Рішення
від 23.09.2019 по справі 120/2319/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 вересня 2019 р. Справа № 120/2319/19-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Сала Павла Ігоровича, розглянувши у м. Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до товариства з обмеженою відповідальністю "Горнафтосервіс" про анулювання спеціального дозволу на користування надрами,

ВСТАНОВИВ:

18.07.2019 поштою до суду надійшла позовна заява Державної служби геології та надр України (далі - Держгеонадра) про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13.01.2011, наданого товариству з обмеженою відповідальністю "Горнафтосервіс" (далі - ТОВ "Горнафтосервіс").

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідачу ТОВ "Горнафтосервіс" надано спеціальний на користування надрами № 5313 від 13.01.2011. Угодою про умови користування надрами, яка є невід`ємною частиною цього дозволу, встановлено обов`язок надрокористувача подавати до Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України" щорічні звіти як підтвердження експлуатації корисних копалин. Таке підтвердження є однією з особливих умов спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13.01.2011 (особлива умова за № 4). Відповідач вказаного звіту за 2017 рік не подав, що стало підставою для прийняття Держгеонадра наказу № 141 від 26.04.2018 про зупинення дії спеціального дозволу, виданого ТОВ "Горнафтосервіс". Цим наказом відповідача також зобов`язано усунути порушення законодавства у 10-денний строк, чого відповідач не зробив. Крім того, позивач зазначає, що у липні 2018 року в порядку здійснення державного геологічного контролю Департаментом державного геологічного контролю Держгеонадр України було проведено планову перевірку ТОВ "Горнафтосервіс" як надрокористувача з питань дотримання вимог законодавства у сфері видобування корисних копалин. За результатами перевірки виявлено численні порушення, зафіксовані в акті перевірки № 06-06/26/2018-20/п (2016) від 16.07.2018. На підставі акту перевірки відповідачу вручено припис про усунення порушень законодавства у сфері надрокористування в строк до 20.08.2018. Однак відповідач припису не виконав та виявлених перевіркою порушень не усунув. Відтак позивач звертається до суду з адміністративним позовом про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами, наданого відповідачу.

Ухвалою суду від 23.07.2019 відкрито провадження у справі за вищевказаним позовом та вирішено здійснювати її розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні). Відповідачу встановлено 15-денний строк з дня отримання копії ухвали для подання відзиву на позовну заяву з дотриманням вимог, передбачених статтею 162 КАС України.

Згідно з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 2100105489023 копію ухвали суду відповідач отримав 30.07.2019.

14.08.2019 до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач зазначає, що не погоджується з позовними вимогами, вважає їх безпідставними і такими, що не відповідають дійсності. Також відповідач вказує на те, що протягом десятиденного терміну подасть додаткові заперечення.

12.09.2019 поштою до суду надійшло письмове клопотання відповідача про приєднання до матеріалів справи доказів. У клопотанні відповідач зазначає, що товариство вживало та вживає заходи щодо усунення порушень, виявлених під час проведення перевірки 16.07.2018. На підтвердження цього відповідач надає суду:

- лист ТОВ "Горнафтосервіс" № 01/2019 від 05.08.2019, адресований Держгеонадра, з проханням розглянути та погодити "Робочий проект розробки та гірничотехнічної рекультивації Губниківського родовища грантів у Тростянецькому районі Вінницької області";

- лист Держгеонадра № 17418/01/10-19 від 22.08.2019 про повернення ТОВ "Горнафтосервіс" документів, наданих згідно з листом № 01/2019 від 05.08.2019, з підстав неможливості погодження робочого проекту у зв`язку з відсутністю всіх необхідних для цього документів;

- повторний лист ТОВ "Горнафтосервіс" № 03/2019 від 04.09.2019 на адресу Держгеонадра з приводу погодження Робочого проекту розробки та гірничотехнічної рекультивації Губниківського родовища грантів у Тростянецькому районі Вінницької області;

- протокол наради щодо розгляду проектних рішень, що приймаються в розробці Робочого проекту від 05.05.2014;

- лист Управління агропромислового та економічного розвитку Тростянецької районної державної адміністрації Вінницької області № 231 від 02.08.2019 щодо неможливості розгляду питання про підписання з ТОВ "Горнафтосервіс" договору оренди земельної ділянки площею 10,4 га для розробки Губницького родовища гранітів з причини звільнення голови райдержадміністрації;

- лист ТОВ "Горнафтосервіс" № 02/2019 від 07.09.2019, адресований Держгеонадра, в якому повідомляється про заходи, спрямовані на усунення порушень, виявлених під час державного геологічного контролю згідно з актом перевірки № 06-06/26/2018-20/п (2016) від 16.07.2018.

Відповідно до ч. 2 ст. 262 КАС України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Згідно з вимогами ч. 1 ст. 258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Водночас частиною четвертою статті 243 КАС України визначено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день (ч. 6 ст. 120 КАС України).

Вивчивши матеріали справи у їх сукупності, оцінивши наведені сторонами доводи, судом встановлено, що ТОВ "Горнафтосервіс" надано спеціальний дозвіл на користування надрами № 5313 від 13.01.2011, з метою видобування гранітів, придатних для виробництва каменю бутового та щебеню будівельного.

Відповідно до Угоди про умови користування надрами № 5313 від 12.04.2016, укладеної між Держгеонадра та ТОВ "Горнафтосервіс", надрокористувач зобов`язаний у встановленому порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України" щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності як підтвердження експлуатації корисних копалин.

Вказаний обов`язок надрокористувача також є четвертою особливою умовою спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13.01.2011.

Листом від 29.03.2018 № 03/303-0985 Державне науково-виробниче підприємство "Державний інформаційний геологічний фонд України" надало позивачу перелік надрокористувачів, зокрема, Вінницької області, інформація щодо руху запасів яких за формою 5-гр за 2017 рік до не надходила. Серед таких надрокористувачів зазначено ТОВ "Горнафтосервіс".

Наказом Держгеонадра № 141 від 26.04.2018 зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13.01.2011 та встановлено термін для усунення вказаного порушення протягом 10 календарних днів, про що повідомлено відповідача листом від 08.05.2018 № 7932/03/14-18. У визначений позивачем строк порушення не усунуто.

Наказом Держгеонадра № 523 від 28.11.2017 затверджено Річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України на 2018 рік, до якого включено відповідача.

Наказом Держгеонадра № 207 від 08.06.2018 Департаменту державного геологічного контролю доручено провести планові перевірки надрокористувачів, щодо яких буде здійснюватися державний геологічний контроль у липні 2018 року. Відтак на адресу відповідача скеровано письмове повідомлення про проведення планової перевірки (лист № 10454/03/14-18 від 13.06.2018). Таке повідомлення відповідач отримав 19.06.2018.

16.07.2018 позивачем проведено перевірку ТОВ "Горнафтосервіс" з питань дотримання вимог законодавства у сфері видобування корисних копалин. За результатами перевірки складено акт № 06-06/26/2018-20/п (116), яким встановлено наступні порушення:

- на ділянці надр, наданій у користування, не проводяться роботи, передбачені спеціальним дозволом на користування надрами, надра, надані у користування, використовуються не за призначенням та не виконується мета спеціального дозволу на користування надрами - видобування гранітів, придатних для виробництва каменю бутового та щебеню будівельного (на кар`єрі не ведуться роботи з видобування корисної копалини);

- відсутні документи, що посвідчують право на земельну ділянку для потреб, пов`язаних з користуванням надрами;

- робочий проект розробки родовища (Робочий проект розробки та гірничотехнічної рекультивації Губниківського родовища гранітів у Тростянецькому районі Вінницької області) не погоджений в установленому порядку, а саме відсутнє погодження з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр;

- не забезпечено недопущення псування родовища корисних копалин, наднормативних втрат і погіршення якості корисних копалин, а саме кар`єрне поле Губниківського родовища затоплено водою;

- не виконується п. 2 Програми робіт "Подальше видобування гранітів від 50 до 120 тис. м 3 /рік (термін виконання з II кв. 2016 року)", фактично відповідно до форми 5-гр та маркшейдерській документації у 2016, 2017 та 2018 роках видобуток не проводився;

- не подається до Держгеонадра інформація щодо стану виконання Програми робіт за формою згідно з законодавством.

Вказаний акт перевірки підписаний директором ТОВ "Горнафтосервіс" без зауважень, будь-яких заперечень (пояснень) з приводу виявлених порушень надрокористувачем не надано.

На підставі акту перевірки складено припис № 563-14/06 від 16.07.2018, яким відповідачу надано строк до 20.08.2018 для усунення порушень законодавства у сфері надрокористування.

Станом на дату звернення до суду з цим позовом до позивача не надходили матеріали, які б підтверджували факт усунення відповідачем виявлених порушень.

Крім того, судом встановлено, що 05.07.2018 на адресу Держгеонадра надійшло подання Державної фіскальної служби України № 11665/5/99-99-12-03-04-16 від 05.07.2018, в якому містилася інформація про заборгованість з рентної плати за користування надрами суб`єктів господарювання, що не вносили, несвоєчасно вносили суми податкових зобов`язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (протягом шести місяців). Відповідно до Додатку № 1 до листа - Переліку суб`єктів господарювання, що не вносили, несвоєчасно вносили суми податкових зобов`язань рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (протягом шести місяців), станом на 01.06.2018 заборгованість відповідача становить 0,41 тис. грн., у зв`язку з чим ДФС просила розглянути питання про зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, виданого ТОВ "Горнафтосервіс".

За результатами опрацювання вказаного листа та результатів планової перевірки наказом Держгеонадра № 311 від 07.09.2018 внесено зміни до пункту 28 додатка 1 Наказу Держгеонадра № 141 від 26.04.2018, а саме доповнено графу порушення вимог законодавства статтями 24 та 28 Кодексу України про надра. Відповідачу надано строк 30 днів для усунення порушень, про що повідомлено листом № 18463/03/14-18 від 14.09.2018 (отриманий відповідачем 24.09.2019).

19.10.2018 на адресу позивача надійшов лист ТОВ "Горнафтосервіс" № 2.10-18 від 17.10.2018, в якому повідомляється про сплату заборгованості з податків, зборів та платежів, що контролюються органами доходів і зборів.

Відтак наказом Держгеонадра № 443 від 26.11.2018 внесено зміни до пункту 28 додатка 1 Наказу Держгеонадра № 141 від 26.04.2018, а саме графу "порушення вимог законодавства" викладено в такій редакції: "ст. 18, 24, 51, п. 3 ст. 53 Кодексу України про надра; абзац третій статті 11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"". Відповідачу надано 30 календарних днів на усунення порушень, про що повідомлено листом від 04.12.2018 № 24331/03/14-18. Також цим листом відповідача зобов`язано у вказаний строк надати до Центрального міжрегіонального відділу Держгеонадра докази усунення порушень та попереджено, що у випадку ненадання інформації у визначений термін буде розглянуто питання щодо подальшої дії спеціального дозволу на користування надрами.

Зазначений лист отримано ТОВ "Горнафтосервіс" 10.12.2018. Однак у визначений позивачем строк відповідач не усунув порушення законодавства в сфері надрокористування.

Листом № 5145/14-19 від 19.03.2019 позивач довів до відома відповідача, що у зв`язку з не усуненням причин зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13.01.2011, наданого ТОВ "Горнафтосервіс", Держгеонадра розглянуто питання щодо подальшої дії цього дозволу. Відповідачу запропоновано у 15-денний строк з моменту отримання листа надати згоду/незгоду на припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами.

Листом № 1.03.19 від 28.03.2019 відповідач повідомив позивача про незгоду щодо припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу № 5313 від 16.01.2011. Такий лист надійшов на адресу Держгеонадра 09.04.2019.

Таким чином, враховуючи незгоду надрокористувача на припинення права користування надрами та беручи до уваги те, що відповідач не усунув порушення законодавства у сфері надрокористування, в тому числі ті, що були підставою для зупинення дії спеціального дозволу, позивач на підставі положень статті 26 Кодексу України про надра просить суд припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13.01.2011, наданого ТОВ "Горнафтосервіс".

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.15 №1174 (далі - Положення № 1174), Державна служба геології та надр України (Держгеонадра) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Згідно з пп. 10, 12 п. 4 Положення № 1174 Держгеонадра відповідно до покладених на неї завдань: зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення; здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним їх використанням

Частиною першою статті 19 Кодексу України про надра визначено, що надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр. Право на користування надрами засвідчується актом про надання гірничого відводу.

В силу приписів статті 24 Кодексу України про надра користувачі надр зобов`язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 4-1) надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

Згідно із ст. 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також процедуру продовження строку дії, переоформлення, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін регулює Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 165 (далі - Порядок № 615).

Пунктом 22 Порядку № 615 визначено, що дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері здійснення державного гірничого нагляду, епідеміологічного нагляду (спостереження), державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, органів місцевого самоврядування, органів ДФС у разі порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр; невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища.

Згідно з пунктом 23 Порядку № 615 право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Відповідно до п. 2 ч. 7 ст. 4 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" № 2806-IV від 06 вересня 2005 року дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

За змістом частини першої статті 64 Кодексу України про надра спори з питань користування надрами розглядаються органом державного геологічного контролю, органом державного гірничого нагляду, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, місцевими радами або судом у порядку, встановленому законодавством України.

Таким чином, орган, який надав надра у користування (Держгеонадра), повноважний припинити право користування надрами у випадку, передбаченому пунктом 5 частини 1 статті 26 Кодексу України про надра, лише за наявності згоди на це користувача надрами.

Водночас згідно з правовими висновками Верховного Суду (постанови від 10.05.2018 у справі № 802/4846/13-а, від 26.06.2018 у справі № 802/923/14-а та від 06.11.2018 у справі № 805/4098/17-а) право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, самостійно або у судовому порядку. У разі відсутності спору відповідач має право у випадках, передбачених пунктами 1, 2, 3, 7 частини першої статті 26 Кодексу, самостійно припиняти право користування надрами, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, це право припиняється у судовому порядку.

Як вже зазначалось, надрокористувач ТОВ "Горнафтосервіс" не надав згоду на припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу № 5313 від 16.01.2011, що підтверджується листом на адресу Держгеонадра № 1.03.19 від 28.03.2019.

Відтак суд вважає, що позивач правомірно та з дотриманням вимог закону звернувся до суду з позовом про припинення вказаного права у судовому порядку.

Крім того, позивач належними та допустимими доказами довів наявність законних підстав для задоволення позовних вимог.

Так, виходячи з наведених вище положень Кодексу України про надра, Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та Порядку № 615, анулювання раніше зупиненого спеціального дозволу можливе, зокрема, у разі, якщо надрокористувачем не усунуто порушення, які стали підставою для видання уповноваженим органом припису про їх усунення та зупинення дії дозволу.

Під час розгляду справи судом встановлено, що в порушення Угоди про умови користування надрами від 12.04.2016, особливої умови № 4 спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13.11.2011 та статей 24, 51, 53 Кодексу України про надра відповідач не надав щорічної звітності відповідної форми як підтвердження експлуатації корисних копалин за 2017 рік.

Незважаючи на те, що вказане порушення стало підставою для зупинення дії спеціального дозволу згідно з наказом Держгеонадра № 141 від 26.04.2018, порушення не усунуто до цього часу, відповідних доказів суду не надано.

Крім того, судом встановлено, що відповідач не виконав вимог припису № 563-14/06 від 16.07.2018 та не усунув порушення законодавства у сфері надрокористування, зафіксовані в акті № 06-06/26/2018-20/п (116) від 16.07.2018 за результатами планової перевірки ТОВ "Горнафтосервіс". При цьому суд враховує сукупність таких порушень і ту обставину, що з часу їх виявлення минуло більше року. Також суд враховує, що відповідачу надавався значний строк для вчинення дій на усунення порушень, тоді як згідно з вимогами закону надрокористувач зобов`язаний своєчасно усувати виявлені порушення.

Відповідач посилається на те, що вживає заходи для усунення порушень, а тому просить відмовити у задоволенні позову.

Проте суд зауважує, що надані відповідачем документи не підтверджують факту усунення тих порушень, про які зазначено в акті перевірки № 06-06/26/2018-20/п (116) від 16.07.2018. Зміст цих документів вказує на те, що відповідач вже під час розгляду справи в суді почав вчиняти певні дії для усунення окремих порушень. Водночас такі дії не свідчать про усунення тих порушень, що стали підставою для звернення позивача до суду, а також не спростовують обґрунтованість заявлених позовних вимог.

Більше того, надані позивачем документи датовані серпнем-вереснем 2019 року. Тобто, відповідач почав вживати заходи з метою усунення порушень у сфері надрокористування саме у зв`язку з відкриттям провадження у справі про анулювання спеціального дозволу, тоді як ці порушення були виявлені ще у липні 2018 року і для їх усунення відповідачу надавався значний термін.

Крім того, суд враховує, що вищезазначені документи відповідач подав до суду без дотримання визначеного законом строку для подання доказів та при цьому не зазначив поважних причин неможливості їх своєчасного подання (документи надіслані до суду 10.09.2019, хоча кінцевим строком для подання їх разом з відзивом є 15.08.2019).

В силу приписів ч. 3, 4 ст. 79 КАС України відповідач, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, повинні подати суду докази разом із поданням відзиву або письмових пояснень третьої особи.

Якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк. Учасник справи також повинен надати докази, які підтверджують, що він здійснив усі залежні від нього дії, спрямовані на отримання відповідного доказу.

Наслідки порушення вказаних вимог закону передбачені частиною восьмою статті 79 КАС України, згідно з якою докази, не подані у встановлений законом або судом строк, до розгляду судом не приймаються, крім випадку, коли особа, що їх подає, обґрунтувала неможливість їх подання у вказаний строк з причин, що не залежали від неї.

Підсумовуючи, суд зазначає, що факт невиконання відповідачем положень Угоди про умови користування надрами, як невід`ємної частини спеціального дозволу, так само як і факт не усунення відповідачем виявлених під час перевірки порушень повністю доведений позивачем, як суб`єктом владних повноважень, підтверджується матеріалами справи та не спростований відповідачем.

Відтак, враховуючи те, що відповідач: 1) порушив вимоги, передбачені спеціальним дозволом на користування надрами, 2) не усунув порушення, що стали підставою для зупинення дії спеціального дозволу, 3) у встановлений позивачем строк, який був достатнім та загалом становив більше одного року, не виконав вимог припису від 16.07.2018 № 563-14/06 та не усунув численні порушення законодавства в сфері надрокористування, зафіксовані актом перевірки від 16.07.2019 № 06-06/26/2018-20/п (116), суд приходить до переконання про наявність підстав для анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13.01.2011 у відповідності до ст. 26 Кодексу України про надра та п. 23 Порядку № 615.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (ч. 1 ст. 77 КАС України), а згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Перевіривши обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та дій і докази, надані відповідачем, суд доходить висновку, що позовні вимоги Держгеонадра є підставними та обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Відтак сплачений позивачем судовий збір з відповідача не стягується.

Керуючись ст.ст. 72, 77, 80, 90, 139, 242, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13 січня 2011 року, наданого товариству з обмеженою відповідальністю "Горнафтосервіс" (код ЄДРПОУ 36892174, місцезнаходження: вул. Леніна, 3, смт. Тростянець, Вінницька область, 24300).

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо справу розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

1) позивач: Державна служба геології та надр України (код ЄДРПОУ 37536031, місцезнаходження: вул. Антона Цедіка, 16, м. Київ, 03057);

2) відповідач: товариство з обмеженою відповідальністю "Горнафтосервіс" (код ЄДРПОУ 36892174, місцезнаходження: вул. Леніна, 3, смт. Тростянець, Вінницька область, 24300).

Судове рішення складено та підписано суддею 23.09.2019.

Суддя Сало Павло Ігорович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2019
Оприлюднено24.09.2019
Номер документу84423063
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/2319/19-а

Постанова від 27.03.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 24.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Рішення від 23.09.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні