на адресу Держгеокадастру в Київській області (в червні місяці поточного року) з клопотаннями про надання їм вказаних ділянок у власність, які у свою чергу були відразу погоджені, і підписані відповідні накази про дозвіл на розроблення технічної документації.

В подальшому, зазначені особи за власний кошт замовили технічну документацію (по дорученню) та розпаювали загальну ділянку в 323 га на 163 частини по 2 га кожна з цільовим призначенням - для особистого селянського господарства, а також сформували їх в базі Державного земельного кадастру (присвоїли їм кадастрові номери) і вийшли з клопотаннями перед керівником Держгеокадастру у Київській області про надання їм вказаних ділянок у власність (кінець липня поточного року).

З метоюдосягнення свогозлочинного умислуслужбові особиДержгеокадастру уКиївській областіпровели оперативнийрозгляд вказанихзаявок,які всвою чергубули відразузатвердженні,і підписанівідповідні наказипро передачувищезазначеним громадянаму приватнувласність земельнихділянок (наказипідписані 30липня 2019року особистоначальником Головногоуправління Держгеокадаструу Київськійобласті ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянка України, зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ).

Надалі, встановлений факт оперативного внесення наказів про передачу у власність вказаних ділянок в державний реєстр нерухомого майна, що відповідно стало останньою фазою формування права власності на земельні ділянки. Після чого майже одразу проведено переоформлення частини вказаних земельних ділянок на інших осіб «законних набувачів», з метою уникнення можливих подальших розслідувань з боку правоохоронних органів.

Крім того, встановлено відсутність реєстрації у Київській області у жодного із власників земельних ділянок, смерть деяких з них на момент підписання наказів ( ОСОБА_5 , код НОМЕР_1 ), а також зміни у деяких осіб паспортних даних (відповідно до інформаційних масивів державних баз даних) та відсутності у всіх осіб будь-якого майна, що може вказувати виключно на факт їх фіктивного використання посадовими особами Держгеокадастру в цілях реалізації злочинної схеми по відчуженню особливо цінних земельних ділянок (ринкова вартість земельної ділянки у вказаному регіоні становить близько 1500 доларів США за сотку).

Відповідно до наявної інформації, частина зазначених ділянок (34 участки, що становить близько 70 га землі) на основі актів прийому передачі та результатів загальних зборів акціонерів 14 серпня поточного року було внесено в статутний капітал ТОВ «Фермери Київщини» (код ЄДРПОУ 43172944), внаслідок чого були проведені зміни в Державному реєстрі речових прав.

Однак,21серпня поточногороку зазверненням іззаявою громадянинаУкраїни ОСОБА_6 (код НОМЕР_2 )державним реєстратором ОСОБА_7 (КП«Агенція адміністративних послуг») вищевказана реєстрація земельних ділянок була скасована, а на товариство було накладено моніторинг на здійснення будь-яких реєстраційних дій.

Беручи до уваги зазначене, вказані дії учасників ОЗГ призвели до фактичної втрати можливості Київською обласною радою реалізовувати передбачені чинним законодавством повноваження щодо розпорядження землями територіальної громади у зв`язку із проведенням державної реєстрації цих земельних ділянок та визначенням кінцевого землекористувача, через що територіальній громаді Київщини нанесено збитки (шкоду) в особливо великих розмірах (суму збитків буде встановлено після проведення оцінки та відповідної експертизи).

У слідства є достатні підстави вважати, що вказані земельні ділянки є предметом та речовим доказом розслідуваного злочину (кримінального правопорушення), передбаченого ч.3 ст.191 КК України

Так, вищевказані земельні ділянки мають значення для кримінального провадження в тій частині, що подальші роботи на них призведуть до встановлення ланцюга причетних осіб та фігурантів провадження, а також те, що набуті вони кримінально протиправним шляхом.

В судовому засіданні прокурор зазначив, що нерухоме майно, на яке він просить накласти арешт визнане речовим доказом. Метою арешту є збереження речових доказів, що відповідає ст. 98, п.1 ч.2, ч.3 ст. 170 КПК України.

Вислухавши думку прокурора, дослідивши надані матеріали, слідчий суддя приходить до наступного.

До клопотання додані копії документів та матеріали, якими слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо внесення даних з приводу кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.

СУ ГУСБ Українив м.Києві таКиївській областіздійснюється досудоверозслідування укримінальному провадженні,внесеному доЄРДР за№42019100000000528від 30серпня 2019року,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.3ст.191КК України.

Постановою заступника прокурора міста Києва ОСОБА_8 від 30.08.2019 року, доручено здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні №42019100000000528 слідчому підрозділу Головного управління Служби безпеки України у м. Києві та Київській області.

Постановою заступника начальника слідчого управління ГУ СБУ у м. Києві та Київській області ОСОБА_9 від 02.09.2019 року, місцем проведення досудового розслідування визначено місцезнаходження 5-го відділення слідчого управління ГУ СБ України в м. Києві та Київській області, що за адресою: м. Київ, вул. Ю.Поправки, буд. 14-а.

Як вбачається з наданих слідчому судді матеріалів, службові особи Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастру) Київської області можливо причетні до вчинення злочину, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, а саме розтрати земельних ділянок, які належать державі Україна.

Постановою старшого слідчого в ОВС слідчого управління Головного управління СБ України в м. Києві та Київській області ОСОБА_10 від 30.08.2019 року, 163 (сто шістдесят три) земельні ділянки, на які просить накласти арешт слідчий визнані речовими доказами у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №42019100000000528 від 30 серпня 2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

Згідно ч. 2 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.

З огляду на обставини ймовірно вчиненого кримінального правопорушення, представлених доказів за матеріалами клопотання в їх сукупності, а також на те, що прокурором у судовому засіданні, доведено необхідність накладення арешту на зазначене в клопотанні майно, оскільки в органу досудового розслідування є достатні підстави вважати, що майно, на яке сторона кримінального провадження просить накласти арешт, відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу, є предметом кримінального правопорушення, міг зберегти на собі сліди злочину та може містити відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, тому слідчий суддя з метою забезпечення кримінального провадження та можливого використання майна як доказу у кримінальному провадженні, розумності та співмірності обмеження права власності завданням кримінального провадження, а також враховуючи правову підставу для арешту майна та наслідки арешту майна для інших осіб, дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання про арешт майна.

При цьому слідчим суддею також враховано той факт, що після оперативного внесення наказів про передачу у власність вказаних земельних ділянок в державний реєстр нерухомого майна, майже одразу проведено переоформлення частини вказаних земельних ділянок на інших осіб.

А отже, враховуючи що орган досудового розслідування перевіряє причетність саме службових осіб Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастру) Київської області до вчинення кримінального правопорушення, яке полягає у розтраті земельних ділянок, які належать державі Україні, шляхом зловживання службовим становищем, слідчий суддя врахувавши можливі збитки державі, вважає, що на цьому етапі (початковому) кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують таке втручання у права та інтереси фізичних осіб.

Клопотання відповідає вимогам ст. 171 КПК України та містить достатньо правових підстав для його задоволення, виходячи з того, що ст. 100 КПК України визначено, що на речові докази може бути накладено арешт в порядку ст.ст. 170 - 174 КПК України, та згідно ч.ч. 2, 3 ст. 170 КПК України слідчий суддя накладає арешт на майно, якщо є достатні підстави вважати, що воно відповідає критеріям, визначеним в ч. 1 ст. 98 КПК України.

Крім того, слідчий суддя зауважує, що ухвалою слідчого судді Дніпровського районного суду міста Києва від 04.09.2019 року було задоволено клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого управління Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_10 про арешт майна даних 163 земельних ділянок, в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019100000000528 від 30 серпня 2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, проте пред`явивши ухвалу до виконання, встановлено, що зазначені земельні ділянки були відчужені та перейшли у власність інших осіб, що унеможливило виконання даної ухвали.

Дані обставини вказують на наявність реально існуючих ризиків відчуження даного майна.

Так, з огляду на обставини ймовірно вчиненого кримінального правопорушення, представлених доказів за матеріалами клопотання в їх сукупності, а також на те, що прокурором у клопотанні та у судовому засіданні, доведено необхідність накладення арешту на зазначене в клопотанні майно, оскільки в органу досудового розслідування є достатні підстави вважати, що майно, на яке сторона кримінального провадження просить накласти арешт, відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу, є предметом кримінального правопорушення, могло зберегти на собі сліди злочину та може містити відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, тому слідчий суддя з метою забезпечення кримінального провадження та можливого використання майна як доказу у кримінальному провадженні, розумності та співмірності обмеження права власності завданням кримінального провадження, а також враховуючи правову підставу для арешту майна та наслідки арешту майна для інших осіб, дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання про арешт майна.

Керуючись ст.ст.170-173, ст.175, ст.309,372, ст.392, ст.532 КПК України,

ПОСТАНОВИВ :

Клопотання задовольнити.

Накласти арешт на наступні земельні ділянки з кадастровими номерами:

3222486200:03:002:5440,3222486200:03:002:5130,3222485900:03:006:5444,3222486200:02:002:5292,3222485901:01:010:5229,3222486200:03:001:5095,3222486200:03:002:5131,3222486200:03:003:5230,3222486200:03:003:5480,3222486200:03:003:5483,3222486200:03:001:5206,3222485900:04:009:5088,3222486200:03:004:6329,3222485901:01:053:5062,3222485901:01:051:5445,3222486200:03:001:5212,3222485900:04:009:5046,3222486200:03:003:5446,3222486200:03:003:5481,3222485900:03:006:5232,3222485901:01:051:5444,3222485900:03:006:5441,3222486200:03:003:5441,3222486200:03:001:5063,3222486200:03:007:5554,3222486200:02:002:5442,3222486200:03:007:5552,3222486200:03:003:5447,3222486200:03:001:5211,3222486200:03:003:5482,3222486200:02:002:5445,3222485901:01:051:5257,3222486200:03:002:5448,3222486200:03:002:5226,3222485901:01:031:5166,3222485901:01:053:5061,3222486200:03:001:5440,3222486200:03:004:6331,3222485900:03:006:5231,3222486200:03:003:5445,3222486200:03:002:5442,3222485900:03:006:5230,3222486200:03:002:5133,3222485900:03:006:5443,3222485900:03:006:5447,3222486200:03:009:5308,3222486200:03:002:5445,3222486200:03:001:5104,3222486200:03:008:5478,3222485901:01:051:5442,3222410600:01:008:5440,3222485900:03:006:5229,3222486200:03:003:5226,3222485901:01:010:5231,3222486200:03:006:5205,3222486200:03:002:5224,3222486200:02:002:5287, 3222486200:04:001:5282, 3222485901:01:031:5165, 3222486200:03:003:5444, 3222486200:03:007:5553, 3222486200:03:004:6328, 3222485900:03:006:5442, 3222485900:03:006:5234, 3222486200:03:004:6330, 3222486200:03:001:5441, 3222485900:03:006:5236, 3222486200:03:003:5227, 3222486200:03:008:5479, 3222486200:03:002:5225, 3222486200:03:001:5103, 3222486200:03:003:5229, 3222486200:03:003:5450, 3222485900:03:006:5445, 3222486200:03:002:5127, 3222486200:03:002:5441, 3222486200:03:001:5097, 3222486200:03:001:5096, 3222486200:03:001:5202, 3222486200:03:002:5443, 3222485900:03:006:5237, 3222485900:03:006:5235, 3222486200:03:002:5227, 3222486200:03:001:5213, 3222486200:03:003:5443, 3222486200:03:003:5112, 3222486200:03:003:5228, 3222485900:03:006:5227, 3222486200:03:003:5113, 3222485900:03:006:5228, 3222485901:01:010:5230, 3222486200:03:002:5223, 3222485900:03:006:5233, 3222485900:04:009:5056, 3222486200:03:002:5132, 3222486201:01:036:5054, 3222486200:03:003:5440, 3222486200:03:002:5128, 3222486200:03:002:5129, 3222486200:03:001:5204, 3222485901:01:051:5443, 3222485900:03:006:5446, 3222486200:03:001:5210, 3222485901:01:053:5060, 3222486200:03:002:5444, 3222486200:03:001:5205, 3222485900:03:006:5448, 3222486200:03:003:5442, 3222486200:02:002:5443, 3222486200:03:001:5203, 3222486200:03:001:5442, 3222486200:02:002:5286,3222486200:03:009:5311,3222486200:04:001:5287, 3222486200:04:001:5479,3222486200:04:001:5293,3222486200:02:002:5289,3222486200:02:002:5291,3222486200:04:001:5477,3222486200:04:001:5294, 3222486200:04:001:5292,3222486200:03:003:5094,3222486200:04:001:5562, 3222486200:04:001:5290,3222486200:04:001:5285,3222486200:03:001:5209, 3222486200:04:001:5280,3222485901:01:052:5288,3222486200:04:001:5535,3222486200:04:001:5283,3222486200:04:001:5476, 3222486200:04:001:5536, 3222486200:02:002:5444, 3222486200:03:003:5096, 3222486200:03:003:5099, 3222486200:04:001:5564, 3222486200:04:001:5563, 3222486200:04:001:5286, 3222486200:04:001:5478, 3222486200:04:001:5278, 3222486200:04:001:5501, 3222486200:03:001:5207, 3222486200:03:003:5097, 3222486200:03:003:5093, 3222486200:04:001:5534, 3222486200:04:001:5284, 3222486200:04:001:5291, 3222486200:03:003:5098, 3222486200:03:003:5095, 3222486200:04:001:5475, 3222486200:04:001:5279, 3222486200:04:001:5281, 3222486200:04:001:5276, 3222486200:04:001:5533, 3222486200:02:002:5441, 3222486200:03:003:5114, 3222486200:03:001:5208, 3222486200:02:002:5288, 3222486200:04:001:5275, 3222486200:04:001:5277, 3222486200:02:002:5290, 3222486200:03:003:5092, 3222486200:02:001:5067, шляхом заборони розпорядження та користування ними, а також будівництва на них об`єктів нерухомості.

Заборонити державним органам, органам місцевого самоврядування, органам нотаріату, іншим фізичним та юридичним особам, вчиняти дії, пов`язані із виділом, поділом, зміною цільового призначення, а також реєстрацією та перереєстрацією права власності зазначених земельних ділянок.

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Арешт може бути скасовано відповідно до ст. 174 КПК України.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.09.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу84341777
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —755/14057/19

Ухвала від 27.06.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Сазонова М. Г.

Ухвала від 11.01.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Бірса О. В.

Ухвала від 15.11.2019

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Сазонова М. Г.

Ухвала від 12.09.2019

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Сазонова М. Г.

Ухвала від 04.09.2019

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Сазонова М. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні