Рішення
від 12.09.2019 по справі 1.380.2019.002818
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.002818

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 вересня 2019 року зал судових засідань №3

Львівський окружний адміністративний суд,

у складі:

головуючої-судді Братичак У.В.,

секретар судового засідання Староста М.М.,

за участю представників:

позивача ОСОБА_1 .О.,

відповідача ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові в порядку загального позовного провадження справу за позовом Галицької районної адміністрації Львівської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-торгова фірма «Сільвер-Ореол» , за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Львівське міське комунальне підприємство «Айсберг» про демонтаж каміна та димової труби, -

в с т а н о в и в :

Галицька районна адміністрація Львівської міської ради (місцезнаходження: 79000, м.Львів, вул. Ф. Ліста, 1, код ЄДРПОУ 22344125) звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-торгова фірма Сільвер-Ореол (місцезнаходження: 79022, м. Львів, вул. Любінська 102, код ЄДРПОУ 22344125) в якому просить:

- зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю виробничо-торгова фірма «Сільвер-Ореол» власника нежитлових приміщень, загальною площею 49, 0 кв.м., у будинку №12 на вул. Озаркевича у м. Львові, за власні кошти, демонтувати самовільно влаштований камін в нежитлових приміщеннях (магазин-кафе), загальною площею 49, 0 кв.м., і димову трубу від нього по фасаді будинку №12 на вул. АДРЕСА_1 м. Львові та відновити фасад будинку №12 на вул. Озаркевича у м. Львові шляхом замурування отворів та інших пошкоджень.

Позивач, в обґрунтування заявленого позову зазначає, те що відповідачем самовільно влаштовано камін в нежитлових приміщеннях (магазин-кафе), загальною площею 49, 0 кв.м., і димову трубу від нього по фасаді будинку №12 на вул. Озаркевича у м. Львові. Розпорядженням Голови Галицької районної адміністрації ЛМР від 06.07.2017р. № 267 відповідача було зобов`язано за власні кошти демонтувати самовільно влаштований камін в нежитлових приміщеннях (магазин-кафе), загальною площею 49, 0 кв.м., та димову трубу від нього. Станом на дату подання позову вказане розпорядження не виконане, що зумовило Галицьку РДА ЛМР звернутись із вказаним позовом до суду.

Відповідач проти позову заперечує, та зазначає, що демонтаж каміну та димової труби від нього технічно здійснити неможливо, про що свідчать висновок експертного дослідження спеціаліста від 23.08.2017 року та висновок судової будівельно-технічної експертизи від 30.08.2018р. Зазначає також, що встановлення такого каміна не суперечить вимогам державних будівельних норм.

Ухвалою судді від 07.06.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження; залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Львівське міське комунальне підприємство «Айсберг» .

Протокольною ухвалою суду від 10.09.2019 року закрито підготовче провадження у справі та призначено її до судового розгляду по суті.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав, викладених в позовній заяві та відповіді на відзив на позовну заяву, просив позов задовольнити в повному обсязі.

Відповідач проти позову заперечив, з підстав викладених у відзиві на позовну заяву, просив у позові відмовити.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Львівське міське комунальне підприємство «Айсберг» в судове засідання явку уповноваженого представника не забезпечила, хоча належним чином повідомлялась про дату, час та місце розгляду справи.

Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши докази, викладені у заявах по суті справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, якими обґрунтовуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №167773389 від 23.05.2019 приміщення, загальною площею 49,0 кв.м. за адресою: м. АДРЕСА_1 належить на праві приватної власності Товариству з обмеженою відповідальністю виробничо-торговій фірмі Сільвер-Ореол на підставі дублікату договору купівлі-продажу від 13.12.2017, посвідченого приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Попович Г.І. та зареєстрованого в реєстрі за №850; акт прийому-передачі приміщення від 31.09.1997р.

06.05.2016р. ЛМКП Айсберг складено акт обстеження технічного стану нежитлового приміщення у будинку АДРЕСА_1 яким встановлено, що керівник ТзОВ ВТФ Сільвер-Ореол ОСОБА_3 в нежитловому приміщенні, а саме в магазині-кафе самовільно влаштував камін і провів по фасаду будинку витяжну трубу.

Постановою адміністративної комісії при Шевченківській РДА ЛМР від 01.06.2016р. № 13/7 ОСОБА_3 притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 51 грн. за вчинення правопорушення передбаченого ст. 150 КУпАП.

07.06.2016 року надіслано відповідачу попередження №582 щодо зобов`язання терміново демонтувати самовільно встановлений камін та димову трубу.

06.07.2016 року головою Галицької РДА ЛМР прийнято розпорядження №267 яким , враховуючи відсутність погодженої проектної документації, зобов`язано ТзОВ ВТФ Сільвер-Ореол - власника нежитлових приміщень загальною площею 49,0 кв.м. на АДРЕСА_1 за власні кошти демонтувати самовільно влаштований камін в нежитлових приміщеннях (магазину-кафе) загальною площею 49,0 кв.м. та димову трубу від нього по фасаду будинку АДРЕСА_2 . АДРЕСА_1 .

24.03.2017р. ЛМКП Айсберг надіслано відповідачу попередження № 206 щодо невиконання розпорядження голови Галицької РДА ЛМР та наслідки невиконання розпорядження.

15.06.2017 року позивач звернувся до Господарського суду Львівської області із позовом про зобов`язання ТзОВ ВТФ Сільвер-Ореол - власника нежитлових приміщень загальною площею 49,0 кв.м. на вул. АДРЕСА_1 , 12 за власні кошти демонтувати самовільно влаштований камін в нежитлових приміщеннях (магазину-кафе) загальною площею 49,0 кв.м. та димову трубу від нього по фасаду будинку № 12 на АДРЕСА_3 . Озаркевича.

В процесі розгляду справи у Господарському суді Львівської області було призначено судову будівельно-технічну експертизу. У висновку експерта №4657 від 30.08.2018 року зазначено, що встановлення печі та димоходу у приміщенні кафе ТзОВ ВТФ Сільвер-Ореол згідно з вимогами державних будівельних норм є можливим та відповідає таким вимогам. При цьому, здійснити демонтаж мурованої цегляної печі та, відповідно приставного димоходу від неї без спричинення таким демонтажем пошкоджень будинку (та/або конструктивних чи інших елементів) по АДРЕСА_2 , технічно неможливо.

Ухвалою Господасрького суду Львівської області від 06.11.2018 року закрито провадження у справі, оскільки спір належить до юрисдикції адміністративних судів.

19.04.2019 року ЛМКП Айсберг складено акт про те, що при обстеженні встановлено, що камін і вентиляційна (димова) труба по вул. АДРЕСА_1 , 12 не демонтовані, у зв`язку із чим позивач звернувся із позовною заявою до Львівського окружного адміністративного суду.

Вирішуючи спір, суд застосовує наступні норми права.

В силу ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Згідно Положення про Галицьку районну адміністрацію Львівської міської ради, затвердженого рішенням виконкому Львівської міської ради від 01.11.2016 року №977 (із змінами) до повноважень Галицької районної адміністрації віднесено здійснення контролю за утриманням будинків (квартир), які належать громадянам, а також прилеглих територій; розгляд питань та вжиття заходів у порядку, встановленому виконавчим комітетом, щодо фактів самовільного будівництва (погодження, приведення до попереднього стану, демонтажу тощо).

Таким чином, у відповідності до вказаного Положення Галицька районна адміністрація має право звертатися у встановленому порядку до судових органів з позовними заявами щодо фактів самочинного будівництва і інших вимог, що виникають у процесі здійснення наданих районній адміністрації повноважень.

Окрім того, у ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, власні (самоврядні) повноваження: 1) управління об`єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню.

Підпунктом 3 пункту «б» ч.1 ст.31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, окрім іншого, здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові відповідних територій; зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації і проектів окремих об`єктів, а також може заподіяти шкоди навколишньому природному середовищу.

Аналогічні положення містяться у ст.14 Закону України «Про основи містобудування» .

Згідно статті 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеної Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» .

За змістом підпунктів 1.4.1, 1.4.2, 1.4.3, 1.4.4 пункту 1.4 «Правил утримання житлових будинків та прибудинкових територій» , затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 №76, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 25.08.2005 за №927/11207, переобладнання і перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень дозволяється робити після одержання дозволу виконавчого комітету місцевої Ради народних депутатів відповідно до законодавства. Переобладнання жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень містить у собі - улаштування в окремих жилих будинках, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень індивідуального опалення та іншого інженерного обладнання, перенесення нагрівальних, сантехнічних і газових приладів; влаштування і переобладнання туалетів, ванних кімнат, вентиляційних каналів. До елементів перепланування жилих приміщень належать: перенесення і розбирання перегородок, перенесення і влаштування дверних прорізів, улаштування і переустаткування тамбурів, прибудова балконів на рівні перших поверхів багатоповерхових будинків. Переобладнання і перепланування жилих будинків, жилих і нежилих, у жилих будинках приміщень, що призводять до порушення тривкості або руйнації несучих конструкції будинку, погіршення цілісності і зовнішнього вигляду фасадів, порушення вимог протипожежної безпеки та засобів протипожежного захисту, не допускається.

Переобладнання - це улаштування в окремих квартирах багатоквартирних будинків індивідуального опалення та іншого інженерного обладнання, перенесення нагрівальних, сантехнічних і газових приладів; влаштування і переустаткування туалетів, ванних кімнат, вентиляційних каналів.

Згідно з підпунктом 2.1.4 пункту 2.1 Положення про порядок розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд на території м.Львова, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 01.02.2002 №28 (із змінами і доповненнями згідно з рішенням виконкому № 833 від 09.09.2011), технічними елементами (пристроями), що розміщуються ззовні на будівельних конструкціях житлової, громадської і виробничої забудови, є пристрої та устаткування систем опалення, вентиляції і кондиціонування повітря.

Пунктом 2.3 Положення визначено, що самовільне встановлення технічних елементів (пристроїв) - це встановлення технічних елементів (пристроїв) ззовні будинків і споруд без оформлення у встановленому порядку дозволу на їх розміщення та без дотримання вимог Положення.

Підпунктами 3.1.2, 3.3.2 пунктів 3.1 та 3.3 вказаного Положення забороняється розміщення та встановлення: технічних елементів (пристроїв), перелічених у підпункті 2.1.4 на видимих зі сторони вулиць та площ фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд, які знаходяться на території історичного ареалу, а також на усіх фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд - пам`ятках архітектури; встановлення без відповідного дозволу: технічних елементів (пристроїв), перелічених у підпункті 2.1.4, на невидимих зі сторони вулиць (площ) фасадах, стінах будинків і споруд, які знаходяться на території історичного ареалу м.Львова.

Переобладнання і перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень, що призводять до порушення тривкості або руйнації несучих конструкцій будинку, погіршення цілісності і зовнішнього вигляду фасадів, порушення вимог протипожежної безпеки та засобів протипожежного захисту, не допускається. Перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень, що погіршує умови експлуатації і проживання всіх або окремих громадян у будинку або квартирі, не допускається (п.1.4.4. Правил).

За приписом п. 1.4.6. Правил власник, наймач (орендар) жилого будинку, жилого чи нежилого у жилому будинку приміщення, що припустив самовільне переобладнання або перепланування, що призводить до порушення конструктивних елементів або засобів протипожежного захисту, зобов`язаний за свій рахунок привести це приміщення до попереднього стану.

Як встановлено судом, всупереч вимогам пунктів 1.4.1, 1.4.2, 1.4.3 Правил №76 жодних дозвільних документів чи погоджень на встановлення у будинку АДРЕСА_2 каміну в нежитлових приміщеннях (магазин-кафе), загальною площею 49, 0 кв.м., і димової труби від нього по фасаді будинку АДРЕСА_2 на АДРЕСА_1 Товариство не надало, що стало підставою для прийняття Головою Галицької РА розпорядження № 267 від 06.07.2016р. яким, враховуючи відсутність погодженої проектної документації, зобов`язано ТзОВ ВТФ Сільвер-Ореол - власника нежитлових приміщень загальною площею 49,0 кв.м. на АДРЕСА_2 за власні кошти демонтувати самовільно влаштований камін в нежитлових приміщеннях (магазину-кафе) та димову трубу від нього.

Доказів виконання цього розпорядження матеріали справи не містять та відповідачем не надано.

Поряд з тим, суд зазначає, що за змістом пункту 1.4.6 Правил №76 підставами для зобов`язання власника нежилого у жилому будинку приміщення привести за свій рахунок це приміщення до попереднього стану є не будь-яке самовільне переобладнання або перепланування належного власнику нежитлового приміщення, а таке переобладнання або перепланування, наслідками якого є порушення конструктивних елементів або засобів протипожежного захисту, погіршення технічного стану жилого будинку в цілому та порушення прав інших споживачів, в тому числі мешканців житлового будинку.

При цьому позивачем не надано суду належних та допустимих доказів того, що влаштування каміну та димової труби від нього спричинило порушення конструктивних елементів або засобів протипожежного захисту, погіршення технічного стану жилого будинку в цілому та порушення прав інших споживачів, в тому числі мешканців житлового будинку.

Більше того, в матеріалах справи наявний висновку експерта судової будівельно-технічної експертизи №4657 від 30.08.2018 року. Експертом на підставі проведеного дослідження, огляду нежитлового приміщення встановлено, що встановлення печі та димоходу у приміщенні кафе ТзОВ ВТФ Сільвер-Ореол за адресою м.Львів, вул.Озаркевича, 12 відповідає вимогам державних будівельних норм. Також експертом встановлено, що з огляду на тривалу відсутність технічної експлуатації житлового будинку АДРЕСА_2 та те, що більшість його конструктивних елементів перебувають у незадовільному технічному стані, динамічні навантаження при демонтажі мурованої печі у підвальному поверсі можуть призвести до значних пошкоджень фундаментів та стін будівлі, у зв`язку з чим можуть виникнути пошкодження розташованих поверхами вище квартир.

Відтак, враховуючи вищенаведене, здійснити демонтаж мурованої цегляної печі та, відповідно, приставного димоходу до неї у приміщенні закладу громадського харчування, що належить ТзОВ ВТФ Сільвер-Ореол без спричинення таким демонтажем пошкоджень будинку (та/або його конструктивних чи інших елементів) по АДРЕСА_2 , технічно неможливо.

Аналогічні висновки містяться і у висновку експертного дослідження спеціаліста від 23.08.2017 року.

Позивач, жодних доказів, які б спростували висновки експерта та спеціаліста суду не надав.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ч.1 ст.90 цього ж Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення.

Відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати стягненню з сторін не підлягають.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

в и р і ш и в:

у задоволенні позову - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складено 19 вересня 2019 року.

Суддя Братичак Уляна Володимирівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2019
Оприлюднено22.09.2019
Номер документу84400711
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.002818

Ухвала від 08.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 10.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Рішення від 12.09.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 07.06.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні