Рішення
від 17.09.2019 по справі 814/1413/18
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 вересня 2019 р. № 814/1413/18 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мельника О.М., розглянув в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:Михайлівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області, вул. А. Шептицького, 9, Михайлівка, Миколаївський район, Миколаївська область, 57116

до відповідача:Миколаївської районної державної адміністрації, вул. Одеське шосе, 18-А, м. Миколаїв, 54036

треті особи:ТОВ "Улянівка-Еліос", пров. Транспортний, 9, м. Миколаїв, 54020

про:визнання протиправним та скасування розпорядження від 06.12.2017 № 296-р,

ВСТАНОВИВ:

Михайлівська сільська рада Миколаївського району Миколаївської області (далі - позивач) звернулась до суду з позовом до Миколаївської районної державної адміністрації (надалі - відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати розпорядження першого заступника голови районної державної адміністрації, виконувача функцій і повноважень голови районної адміністрації від 06.12.2017 року № 296-р Про затвердження проекту землеустрою щодо введення земельної ділянки, що перебуває у власності Товариства з обмеженою відповідальністю УЛЯНІВКА - ЕЛІОС , цільове призначення якої змінюється з для ведення особистого селянського господарства на для розміщення будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій в межах території Михайлівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що, розпорядження є незаконним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки зміна цільового призначення земельної ділянки відбулася із порушенням норм Земельного кодексу України, Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . Розпорядження голови райдержадміністрації було прийнято без детального плану території, а отже зміна цільового призначення земельної ділянки не можлива.

Відповідач проти позову заперечував, надав відзив на позов в якому зазначив, що позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає, оскільки органом місцевого самоврядування не було порушено вимоги чинного законодавства при винесенні спірного рішення. Зокрема, земельна ділянка з кадастровим номером 4824284600:08:000:0109, щодо якої відповідачем було прийнято спірне розпорядження, знаходиться у приватній власності ТОВ УЛЯНІВКА-ЕЛІОС . Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок. Проект землеустрою щодо віжведення земльної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється, розробляється наа замовлення власника земельної ділянки без надання дозволу Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування на його розроблення.

На підставі ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

31.03.2017 за № 95 до Миколаївської районної державної адміністрації (надалі - райдержадміністрація) надійшло клопотання ТОВ УЛЯНІВКА- ЕЛІОС щодо надання дозволу на розробку детального плану території, з метою подальшої зміни категорії та цільового призначення земельних ділянок для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ та організацій в межах території Михайлівської сільської ради (земельні ділянки за кадастровими номерами: 4824284600:08:000:0087; 4824284600:08:000:0088; 4824284600:08:000:0089; 4824284600:08:000:0090).

07.07.2017 року розпорядженням голови Миколаївської райдержадміністрації було прийнято рішення Про розроблення детального плану території в межах території Михайлівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області .

16.08.2017 року за № 1236/02-21-17 листом Миколаївської райдержадміністрації на адресу Михайлівської сільської ради надіслано запрошення на нараду з питань розгляду пропозицій депутатів Михайлівської сільської ради.

01.09.2017 року за № 305/24-02/18/17 проект детального плану території, протокол громадських слухань з додатками направлено з листом Миколаївської райдержадміністрації на адресу управління містобудування та архітектуру Миколаївської облдержадміністрації для розгляду на архітектурно- містобудівній раді.

01.09.2017за № 253-р головою райдержадміністрації було прийнято розпорядження Про затвердження детального плану території земельної ділянки орієнтовною площею 10,0 га з метою зміни категорії та цільового призначення земельних для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації будівель і споруд енергогенеруючих підприємств, установ та організацій в межах території Михайлівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області .

24.11.2017 до Миколаївської райдержадміністрації надійшло клопотання та проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що перебуває у власності ТОВ УЛЯНІВКА-ЕЛЮС цільове призначення якої змінюється з для ведення особистого селянського господарства на для розміщення будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій в межах території Михайлівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області. За результатами розгляду клопотання та наданих документів було прийнято відповідне розпорядження голови Миколаївської районної державної адміністрації від 06.12.2017 № 296-р, яке відповідає вимогам чинного законодавства у сфері земельних відносин.

Вважаючи таке розпорядження та дії відповідача незаконними позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між учасниками справи, суд виходив з такого.

Статтею 14 Конституції України визначено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 1 Земельного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Використання власності на землю не може завдавати шкоди правам і свободам громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію і природні якості землі.

Статтями 3 та 4 Земельного кодексу України визначає регулювання земельних відносин та земельне законодавства України.

Так, земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Земельні відносини, що виникають при використанні надр, лісів, вод, а також рослинного і тваринного світу, атмосферного повітря, регулюються цим Кодексом, нормативно-правовими актами про надра, ліси, води, рослинний і тваринний світ, атмосферне повітря, якщо вони не суперечать цьому Кодексу.

Земельне законодавство включає цей Кодекс, інші нормативно-правові акти у галузі земельних відносин.

Завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.

Згідно ст. 84 Земельного Кодексу України у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

Пункт 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначає, що до виключної компетенції місцевих рад належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Частиною 1 ст. 12 Закону України "Про основи містобудування" встановлено, що до компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій.

Згідно ч. 1 ст. 16 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Відповідно до ст. ст. 10, 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Пункт 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначає, що до виключної компетенції місцевих рад належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Так, відповідно до ч. 2 ст. 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок. Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності провадиться:

щодо земельних ділянок, розташованих у межах населеного пункту, - сільською, селищною, міською радою;

щодо земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, - районною державною адміністрацією, а щодо земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, що не входять до території району, або в разі якщо районна державна адміністрація не утворена, - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною державною адміністрацією.

Відповідно до пункту 4.2. Наказу Мінрегіонбуду від 16.11.2011 за № 290 рішення про розроблення детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту, або внесення змін до нього приймає відповідна районна державна адміністрація.

Відповідно до п. 2 ч. 8 ст. 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", детальний план території за межами населеного пункту розглядається і затверджується відповідною районною державною адміністрацією протягом 30 днів з дня його подання.

Відповідно до ст. 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території забороняється. Отже зміна цільового призначення земельної ділянки не можлива без розроблення та затвердження детального плану території.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. В процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Михайлівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області (вул. А. Шептицького, 9, Михайлівка, Миколаївський район, Миколаївська область, 57116, ідентифікаційний код 04375642) до Миколаївської районної державної адміністрації (вул. Одеське шосе, 18-А, м. Миколаїв, 54036, ідентифікаційний код 04056500) відмовити.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду , або справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням пункту 15.5 Розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.М. Мельник

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2019
Оприлюднено23.09.2019
Номер документу84358341
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/1413/18

Рішення від 17.09.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 02.08.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 13.06.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні