Рішення
від 20.09.2019 по справі 640/6484/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 вересня 2019 р.м. ХерсонСправа № 640/6484/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Попова В.Ф., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору - Відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області про скасування рішення від 04.07.2018 р. № 211/Ср-н, -

встановив:

До Херсонського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області Державної архітектурно-будівельної інспекції України (далі - відповідач, УДАБІ у Херсонській області) про скасування рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління ДАБІ у Херсонській області ДАБІ України Комара І.І. від 04.07.2018 року № 211/Срн про скасування дії будівельного паспорта забудови земельної ділянки.

16.04.2019 року ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва дана справа була передана на розгляд Херсонського окружного адміністративного суду за територіальною підсудністю.

05.06.2019 року справа отримана Херсонським окружним адміністративним судом.

06.06.2019 ухвалою суду відкрито спрощене провадження в справі та призначено судове засідання на 09.06.2019.

13.06.2019 ухвалою суду призначено судове засідання на 04.07.2019.

05.07.2019 ухвалою суду ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 16.08.2019.

16.08.2019 ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 17.09.2019.

Обґрунтовуючи свою правову позицію позивач зазначив, що на підставі будівельного паспорта №01-29-02 від 15.02.2017 та повідомлення про початок виконання будівельних робіт "Будівництво житлового будинку та господарських будівель" №ХС062171000663 від 14.04.2017 ним здійснюється будівництво об`єкта ІІ категорії складності. На підставі спірного рішення відповідача про скасування дії будівельного паспорта забудови земельної ділянки "Будівництво житлового будинку та господарських будівель, АДРЕСА_1 " від 15.02.2017 №01-29-02 скасовано будівельний паспорт, як такий, що прийнятий з порушенням законодавства у сфері містобудівної діяльності. Позивач з перевіркою обізнаний не був, оскільки суб`єктом перевірки був відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Скадовської РДА Херсонської області. Спірне рішення позивач вважає протиправним, через невідповідність його фактичним обставинам справи.

Відповідач проти позову заперечував, посилаючись на обставини викладені в письмових запереченнях та в акті планової перевірки Відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Скадовської РДА Херсонської області.

16.08.2019 до участі в справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору залучено Відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області.

Третя особа про свою правову позицію суд не повідомила.

Сторони заявили клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Судом встановлено такі обставини по справі.

На підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 26.10.2016 позивач придбав у ОСОБА_2 земельну ділянку площею 0,1020 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

15.02.2017 відділ містобудування та архітектури Скадовської РДА Херсонської області видав ОСОБА_1. будівельний паспорт "Будівництво житлового будинку та господарських будівель" №01-29-02.

14.04.2017 УДАБІ у Херсонській області зареєструвало повідомлення про початок виконання будівельних робіт №ХС062171000663 про початок виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва "Будівництво житлового будинку та господарських будівель".

В період з 04.06.2017 по 02.07.2016 УДАБІ у Херсонській області проведено планову перевірку дотримання вимог містобудівного законодавства Відділом містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Скадовської РДА Херсонської області за ІV квартал 2016 року, 2017 та І квартал 2018 року, за результатами якої складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 02.07.2018.

Під час проведення планової перевірки було встановлено, що рішення про видачу будівельного паспорта забудови земельної ділянки від 15.02.2017 №01-29-02 посадовою особою Відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Скадовської РДА Херсонської області прийнято з порушенням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, а саме:

ст.27 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" - на земельній ділянці по АДРЕСА_1 , відповідно до пакету документів, наданого замовником будівництва для видачі будівельного паспорта, планується будівництво другого житлового будинку, що є групою будинків (два і більше), тому будівництво вищезазначеного об`єкту не може здійснюватись на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки;

п.1.3. Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Мінрегіону №103 від 05.07.2011 (далі - Порядок №103) - у схемі забудови земельної ділянки будівлі запроектовані по межах земельної ділянки, що суперечить абз.3 п.3.25* ДБН 360-92** "Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень" в частині відстані менше 1,0 м від найбільш виступної конструкції стіни до межі сусідньої земельної ділянки для догляду за будівлями і здійснення їх поточного ремонту.

Викладені порушення стали підставою для прийняття відповідачем рішення №211/Срн від 04.07.2018 про скасування дії будівельного паспорта забудови земельної ділянки "Будівництво житлового будинку та господарських будівель, АДРЕСА_1 " від 15.02.2017 №01-29-02.

На підставі спірного рішення, в подальшому, скасовано реєстрацію повідомлення про початок виконання будівельних робіт №ХС062171000663 від 14.04.2017.

Позивач спірне рішення не отримав, перевірка фактичних обставин справи на місці здійснення будівництва не здійснювалась, а всі данні відповідач отримав з трьох джерел: будівельний паспорт; план будинку АДРЕСА_1 (а.с. 20); схема забудови земельної ділянки (а.с. 15).

Позивач вважає, що при винесенні спірного рішення відповідач діяв у супереч приписів законодавства, а тому спірне рішення підлягає скасуванню.

При вирішенні справи по суті суд враховує наступне.

Забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт).

Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 500 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.

Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів (абз.1-3 ч.1 ст.27 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності").

В матеріалах справи знаходиться план будинку, який додавався до будівельного паспорта, відповідно до якого планується побудувати будинок загальною площею 113,5 кв.м. Будинок складається з першого поверху та мансардного поверху.

Наведене дає підстави для висновку, що дії позивача та дії Відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Скадовської РДА Херсонської області не порушують приписи ч.1 ст.27 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (ч.4 ст.27 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності").

Параметри забудови визначаються з урахуванням державних будівельних норм ДБН В.2.2-15-2005 "Житлові будинки. Основні положення", ДБН 360-92** "Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень" (п.1.3 Порядку №103).

Для догляду за будівлями і здійснення їх поточного ремонту відстань до межі сусідньої ділянки від найбільш виступної конструкції стіни треба приймати не менше 1,0 м. При цьому повинно бути забезпечене влаштування необхідних інженерно-технічних заходів, що запобігатимуть стіканню атмосферних опадів з покрівель та карнизів будівель на територію суміжних ділянок (п.3.25* ДБН 360-92** "Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень").

В матеріалах справи знаходиться схема забудови земельної ділянки (а.с.15), яка додавалась до будівельного паспорта, згідно з якою відстані до меж становлять від 1,5 м до 3 м, що виключає можливість порушення приписів вищевикладених норм.

Крім того, суд вважає, що відповідач, здійснюючи перевірку свого структурного підрозділу та встановивши порушення при видачі будівельного паспорту, зобов`язаний був з метою об`єктивного та всебічного дослідження обставин та встановлення порушень, шляхом виходу на місце будівництва пересвідчитись у порушені будівельних норм та стандартів, залучити до перевірки позивача та скласти відповідний акт, оскільки таке рішення зачіпає його права та інтереси.

Такі дії відповідачем не були вчинені, оскільки він обмежився лише дослідженням неякісних копій технічної документації, що потягло за собою прийняття протиправного рішення.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: безсторонньо (неупереджено); з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення (п.п.4,7,8,9 ч.2 ст.2 КАС України).

Суд звертає увагу, що відповідачем, при прийнятті спірного рішення, порушено всі вищевикладені приписи.

Оскільки позивачем не допущено жодного з порушень, наведених відповідачем, а досліджені матеріали не дають суду підстав для протилежних висновків, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

вирішив:

Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області Державної архітектурно-будівельної інспекції України (код ЄДРПОУ 37471912) №211/Срн від 04.07.2018 про скасування дії будівельного паспорта забудови земельної ділянки Будівництво житлового будинку та господарських будівель, АДРЕСА_1 від 15.02.2017 №01-29-02.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Попов В.Ф.

кат. 109010000

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2019
Оприлюднено24.09.2019
Номер документу84425082
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/6484/19

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 20.09.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 16.08.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 13.06.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 06.06.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні