Рішення
від 19.09.2019 по справі 620/2097/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 вересня 2019 року м. Чернігів Справа № 620/2097/19

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі судді Падій В.В., розглянувши, за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, справу за адміністративним позовом Заступника керівника Менської місцевої прокуратури Чернігівської області Сердюка Олександра Олександровича в інтересах держави до Відділу освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Новгород-Сіверська загальноосвітня школа I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад 8 Березня Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад ясла-сад Ластівка Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Менської місцевої прокуратури Чернігівської області Сердюк Олександр Олександрович звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах держави до Відділу освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Новгород-Сіверська загальноосвітня школа I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад 8 Березня Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад ясла-сад Ластівка Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, в якому просить суд: визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями та спорудами Новгород-Сіверської загальноосвітньої школи I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу 8 Березня Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу ясла-сад Ластівка Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області; зобов`язати Відділ освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області вчинити дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями та спорудами Новгород-Сіверської загальноосвітньої школи I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу 8 Березня Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу ясла-сад Ластівка Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області.

Обґрунтовуючи вимоги, позивачем зазначено, що відповідне питання про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою на розгляд сесії не виносилось, відповідне рішення не приймалось, дозвіл на виготовлення правовстановлюючих документів не надавався, замовлення проекту відводу земельних ділянок та виготовлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, технічна документація із землеустрою не виготовлялася, правовстановлюючі документи на вказані земельні ділянки не оформлювались. Вважає, що причиною не виготовлення правовстановлюючих документів на землю є виключно бездіяльність відповідача, яка виразилась у невжитті належних заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки закладів освіти, що, у свою чергу, створює передумови для зловживань щодо розпорядження цією землею та може призвести до негативних наслідків.

Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 22.07.2019 прийнято до розгляду позовну заяву, відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням (виклику) сторін та встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позов або заяви про визнання позову та третім особам для подання пояснень щодо позову.

Відповідачем, у встановлений судом строк, подано до суду відзив на позов, в якому останній проти задоволення позовних вимог заперечував у повному обсязі, просив суд відмовити у їх задоволенні, зазначивши, що прийняття рішень міською радою про прийняття безоплатно у спільну власність загальноосвітніх навчальних закладів та про передачу і закріплення комунального майна територіальної громади на праві оперативного управління не має наслідком автоматичного виникнення у відділу освіти молоді та спорту Новгород- Сіверської міської ради прав та обов`язків по управлінню майном, яке передається в оперативне управління. Вважає, що набуттю повноважень по управлінню майном на праві оперативного управління передує укладення відповідного договору та безпосередня передача майна, а оскільки укладення договору оперативного управління №3 Про закріплення майна комунальної власності територіальної громади міста Новгорода-Сіверського на праві оперативного управління між Новгород-Сіверською міською радою Чернігівської області та відділом освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради, а також безпосередня передача майна, оформлена відповідним актом, в силу об`єктивних причин відбулася 30.07.2019, тобто вже після пред`явлення позову, то відсутня протиправна бездіяльність. Також відповідач у відзиві посилається на пропущення позивачем строків звернення до адміністративного суду, визначених частиною 2 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивачем подано до суду відповідь на відзив, у якій останній зазначив, що відповідач повідомляв про свої наміри найближчим часом вжити заходів з оформлення правовстановлюючих документів, а тому прокуратурою не вбачалося підстав для вжиття заходів представницького характеру, однак про порушення відповідачем земельного законодавства Менській місцевій прокуратурі стало відомо 17.04.2019, у зв`язку з чим вважає, що строк звернення до адміністративного суду позивачем не пропущено. Також зазначив, що той факт, що договір про закріплення майна комунальної власності територіальної громади міста Новгород-Сіверського на праві оперативного управління укладений лише 30.07.2019, хоча фактично це майно вже перебуває в оперативному управлінні відділу освіти понад чотири роки, свідчить лише про халатність посадових осіб міської ради.

Відповідачем подано до суду заперечення на відповідь на відзив, у яких останній зазначив підстави для відмови у адміністративному позові, аналогічні тим, що зазначені у відзиві на позов.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Так, судом встановлено, що Відділ освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області зареєстровано в якості юридичної особи 23.12.2014, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 08.07.2019 (а.с.63-65).

Відповідно до Положення про відділ освіти, молоді та спорту Новгород Сіверської міської ради Чернігівської області, затвердженого рішенням тридцять восьмої сесії Новгород - Сіверської міської ради від 19.12.2014, відділ є структурним підрозділом Новгород - Сіверської міської ради, а також юридичною особою. Майно, що є комунальною власністю Новгород-Сіверської міської ради, закріплене за відділом освіти, молоді та спорту, належить йому на праві оперативного управління. Відділ освіти, молоді та спорту володіє і користується цим майном відповідно до вимог чинного законодавства України (а.с.66-73).

Як вбачається з матеріалів справи, Новгород-Сіверська загальноосвітня школа I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад 8 Березня Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад ясла-сад Ластівка Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області зареєстровані в якості юридичних осіб 03.03.2005, 24.01.2008 та 23.11.2007 відповідно, що підтверджується витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 08.07.2019 (а.с.74-82).

Відповідно до Статуту Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу ясел-садка Ластівка Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області, затвердженого рішенням двадцять п`ятої сесії Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 22.11.2017 №473, заклад створений Новгород-Сіверською міською радою народних депутатів у 1970 році, є комунальним закладом, засновник - Новгород-Сіверська міська рада Новгород-Сіверського району Чернігівської області, є юридичною особою публічного права. Матеріально-технічна база закладу включає будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, спортивні та ігрові майданчики, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у бухгалтерському балансі централізованої бухгалтерії, яка обслуговує заклад. Заклад відповідно до чинного законодавства України користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони (а.с.18-33).

Згідно із Статутом Новгород-Сіверської загальноосвітньої школи I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, затвердженим рішенням двадцять п`ятої сесії Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 22.11.2017 №473, школа знаходиться у комунальній власності Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, яка є її засновником, а також є юридичною особою. Матеріально-технічна база школи включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі школи. Школа відповідно до чинного законодавства України користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони (а.с.34-50).

Відповідно до Статуту Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу 8 Березня Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, затвердженого рішенням двадцять п`ятої сесії Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 22.11.2017 №473, заклад знаходиться у комунальній власності Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, яка є його засновником, а також є юридичною особою. Відповідно до рішення Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 28.02.2019 №807 закладу передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, спортивні та ігрові майданчики (а.с.51-60).

Згідно з пунктом 4 рішення тридцять шостої сесії шостого скликання Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 07.10.2014 Про прийняття безоплатно у спільну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський загальноосвітніх навчальних закладів прийнято безоплатно у спільну власність територіальної громади міста Новгорода-Сіверський загальноосвітні навчальні заклади, згідно з додатками, які закріплено на праві оперативного управління за міським відділом освіти, молоді та спорту. У додатку 2 до вищезазначеного рішення зазначений перелік майна загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2, що приймається безоплатно у власність територіальної громади м. Новгород-Сіверський (а.с.97-103).

Згідно з рішенням Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 17.05.2017 затверджено, зокрема, перелік установ, закладів, підприємств комунальної власності територіальної громади м. Новгород-Сіверський на 01 січня 2017 року, серед яких і Новгород-Сіверська загальноосвітня школа I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад 8 Березня Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад ясла-сад Ластівка Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області (а.с.111-116).

Відповідно до пункту 2 рішення сорок четвертої позачергової сесії VII скликання Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 28.02.2019 №807 Про передачу та закріплення комунального майна територіальної громади на праві оперативного управління вирішено відділу освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради прийняти в оперативне управління та на баланс майно комунальної власності територіальної громади населених пунктів Новгород-Сіверської міської ради, зазначене в додатку до цього рішення, згідно з актом приймання-передачі основних засобів та у порядку, встановленим чинним законодавством (а.с.104-110).

30.07.2019 між Новгород-Сіверською міською радою Чернігівської області (Власник) та Відділом освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області (Користувач) укладено договір №3 Про закріплення майна комунальної власності територальної громади міста Новгорода-Сіверського на праві оперативного управління , відповідно до умов якого майно передається згідно з актом приймання-передачі, а право оперативного управління майном у Користувача виникає з дати підписання сторонами цього договору та акта-приймання-передачі майна з урахуванням вимог закону Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (а.с.141-148).

Також судом встановлено, що на земельні ділянки, які використовуються Новгород-Сіверською загальноосвітньою школою I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області (по вул. Михайла Грушевського, 1, у м. Новгород Сіверський, площею 0,5703 га, по вул. Покровській, 2 у м. Новгород - Сіверський, площею 1,9020 га), Новгород-Сіверським дошкільним навчальним закладом 8 Березня Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області (площею 0,4 га, по вул. Козацька, 11, м. Новгород-Сіверський) та Новгород-Сіверським дошкільним навчальним закладом ясла-сад Ластівка Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області (площею 0,3 га, розміщена по провулку Шевченка, 6, м. Новгород-Сіверський), правовстановлюючі документи на право користування земельними ділянками відсутні, земельні ділянки не сформовані, кадастрові номери не присвоювалися, що підтверджується листом Відділу у Новгород-Сіверському районі Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області від 25.04.2019 №10-25-0.31-90/111-19 (а.с.83-85).

Вважаючи, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями та спорудами, прокурор звернувся до суду з даним позовом.

Даючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на таке.

Статтею 38 Закону України від 13.05.1999 №651-XIV Про загальну середню освіту (далі - Закон №651-XIV) передбачено, що заклад загальної середньої освіти, зокрема, створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу.

Відповідно до частини першої статті 44 Закону №651-XIV матеріально-технічна база закладів загальної середньої освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно закладів загальної середньої освіти належить їм на правах, визначених законодавством України.

Частиною першою статті 80 Закону України від 05.09.2017 №2145-VIII Про освіту (далі - Закон №2145-VIII) визначено, що до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України (частина 2 статті 80 Закону №2145-VIII).

Відповідно до статті 92 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають, зокрема, підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Частиною першої статті 116 ЗК України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Відповідно до частини другої статті 116 ЗК України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

У відповідності до частини першої статті 122 ЗК України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Частиною першою статті 123 ЗК України встановлено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Відповідно до частини другої статті 123 ЗК України, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до частини третьої статті 123 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу (частина 4 статті 123 ЗК України).

Згідно зі статтею 125 ЗК України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Статтею 126 ЗК України передбачено, що право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Матеріали справи свідчать про відсутність правовстановлюючих документів на земельні ділянки, які використовуються Новгород-Сіверською загальноосвітньою школою I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області (по вул. Михайла Грушевського, 1, у м. Новгород Сіверський, площею 0,5703 га, по вул. Покровській, 2 у м. Новгород - Сіверський, площею 1,9020 га), Новгород-Сіверським дошкільним навчальним закладом 8 Березня Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області (площею 0,4 га, по вул. Козацька, 11, м. Новгород-Сіверський) та Новгород-Сіверським дошкільним навчальним закладом ясла-сад Ластівка Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області (площею 0,3 га, розміщена по провулку Шевченка, 6, м. Новгород-Сіверський).

Водночас суд також зазначає, що в даному випадку фактичними користувачами земельних ділянок та зацікавленими особами в їх отриманні у постійне користування є Новгород-Сіверська загальноосвітня школа I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад 8 Березня Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області та Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад ясла-сад Ластівка Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, які, відповідно до зазначених вище положень земельного законодавства України, повинні звернутися з клопотаннями про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок до Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, яка наділена повноваженнями щодо передачі у постійне користування зазначених земельних ділянок. У подальшому, після розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, навчальним закладам необхідно подати зазначені проекти до міської ради для їх затвердження та передачі земельних ділянки в постійне користування.

При цьому суд зауважує, що за приписами частини 1 статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Оскільки до Новгород-Сіверської міської ради у спірних правовідносинах не надходило клопотань зацікавлених осіб про надання дозволів на розробку проектів землеустрою, то цей суб`єкт не мав ні підстав, ні приводів для реалізації наданого законом повноваження згідно зі статтею 122 ЗК України.

Частиною 6 статті 186 ЗК України визначено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, і затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Матеріали справи також не містять доказів надходження до Новгород-Сіверської міської ради у спірних правовідносинах виготовлених проектів землеустрою, а відтак цей суб`єкт не мав ні підстав, ні приводів для реалізації наданого законом повноваження згідно зі статтею 122 ЗК України.

При цьому суд враховує, що Новгород-Сіверська загальноосвітня школа I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад 8 Березня Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад ясла-сад Ластівка Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області є юридичними особами, що підтверджується витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 08.07.2019 (а.с.74-82).

Суд відхиляє посилання позивача на протиправну бездіяльність Відділу освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями та спорудами Новгород-Сіверської загальноосвітньої школи I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу 8 Березня Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу ясла-сад Ластівка Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, оскільки тільки 30.07.2019 між Новгород-Сіверською міською радою Чернігівської області (Власник) та Відділом освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області (Користувач) укладено договір №3 Про закріплення майна комунальної власності територальної громади міста Новгорода-Сіверського на праві оперативного управління , відповідно до умов якого майно передається згідно з актом приймання-передачі, а право оперативного управління майном у Користувача виникає з дати підписання сторонами цього договору та акта-приймання-передачі майна з урахуванням вимог закону Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (а.с.141-148), натомість адміністративний позов подано до суду 16.07.2019, що підтверджується поштовим штемпелем на конверті та інформацією з офіційного веб-сайту Укрпошта щодо поштового відправлення №1600000275337 (а.с.122).

Суд також відхиляє посилання відповідача на пропуск позивачем строків звернення до адміністративного суду, визначених частиною 2 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки матеріалами справи підтверджується, що про обставини, які стали підставою для звернення до суду, позивач дізнався з листів Відділу освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області від 17.04.2019 і 05.06.2019, а також з листа Відділу у Новгород-Сіверському районі Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області від 25.04.2019 №10-25-0.31-90/111-19 (а.с.83-85).

При цьому суд враховує, що інші листи за 2017 і 2018 рік, на які посилається відповідач, містять наміри щодо вжиття заходів з оформлення правовстановлюючих документів.

За таких обставин суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для визнання протиправною бездіяльності Відділу освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями та спорудами Новгород-Сіверської загальноосвітньої школи I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу 8 Березня Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу ясла-сад Ластівка Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, а тому в задоволенні позову в цій частині необхідно відмовити.

При цьому позовна вимога про зобов`язання вчинити певні дії є похідною від вимог про визнання протиправними дій чи бездіяльності, рішень владного суб`єкта та, як спосіб захисту порушеного права, застосовується судом у разі невиконання суб`єктом владних повноважень покладених на нього обов`язків.

За таких обставин у задоволенні позовної вимоги про зобов`язання Відділу освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області вчинити дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями та спорудами Новгород-Сіверської загальноосвітньої школи I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу 8 Березня Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу ясла-сад Ластівка Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, необхідно також відмовити, оскільки відсутня протиправна бездіяльність позивача.

У відповідності до вимог частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі, щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню.

Підстави для розподілу судових витрат, у відповідності до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні, оскільки у задоволенні позову відмовлено.

Керуючись статтями 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Заступника керівника Менської місцевої прокуратури Чернігівської області Сердюка Олександра Олександровича в інтересах держави до Відділу освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Новгород Сіверського району Чернігівської області, треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Новгород-Сіверська загальноосвітня школа I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад 8 Березня Новгород-Сіверської міської ради Новгород Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад ясла-сад Ластівка Новгород-Сіверської міської ради Новгород Сіверського району Чернігівської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, через Чернігівський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Заступник керівника Менської місцевої прокуратури Чернігівської області Сердюк Олександр Олександрович (вул. Чернігівський шлях, 9, м. Мена, Чернігівська область, 15600, код ЄДРПОУ - 02910114).

Відповідач: Відділ освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Новгород Сіверського району Чернігівської області (вул. Губернська, 2, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська область, 16000, код ЄДРПОУ - 39561452).

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача:

- Новгород-Сіверська загальноосвітня школа I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород Сіверського району Чернігівської області (вул. Михайла Грушевського, 1, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська область, 16000, код ЄДРПОУ - 33435980);

- Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад 8 Березня Новгород-Сіверської міської ради Новгород Сіверського району Чернігівської області (вул. Козацька, 11, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська область, 16000, код ЄДРПОУ - 35289285);

- Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад ясла-сад Ластівка Новгород-Сіверської міської ради Новгород Сіверського району Чернігівської області (пров. Шевченка, 6, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська область, 16000, код ЄДРПОУ - 35289374).

Суддя В.В. Падій

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2019
Оприлюднено23.09.2019
Номер документу84359123
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/2097/19

Постанова від 18.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Рішення від 19.09.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні