Постанова
від 27.03.2020 по справі 120/2319/19-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/2319/19-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Сало П.І.

Суддя-доповідач - Смілянець Е. С.

27 березня 2020 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Смілянця Е. С.

суддів: Охрімчук І.Г. Капустинського М.М. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Горнафтосервіс" на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2019 року у справі за адміністративним позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Горнафтосервіс" про анулювання спеціального дозволу на користування надрами,

В С Т А Н О В И В :

в червні 2019 позивач, Державна служба геології та надр України (далі - Держгеонадра), звернулася в Вінницький окружний адміністративний суд з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Горнафтосервіс" (далі - ТОВ "Горнафтосервіс", відповідач) про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13.01.2011, наданого ТОВ "Горнафтосервіс.

Вінницький окружний адміністративний суд рішенням від 23.09.2019 позов задовольнив. Судове рішення мотивоване тим, що факт невиконання відповідачем положень Угоди про умови користування надрами, як невід`ємної частини спеціального дозволу, так само як і факт не усунення відповідачем виявлених під час перевірки порушень повністю доведений позивачем, як суб`єктом владних повноважень, підтверджується матеріалами справи та не спростований відповідачем.

Не погоджуючись з рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволені позовних вимог відмовити.

Аргументами на підтвердження вимог скарги зазначає, що товариство вживало та вживає заходи щодо усунення порушень, виявлених під час проведення перевірки 16.07.2018. На підтвердження цього відповідач надав суду: лист ТОВ "Горнафтосервіс" № 01/2019 від 05.08.2019, адресований Держгеонадра, з проханням розглянути та погодити "Робочий проект розробки та гірничотехнічної рекультивації Губниківського родовища грантів у Тростянецькому районі Вінницької області"; лист Держгеонадра № 17418/01/10-19 від 22.08.2019 про повернення ТОВ "Горнафтосервіс" документів, наданих згідно з листом № 01/2019 від 05.08.2019, з підстав неможливості погодження робочого проекту у зв`язку з відсутністю всіх необхідних для цього документів; повторний лист ТОВ "Горнафтосервіс" № 03/2019 від 04.09.2019 на адресу Держгеонадра з приводу погодження Робочого проекту розробки та гірничотехнічної рекультивації Губниківського родовища грантів у Тростянецькому районі Вінницької області; протокол наради щодо розгляду проектних рішень, що приймаються в розробці Робочого проекту від 05.05.2014; лист Управління агропромислового та економічного розвитку Тростянецької районної державної адміністрації Вінницької області № 231 від 02.08.2019 щодо неможливості розгляду питання про підписання з ТОВ "Горнафтосервіс" договору оренди земельної ділянки площею 10,4 га для розробки Губницького родовища гранітів з причини звільнення голови райдержадміністрації; лист ТОВ "Горнафтосервіс" № 02/2019 від 07.09.2019, адресований Держгеонадра, в якому повідомляється про заходи, спрямовані на усунення порушень, виявлених під час державного геологічного контролю згідно з актом перевірки № 06-06/26/2018-20/п (2016) від 16.07.2018.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач зазначає, що відповідачу ТОВ "Горнафтосервіс" надано спеціальний на користування надрами № 5313 від 13.01.2011. Угодою про умови користування надрами, яка є невід`ємною частиною цього дозволу, встановлено обов`язок надрокористувача подавати до Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України" щорічні звіти як підтвердження експлуатації корисних копалин. Вважає, що таке підтвердження є однією з особливих умов спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13.01.2011 (особлива умова за № 4). Однак, відповідач вказаного звіту за 2017 рік не подав, що стало підставою для прийняття Держгеонадра наказу № 141 від 26.04.2018 про зупинення дії спеціального дозволу, виданого ТОВ "Горнафтосервіс". Цим наказом відповідача також зобов`язано усунути порушення законодавства у 10-денний строк, чого відповідач не зробив. Крім того, позивач зазначає, що у липні 2018 року в порядку здійснення державного геологічного контролю Департаментом державного геологічного контролю Держгеонадр України було проведено планову перевірку ТОВ "Горнафтосервіс" як надрокористувача з питань дотримання вимог законодавства у сфері видобування корисних копалин. За результатами перевірки виявлено численні порушення, зафіксовані в акті перевірки № 06-06/26/2018-20/п (2016) від 16.07.2018. На підставі акту перевірки відповідачу вручено припис про усунення порушень законодавства у сфері надрокористування в строк до 20.08.2018. Натомість, відповідач припису не виконав та виявлених перевіркою порушень не усунув. Відтак позивач звертається до суду з адміністративним позовом про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами, наданого відповідачу.

Згідно з положеннями ч. 3 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства (далі-КАС України), суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

Виходячи з приписів ст. 311 КАС України, вищезазначена апеляційна скарга розглядається в порядку письмового провадження.

Заслухавши доповідь судді, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що ТОВ "Горнафтосервіс" надано спеціальний дозвіл на користування надрами № 5313 від 13.01.2011, з метою видобування гранітів, придатних для виробництва каменю бутового та щебеню будівельного.

Згідно Угоди про умови користування надрами № 5313 від 12.04.2016, укладеної між Держгеонадра та ТОВ "Горнафтосервіс", надрокористувач зобов`язаний у встановленому порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України" щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності як підтвердження експлуатації корисних копалин. Вказаний обов`язок надрокористувача також є четвертою особливою умовою спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13.01.2011.

Відповідно до інформації викладеної в листі від 29.03.2018 № 03/303-0985 Державне науково-виробниче підприємство "Державний інформаційний геологічний фонд України" надало позивачу перелік надрокористувачів, зокрема, Вінницької області, інформація щодо руху запасів яких за формою 5-гр за 2017 рік до не надходила. Серед таких надрокористувачів зазначено ТОВ "Горнафтосервіс".

Згідно наказу Держгеонадра № 141 від 26.04.2018 зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13.01.2011 та встановлено термін для усунення вказаного порушення протягом 10 календарних днів, про що повідомлено відповідача в листі від 08.05.2018 № 7932/03/14-18. У визначений позивачем строк порушення не усунуто.

Наказом Держгеонадра № 523 від 28.11.2017 затверджено Річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України на 2018 рік, до якого включено відповідача.

Відповідно до наказу Держгеонадра № 207 від 08.06.2018 Департаменту державного геологічного контролю доручено провести планові перевірки надрокористувачів, щодо яких буде здійснюватися державний геологічний контроль у липні 2018 року. Відтак на адресу відповідача скеровано письмове повідомлення про проведення планової перевірки (лист № 10454/03/14-18 від 13.06.2018). Таке повідомлення відповідач отримав 19.06.2018.

16.07.2018 позивачем проведено перевірку ТОВ "Горнафтосервіс" з питань дотримання вимог законодавства у сфері видобування корисних копалин. За результатами перевірки складено акт № 06-06/26/2018-20/п (116), яким встановлено наступні порушення:

- на ділянці надр, наданій у користування, не проводяться роботи, передбачені спеціальним дозволом на користування надрами, надра, надані у користування, використовуються не за призначенням та не виконується мета спеціального дозволу на користування надрами - видобування гранітів, придатних для виробництва каменю бутового та щебеню будівельного (на кар`єрі не ведуться роботи з видобування корисної копалини);

- відсутні документи, що посвідчують право на земельну ділянку для потреб, пов`язаних з користуванням надрами;

- робочий проект розробки родовища (Робочий проект розробки та гірничотехнічної рекультивації Губниківського родовища гранітів у Тростянецькому районі Вінницької області) не погоджений в установленому порядку, а саме відсутнє погодження з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр;

- не забезпечено недопущення псування родовища корисних копалин, наднормативних втрат і погіршення якості корисних копалин, а саме кар`єрне поле Губниківського родовища затоплено водою;

- не виконується п. 2 Програми робіт "Подальше видобування гранітів від 50 до 120 тис. м3/рік (термін виконання з II кв. 2016 року)", фактично відповідно до форми 5-гр та маркшейдерській документації у 2016, 2017 та 2018 роках видобуток не проводився;

- не подається до Держгеонадра інформація щодо стану виконання Програми робіт за формою згідно з законодавством.

Вказаний акт перевірки підписаний директором ТОВ "Горнафтосервіс" без зауважень, будь-яких заперечень (пояснень) з приводу виявлених порушень надрокористувачем не надано.

На підставі акту перевірки складено припис № 563-14/06 від 16.07.2018, яким відповідачу надано строк до 20.08.2018 для усунення порушень законодавства у сфері надрокористування.

Станом на дату звернення до суду з цим позовом до позивача не надходили матеріали, які б підтверджували факт усунення відповідачем виявлених порушень.

05.07.2018 на адресу Держгеонадра надійшло подання Державної фіскальної служби України № 11665/5/99-99-12-03-04-16 від 05.07.2018, в якому містилася інформація про заборгованість з рентної плати за користування надрами суб`єктів господарювання, що не вносили, несвоєчасно вносили суми податкових зобов`язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (протягом шести місяців). Відповідно до Додатку № 1 до листа - Переліку суб`єктів господарювання, що не вносили, несвоєчасно вносили суми податкових зобов`язань рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (протягом шести місяців), станом на 01.06.2018 заборгованість відповідача становить 0,41 тис. грн., у зв`язку з чим ДФС просила розглянути питання про зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, виданого ТОВ "Горнафтосервіс".

За результатами опрацювання вказаного листа та результатів планової перевірки наказом Держгеонадра № 311 від 07.09.2018 внесено зміни до пункту 28 додатка 1 Наказу Держгеонадра № 141 від 26.04.2018, а саме доповнено графу порушення вимог законодавства статтями 24 та 28 Кодексу України про надра. Відповідачу надано строк 30 днів для усунення порушень, про що повідомлено листом № 18463/03/14-18 від 14.09.2018 (отриманий відповідачем 24.09.2019).

19.10.2018 на адресу позивача надійшов лист ТОВ "Горнафтосервіс" № 2.10-18 від 17.10.2018, в якому повідомляється про сплату заборгованості з податків, зборів та платежів, що контролюються органами доходів і зборів.

Відповідно до наказу Держгеонадра № 443 від 26.11.2018 внесено зміни до пункту 28 додатка 1 Наказу Держгеонадра № 141 від 26.04.2018, а саме графу "порушення вимог законодавства" викладено в такій редакції: "ст. 18, 24, 51, п. 3 ст. 53 Кодексу України про надра; абзац третій статті 11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"". Відповідачу надано 30 календарних днів на усунення порушень, про що повідомлено листом від 04.12.2018 № 24331/03/14-18. Також цим листом відповідача зобов`язано у вказаний строк надати до Центрального міжрегіонального відділу Держгеонадра докази усунення порушень та попереджено, що у випадку ненадання інформації у визначений термін буде розглянуто питання щодо подальшої дії спеціального дозволу на користування надрами.

Зазначений лист отримано ТОВ "Горнафтосервіс" 10.12.2018, однак у визначений позивачем строк відповідач не усунув порушення законодавства в сфері надрокористування.

Згідно інформації викладеної в листі № 5145/14-19 від 19.03.2019 позивач довів до відома відповідача, що у зв`язку з не усуненням причин зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13.01.2011, наданого ТОВ "Горнафтосервіс", Держгеонадра розглянуто питання щодо подальшої дії цього дозволу. Відповідачу запропоновано у 15-денний строк з моменту отримання листа надати згоду/незгоду на припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами.

Відповідно до інформації зазначеної в листі № 1.03.19 від 28.03.2019 відповідач повідомив позивача про незгоду щодо припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу № 5313 від 16.01.2011. Такий лист надійшов на адресу Держгеонадра 09.04.2019.

Таким чином, враховуючи незгоду надрокористувача на припинення права користування надрами та беручи до уваги те, що відповідач не усунув порушення законодавства у сфері надрокористування, в тому числі ті, що були підставою для зупинення дії спеціального дозволу, позивач на підставі положень статті 26 Кодексу України про надра звернувся до суду про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13.01.2011, наданого ТОВ "Горнафтосервіс".

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів враховує наступне.

Згідно частин першої, другої та третьої статті 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Крім того, стаття 2 та частина четверта статті 242 КАС України встановлюють, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, в силу приписів статті 24 Кодексу України про надра користувачі надр зобов`язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 4-1) надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

Згідно із ст. 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також процедуру продовження строку дії, переоформлення, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін регулює Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 165 (далі - Порядок № 615).

Пунктом 22 Порядку № 615 визначено, що дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері здійснення державного гірничого нагляду, епідеміологічного нагляду (спостереження), державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, органів місцевого самоврядування, органів ДФС у разі порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр; невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища.

Приписами пункту 23 Порядку № 615 визначено, що право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Відповідно до п. 2 ч. 7 ст. 4 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" № 2806-IV від 06 вересня 2005 року дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

За змістом частини першої статті 64 Кодексу України про надра спори з питань користування надрами розглядаються органом державного геологічного контролю, органом державного гірничого нагляду, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, місцевими радами або судом у порядку, встановленому законодавством України.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.15 №1174 (далі - Положення № 1174), Державна служба геології та надр України (Держгеонадра) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Згідно з пп. 10, 12 п. 4 Положення № 1174 Держгеонадра, відповідно до покладених на неї завдань: зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення; здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним їх використанням

Таким чином, орган, який надав надра у користування (Держгеонадра), повноважний припинити право користування надрами у випадку, передбаченому пунктом 5 частини 1 статті 26 Кодексу України про надра, лише за наявності згоди на це користувача надрами.

Як зазначено судом першої інстанції, надрокористувач ТОВ "Горнафтосервіс" не надав згоду на припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу № 5313 від 16.01.2011, що підтверджується листом на адресу Держгеонадра № 1.03.19 від 28.03.2019.

Також, під час розгляду справи судом встановлено, що в порушення Угоди про умови користування надрами від 12.04.2016, особливої умови № 4 спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13.11.2011 та статей 24, 51, 53 Кодексу України про надра відповідач не надав щорічної звітності відповідної форми як підтвердження експлуатації корисних копалин за 2017 рік. Незважаючи на те, що вказане порушення стало підставою для зупинення дії спеціального дозволу згідно з наказом Держгеонадра № 141 від 26.04.2018, порушення не усунуто, відповідних доказів суду не надано.

Також, як вірно зазначено судом першої інстанції, виходячи з наведених вище положень Кодексу України про надра, Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та Порядку № 615, анулювання раніше зупиненого спеціального дозволу можливе, зокрема, у разі, якщо надрокористувачем не усунуто порушення, які стали підставою для видання уповноваженим органом припису про їх усунення та зупинення дії дозволу.

Крім того, відповідач не виконав вимог припису № 563-14/06 від 16.07.2018 та не усунув порушення законодавства у сфері надрокористування, зафіксовані в акті № 06-06/26/2018-20/п (116) від 16.07.2018 за результатами планової перевірки ТОВ "Горнафтосервіс".

При цьому, суд першої інстанції правомірно враховував сукупність таких порушень і ту обставину, що з часу їх виявлення минуло більше року, тобто, відповідачу надавався значний строк для вчинення дій на усунення порушень, тоді як згідно з вимогами закону надрокористувач зобов`язаний своєчасно усувати виявлені порушення.

Колегія суддів зазначає, що надані відповідачем документи не підтверджують факту усунення тих порушень, про які зазначено в акті перевірки № 06-06/26/2018-20/п (116) від 16.07.2018 та не спростовують обґрунтованість заявлених позовних вимог, які стали підставою для звернення позивача до суду.

Крім того, судом першої інстанції надано належну правову оцінку вищезазначеним документам, які відповідач подав до суду без дотримання визначеного законом строку для подання доказів та при цьому не зазначив поважних причин неможливості їх своєчасного подання (документи надіслані до суду 10.09.2019, хоча кінцевим строком для подання їх разом з відзивом є 15.08.2019).

Враховуючи вищезазначене, колегія суддів поргоджується з висновком суду першої інстанції, що факт невиконання відповідачем положень Угоди про умови користування надрами, як невід`ємної частини спеціального дозволу, так само як і факт не усунення відповідачем виявлених під час перевірки порушень повністю доведений позивачем, як суб`єктом владних повноважень, підтверджується матеріалами справи та не спростований відповідачем.

При цьому, зважаючи на те, що відповідач: 1) порушив вимоги, передбачені спеціальним дозволом на користування надрами, 2) не усунув порушення, що стали підставою для зупинення дії спеціального дозволу, 3) у встановлений позивачем строк, який був достатнім та загалом становив більше одного року, не виконав вимог припису від 16.07.2018 № 563-14/06 та не усунув численні порушення законодавства в сфері надрокористування, зафіксовані актом перевірки від 16.07.2019 № 06-06/26/2018-20/п (116), суд першої інстанції правомірно задовольнив позов Держгеонадра щодо анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 5313 від 13.01.2011 у відповідності до ст. 26 Кодексу України про надра та п. 23 Порядку № 615.

Водночас, згідно з правовими висновками Верховного Суду викладеними в постановах від від 26.06.2018 у справі № 802/923/14-а та від 06.11.2018 у справі № 805/4098/17-а, право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, самостійно або у судовому порядку. У разі відсутності спору відповідач має право у випадках, передбачених пунктами 1, 2, 3, 7 частини першої статті 26 Кодексу, самостійно припиняти право користування надрами, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, це право припиняється у судовому порядку.

Зазначена норма спрямована на захист інтересів надрокористувачів шляхом надання їм права вимагати (шляхом надання/висловлення письмової незгоди) від уповноваженого органу судової, а не адміністративної процедури припинення права користування надрами. При цьому, законом презюмується, що саме судовий порядок є додатковою гарантією ефективного захисту прав надрокористувача, що і було забезпечено позивачем у цій справі шляхом звернення до суду.

Колегія суддів зазначає, що під час перегляду рішення суду першої інстанції порушень норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильного застосування норм матеріального права поза межами вимог скаржника та доводів, викладених у апеляційній скарзі, у ході апеляційного розгляду справи встановлено не було.

Таким чином, на думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Горнафтосервіс" залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Головуючий Смілянець Е. С. Судді Охрімчук І.Г. Капустинський М.М.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2020
Оприлюднено03.04.2020
Номер документу88550471
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/2319/19-а

Постанова від 27.03.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 24.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Рішення від 23.09.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні