ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
22 серпня 2019 року м. Дніпросправа № 0440/7298/18
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),
суддів: Баранник Н.П., Дурасової Ю.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 грудня травня 2019 в адміністративній справі №0440/7298/18 (суддя Захарчук -Борисенко Н.В.) у справі позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансуніверсал" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-
в с т а н о в и В:
У вересні 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю Науково - виробничого підприємства "Укртрансуніверсал" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просило визнати протиправним та скасувати Рішення від 15.02.2018р. №595728/40727502 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 04.12.2017р. та зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну №6 від 04.12.2017р. в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її надсилання; стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансуніверсал" (ЄДРПОУ 40727502) з державного бюджету суму сплаченого судового збору.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 грудня 2019 адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись з рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просив скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову в задоволені позовних вимог. В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач зазначив, що згідно докуметів наданих ТОВ "Укртрансуніверсал" комісією ДФС цілком обгрунтовано прийнято Рішення комісії від 15.12.2018 №595728/40727502 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 04.12.2017р.
Перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що що 08.12.2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртрансуніверсал" засобами електронного зв`язку надіслало до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податковх наклдних податкову накладну №6 від 04.12.2017 про надання ТОВ "Європа Транс Агро" транспортно - експедиційних послуг, яка виписана на підставі Акту - здачі приймання робіт (надання послуг) №55 від 04.12.2017 року, товарно - транспортних накладних №000295 від 09.11.2017 року, №000324 від 11.11.2017 року, №000315 від 14.11.2017 року, №000823 від 15.11.2017 року, №000377 від, 17.11.2017 року, №000294 від 09.11.2017 року, №000321 від 11.11.2017 року, №000345 від 14.11.2017 року, №001631 від 15.11.2017 року, №000369 від 11.11.2017 року, №000387 від 18.11.2017 року на загальну суму 186778, 82 грн. в т.ч. ПДВ 31 129, 80 грн.
08.12.2017 року відповідачем було прийнято податкову накладну, проте зупинено реєстрацію в Єдиному реєстрі податкової накладної №6 від 04.12.2017 року із-за виявленої помилки, а саме: відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:52.29. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.
12.01.2018 року позивачем, на виконання вказаної квитанції було надано до ДВС України договори, первинні документи щодо постачання, придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, розрахункові документи, банківські виписки х особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції.
Отримавши пояснення позивача, Комісія ДФС України винесла Рішення від 15.02.201 року №595728/40727502 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 04.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних із-за надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Наслідками перегляду справи, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції щодо наявності правових підстав для задоволення позову з огляду на таке.
Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018р. №117 (далі Порядок №117).
Відповідно до п.5 11 Порядку №117 (в редакції на час виникнення спірних правовідносин між сторонами):
Податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
ДФС формує і веде у відкритому доступі окремий Реєстр податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, за формою згідно з додатком 1 та щодня оприлюднює його на своєму офіційному веб-сайті.
Протягом місяця з дня набрання чинності цим Порядком окремий Реєстр податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, функціонує в тестовому режимі.
Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
ДФС розраховує показники для визначення позитивної податкової історії платника податку щомісяця до 10 числа місяця, що настає за звітним. Розраховані показники стають доступними для платника податку в електронному кабінеті.
Отже, вказаними положеннями Порядку №117 визначено як підстави для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН (результати моніторингу податкових накладних на предмет критеріям ризиковості платника податку) так і порядок визначення критеріїв ризиковості платника податку.
У Листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Критерії ризиковості платника податку, зокрема, зазначено: 1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Головні управління ДФС в областях, м.Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. ….
Як зазначено вище, реєстрація податкової накладної була зупинена з тієї причини, що податкова накладна відповідає критеріям ризикованості платника податку, визначених пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку .
Під час розгляду справи відповідачами не було надано суду доказів обгрунтованості віднесення позивача до ризикових платників податків. Така інформація відсутня і в Квитанції №1 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже суд першої інстанції прийшов обґрунтованого висновку про недоведеність відповідачем правомірності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, і , як наслідок, про необґрунтованість пропозиції позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, оскільки така пропозиція, враховуючи підстави зупинення реєстрації податкової накладної, не містить суті та змісту документів, які необхідно надати контролюючому органу.
Отже зазначені аргументи відповідача не спростовуються висновків суду першої інстанції щодо недоведеності відповідачем правомірності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Встановлені обставини справи також свідчать про те, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртрансуніверсал" має код основної економічної діяльності 52.29 "Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту" та 49.41 "Вантажний автомобільний транспорт".
На виконання Договору №ТЕОЖ - УКРТРАНС-17 від 20.06.2017 на замовлення ТОВ "Євро Транс Агро" надало транспортно-експедиційні послуги з перевезенням кукурудзи, згідно з ТТН №000295 від 09.11.2017 року, №000324 від 11.11.2017 року, №000315 від 14.11.2017 року, №000823 від 15.11.2017 року, №000377 від, 17.11.2017 року, №000294 від 09.11.2017 року, №000321 від 11.11.2017 року, №000345 від 14.11.2017 року, №001631 від 15.11.2017 року, №000369 від 11.11.2017 року, №000387 від 18.11.2017 року на загальну суму 186778, 82 грн. в т.ч. ПДВ 31 129, 80 грн.
Перевезення на замовлення Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртрансуніверсал" було здійснене ТОВ "Україна -2000" згідно з Договором №01/10-2017 від 01.10.2017.
Крім того, Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртрансуніверсал" було закуплено паливно-мастильні матеріали у ПП "ОККО - Бізнес Контакт" за Договором №81ОБКПК-0011 від 05.10.2016 року.
На виконання вказаних приписів, Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртрансуніверсал" 04.12.2017 року склало податкову накладну №6 та направило засобами електронного зв`язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до квитанції податкову накладну №6 від 04.12.2017 року було доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України, прийнято, але її реєстрація зупинена.
В Квитанції від 08.12.2017 року зазначено: "відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:52.29. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК".
Так, на виконання вимог Квитанції Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртрансуніверсал" направило до ДФС Податковою накладною №6 та квитанцією до неї; Листом повідомленням, описом документів та повідомленням про отримання від 12.01.2018р.; Рішенням від 15.02.2018р.; Актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №55 від 04.12.2017р.; Реєстром ТТН; ТТН №000295 від 09.11.2017р., №000324 від 11.11.2017р., 000315 від 14.11.2017р., 000823 від 15.11.2017р., 000377 від 17.11.2017р., №000294 від 09.11.2017р., №000321 від 11.11.2017р., №000345 від 14.11.2017р., №001631 від 15.11.2017р., №000369 від 11.11.2017р., №000387 від 18.11.2017р.; Договором №ТЕОЖ-Укртранс-17 від 20.06.2017р.; Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) №49 від 04.12.2017р.; ТТН №000295 від 09.11.2017р., №000324 від 11.11.2017р., 000315 від 14.11.2017р., 000823 від 15.11.2017р., 000377 від 17.11.2017р., №000294 від 09.11.2017р., №000321 від 11.11.2017р., №000345 від 14.11.2017р., №001631 від 15.11.2017р., №000369 від 11.11.2017р., №000387 від 18.11.2017р.; Договором №01/10-2017 від 01.10.2017р.; Договором №81ОБКПК-0011 від 05.10.2016р.
Таким чином , позивачем в порядку, визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, подане повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинена, до якого на підтвердження реальності здійснення операцій було додано всі необхідні документи.
Ураховуючи викладене, суд апеляційної інстанції прийшов до висновку про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим підстав для його скасування не існує.
На підставі викладеного, керуючись п.1 ч.1 ст.315, ст.ст. 316, 321, 322, 325 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 грудня травня 2019 без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та відповідно до ст.328 КАС України касаційному оскарженню не підлягає.
Головуючий - суддя Л.А. Божко
суддя Н.П. Баранник
суддя Ю. В. Дурасова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2019 |
Оприлюднено | 24.09.2019 |
Номер документу | 84418778 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Божко Л.А.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні