Постанова
від 18.11.2019 по справі 620/2097/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 620/2097/19 Суддя (судді) першої інстанції: Падій В.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Файдюка В.В., Чаку Є.В., при секретарі Войтковській Ю.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу заступника прокурора Чернігівської області на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2019 року у справі за адміністративним позовом заступника керівника Менської місцевої прокуратури Чернігівської області Сердюка Олександра Олександровича в інтересах держави до Відділу освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Новгород-Сіверської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу "8 Березня" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу ясла-сад "Ластівка" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ :

Заступник керівника Менської місцевої прокуратури Чернігівської області Сердюк Олександр Олександрович звернувся в інтересах держави до Відділу освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Новгород-Сіверської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу "8 Березня" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу ясла-сад "Ластівка" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області про:

- визнання протиправною бездіяльності Відділу освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями та спорудами Новгород-Сіверської загальноосвітньої школи I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу "8 Березня" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу ясла-сад "Ластівка" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області;

- зобов`язання Відділу освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області вчинити дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями та спорудами Новгород-Сіверської загальноосвітньої школи I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу "8 Березня" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу ясла-сад "Ластівка" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2019 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення питання, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Водночас, заступник прокурора Чернігівської області звернувся з клопотанням про призначення справи в судовому засіданні за участю сторін.

З урахуванням частини другої статті 12 КАС України, а також беручи до уваги, що характер спірних правовідносин та предмет доказування у цій справі не вимагають проведення судового засідання з повідомленням (викликом) сторін суд дійшов висновку щодо наявності підстав для розгляду справи в порядку письмового провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, у зв`язку з чим клопотання заступника прокурора Чернігівської області не підлягає задоволенню.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Судом першої інстанції встановлено, що Відділ освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області зареєстровано в якості юридичної особи 23.12.2014, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 08.07.2019 (а.с.63-65).

Відповідно до Положення про відділ освіти, молоді та спорту Новгород Сіверської міської ради Чернігівської області, затвердженого рішенням тридцять восьмої сесії Новгород - Сіверської міської ради від 19.12.2014, відділ є структурним підрозділом Новгород - Сіверської міської ради, а також юридичною особою. Майно, що є комунальною власністю Новгород-Сіверської міської ради, закріплене за відділом освіти, молоді та спорту, належить йому на праві оперативного управління. Відділ освіти, молоді та спорту володіє і користується цим майном відповідно до вимог чинного законодавства України (а.с.66-73).

Як вбачається з матеріалів справи, Новгород-Сіверська загальноосвітня школа I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад " 8 Березня" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад ясла-сад "Ластівка" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області зареєстровані в якості юридичних осіб 03.03.2005, 24.01.2008 та 23.11.2007 відповідно, що підтверджується витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 08.07.2019 (а.с.74-82).

Відповідно до Статуту Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу ясел-садка "Ластівка" Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області, затвердженого рішенням двадцять п`ятої сесії Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 22.11.2017 №473, заклад створений Новгород-Сіверською міською радою народних депутатів у 1970 році, є комунальним закладом, засновник - Новгород-Сіверська міська рада Новгород-Сіверського району Чернігівської області, є юридичною особою публічного права. Матеріально-технічна база закладу включає будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, спортивні та ігрові майданчики, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у бухгалтерському балансі централізованої бухгалтерії, яка обслуговує заклад. Заклад відповідно до чинного законодавства України користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони (а.с.18-33).

Згідно із Статутом Новгород-Сіверської загальноосвітньої школи I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, затвердженим рішенням двадцять п`ятої сесії Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 22.11.2017 №473, школа знаходиться у комунальній власності Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, яка є її засновником, а також є юридичною особою. Матеріально-технічна база школи включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі школи. Школа відповідно до чинного законодавства України користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони (а.с.34-50).

Відповідно до Статуту Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу "8 Березня" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, затвердженого рішенням двадцять п`ятої сесії Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 22.11.2017 №473, заклад знаходиться у комунальній власності Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, яка є його засновником, а також є юридичною особою. Відповідно до рішення Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 28.02.2019 №807 закладу передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, спортивні та ігрові майданчики (а.с.51-60).

Згідно з пунктом 4 рішення тридцять шостої сесії шостого скликання Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 07.10.2014 "Про прийняття безоплатно у спільну власність територіальної громади міста Новгород-Сіверський загальноосвітніх навчальних закладів" прийнято безоплатно у спільну власність територіальної громади міста Новгорода-Сіверський загальноосвітні навчальні заклади, згідно з додатками, які закріплено на праві оперативного управління за міським відділом освіти, молоді та спорту. У додатку 2 до вищезазначеного рішення зазначений перелік майна загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2, що приймається безоплатно у власність територіальної громади м. Новгород-Сіверський (а.с.97-103).

Згідно з рішенням Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 17.05.2017 затверджено, зокрема, перелік установ, закладів, підприємств комунальної власності територіальної громади м. Новгород-Сіверський на 01 січня 2017 року, серед яких і Новгород-Сіверська загальноосвітня школа I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад " 8 Березня" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад ясла-сад "Ластівка" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області (а.с.111-116).

Відповідно до пункту 2 рішення сорок четвертої позачергової сесії VII скликання Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 28.02.2019 №807 "Про передачу та закріплення комунального майна територіальної громади на праві оперативного управління" вирішено відділу освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради прийняти в оперативне управління та на баланс майно комунальної власності територіальної громади населених пунктів Новгород-Сіверської міської ради, зазначене в додатку до цього рішення, згідно з актом приймання-передачі основних засобів та у порядку, встановленим чинним законодавством (а.с.104-110).

30.07.2019 між Новгород-Сіверською міською радою Чернігівської області (Власник) та Відділом освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області (Користувач) укладено договір №3 "Про закріплення майна комунальної власності територальної громади міста Новгорода-Сіверського на праві оперативного управління", відповідно до умов якого майно передається згідно з актом приймання-передачі, а право оперативного управління майном у Користувача виникає з дати підписання сторонами цього договору та акта-приймання-передачі майна з урахуванням вимог закону "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (а.с.141-148).

Також судом встановлено, що на земельні ділянки, які використовуються Новгород-Сіверською загальноосвітньою школою I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області (по вул. Михайла Грушевського, 1, у м. Новгород Сіверський, площею 0,5703 га, по вул. Покровській, 2 у м. Новгород - Сіверський, площею 1,9020 га), Новгород-Сіверським дошкільним навчальним закладом "8 Березня" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області (площею 0,4 га, по вул. Козацька, 11, м. Новгород-Сіверський) та Новгород-Сіверським дошкільним навчальним закладом ясла-сад "Ластівка" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області (площею 0,3 га, розміщена по провулку Шевченка, 6, м. Новгород-Сіверський), правовстановлюючі документи на право користування земельними ділянками відсутні, земельні ділянки не сформовані, кадастрові номери не присвоювалися, що підтверджується листом Відділу у Новгород-Сіверському районі Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області від 25.04.2019 №10-25-0.31-90/111-19 (а.с.83-85).

Вважаючи, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями та спорудами, прокурор звернувся до суду з даним позовом.

Статтею 38 Закону України від 13.05.1999 №651-XIV "Про загальну середню освіту" (далі - Закон №651-XIV) передбачено, що заклад загальної середньої освіти, зокрема, створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу.

Відповідно до частини першої статті 44 Закону №651-XIV матеріально-технічна база закладів загальної середньої освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно закладів загальної середньої освіти належить їм на правах, визначених законодавством України.

Частиною першою статті 80 Закону України від 05.09.2017 №2145-VIII "Про освіту" (далі - Закон №2145-VIII) визначено, що до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України (частина 2 статті 80 Закону №2145-VIII).

Відповідно до статті 92 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають, зокрема, підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Частиною першої статті 116 ЗК України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Відповідно до частини другої статті 116 ЗК України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

У відповідності до частини першої статті 122 ЗК України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Частиною першою статті 123 ЗК України встановлено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Відповідно до частини другої статті 123 ЗК України, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до частини третьої статті 123 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу (частина 4 статті 123 ЗК України).

Згідно зі статтею 125 ЗК України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Статтею 126 ЗК України передбачено, що право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Матеріали справи свідчать про відсутність правовстановлюючих документів на земельні ділянки, які використовуються Новгород-Сіверською загальноосвітньою школою I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області (по вул. Михайла Грушевського, 1, у м. Новгород Сіверський, площею 0,5703 га, по вул. Покровській, 2 у м. Новгород - Сіверський, площею 1,9020 га), Новгород-Сіверським дошкільним навчальним закладом " 8 Березня" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області (площею 0,4 га, по вул. Козацька, 11, м. Новгород-Сіверський) та Новгород-Сіверським дошкільним навчальним закладом ясла-сад "Ластівка" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області (площею 0,3 га, розміщена по провулку Шевченка, 6, м. Новгород-Сіверський).

Водночас, як вірно зазначено судом першої інстанції, в даному випадку фактичними користувачами земельних ділянок та зацікавленими особами в їх отриманні у постійне користування є Новгород-Сіверська загальноосвітня школа I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад "8 Березня" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області та Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад ясла-сад "Ластівка" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, які, відповідно до зазначених вище положень земельного законодавства України, повинні звернутися з клопотаннями про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок до Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, яка наділена повноваженнями щодо передачі у постійне користування зазначених земельних ділянок. У подальшому, після розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, навчальним закладам необхідно подати зазначені проекти до міської ради для їх затвердження та передачі земельних ділянки в постійне користування.

За приписами частини 1 статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Частиною 6 статті 186 ЗК України визначено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, і затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Матеріали справи також не містять доказів надходження до Новгород-Сіверської міської ради у спірних правовідносинах виготовлених проектів землеустрою.

При цьому суд враховує, що Новгород-Сіверська загальноосвітня школа I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад " 8 Березня" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверський дошкільний навчальний заклад ясла-сад "Ластівка" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області є юридичними особами, що підтверджується витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 08.07.2019 (а.с.74-82).

За наведеного, суд критично ставиться до посилання позивача на протиправну бездіяльність Відділу освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями та спорудами Новгород-Сіверської загальноосвітньої школи I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу "8 Березня" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу ясла-сад "Ластівка" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, оскільки тільки 30.07.2019 між Новгород-Сіверською міською радою Чернігівської області (Власник) та Відділом освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області (Користувач) укладено договір №3 "Про закріплення майна комунальної власності територальної громади міста Новгорода-Сіверського на праві оперативного управління", відповідно до умов якого майно передається згідно з актом приймання-передачі, а право оперативного управління майном у Користувача виникає з дати підписання сторонами цього договору та акта-приймання-передачі майна з урахуванням вимог закону "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (а.с.141-148). Водночас, як вірно зазначено судом першої інстанції , адміністративний позов подано до суду 16.07.2019, що підтверджується поштовим штемпелем на конверті та інформацією з офіційного веб-сайту "Укрпошта" щодо поштового відправлення №1600000275337 (а.с.122).

За наведеного, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відсутність правових підстав для визнання протиправною бездіяльності Відділу освіти, молоді та спорту Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями та спорудами Новгород-Сіверської загальноосвітньої школи I-III ступенів №2 Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу "8 Березня" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, Новгород-Сіверського дошкільного навчального закладу ясла-сад "Ластівка" Новгород-Сіверської міської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, а тому відсутні правові підстави для задоволення позову в цій частині.

Позовна вимога про зобов`язання вчинити певні дії є похідною від вимог про визнання протиправними дій чи бездіяльності, рішень владного суб`єкта та, як спосіб захисту порушеного права, застосовується судом у разі невиконання суб`єктом владних повноважень покладених на нього обов`язків, у зв`язку з чим також не підлягає задоволенню.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу заступника прокурора Чернігівської області залишити без задоволення, а рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2019 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена безпосередньо до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду у тридцятиденний строк в порядку, встановленому статтями 329-331 КАС України.

Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев

cуддя В.В.Файдюк

суддя Є.В.Чаку

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2019
Оприлюднено21.11.2019
Номер документу85739376
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/2097/19

Постанова від 18.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Рішення від 19.09.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні